Oppas voor feest - waar vind je die?

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JorineV
Berichten: 1108
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Oppas voor feest - waar vind je die?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-22 21:08

Hoi bokkers, omdat veel van jullie ook jonge kinderen hebben, hoop ik dat iemand hier de gouden tip heeft! Over een aantal maanden gaan we trouwen en we willen onze dochter, nichtjes, en mogelijk nog meer jonge kindjes daarbij aanwezig hebben. Na het diner gaan de kindjes lekker slapen en wij lekker feesten. Maar dan hebben we natuurlijk een oppas nodig: iemand die de babyfoons in de gaten kan houden, een kleintje terug in slaap kan sussen en bij paniek een (groot-)ouder belt.

We willen hiervoor iemand die we kunnen vertrouwen maar wel een onbekende - want alle vaste oppassen zijn als gast aanwezig ;-) en die liefst ook ervaring heeft met een dergelijke set up. We hebben al wat gegoogled maar komen vooral mensen tegen die entertainment verzorgen tijdens het feest, en dat is net niet wat we zoeken.

Hebben jullie hier ervaring mee? Tips voor de juiste zoekterm?

zonnebloem18

Berichten: 24921
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Oppas voor feest - waar vind je die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 21:12

Als je zoekt op bruiloft nanny kom je wel wat tegen. Vraag ook vooral vooraf of je gasten hier voor open staan. Ik zou mijn kind niet zomaar bij iemand achter laten.

Diddykong

Berichten: 1482
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Oppas voor feest - waar vind je die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 21:25

Niemand van je gasten die een fijne oppas heeft of kent die je een dag in kan huren? Dan is het vast deels bekend :o. Of bijv een oma/moeder van 1 van de gasten?

verootjoo
Berichten: 35781
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 21:27

Wij hadden bij de bruiloft van m’n zus overdag 2 meiden van 17-18 die de kinderen geëntertaind hebben. De ene paste al wel eens op bij ons en de andere was haar vriendin. Savonds hebben we ze in de locatie op bed gelegd met babyfoon 3G, met trilfunctie erop en dat ging eigenlijk prima. De oppasmeiden waren toen al naar huis.

Schapenwol
Berichten: 289
Geregistreerd: 01-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 21:29

Je hebt platformen zoals Sitley.nl en Charliecares.nl waar je een oppas kan vinden.

Zou het inderdaad wel even overleggen met je gasten. Ik zou zelf mijn kinderen liever thuislaten (of na het diner thuisbrengen) met een eigen oppas dan dat ik ze in een vreemde omgeving naar bed moet brengen bij een vreemde oppas. Dan weet ik namelijk dat ze niet gaan slapen en ik de hele avond gebeld ga worden door die oppas.

Entertainment overdag voor de kinderen met een oppas lijkt me wel weer fantastisch. Dan kan je tenminste bijpraten en hoeft je niet steeds op je kinderen te letten.

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 21:33

Diddykong schreef:
Niemand van je gasten die een fijne oppas heeft of kent die je een dag in kan huren? Dan is het vast deels bekend :o. Of bijv een oma/moeder van 1 van de gasten?


Dit is inderdaad nog niet zo'n gek idee! Ik denk dat ik best een moeder van een vriendin zou vragen. Vriendinnen willen hun kind ook kwijt namelijk :D

Of vrienden van broers/zussen? Toen mijn zus ging trouwen heeft mijn beste vriendin voor haar opgepast. Onze kleine was toen bij mijn schoonouders.

Sanniej_

Berichten: 4902
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Oppas voor feest - waar vind je die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 21:37

Ik ben wel eens op mijn voorgaande werk door ouders gewoon gevraagd voor dit soort dingen. Werkte op naschoolse opvang.
Vaak mag het niet van een werkgever, maar sommige doen hier voor wel een oogje dicht.

Themba

Berichten: 1509
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Re: Oppas voor feest - waar vind je die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 21:43

Hier heeft de gastouder ze onder haar hoede genomen. Haar uiteraard daarvoor betaald. Zo bekend iemand voor zowel de kinderen als ons.

Maris_

Berichten: 1461
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 22:29

Een goede is ook om een berichtje op de app 'nextdoor' te zetten. Is een soort community app en daar zie je berichtjes vanuit je eigen regio. Je ziet dat vaker namelijk op deze app van dit soort oproepjes en ik vind het de ideale manier om iemand te vinden. Ik heb zelf bijvoorbeeld via dit platform een schoonmaker gevonden.

KimD

Berichten: 20614
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Oppas voor feest - waar vind je die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 22:35

Of alsnog een van de vaste familieleden? Ik zou me daar prima vrijwillig voor opofferen, voor mij hoeft dat feesten niet dus als ik dan de rest er een plezier mee deed om op de kinderen te passen dan zou ik dat best doen. Mits ik alle kinderen zou kennen en het er geen 20 zijn.

SennaS
Berichten: 263
Geregistreerd: 08-01-11

Re: Oppas voor feest - waar vind je die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 23:02

Ik zou goed met je gasten overleggen of ze dit zien zitten. Voor overdag klinkt het ideaal, maar ik zou ‘s avonds m’n kind niet aan een vreemde overlaten. Zelfs niet als het een bekende van een bekende is.

Urbanus

Berichten: 45150
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Oppas voor feest - waar vind je die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 23:26

Ooit een oppas via Sitley geregeld, ging 1 keer goed maar de keer daarna stonden er allemaal jongens op de oprit te drinken en te hangen.

Nu past mijn oude oppaskind op.

Storm

Berichten: 20932
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Oppas voor feest - waar vind je die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 12:05

Heb je geen meisje in de straat wonen die je kent? Geen dochter van een collega of nichtje van een familielid? Ik zou deze vraag bv aan je vrienden op Facebook stellen, er komt vast iemand naar boven.

Liselot

Berichten: 32241
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Oppas voor feest - waar vind je die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 12:28

Ik werk op veel bruiloften en zie regelmatig nanny’s op de kinderen passen. Zowel overdag als savonds. Zoek eens op weddingnanny of bruiloftnanny.
In de gevallen waarbij het savonds ook is blijven de gasten en dus ook de kinderen overnachten op locatie. De nanny’s zijn gewoon opgeleid personeel (hebben doorgaans een spw/sph opleiding, zelfde als bij een kinderdagverblijf) en mocht er écht iets zijn zijn de ouders van het kind dus dichtbij.
Ik vind het echt een fantastische oplossing :j

JorineV
Berichten: 1108
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-22 12:38

Dank voor alle reacties, hier en in pb, heel fijn dat jullie zo meedenken en ervaringen delen!

@Diddykong en Pikkepor, eigenlijk alle gasten moeten een eindje reizen en hun vaste oppas/familie is dus ook niet in de buurt, daarom voor ons niet het meest voor de hand liggend.

@verootjoo, zo'n babyfoon hebben wij niet, maar klinkt op zich wel goed. Weet alleen niet of ik dat met onze dochter al aandurf. Die is pas net 1 en snapt het nog niet als je door de babyfoon zegt dat je eraan komt, dus dan zou ze wat te lang moeten wachten.

@Schapenwol en SennaS, uiteraard is de keuze helemaal aan de ouders! Maar het leek ons wel netjes om hen het regelwerk uit handen te nemen als ze er graag (met kind) tot laat bij zijn en eventueel overnachten. Zal wellicht ook per kind afhankelijk zijn of dit haalbaar is en dat kunnen de ouders het best inschatten :)

Entertainment voor overdag gaan we nog even overwegen - is misschien toch wel prettig.

@KimD, we gaan trouwen voor het feestje en zouden het dan jammer vinden om een gast te moeten missen, zelfs als dat vrijwillig is.

@Urbanus, dank voor de waarschuwing. We gaan sowieso eerst even kennismaken - hopelijk helpt dat om de juiste persoon te vinden :)

@Storm, dat is op zich ook nog wel een optie, al vind ik het wel heel laat voor een jonge oppas (zei ik alsof ik zelf als minderjarige nooit doorwerkte tot 01:30 :o)

@Liselot, direct naast de feestlocatie is een hotel. Ons plan is inderdaad om zelf met naaste familie en eventuele andere gasten te overnachten, dus de kindjes kunnen lekker blijven liggen.

Bruiloftnanny, weddingnanny, sitly, charlycares en nextdoor gaan op de zoeklijst, dankjulliewel!

zonnebloem18

Berichten: 24921
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Oppas voor feest - waar vind je die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 13:11

Als het gaat om meerdere kindjes zou ik echt gaan voor een professionele nanny en niet een oppasmeisje.

Nickeltje

Berichten: 28330
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 13:16

Wat voor mijn broertje goed werkte was dat ouders van een gast van de koude kant, wel bekende maar dus niet genodigden, op een nest van 11 verzamelde kinderen gepast hebben vlak bij de trouw lokatie.

verootjoo
Berichten: 35781
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 14:46

JorineV schreef:
@verootjoo, zo'n babyfoon hebben wij niet, maar klinkt op zich wel goed. Weet alleen niet of ik dat met onze dochter al aandurf. Die is pas net 1 en snapt het nog niet als je door de babyfoon zegt dat je eraan komt, dus dan zou ze wat te lang moeten wachten.


Babyfoon 3G is een app :D
Je installeert op 2 devices die app, een zet je boven en een neem je mee, je telefoon bijvoorbeeld. Werkt heel goed.
Weet niet hoe ver die kinderen van het feest af slapen, maar ik was in 2-3 minuten wel erbij.

Myfairytale
Berichten: 5475
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 15:05

Wij gaan komend jaar trouwen en zorgen ook voor een nanny voor tijdens de ceremonie en het diner. Na het diner is de nanny ook nog beschikbaar, maar is het natuurlijk aan de ouders zelf om te kiezen of ze blijven of naar hun kind en kamer gaan.
Tijdens ceremonie en diner willen we wel graag alle volwassenen erbij hebben.
Wij willen graag een gediplomeerde nanny, eventueel 2. Of 1 nanny en een bekende die mede op zou willen passen. Sowieso 21+.

Alles is bij ons wel op 1 locatie en incl. overnachting.

Lees dus graag met je mee! :)

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Oppas voor feest - waar vind je die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 15:12

Oh ik lees even mee, wij trouwen in 2024. Ik denk dat ik mijn ouders de kinderen op bed en dan wel iemand in huis neem om op te passen. Iedereen is idd op het feest. Volg even!

hannelot
Berichten: 1039
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: Oppas voor feest - waar vind je die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 15:46

Ik pas zelf ook op maar woon te verweg! Sorry....

speurneusc

Berichten: 5489
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 16:27

miss weten de juffen/meesters van kinderdagverblijf oplossing?

Snippergroen

Berichten: 6741
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 17:27

speurneusc schreef:
miss weten de juffen/meesters van kinderdagverblijf oplossing?


Dacht ik ook aan :j Misschien dat een van hen zelfs wat kan betekenen tegen een aantrekkelijk uurtarief?

JorineV
Berichten: 1108
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-23 16:32

Heb dit topic een beetje verwaarloosd, maar ik wil iedereen die nog gereageerd heeft ontzettend bedanken!

De bedrijfsmatige professionals vind ik eerlijk gezegd behoorlijk prijzig. Ze nemen vaak wel een heleboel speelgoed en dergelijke mee, dus wellicht is het niet direct duur - maar wel veel geld :Y)
Relevante opleiding en/of werkervaring is overigens wel een heel prettig idee.

Hahaa verootjoo, nou duidelijk dat ik daar nog nooit van gehoord had :o Denk voor mij persoonlijk dat ik meer van het feest kan genieten als ik weet dat iemand anders even een fles of knuffel kan verzorgen. Wel bedankt voor de tip!

@Myfairytale en DonDon, gefeliciteerd, wat leuk dat jullie ook gaan trouwen!

Charlycares is hier in de regio niet actief trouwens - Sitly en Nextdoor wel. Al moet ik misschien nog even mijn profiel aanpassen ofzo, want er komen steeds berichtjes binnen terwijl ik alleen maar wilde browsen :o whoops

zonnebloem18

Berichten: 24921
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Oppas voor feest - waar vind je die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 17:15

Het is zeker niet goedkoop, maar zoals ik al zei. Ik zou mijn kind niet achterlaten bij een oppasmeisje. Alleen bij iemand die de benodigde papieren heeft. Zo makkelijk is het niet om voor meerdere kinderen tegelijk te zorgen. Niet voor niets dat daar qua opvang zoveel regels aan verbonden zijn.