Wat zouden jullie doen bij het volgende?
Op Vrijdag 21 Oktober is er bij mij zand geleverd, echter 3 uur later dan afgesproken. Ze hadden zich vergist en moesten nog snel een extra vrachtwagen regelen, maar de loonwerker stond al wel bij mij met zijn machines. Die 3 uur is uiteraard wel doorberekend door de loonwerker en dit geld wilde ik terug hebben van het bedrijf dat het zand te laat heeft geleverd. Hiermee gingen ze akkoord en toen ik begin November van beide bedrijven het factuur kreeg heb ik een mail gestuurd naar het zandbedrijf dat ik 210€ terug wilde (ik had nog niet betaald). Dus vroeg of er een herberekening gestuurd kon worden. Na 10 dagen had ik echter nog steeds geen antwoord en heb toen opnieuw een mail gestuurd. Ook daar kwam geen antwoord op, dus ik heb na een paar weken maar gebeld. Ze zei mij een creditfactuur te hebben toegestuurd per post, maar ik heb niks gekregen. Ze had mijn mailtjes dus wel gelezen maar nooit beantwoord.. De gewone factuur inclusief weegbonnen had ik ook per post gekregen en dat ging wel goed. Ze zou opnieuw iets per post sturen en dat zou vorige week Dinsdag binnen hebben moeten komen, maar ook dit kwam die week niet binnen. Afgelopen Dinsdag heb ik dus maar wéér gebeld of het ook via de mail kon. Gisteren hebben ze dus dit toegestuurd:

Het originele bedrag was 2.054,16€ voor het zand. Ik heb intussen al zo veel ergernis, ik ben er wel een beetje klaar mee en vraag daarom maar even om advies, want ik weet het ook niet meer. Zal ik onder het (weggestreepte) factuurnummer 1.800,06€ overmaken (dus 2.054,16€ - die berekende 254,10€ op het creditfactuur)? Want ik dacht dat een creditfactuur een - voor een bedrag moet staan. Maar ja, dan klopt het creditfactuur met het te betalen bedrag dus niet..
Hopelijk is het zo een beetje duidelijk.