Hulp gezocht na brand!

Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird

Castilja

Hulp gezocht na brand!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-22 19:32

Lieve Bokkers,

ik heb eerlijk gezegd geen idee of zo'n berichtje is toegestaan op Bokt. De moderators van dit subforum zijn momenteel allemaal offline; ik wilde eerst even checken maar ga het nu gewoon plaatsen. Krijg vanzelf een berichtje als het niet mag.. :')

Lang verhaal kort; door een brand in het appartementencomplex waar ik woon sta ik twee maanden op straat. Er is noodopvang geregeld in een hotel wat enorm fijn is, maar de hele renovatie etc. gaat minimaal twee maanden duren en er is ons gevraagd zelf onderdak te zoeken.

Dus. Mocht je iemand kennen in omgeving Amsterdam die een huisoppas zoekt in januari/februari.. Hit me up! Ik kan zeker wat bijdragen in huur, alleen bedragen die de gehele eigen huur dekken worden lastig.

Ook ben ik op zoek naar een plekje voor mijn drie vogeltjes.. Ik heb misschien iemand waar ze bij terecht kunnen, maar als back-up:
Ik heb 2 kakariki's en een valkparkiet die nu bij een vriendin staan. Ze zijn bij mij gewend de hele dag buiten de kooi te mogen. Bij die vriendin is los vliegen op dit moment even geen optie, daarom is langer daar langer verblijven eigenlijk geen optie. Als in: dat wil ik de beestjes niet aan doen. Vergoeding voor verzorgen vogels is zeker aanwezig! Ze zijn tam en heel lief. Zitten graag op je schouder en je hoofd :)

Beetje een long shot en geen idee of het überhaupt is toegestaan, maar wie weet! Dank voor het meedenken.. <3

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 19:52

Oei wat naar zeg! :knuffel: Is er nog iets te redden van je spullen?
Vogels gaan met onze kat niet helemaal samen dus dat is niet zo handig. Je mag gerust bij ons logeren, maar verwacht dat je Brabant een beetje ver vindt? Rondom Amsterdam weet ik zo niemand...

Mahone <3

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-22 19:55

Da's lief van je! Ik ben alleen werkzaam in Amsterdam en de reiskosten gaan uit eigen zak, dus dat wordt net een te duur grapje. Maar waardeer het aanbod <3 Qua spullen gaat het wel hoor denk ik, maak me zorgen om m'n matras qua stank maar kleren gaan gewoon in de wasmachine bijvoorbeeld. En verder slijt het er qua geur ook wel af. Hoop je dan. :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 19:57

Ik hoop dat jullie snel wat vinden!
Hier gaat helaas niet lukken omdat ik ze zowel binnen als buiten niet kwijt kan. Anders waren ze absoluut welkom geweest!
Ik had het in het vogeltopic al genoemd, maar Hareco heeft een fijne opvang!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Roihi

Re: Hulp gezocht na brand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 20:14

wat naar Castilja, ik kan ook geen hulp bieden maar duim mee dat er snel iemand opduikt die wel iets kan betekenen.

Wiro 06/06/1999 - 07/04/2022
Dankjewel liefste merrie van me, voor alles wat je voor mij betekende.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 20:19

Heb je een inboedelverzekering? Zij kunnen je helpen met het schoonmaken van je spullen of je krijgt een bedrag om nieuwe spullen te kopen.

En moet je huur blijven betalen terwijl je niet in je appartement kan?

Voornemen 2023: meer buiten, minder socials

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-22 20:28

Flower033 schreef:
Heb je een inboedelverzekering? Zij kunnen je helpen met het schoonmaken van je spullen of je krijgt een bedrag om nieuwe spullen te kopen.

Dit ga je niet geloven, maar ik heb die verzekering zo'n 1,5 maand geleden opgezegd. Dus: nee. Om te janken :')
Huur voor aankomende maand mochten we terugboeken; huur voor de maand erop zal ook teruggeboekt mogen worden geloof ik. Dus dat is fijn!

@Cayenne: Weet ik dat het bij jou kon als je ruimte had <3 Dank..
Thx Roihi!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 20:28

Ik gok dat je vogels niet buiten kunnen? Wij hebben nu namelijk een grote buiten volière leeg staan waar ze anders wel een tijdje in mogen.... (zit in noord Brabant)

https://www.mbcfotografie.nl
Memory by Cindy, paardenfotografie, dierenfotografie, portret- en zwangerschapsfotografie
Volg op Instagram Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-22 20:36

Ze zijn alle drie binnen opgegroeid.. Sowieso is het valkje erg mensgericht; ga hem daar niet gelukkig mee maken. Maar dankjewel! <3

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 21:10

Castilja schreef:
Flower033 schreef:

Dit ga je niet geloven, maar ik heb die verzekering zo'n 1,5 maand geleden opgezegd. Dus: nee. Om te janken :')
Huur voor aankomende maand mochten we terugboeken; huur voor de maand erop zal ook teruggeboekt mogen worden geloof ik. Dus dat is fijn.

Dat is zeker om te janken.
Er zijn bedrijven die rook uit je spullen kunnen krijgen. Misschien is het de moeite waard.

Voornemen 2023: meer buiten, minder socials

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 21:39

Oh nee... Was dat die brand in Nieuw-West? Ik zag op FB een soortgelijke oproep voorbijkomen van iemand wiens collega daar woont, die dus ook tijdelijk ergens anders moet wonen. Helaas kan ik je niets aanbieden, maar ik hoop dat je snel iets vindt.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Bambelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 21:47

Ik heb drie parkietjes die de hele dag loszitten in huis. Als dat geen probleem is en die van jou zijn geen enorme slopers dan kunnen ze misschien wel zo lang bij mij als je ermee geholpen bent. Ik werk wel gewoon en ben dus geen hele dagen thuis, wel iets om rekening mee te houden omdat sommige vogeltjes dan wat minder tam worden.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 22:24

Poeh ts, wat heftig! Er is ook een topic waarin mensen oppas vragen voor hun huis als zij op vakantie gaan. Volgens mij heet het: wie wil er met mij van huis ruilen?

Edit: hier de link naar het topic. Wellicht kan je daar ook een oproep doen. Veel sterkte!
[BEU] Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 22:27

heb je een PB gestuurd betreft de vogels.

https://www.facebook.com/HyperPhilicAvium
Everything about parrots and parakeets!

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 22:28

Hoorde van een vriend vanochtend al dat het zo lang gaat duren. Verschrikkelijk balen voor jullie zeg. Helaas geen mogelijkheid voor je vogeltjes of een extra loge, maar ga voor je duimen.

Veel sterkte :(:)

A snowflake is one of nature's most fragile things but look what they can do when they stick together

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 22:53

Ik stuur je een pb!

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 23:10

Probeer het op de fb pagina Amsterdam durft te vragen. Wellicht heeft daar iemand een tip voor je! Succes en sterkte.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-22 07:26

Dank lieve mensen voor alle berichtjes, ook in mijn inbox!!
De update is nu is dat er waarschijnlijk voor de vogeltjes een adresje is gevonden; ik bel einde middag met die mensen om het kort te sluiten. Mocht dat niet door gaan heb ik via Bokt al meer opties binnen, dus dat is echt helemaal te gek <3 De vogeltjes komen dus goed!

Qua huizen heb ik vanmiddag nog wat gesprekken lopen. Het is lastig omdat mensen (terecht) vragen om een deel van de huur mee te betalen; ik kan mijn eigen huur automatisch doorschuiven maar omdat ik niet verzekerd ben kan er niet bijster veel bovenop. Krijg wel onderhuur mogelijkheden aangeboden, maar paar honderd boven budget. :') Desondanks heel blij met de lieve mee zoekende Bokkers <3

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-22 07:28

Karin schreef:
Oh nee... Was dat die brand in Nieuw-West? Ik zag op FB een soortgelijke oproep voorbijkomen van iemand wiens collega daar woont, die dus ook tijdelijk ergens anders moet wonen. Helaas kan ik je niets aanbieden, maar ik hoop dat je snel iets vindt.

Yes, dat was inderdaad die brand. Heeft landelijke nieuws ook al gehaald omdat het een ludieke actie is; 'bewoners na kerstdagen maanden op straat' :') Ik ga het pitchen voor een Netflix serie denk ik. Je verzint het niet :Y)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 07:41

Wat fijn dat er waarschijnlijk al een adresje is gevonden! <3
Dat is tenminste een lichtpuntje!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-22 07:49

Yes! De vogels waren mijn grootste zorg. Ik kan mezelf als ik mobiel ben overal wel heen slepen om te slapen, maar die beestjes naar een fijn huisje krijgen.. Pfoe. Gelukkig veel lieve mensen :)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 09:48

hoort de woningbouw in deze niet te zorgen voor vervangende woonruimte? Ik zou met zijn allen eens contact opnemen met een juridisch loket o.i.d.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-22 09:54

YvonneV schreef:
hoort de woningbouw in deze niet te zorgen voor vervangende woonruimte? Ik zou met zijn allen eens contact opnemen met een juridisch loket o.i.d.

We zijn inderdaad aan het uitzoeken wat precies onze rechten zijn!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 09:54

YvonneV schreef:

Dit vraag ik me ook af inderdaad.

Misschien is een camping met stacaravans of een vakantiehuisje een optie? Die heb je in de komende periode vaak voor €100,- tot €200,-, stacaravan zal nog goedkoper zijn.

Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:08

Castilja schreef:
YvonneV schreef:

We zijn inderdaad aan het uitzoeken wat precies onze rechten zijn!

Als ik het zo lees is de brand ontstaan door achterstallig onderhoud/nalatigheid van de woningbouw. Als dat zo is kan je al je schade verhalen op de woningbouw.