Om een lang verhaal kort te maken, jaren last gehad van migraine in erge mate.
Oorzaak is nu gevonden, ik bouw onbewust spanning op in die mate dat mijn spieren op den duur niet meer kunnen ontspannen.
Yoga, meditatie, mindfullnes sinds kort mee aan de slag gegaan, en helpt, en graag had ik in de zomer ergens in mijn uppie een dito vakantie gemaakt, maar alles is nieuw, ik ben bv helemaal geen ‘getrainde’ yoga dame en daarmee vind ik het ook wat moeilijk om iets te vinden waar dummies ook welkom zijn….
Iemand ervaringen? Mag België, Nederland, Frankrijk zijn.
Geen ervaring mee, maar misschien heb je hier wat aan?
Ik doe zelf Tai Chi Tao, dat zorgt ook voor diepe ontspanning van de spieren en herstel. Wellicht interessant voor je.
jetm
Geplaatst: 29-12-22 10:01
Hoi,
Zelf geen ervaring mee maar toevallig net een embodiment-collega (werken met je lijf) via fb ontmoet die retraites geeft in Frankrijk met Yoga en meditatie en op haar site staat dat je geen ervaring hoeft te hebben.
Ik heb hele fijne ervaringen met Birgit van https://radiantandwise.com/about/ Zij heeft een B&B in Portugal. Zij heeft heel veel verstand van voeding, gezondheid, mindset, meditatie, yoga en dergelijke. Ze heeft o.a. bij Deepak Chopra gestudeerd en is echt een hele fijne warme vrouw.
x_spekkie_x
Geplaatst: 29-12-22 11:10
Er is zoveel aanbod in retreat land. Er ging dit jaar ook een wereld voor mij open
Ik ben dit jaar in Griekenland geweest voor een yoga retreat. Yoga on Kos. Ik was positief verrast. Het is namelijk alleen maar een yoga retreat, verder niets. 's Ochtends yoga, 's avonds yoga en aansluitend ontbijt en avondmaaltijd. Een kamer voor jezelf. Een mooi complex met zwembad. Een kilometer van het centrum (ik had een simpele fiets gehuurd). En de dagen kun je dus zelf invullen. Ze bieden ook nog andere vakanties (yoga & summer dus met excursies en yoga & hiken met wandelingen). Maar je hebt dus je eigen kleine groep waarmee je dagelijks yoga doet. Ik ben puur op deze vakantie gegaan omdat ik weet dat yoga zorgt voor rust in mijn lijf, maar ik doe zelf helemaal niet aan yoga in het dagelijks leven. Veel vakanties zijn ook voor beginners (wordt altijd benoemd) en deze dus ook. Ik kon heel goed meekomen zonder ervaring. In de avond was het yin yoga, dat is sowieso wat trager en langer in bepaalde poses. Ik vond het echt fantastisch en kan deze vakantie iedereen aanraden
Er zijn ook een soort reisbureau sites voor yoga vakanties. Ik probeer zelf wel altijd de originele aanbieder te vinden en dan rechtstreeks te boeken (vanwege de commissie die ze moeten afdragen). Maar het is fijn om op één site echt wereldwijd aanbod te vinden. * Book Yoga Retreats * Book Retreats (breder dan alleen yoga) * Facebookgroep 'Retraites en retraiteweekenden reclamebord' (ruim 18k leden, heel veel aanbod in benelux retraites, je kunt ook een oproepje plaatsen met wat je zoekt) * Facebookgroep 'Kukuruclub' (Giel Beelen heeft een podcast Kukuru met gasten op leefstijl gebied, deze facebookgroep met 23k leden biedt heel veel inspiratie op welzijn/spiritualiteit gebied)
Naast yoga en meditatie zijn er veel retreats die nog meer aanbieden tijdens een dag, weekend of week. Bijvoorbeeld de Wim Hof methode (ijsbaden), ademhalingsoefeningen, plantmedicijnen, zweethutceremonies, coachingssessies etc etc. Ik volg hier graag mee voor tips. Er is zoveel aanbod
En ja, er bestaan organisaties enzo die al die vakanties aanbieden, maar dan sponsor je hen er ook telkens mee…. Boek altijd liever direct bij iets of iemand die me aanspreekt en niet via een soort reisbureau voor yoga vakanties….
Jettie
Geplaatst: 29-12-22 15:33
Leuk en goed om te doen denk ik! Degene bij wie ik yoga volg, organiseert ook retraites (ongetwijfeld 'dummie-proof'): https://www.yogalos.nl/retraite/
Ik schop dit topic even omhoog met de vraag of je uiteindelijk een retraite hebt geboekt ergens TS? En vooral hoe dat bevallen is en of je nog tips hebt.
Neen, heb hier in de buurt een yoga week gevolgd, was wel gewoon zonder overnachting.
Dat viel tegen, net omdat je altijd haast-haast om op tijd te zijn en eens gedaan thuis nog 101 dingen wachten… Ook de types yoga waren voor mij veeel te passief. Maar weet een ervaring rijker natuurlijk.