Ervaringen teddy dekbedovertrek

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Westhof

Berichten: 3122
Geregistreerd: 19-07-14

Ervaringen teddy dekbedovertrek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-22 15:25

Hi allemaal,

De laatste tijd zie ik veel reclame voorbijkomen van teddy dekbedovertrekken (zoals bijv. https://www.hipdekbedovertrek.nl/super- ... aciet.html of https://www.dekbed-discounter.nl/teddy- ... rtrek.html). Ik houd enorm van zachte dekentjes, dus dit trekt me wel.

Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. Ligt het nou echt zo lekker als dat ik denk, of kriebelt het toch wel? En blijft zo'n dekbed mooi, ook na een aantal keer wassen? Ik zag dat je hem op max. 30 graden mag wassen en niet in de droger mag stoppen, dat lijkt me wel lastig.

Dus voordat ik iets koop, ben ik benieuwd naar ervaringen :)

Foaly

Berichten: 5390
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 15:26

Ik denk niet dat het mooi blijft, en ik denk ook dat 'teddy fleece' een mooie naam is voor polyester. Oftewel, het is eerst lekker warm en daarna zweet je je bed uit :=

Ik zou eerder kijken naar katoenflanel, dat ademt en voelt ook lekker warm aan :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 15:27

De stof is kunststof, dus het lijken me ontzettend gore zweetdingen. :=

daantjuhhh

Berichten: 27510
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Ervaringen teddy dekbedovertrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 15:28

Ja dat lijkt mij ook. Plus het is ook een stofnest.

Westhof

Berichten: 3122
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-22 15:30

Het gaat me niet om het warme, daar heb ik een fijn dekbed voor. Het is het zachte dat me trekt O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 15:33

Westhof schreef:
Het gaat me niet om het warme, daar heb ik een fijn dekbed voor. Het is het zachte dat me trekt O:)
Maar je kunt het vasthouden van de warmte niet uitzetten. :+ Het spul is warm, maar ademt niet, dus je gaat er alleen maar ontzettend onder zweten en nat polyester voelt ook nog eens echt heel smerig aan. :=

Dees

Berichten: 19142
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 15:47

In Spanje worden deze overtrekken heel veel gebruikt in de winter.
Het is superwarm en superzacht en het slaapt heerlijk. Dekbedovertrek, kussenslopen en matrasovertrek allen van dit soort polyester/fleece spul.

Ik heb er een aantal nachten in geslapen en vind het in 1 woord: Héérlijk.
Alsof je in een teddybeer mag slapen <3
Het is warm en het ademt weldegelijk. Ik ging er niet in zweten. Maar het is dus wel warm, en daarom buitengewoon geschikt voor winters in Spanje, waar de nachten rond 5-10 graden zijn en de kamers niet verwarmd.
Wellicht dat het in NL, met slaapkamers die verwarmd zijn rond 15 graden of hoger, wel wat te warm kan zijn.

Chantalla

Berichten: 1468
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 15:52

Ik heb sinds kort zo’n fleece dekbedovertrek, van de Lidl, en in combinatie met een flanel hoeslaken en ik vind het heerlijk. Met name in de winter had ik een behoorlijke hekel aan dat koude bed op het moment dat je erin stapt en dat het dan een poos duurt voor ik het warm heb. Dat heb ik nu absoluut niet meer omdat het zacht is.

Alleen het wassen is nog even zoeken, de ene keer nu kwam het zeiknat uit de machine dus de volgende keer wat minder in de machine stoppen.

_l_amanda_l_

Berichten: 6060
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 15:59

Ik heb een fleece dekbedovertrek voor echt koude nachten, heerlijk is dat! Is ook polyester, teddy lijkt me wat 'hariger'? Mijn slaapkamer kan wel verrekte koud zijn, dus geen last van zweterigheid... trouwens wèl in combinatie met fleece matrashoes, dat was één keer en nooit weer.. :') Maar zacht is het zeker! De mijne gaat ook gewoon in de centrifuge, al droogt 'ie supersnel in het algemeen. Ik vindt het juist fijn dat 'ie direct warm voelt, je stapt in bed en ligt niet een kwartier te wensen dat 't opwarmt (ik slaap alleen dus niemand om m'n koude voeten aan op te warmen }:) )

Karin

Berichten: 65346
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 16:05

Westhof schreef:
Het gaat me niet om het warme, daar heb ik een fijn dekbed voor. Het is het zachte dat me trekt O:)

In dat geval kan ik je de Nordruta van IKEA aanraden <3

Die is zo zacht en dat blijft-ie na het wassen. Momenteel lig ik onder de Mossruta (er moet ook weleens iets in de was) en die is ook van flanel, maar toch minder zacht dan de Nordruta.

Marije_jiplover

Berichten: 25704
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 16:07

Het lijkt mij vreselijk.
Ik heb het liefst gladde katoen, flanel vind ik al niet lekker.
En ik slaap in een onverwarmde slaapkamer met de balkondeur open, ook als het vriest.
Maar zo'n warm fleeceding om mijn dekbed zie ik niet zitten :n

Westhof

Berichten: 3122
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-22 16:12

Wel grappig dat de negatieve reacties komen van mensen die het niet geprobeerd hebben, en dat de mensen die het wel geprobeerd hebben er juist positief over zijn :P

Nordruta zal ik eens naar kijken, bedankt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 16:43

Westhof schreef:
Wel grappig dat de negatieve reacties komen van mensen die het niet geprobeerd hebben, en dat de mensen die het wel geprobeerd hebben er juist positief over zijn :P

Nordruta zal ik eens naar kijken, bedankt.
Gelukkig liggen er hier in huis ook gewoon dingen die van dezelfde stof gemaakt zijn en waar ik me regelmatig in of onder bevind. :')

Marije_jiplover

Berichten: 25704
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 16:46

Nou, ik vind een gewone fleecedeken op de bank al niet lekker, dat vind ik al zweterig, en een dekbedovertrek van iets anders dan glad katoen hoef ik ook echt nooit weer, wat een gezweet. En al helemaal als het van niet natuurlijke vezels als nylon gemaakt is. Dat heb ik wel degelijk uitgeprobeerd ooit.
Dus specifiek deze van teddy heb ik idd niet geprobeerd, omdat ik al genoeg negatieve ervaringen heb om te weten dat mijn lijf dit niks gaat vinden.

_Cathalijne

Berichten: 862
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 16:49

Ik heb het in combinatie met een elektrische warmtedeken, en vind het heerlijk warm 's nachts (heb het wel snel koud, dus wellicht als je het minder snel koud hebt is het minder geschikt).

Ik heb ook een flanellen dekbedovertrek, maar de teddy fleece is warmer (en zachter), en voelt veel minder koud aan als je in bed stapt.

Qua wassen: ik was gerust op 60 graden, en hang het vervolgens op om te drogen. Icm met centrifugeren is normaal binnen een paar uur wel droog.

Grainey

Berichten: 2128
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 17:32

Mij spreekt het ook wel aan, ik heb toch wel tot mijn spijt de fleece dekbedovertrekken van de lidl laten liggen... Nu lig ik met een teddy fleece deken onder mijn gewone dekbed met katoenen overtrek en dat vind ik heerlijk, dus zo'n teddy dekbedovertrek lijkt me heerlijk zacht en warm :j

Chantalla

Berichten: 1468
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 17:39

Grainey schreef:
Mij spreekt het ook wel aan, ik heb toch wel tot mijn spijt de fleece dekbedovertrekken van de lidl laten liggen... Nu lig ik met een teddy fleece deken onder mijn gewone dekbed met katoenen overtrek en dat vind ik heerlijk, dus zo'n teddy dekbedovertrek lijkt me heerlijk zacht en warm :j


Ik heb mijne online besteld bij de Lidl dus misschien hebben ze nog wat?

Grainey

Berichten: 2128
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 18:07

Slim, bedankt voor de tip, had ik niet aan gedacht! Ik heb even gekeken, helaas momenteel uitverkocht. Maar alsnog bedankt, dan houd ik de lidl shop even in de gaten, ze komen vanzelf weer neem ik aan! :)

madeliefw

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Ervaringen teddy dekbedovertrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 19:36

Toevallig deze kerst met vrienden over gehad, zij hadden van zachtbeddengoed.nl en waren lyrisch. Ik denk dat wij er ook gaan bestellen!

moonsparkle
Berichten: 22307
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 19:40

Ik heb ook een fleece dekbed van lidl en ben er heel blij mij, het pluist alleen wel maar zo fijn dat het wel echt warm is, anders was mijn hoeslaken zo koud.

meniekske

Berichten: 837
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: Nieuw en st Joosland, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 19:46

Ik heb de teddy van de dekbed discounter.
Ik heb um over een dekbed op de bank. En ik kan je zeggen hij is echt warm. Ik vind dat ie na het wassen niet veel is veranderd.
Alleen is er maar 1 kant teddy en de andere kant is een glad achtige stof.

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Ervaringen teddy dekbedovertrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 20:20

Wij hebben ook een teddy dekbedovertrek, super lekker zacht en warm, maar alleen als het echt koud is buiten, anders drijf ik het bed uit. Groot voordeel vind ik wel dat een koud bed sneller opgewarmd is en het ligt echt heel comfortabel. Maarja als het 's nachts niet vriest is het voor mij eigenlijk wel te warm...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 21:27

Westhof schreef:
Wel grappig dat de negatieve reacties komen van mensen die het niet geprobeerd hebben, en dat de mensen die het wel geprobeerd hebben er juist positief over zijn :P

Nordruta zal ik eens naar kijken, bedankt.

Is dit hetzelfde als dit => https://www.zachtbeddengoed.nl

Goddelijk. Maar dan inderdaad wel alleen in de winter :o
Alsof je bed je omarmt. 'Kom maar liggen'

ChristaMoor

Berichten: 2681
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 21:34

Chantalla schreef:
Ik heb sinds kort zo’n fleece dekbedovertrek, van de Lidl, en in combinatie met een flanel hoeslaken en ik vind het heerlijk. Met name in de winter had ik een behoorlijke hekel aan dat koude bed op het moment dat je erin stapt en dat het dan een poos duurt voor ik het warm heb. Dat heb ik nu absoluut niet meer omdat het zacht is.

Alleen het wassen is nog even zoeken, de ene keer nu kwam het zeiknat uit de machine dus de volgende keer wat minder in de machine stoppen.


Deze hebben wij ook, met daarbij ook de hoeslakens. Heerlijk warm, gelijk al als je in bed stapt. En ik zweet snel, maar hieronder valt dit reuze mee!
Heerlijk, vooral omdat de kachel boven nu toch echt uit staat.

Floko

Berichten: 455
Geregistreerd: 31-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 23:15

Teddy heb ik geen ervaring mee, wel met flanel en dat zou ik iedereen aanraden!