Terugblik op 2022

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Terugblik op 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 12:55

Met het einde van het jaar een mooi moment om weer terug te kijken. Hoe was jouw 2022? Wat waren je hoogte- en dieptepunten?

TS begint.. Mijn jaar was top! *\o/* Mijn 1e volledige jaar als ZZP-er en naast een vaste opdrachtgever voor 9 maanden heb ik ook veel vrije tijd gehad, precies zoals ik het ZZP-en voor ogen had. Daarnaast 45 kilo afgevallen na een maagverkleining en ik voel me super! Veel leuke nieuwe mensen leren kennen waar ik ook in het nieuwe jaar alweer leuke plannen mee heb gemaakt :D Dieptepunten zijn er eigenlijk niet geweest **\O/**

Es_ther

Berichten: 18793
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 13:30

Wat een mooi jaar zeg!
Hier ging het snel, maar niet heel bijzonder eigenlijk. Gewoon normaal denk ik.

Mandyy

Berichten: 30729
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 13:55

Es_ther schreef:
Wat een mooi jaar zeg!
Hier ging het snel, maar niet heel bijzonder eigenlijk. Gewoon normaal denk ik.

Dat zei ik ook altijd en vond dat saai. Nu verlang ik ernaar.

In januari belandde m’n vriend onverwacht in het ziekenhuis en bleek hij een nierziekte te hebben.
Voor mezelf 22x naar het ziekenhuis gemoeten.
Afgelopen maanden is m’n vader ook meerdere keren per week in het ziekenhuis.
M’n dieren hebben heel vaak de dierenarts nodig gehad.

Maar ook positieve dingen: pony is verhuisd naar een mooie plek dichterbij huis, mooie vakanties (Egypte, Oostenrijk, Slovenië en Kroatië).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 14:30

Een van mijn weinige jaren zonder dieptepunten. Behalve een langslepende familierechtzaak die een wig heeft gedreven tussen iedereen waardoor ik buiten mijn moeder en broer niet echt familie meer heb.
Maargoed. Dat is in 2020 al begonnen en behoort tot de minder diepe dieptepunten van mijn leven :') . Ook afscheid genomen van 1 van mijn beste vriendinnen, dat doet wel pijn en mijn sociale kring is aardig uitgedund (want haar possy is er ook niet meer). Maar man. Wat een verlichting om niet constant de drama van iemand anders mee te moeten slepen :o :o :o . Dus op sociaal vlak wel weer wat werk aan de winkel.

Verder eigenlijk echt een tof jaar. Één van de weinige zonder ziektes, dood en meer verderf dan er al was. Hij komt in m'n top 3 :D

Wat financiële stress, een rekening die 10K hoger uitviel (dus geen buffer meer) en een G/W/L rekening van 450 euro ipv 150, waardoor we ook geen nieuwe buffer meer konden opbouwen en af en toe hele rare sprongen hebben moeten maken. Maar dat heeft me niet minder gelukkig gemaakt en misschien ook wel weer eens laten zien waar het leven nou echt om draait en hoe weinig je maar echt nodig hebt. De primaire basisbehoeftes waren er, dus dat scheelt al heel veel. En ach, 10 dagen lang chili sin carne eten omdat je boodschappenbudget er dan doorheen is scheelt ook een hoop kookwerk en keuzestress :') .

- Daarvoor dus onze eerste huis gekocht als starters (we did it!) en een grote verhuizing (130 km) gemaakt, die heel goed bevallen is. Studie hier op een andere universiteit opgepakt waardoor ik het nu voltijd doe i.p.v. deeltijd naast mijn baan. Pittig dus, want ik werk nog steeds 3 dagen tijdens kantoortijden. Maar tot nu toe bijna alles in 1x gehaald en daar ben ik vet trots op.
-Nog steeds naar mijn zin op werk.
-Vriendje een nieuwe baan met meer regelmatige uren wat mij ook rust geeft. Maar vriendje lijkt ook een stuk beter in zijn vel te zitten *\o/* .
-Hondjes zijn nog steeds alive and kicking, zelfs mijn reuzehond (=risicofactor) die alweer officieel bejaard is die behalve wat staar geen greintje verval laat zien.
-Halfslachtig huwelijksaanzoek gedaan (op whatsapp: "goh. De ambtenaar zegt dat dat geregistreerd partnerschap niets is en hij adviseert toch een huwelijk. Wat denk jij?" " ja laten we dat dan maar doen.....") . Een officiële schijnt nog te komen, al ligt de datum al zo goed als vast en zijn de ringen al besteld :+
- Leuke vakanties (voor de duidelijkheid: toen we nog geld hadden :D :D :D ).
- Oh en misschien ook wel een hele mooie: Gestopt met anti-depressiva waar ik onwijs vadsig van geworden ben. Ik dacht niet dat ik zonder zou kunnen na ehrm, 7 jaar ofzo. Maar toen was ik het kwijt tijdens de verhuizing ben ik maar meteen helemaal gestopt (wat kon omdat ik de laagste dosering slikte en niet hoefde af te bouwen)
man. Ik voel weer, wat soms jammer is, maar soms ook heel leuk. En ik ben ook niet iedere keer als ik op de weegschaal sta 3 kg aangekomen. Ik wilde nooit geloven dat het met de AD te maken had, maar nu blijkt dus van wel en dat geeft ook echt zoveel mentale rust. Ik kom iig niet meer willekeurige hoeveelheden gewicht aan, en in 2023 maar eens gaan zorgen dat er wel wat af gaat.

2023 wordt dus ook top (ga ik vanuit). Dan kunnen we financieel weer wat opbouwen en wordt ons huis helemaal verduurzaamd vanuit ons bouwdepot (na wachttijden van bijna een jaar). Vieren we onze cheap-ass huwelijk en mijn mama wil onze huwelijksreis wel betalen. En kan ik eindelijk weer aan mijn gewicht en gezondheid werken.

Heb er zin in *\o/* *\o/*
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-12-22 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 14:42

2022 was weer een jaar waar in genoeg gebeurd is hier :')

In januari een einde gemaakt aan een 5,5 jarige relatie, de koek was gewoon op. Dus, weer een eigen huisje zoeken/inrichten/etc. tijdens het vliegen door. Gelukkig kwam daar alles snel op zijn pootjes terecht en mijn ex en ik zijn tot op heden nog erg goede vrienden.

Februari heb ik mijn grote kleine vriend Rafiki verkocht aan een heel fijn nieuw baasje. Het was gewoon niet realistisch meer om een 3-jarige te hebben staan als je veel weg bent.

In maart besloot ik om vroegtijdig een zinkend schip te gaan verlaten, stoute schoenen aangetrokken en gemaild of de beoogde airline nog een loadmaster zocht. Binnen een half uur had ik een uitnodiging voor een gesprek en in dat gesprek had ik binnen 5 minuten de baan in the pocket :D In mei ben ik begonnen en zit zo ontzettend op m'n plek hier. Bij deze werkgever vlieg ik veel naar Afrika en ik ben ontzettend verliefd geworden op dat continent!

In juni werd ik door een goede vriend van mij voorgesteld aan een andere collega met voor beide kanten de mededeling "You two should definitely get to know each other, it would be rude not to introduce you two". En toen, toen wist ik pas voor het eerst in mijn leven wat de term "op slag verliefd" inhoudt :o Ik heb het tot ongeveer een dikke maand terug proberen te verdrukken/ontkennen om diverse redenen, maar inmiddels groeien we steeds harder naar elkaar toe en is het wel duidelijk aan beide kanten. Waar het schip strandt, nog geen idee - maar jezus wat is het leuk om op je 33e voor het eerst écht verliefd te zijn :o

Wat misschien voor mij wel echt een hoogtepuntje is dit jaar: afgelopen oktober is een van mijn beste vriendinnen uit haar relatie gestapt, heeft ze haar baan verloren door de problematiek vanuit haar relatie en is zij tijdelijk bij me komen wonen onder strikte voorwaarden. Inmiddels woont ze weer in een eigen huisje, is ze clean en heeft ze een nieuwe baan *\o/* Ik ben zo blij dat ze haar leven op korte tijd weer volledig op de rit heeft gezet en zichzelf weer is <3

Wat 2023 in petto heeft gaan we wel zien, maar bring it on!

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Terugblik op 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 15:17

Voor mij was 2022 een mooi jaar! Onze bruiloft in april was het absolute hoogtepunt, echt een perfecte dag waar we nog steeds volop van nagenieten <3 Zo fijn om het samen te vieren met onze vrienden en families op een zonovergoten dag op de mooiste plek in ons stadje.
De vakantie eind van de zomer in Limburg was ook heerlijk en gezellig met onze hond.
Mijn werk ging gewoon steady door en ik mocht een paar mooie reizen maken naar conferenties in Valencia, Durham (NC, USA), Berlijn en Bremen.
Verder heb ik helaas het hele jaar niet op een paard gezeten, ik denk niet dat daar ooit eerder gebeurd is sinds ik een jaar of 5 was, dus dat voelt gek. Wel heb ik lekker veel kunnen hardlopen en daar heel veel plezier aan gehad op alle mooie routes waar ik ben geweest.

Wat ik achter me wil laten uit dit jaar is een stukje stress en onzekerheid over mijn werk, want het gaat eigenlijk gewoon goed. En ik wil komend jaar mijn liefste vriendin wat vaker zien ondanks dat ze nu ruim 3 uur reizen weg woont.

MarJon
Berichten: 5535
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 16:13

2022 was een zwaar jaar. Maar tegelijk ook zoveel geleerd over mezelf en dat de mens zoveel sterker is dan dat je denkt.
Absoluut dieptepunt was het plotselinge overlijden van m'n vader, precies 9 maanden geleden vandaag.
Absoluut hoogtepunt was m'n rechtenstudie inwisselen voor een bbl-opleiding tot vrachtwagenchauffeur.

En nu ben ik klaar met 2022 en mag van mij 2023 snel beginnen }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 16:15

MarJon schreef:
2022 was een zwaar jaar. Maar tegelijk ook zoveel geleerd over mezelf en dat de mens zoveel sterker is dan dat je denkt.
Absoluut dieptepunt was het plotselinge overlijden van m'n vader, precies 9 maanden geleden vandaag.
Absoluut hoogtepunt was m'n rechtenstudie inwisselen voor een bbl-opleiding tot vrachtwagenchauffeur.

En nu ben ik klaar met 2022 en mag van mij 2023 snel beginnen }>

Heel veel sterkte.
Overlijden van een ouder blijft vaak 1 van de moeilijkste dingen in een mensenleven, denk ik.

Gaaf dat je je rechtenstudie hebt laten gaan voor zoiets anders :D .

Zertab

Berichten: 12917
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 16:19

Ik wil dit jaar zo snel mogelijk vergeten...

Begin januari - hard van mijn voormalige lease paard gevallen, uiteindelijk enkel in het gips. Werk wat het mij echt heel moeilijk heeft gemaakt, veel stress van gehad.

Maart kreeg mijn vader een TIA/herseninfarct.
In maart kreeg ook iedereen corona.

Juni begonnen met een nieuwe baan, want ik kon niet blijven bij mijn oude. Wilde ik ook zeker niet meer, wat een aso's daar. Nieuwe baan was ook niet echt tof. Vooral een hele nare collega. En wat kan een collega het je dan moeilijk maken op je werk...
Daar dus eind september weggegaan.

Half september overleed mijn oma plots.

Verder heb ik een auto-immuunziekte waarbij ook meerdere terugvallen gehad.

Dit was echt ver uit het slechtste jaar in mijn leven. Ben ook heel bang wat 2023 gaat worden.

Exitium

Berichten: 7398
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Terugblik op 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 16:08

Hier ook blij dat het jaar er bijna op zit, is behoorlijk stressvol geweest. Begin dit jaar verhuisd, heel blij met waar ik nu zit maar alles rond de verhuizing zelf regelen was een behoorlijk gedoe. Op de dag dat ik verhuisde ging de zwaarste storm in 30 jaar over Nederland, dus dat hielp ook niet mee :') Daarna belandde m'n vader in juni in het ziekenhuis met een herseninfarct (derde na twee begin 2020) en eind augustus overleed hij alsnog behoorlijk onverwachts in m'n vakantie.

Winged

Berichten: 33378
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 18:09

:(:) wat een heftig jaar voor sommigen. Hopelijk gaat het zonnetje voor jullie ook weer schijnen.

Mijn goede voornemen dit jaar: Ontspannen, gezelligheid, mensen om mij heen meer waarderen, steady met werk, reizen, lekker sporten en lekker veel het water op om te kitesurfen. Ik heb minder gesport dan normaal ivm corona en motivatie-issues.

Mijn goede voornemens zijn verder allemaal best goed gelukt. Het kan altijd beter en meer, maar ik ben blij dat ik na heel veel jaren chaos, stress en liefdesverdriet eindelijk een jaar 'niks' heb gehad. Daarvoor heb ik de basis gelegd in 2021 en dat heeft voor 2022 goed uitgepakt. Ik ben dus voor dit jaar best dankbaar :)

Maargoed, na alle rust is het nu wel weer tijd om mijzelf weer echt in de markt te gaan zetten. Dus komend jaar wil ik mijn sociale leven meer boosten en toch ook wel weer écht verliefd worden. Een mooie aanvulling op mijn voornemens die ik 2022 had. Want die blijven ook :))