Voornemens om iets niet te doen komend jaar

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 8298
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Voornemens om iets niet te doen komend jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-22 14:43

Altijd maar die goede voornemens waar echt geen ene moer van terecht komt. Heb jij ze ook? Misschien moeten we het anders doen dit jaar.

Ik neem me voor om dit jaar NIET:
- Naar de sportschool te gaan. Ver weg blijven van dat saaie, stinkende hok.
- Op tijd te komen. Ik kan het gewoon niet, die paar minuten maken ook niet meer uit.
- Elke avond te gaan wandelen. Leuk idee hoor, lekker na het eten even de benen strekken, maar ik wil met mn dikke reet gewoon op de bank liggen iedere avond.
- De voorraadkast op te gaan ruimen. Er is geen eer meer aan te behalen, deur open, iets naar binnen gooien en deur weer snel dicht voordat het weer naar buiten dondert.
- Te stoppen met drinken. Dat was ik overigens al...
- minder TV te gaan kijken. Ik heb gewoon mijn series, die wil ik gewoon zien ja. Een boek komt wel weer als ik op vakantie ben, als er dan geen TV is...

Lindaonline

Berichten: 1948
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Veluwe

Re: Voornemens om iets niet te doen komend jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 15:02

Toevallig dacht ik daar vanochtend aan. Ik heb de disease to please en daar stop ik mee. Ik wil alleen nog maar vanuit de juiste beweegredenen iets voor iemand doen en niet meer om aardig gevonden te worden.

daantjuhhh

Berichten: 27233
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Voornemens om iets niet te doen komend jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 15:08

Ik ga ook dit jaar meer voor mijzelf opkomen en aan mijzelf denken.
Elk jaar blijf ik in mijn huidige functie omdat we bezig zijn met een project en dat wil ik dan afmaken omdat ik dat anders sneu vind.
Maar na elk project verzinnen ze weer een nieuw project. Dus nu solliciteer ik gewoon door als ik een leuke functie voorbij zie komen en denk ik niet ik wacht af tot het project afgerond is.

Gaby
Berichten: 3420
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 15:18

Niet meer bezuinigen op vakanties, cadeautjes voor andere mensen en kleding.

Ik merk dat ik echt oplaad van vakantie, dus daar mag best meer geld en aandacht naar toe :) .

Ik ben vooral van de quality time en en acts of service op love language gebied, maar je maakt iemand zo blij met af en toe een welgekozen cadeau; dat moet ik vaker gaan doen.

En meer kleding kopen! Ik ben plussize ja, maar ik wil niet op mijn 85e terugkijken op mijn leven en denken 'Ik heb me alleen maar gekleed, opdat ik opging in het behang'. Ik heb een paar rokken gekocht , en ik word overladen door complimentjes <3 , dus ik ga in het nieuwe jaar nog meer aandacht besteden aan kleding die goed staat en lekker zit.

*knip*
Laatst bijgewerkt door Dani op 21-01-23 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht op verzoek aangepast.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42555
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Voornemens om iets niet te doen komend jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 16:19

Ik ga niet meer eten.

Earth

Berichten: 8298
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-22 16:24

_San87_ schreef:
Ik ga niet meer eten.


Dat is redelijk onpraktisch :')
Ik neem aan dat je overvol zit van het kersteten? :')

Kiwiaa

Berichten: 975
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 16:25

Ik ga proberen om geen dingen meer toe te zeggen die ik eigenlijk écht niet leuk vind om te doen. Let's see how that goes := ik heb wat moeite met 'nee' zeggen.

Earth

Berichten: 8298
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Re: Voornemens om iets niet te doen komend jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-22 16:28

Allemaal goede voornemens om iets niet te doen dus! Goed bezig!! Ik herken het niet nee kunnen zeggen ook, dat is een hele uitdaging. Bij mij lag het zelfs gelinkt aan trauma dus was het niet even simpel 'anders doen'. Maar man wat is het fijn dat ik nu gewoon kan zeggen wat ik wil zonder bang te zijn dat er consequenties aan hangen, dat ik mensen kwijtraak of dat mensen mij niet meer leuk vinden. Ik gun jullie dat ook!

Jojoju

Berichten: 3808
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Voornemens om iets niet te doen komend jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 16:31

Ik wil eigenlijk ook geen dingen meer doen die ik niet leuk vind, al is er met sommige familie aangelegenheden geen ontkomen aan

dierenfan
Berichten: 9861
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 16:37

Meer voor mezelf op komen en op mijn strepen staan. Doen wat mij gelukkig maakt en niet doen wat anderen vinden dat ik moet doen. Ik ben al beetje bij beetje begonnen. Ik wil ook heel veel meer zelfvertrouwen gaan krijgen. Mijn paarden puber helpt mij daar graag mij. Vanmiddag voor het eerst samen naar de zee gelopen en de zee in. Hij vind dat zoooo gaaffff en wordt zoooo enthousiast dat ik steeds dacht hem 'niet aan te kunnen' maar hij is een gigantische lolbroek met 0 kwaad er in en steigeren en bokken aan longeerlijn blijk ik prima aan te kunnen. Dit gewoon op 2de kerstdag gedaan ipv hele dag bij familie in huis zitten. Dat gaan we zo alsnog doen, sommige dingen moeten maar het hoeft niet de hele dag.
Afbeelding

Ben benieuwd waar wij volgend jaar staan. Ik als onervaren, onzekere puber eigenaar van een groentje met fantastisch karakter (uiteraard veel onder deskundige begeleiding bezig!)

Zertab

Berichten: 12741
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 17:42

Snacken doordeweeks. Want ik snack echt te veel :+

Suzanne F.

Berichten: 50059
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 21:26

Niet meer proberen extra mijn best te doen en te excelleren en verdieping overal uit te halen. Goed is ook goed genoeg. Niemand zit er op te wachten en voor mij geeft het frustratie en teleurstelling. Dus ik ga er wat relaxter instaan dit jaar. Gewoon doen wat ik moet doen en verder de druk er wat af.

Poekkie

Berichten: 7400
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Voornemens om iets niet te doen komend jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 21:35

Volgend jaar niet een paard kopen. 4 hoefbeesten is echt genoeg.

kosseh

Berichten: 2660
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 21:45

Ik wil niet meer te veel en te snel willen met sporten. Ben het terug vallen en weer opnieuw pijn hebben zat. Dus m'n voornemen is om rustig op te bouwen en een keer advies van mensen(fysio's, trainer, familie en vrienden) op te volgen.
Niet meer overeten. M'n gewicht helpt niet mee met herstellen van blessures.

Verder de lastigste: ik wil niet meer mezelf alleen negatief kunnen zien.
Valt mij de laatste tijd op dat ik alleen mezelf naar beneden haal, ook al is het soms grappig bedoeld. Mezelf iets gunnen en vertrouwen lijkt mij zo veel makkelijker.

Dandelion07

Berichten: 816
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 21:50

Ik ga dit jaar niet goede voornemens maken. Hou ik me toch nooit aan.


Ik ga niet proberen niks te vergeten. Das namelijk echt vergeefse moeite.

Ik ga geen kerst meer vieren met familie.

Ik ga niet minder naar feestjes. (Al hebben de volgende dag al de haren op mn hoofd er spijt van)

Ik ga niet proberen af te vallen.

maralyn

Berichten: 10530
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 21:51

Ik ga volgend jaar mijn dieet niet aan passen. Vind het wel prima zo.

Ik ga ook niet meer of minder paardrijden. Ik zie wel waar het schip strand.

Ik ga ook geen verplichtingen meer aan, op het werk na. Als ik geen zin in een verjaardag heb, ga ik niet. Doen ze bij mij ook, dus waarom andersom niet?

Ik ga geen moeite meer in mensen stoppen, die hetzelfde voor mij ook niet doen. Andersom wel, dus mn bestie.... Ik kom er aan.

hwn
Berichten: 4908
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Voornemens om iets niet te doen komend jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 22:06

Ik had me voorgenomen om geen goede voornemens te maken. Lukt niet, heb er weeral massa's gemaakt (en ieder jaar dezelfde, met even weinig succes).

marleen_88

Berichten: 14244
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 22:09

Ik heb net een revalidatietraject vanwege chronische pijn achter de rug, wat ik volgend jaar niet meer ga doen is:
- dingen doen die slecht voor me zijn.
- overal maar ja op zeggen, zonder erover na te denken.

En
- ik ga ook niet meer verhuizen met mijn paard, arme beest heb ik al veel te veel van hot naar her gesleept.

san4nie
Berichten: 3629
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Voornemens om iets niet te doen komend jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 22:24

Ik ga niet meer studeren!!!
En niet meer dingen niet doen omdat ik het spannend vind. (Hoop ik). Onder andere paard gerelateerd..

Anne_GTI

Berichten: 18224
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Voornemens om iets niet te doen komend jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 22:56

Niet te druk maken over dingen waar ik geen invloed op heb.

Anoniem

Re: Voornemens om iets niet te doen komend jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 11:50

Geen goede voornemens bedenken die toch niet lukken :')

Jetta

Berichten: 3992
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 12:01

_San87_ schreef:
Ik ga niet meer eten.


Maar ook niet minder ;)

SpikkelFire

Berichten: 6710
Geregistreerd: 14-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 12:17

Relaxed schreef:
Geen goede voornemens bedenken die toch niet lukken :')

Hier hetzelfde :)) ga het hele jaar gewoon doen waar ik zelf en op dat moment zin in heb.

MarliesV

Berichten: 15337
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 12:57

Jetta schreef:
_San87_ schreef:
Ik ga niet meer eten.


Maar ook niet minder ;)


Precies dit haha.

Ik ga niet tijd steken in mensen die alleen maar energie zuigen
Niet mijn ongezouten mening geven tegen sommige mensen
Ik ga me niet voornemen om af te vallen, want dat lukt toch niet. Maar fit zijn en blijven staat toch wel op het lijst, al is dat geen voornemen maar volhouden haha.

Fortitude

Berichten: 3112
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 13:10

Ik ga niet meer mijzelf wegcijferen voor een ander die het geen reet kan interesseren.

Ik ga niet meer bezuinigen op mijzelf terwijl ik dingen gewoon nodig heb en het kan betalen.

Ik ga niet meer geforceerd dingen doen waar ik geen zin in heb, en al helemaal niet in de paar vrije uurtjes die ik 's avonds heb. Het enige dat ik in de avond moet van mijzelf, is 2 keer per week sporten.