Warmtescan van huis, ervaringen?

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 111974
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Warmtescan van huis, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-22 09:06

Zijn er hier mensen die een warmtescan van hun huis hebben laten maken?
Vonden jullie dit verhelderend of juist niet? En wat kwam er uit het resultaat?
Ik ben benieuwd! In sommige gemeentes bieden ze het gratis aan en in het kader van verduurzaming denken wij er ook over na om dit te laten doen.
Maar ik heb nog weinig ervaringen gelezen.

manonutjuh

Berichten: 3051
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Warmtescan van huis, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 10:14

Ik lees even mee, ben heel benieuwd.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 10:15

Hier heeft de gemeente een warmtescan gemaakt. Wij wisten van niks, maar ineens lag er een grote envelop in de bus met de beelden erin. Wij hadden dus niets aangevraagd of opdracht ervoor gegeven.

Voor ons was er op die warmtescan weinig verrassends te zien. Wij wisten al waar de "problemen" van ons huis waren :D Boerderij gebouwd in de 30-er jaren, weinig extra geïsoleerd in de jaren erna. En een aantal kozijnen die vervanging willen. Warmteverlies daar was zichtbaar. Wel verrassend was dat de gemeente ons huis kwa "energielabel" een stuk hoger heeft ingeschat dan wij zelf hadden. Ze bouwden in die tijd stevige huizen :D :P

kitty_gomez
Berichten: 8092
Geregistreerd: 22-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 15:02

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 02-03-24 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 14:52