Wat zou jij doen

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maralyn

Berichten: 10584
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Wat zou jij doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-22 16:53

Hoi iedereen!!

Vandaag heb ik op mijn werk feedback gekregen over iets.
Ik had een fout gemaakt, en ben daar op gewezen...

En na die tijd dacht ik, "wauw! Hier kan ik echt veel mee! En deze manier van feedback vind ik echt mega fijn!"

De inhoud was top! Super opgebouwd! Zonder enige vorm van aanval. En ook direct voorbeelden er bij hoe het anders kan.
De toon was duidelijk, maar eigenlijk netjes, sterker nog, neigend naar lief. Hoe stom het ook klinkt.

Maar, mijn hersenen doen hier iets mee. En ik weet daardoor welke fout ik niet snel meer zal maken.
En zonder dat ik daar onzeker van word.

En dat komt puur door die fijne manier van aanspreken.

Deze collega heeft mij al vaker enorm fijne feedback gegeven en daarnaast geeft ze mij ook echt het gevoel dat ik dit werk prima kan!

En ik wil hier iets mee.
Maar ik weet niet wat.

Ik merk wel dat ik haar de oren van het hoofd wil vragen :') puur door die eerlijkheid, in combinatie met respect voor de ander.

Gewoon iets... Waardoor ik kan aangeven dat ik haar feedback tof vind en er wat mee kan en doe.
Maar wat??

Ik zie haar pas over dikke twee weken weer. En ik ben bang dat ik het dan vergeten ben.

Ik ben misschien wel een te erge positivieteitsgoere. :') dat kan natuurlijk ook!
Omdat ik graag complimenten mag geven, want eerlijk is eerlijk, naast feedback, groei je ook door complimenten.

Help...?

Muurp

Berichten: 15173
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wat zou jij doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 16:56

Ik zou het als collega erg waarderen om te horen dat feedback écht raak was en dat je het zo fijn ontvangen hebt. :)
Voor mij zou een berichtje al voldoende zijn in dit geval, het gaat om het gebaar.

Enzo_Ollie

Berichten: 1004
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 16:59

maralyn schreef:
"wauw! Hier kan ik echt veel mee! En deze manier van feedback vind ik echt mega fijn!"

De inhoud was top! Super opgebouwd! Zonder enige vorm van aanval. En ook direct voorbeelden er bij hoe het anders kan.


Dit tegen haar zeggen!
Feedback geven vindt volgens mij iedereen moeilijk, dus ik denk dat dat al een super groot compliment is. Kan je haar geen mailtje sturen? Is misschien minder persoonlijk, maar beter een minder-persoonlijk complimentje dan 't complimentje vergeten te geven :)

DuoPenotti

Berichten: 32770
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 17:00

Tegen haar zeggen wat je hier ook schrijft.
Jij vind deze feedback fijn maar zij zal die van jou net zo goed waarderen.

Ibbel

Berichten: 49914
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 17:06

Als je bang bent dat je het vergeten bent (lijkt me trouwens stug, je bent er zo enthousiast over) als je haar over 2 weken weer ziet, zet het dan in je agenda/zet een reminder in je telefoon, whatever.

Stuur voor nu een mail of whatsapp, (of misschien leuker, een elektronisch kaartje - bestaan die dingen nog trouwens?), of, nog persoonlijker, maak een kort filmpje waarin je je waardering uitspreekt en mail of app dat aan haar. Mail/app dan ook even een vooraankondiging, veel mensen zijn wat huiverig om filmpjes te openen :))

Of (video-) bel gewoon, dat bestaat natuurlijk ook nog :+

maralyn

Berichten: 10584
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Wat zou jij doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-22 17:12

Deze tips doen me goed.

Haha! Ben blij dat het enthousiasme er vanaf spat! Want zo voelt het ook.

Ik kan hier echt wat mee.
Ik denk dat ik inderdaad een kaartje in haar postvak ga doen, of even in mijn agenda zet.

Uitspreken of video vind ik zelf wel zo fijn. Juist omdat je dan die emotie kan horen.

Nielojram

Berichten: 8054
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: EHAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 22:10

"Wat gaat er goed en wat kan er beter" is een mooie NLP methode.
Hopelijk heeft jouw leidinggevende het hele boekje NLP goed gelezen, dan ondersteunt ze je echt goed.

moonsparkle
Berichten: 22200
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 22:29

Ik vind het soms ook lastig om feedback te geven, maar als het opbouwend is dan heeft iedereen er wat aan. Ik probeer feedback te brengen zoals ik hoop dat het ook naar mij zou worden overgebracht en ik ben zelf best een gevoelig persoon :') ik waardeer het ook heel erg als iemand laat merken blij te zijn met de manier van feedback en dat iedereen zich altijd vrij voelt om mij wat te vragen. Ik probeer ook vaak complimenten te geven of ook eind van de dag nog even te vermelden dat iemand goed heeft gewerkt.

Sowieso is iedereen een mens en kan iedereen een fout maken of iets vergeten, ik hoop alleen voor de hartchirurgen(en eigenlijk voor iedereen die een foutje maakt) dat de schade beperkt blijft

Als het nog lang duurt voor je diegene weer ziet zou ik een mailtje sturen

daantjuhhh

Berichten: 27392
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Wat zou jij doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 07:47

Ja ik zou het ook bij een simpel mailtje houden.
Het hoort ook eigenlijk niet bijzonder te zijn dat je op die manier feedback krijgt.
Maar omdat het dat helaas waarschijnlijk wel vaak anders gaat is het wel goed om daar aandacht aan te geven.

maralyn

Berichten: 10584
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-22 08:49

daantjuhhh schreef:
Ja ik zou het ook bij een simpel mailtje houden.
Het hoort ook eigenlijk niet bijzonder te zijn dat je op die manier feedback krijgt.
Maar omdat het dat helaas waarschijnlijk wel vaak anders gaat is het wel goed om daar aandacht aan te geven.


Dat... Is de reden vooral.
Nu merk ik op mijn huidige werkplek dat er sowieso veel fijner feedback gegeven wordt dan waar ik hiervoor gewerkt heb.

Complimenten kunnen nooit kwaad denk ik.

daantjuhhh

Berichten: 27392
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Wat zou jij doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 10:50

Zeker niet. Maar het zou van mij niet echt een heel ding hoeven te worden.

Ik ben bel coach op de afdeling dus geef ook vaak feedback maar wil juist dat het geen ding is.
Heel vaak krijg ik ook wel complimenten dat ik het zo duidelijk of fijn uitleg. Maar meer dan een bedankt, je legt het fijn uit hoeft van mij echt niet. En zelfs dat hoeft niet van mij. Maar is altijd wel leuk om te horen.

Sellyxx

Berichten: 1277
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 11:05

Kun je het niet verpakken in een kerstkaartje? Ik heb mijn nieuwe werkgever pas een kerstkaartje gegeven, een vrij normaal gebaar in deze tijd (op die manier wordt het niet te) maar daar wel wat persoonlijke woorden opgeschreven :) net even wat meer dan alleen fijne feestdagen, een bedankje die ik ook echt meende :) en juist ook vanuit de gedachte dat een werkgever het ook echt wel leuk vind om een x zoiets te ontvangen.

maralyn

Berichten: 10584
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-22 11:25

Sellyxx schreef:
Kun je het niet verpakken in een kerstkaartje? Ik heb mijn nieuwe werkgever pas een kerstkaartje gegeven, een vrij normaal gebaar in deze tijd (op die manier wordt het niet te) maar daar wel wat persoonlijke woorden opgeschreven :) net even wat meer dan alleen fijne feestdagen, een bedankje die ik ook echt meende :) en juist ook vanuit de gedachte dat een werkgever het ook echt wel leuk vind om een x zoiets te ontvangen.


Dat is ook wel weer zo.
Inspiratie genoeg...!!!