Je goeie daad van vandaag

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tengeltje11
Berichten: 7213
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Je goeie daad van vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-22 15:56

Zelf vind ik het altijd leuk om iemand blij te maken met iets wat eigenlijk geen moeite is, maakt mijn dag ook direct wat mooier.

En zo zullen er heus wel nog mensen zijn!

Dus shoot hier je goeie daad die het leven op aarde weer wat mooier maakt(e)!

Gisteren haalde ik de kids op van school en in het doorgaan zag ik een heel leuke oldtimer aan de kant van de weg staan, verlaten en schuin geparkeerd. ‘Die heeft pech’ dacht ik.

Kids in de auto enkele kilometers verder, we vertrekken en komen voorbij een voetganger die op een gevaarlijke weg stapt zonder voetpad , na het voorbijrijden zie ik in mijn achteruitkijkspiegel dat hij een 5-liter flesje meedraagt.
Dacht sebiet aan die oldtimer, is mss de eigenaar! Dus 200m achteruit gereden, raampje open en ja, was die meneer!
Dus meneer een lift gegeven tot aan zijn auto(2-tal kilometer verder).
Hele dankbare meneer en kids ook blij dat we de meneer geholpen hadden(was zonder benzine gevallen).

BarbaraNova

Berichten: 4240
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Je goeie daad van vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 16:13

ah lekker bezig!!!

Ik heb vanmorgen maar even een paar zakken strooizout gehaald voor de zaak waar ik werk, is een transport bedrijf en het hele terrein was 1 grote ijsspiegel. Bij de gamma waar ik het ging halen was ook niet gestrooid, beetje vreemd maar ja, we hebben het overleefd en werkgever was blij...

SpikkelFire

Berichten: 6710
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Je goeie daad van vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 16:21

Wat goed!

Ik heb met stalgenoot de paarden vanochtend buiten gezet, de staleigenaar kon niet (of ze gingen pas rond 1 uur).

Jojoju

Berichten: 3808
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Je goeie daad van vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 17:06

Ik ben bij een indoor speelparadijs waar we een abonnement hebben, we komen er minimaal een keer in de week. Ik zag dat de boekenkast overhoop was gehaald, ik heb alle boeken weer netjes in de kast gezet. Geen grote goede daad, maar het zal allicht het personeel helpen

LWDaisy

Berichten: 4900
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 20:17

Niet vandaag, maar wel recent.

Onderweg naar huis van stal passeer ik nog een andere stal. Ik weet dat hun nummer online te vinden is, want ik heb hen ooit eerder gebeld. Nou, onderweg naar huis zag ik dus dit:

Afbeelding

Het arme dier probeerde zichzelf uit haar (ik denk toch dat een zij is lol) benarde positie te redden, maar dat leek maar niet te lukken. Ik heb geen flauw idee hoe ze daar beland is, maar ze geraakte er in haar eentje zo te zien niet meer af.

Ik heb me met mijn scootertje aan de kant gezet, en ben gaan googlen tot ik hun nummer te pakken had. "Mevrouw, één van uw koeien zit zo'n beetje klem in uw elektriciteitsmast".... Sorry, wat? :') Ik dus herhalen, en toen had ze zoiets van.. WTF :')

Ze was wel heel blij dat ik de moeite had genomen contact op te nemen, en ging haar man bellen om die naar huis te sturen om koetje te redden.

moonsparkle
Berichten: 22049
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 20:23

Ach die arme koe

Ik ben doktersassistente en heb een ambulance naar iemand gestuurd en tijdens het wachten diegene zo rustig mogelijk gehouden tot de ambu er was. Part of the job maar dan ben ik toch blij dat ik iemand een soort van heb kunnen helpen

Shenavallie
Berichten: 11949
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 20:25

Is het een goede daad? Ik vind het doodnormaal dat je iets (goeds) voor een ander doet. Dat is voor mij meer regel dan uitzondering. Toch vind ik deze wel bijzonder, omdat het niet een alledaags iets is. Ik heb een collega geholpen met zijn prothese provisorisch te fixen. De bladveren 'voet' van de prothese was gebroken en mocht niet gemaakt worden met een schroef, vanwege de verzekering. Daarom heb ik deze collega zo goed en zo kwaad als het kon geholpen door de boel met duct tape aan elkaar te plakken. Gelukkig is er een nieuwe prothese onderweg.

Jorex

Berichten: 10082
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 20:27

Ik heb gisteren een buurvrouw die kerstkaarten aan het rond brengen was een halve ochtend in huis gehad. Ik woon in een flat, dus ze was even zonder jas in het trappenhuis dat aan het rondbrengen. Was ze haar sleutel vergeten, dus ze kon niet meer in haar appartement komen. De buren met de reserve sleutel waren niet thuis. Dus ik heb haar terwijl ik zelf half naakt was (ik was net van plan om te douchen dus had vlug een handdoek om me heen geslagen) binnen gelaten. Ik ben eerst vlug gaan douchen en daarna hebben we maar gezellig samen thee gedronken. Gelukkig waren de andere buren aan het eind van de ochtend weer thuis. :D
En ook ik vind het heel normaal om dit soort dingen te doen, ook al komt het soms een beetje ongelukkig uit. Liever dat ze bij mij op de bank zit te wachten dan dat ze het koud krijgt in dat trappenhuis.

moonsparkle
Berichten: 22049
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 20:28

Jojoju schreef:
Ik ben bij een indoor speelparadijs waar we een abonnement hebben, we komen er minimaal een keer in de week. Ik zag dat de boekenkast overhoop was gehaald, ik heb alle boeken weer netjes in de kast gezet. Geen grote goede daad, maar het zal allicht het personeel helpen


Toch fijn en dan hopen dat het mooi netjes is gebleven :D

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 34040
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 20:29

Ik heb een hamster via marktplaats gered. Die zat in een enorm klein kooitje. Hij blijft tijdelijk bij mij en gaat dan naar iemand met meer ruimte voor hem. <3

Afbeelding
Afbeelding

prompter

Berichten: 11802
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 20:31

Nou, het is maar iets heel kleins, maar ik heb op mijn werkbureau een kerstkaartje achter gelaten voor de schoonmaakster, Het is zo'n lieverd, maar ik zie haar bijna nooit omdat ze 's avonds werkt en ik al om half vier klaar ben.

Verder probeer ik elke dag "netjes" te zijn in het verkeer, laat ik regelmatig iemand voor gaan als ik op een voorrangsweg zit en ik zie dat ze er al een tijdje staan, en probeer ik elke dag mijn buitendienstcollega's echt te helpen als ze ergens mee zitten. Ik ben veiligheidskundige én vertrouwenspersoon, dus ik word regelmatig gevraagd om hulp.

Flux

Berichten: 2525
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 20:32

Oh leuk topic! Faith in humanity restored-momentjes :D

Ik run een dagopvang voor honden. Een oude klant van ons is dit jaar haar hondje verloren terwijl deze in een pension zat tijdens een vakantie. Ze vroeg of ze misschien een uurtje mocht komen knuffelen en een vriend mocht meebrengen. Ze zijn vanmiddag geweest en die vriend bleek de Nederlandse taal nog niet te kennen. Hij mistte zijn hond in zijn thuisland. Toevallig had ik een hond met dezelfde naam als zijn hond en hoewel dit niet een makkelijke hond was hebben ze samen een uur geknuffeld. Ze hebben beiden intenst genoten en de honden waren blij met alle extra aandacht <3

Anna_98

Berichten: 476
Geregistreerd: 01-04-13

Re: Je goeie daad van vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 20:38

Wat een heerlijk topic dit, vertrouwen in de mensheid inderdaad weer hersteld.

Ik kan zo snel niet echt een goede daad van mezelf bedenken, behalve de kleine dingen als iemand die van z'n fiets was gevallen vragen of hij hulp nodig heeft en soms op het overdrevene af aardig zijn in het verkeer. Maar ik was vandaag wel ontvanger van een kleine goede daad. Was de voorruit van m'n auto ijsvrij aan het hakken, al een tijdje bezig want het zat er echt dik op, en toen kwam er een meneer me even helpen met zo'n spuitbus anti vries spul, hele ochtend weer goed gemaakt zo :D

moonsparkle
Berichten: 22049
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 20:45

Vragen of iemand hulp nodig heeft vind ik ook een goede daad gewoon omdat er best wat mensen gewoon voorbij zouden lopen

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Je goeie daad van vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 21:26

Mijn zusje weggebracht voor haar werketentje vanwege de gladde wegen.

Afanaisa91

Berichten: 1362
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 22:00

Boodschappen voor m’n ouders gedaan, omdat ik het redde qua energie en zij veel voor me hebben gezorgd toen ik ziek werd dit jaar. Dan doe ik toch even iets kleins terug.

Steppe

Berichten: 2826
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Je goeie daad van vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 22:06

Mijn stalgenoot haar beurt bij de paarden overgenomen omdat ze graag thuis wilde zijn voor de wegen weer glad zouden worden en ze niet meer piepjong is en op de scooter moest.

Oedi

Berichten: 770
Geregistreerd: 17-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 22:11

Toen ik mijn ouders na hun vakantie ging ophalen bij het station, sprak een buitenlandse meneer mij aan met de vraag welke bus hij precies moest nemen. Hij bleek een asielzoeker te zijn die terug moest naar het azc, maar zijn bus reed niet in het weekend zag ik, dus hij kon die avond niet meer terug. We hebben hem toen een lift gegeven.

mysa

Berichten: 10719
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 22:41

Zoals ieder week de kliko's van alle buurtgenoten een eindje uit elkaar gezet.;)
Is een heel goede daad want als ze die dingen niet met de grijper kunnen pakken, gooien ze de hele rij ondersteboven. Ik moet het ze nodig eens vertellen, dat het zo niet lukt maar voel me dan een bemoeial. Dus doe het al jaren.

Okay, niet zo'n bijzonder goede daad. Die doe ik ook wel eens een enkel keertje maar dat houd ik dan liever stil.

Eilish
Berichten: 3022
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 23:00

Ik zet vaak mensen hun fietslampjes uit als ik zie dat ze nog branden, dat heb ik net ook gedaan. Zodat de batterij niet leeggaat.

Gister heb ik een potje slaapgummies aan de buurvrouw gegeven, zodat zij ze ook kon proberen. En eerder heb ik haar verteld over het neuropathisch instituut en daar heeft ze gelukkig veel aan gehad.

Ook heb ik kerstkaarten gestuurd aan de mede-bewoners in mijn appartementencomplex.

En ik doe elk jaar mee aan de kerstkaartenactie van Ben.

Rawr

Berichten: 2845
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 00:42

Ik weet niet of het als goede daad telt omdat ik mijn werkgever een beetje benadeel om het te doen en in principe zou ik er zó ontslagen om kunnen worden.

Ik werk in een optiekwinkel van een grote keten en asielzoekers kunnen bij ons terecht voor een cheapass bril van maximaal €50 die door hun zorgverzekering wordt vergoed. Basic framepje, basic glazen zonder wat voor bewerking dan ook. Het is zelden mooi maar wel functioneel.
Maar goed, vandaag een gezin dat gevlucht was uit Syrië met een zoon van 10 en dochter van 12 met beide een vrij hoge plus-sterkte die met basisglazen gewoon een beetje jampotjes worden. Ik ken hun woonsituatie en de noodopvang in mijn stad is afschuwelijk, maar deze mensen waren zo ontzettend hartelijk en dankbaar om hier te zijn. Beide kinderen waren ook zo belachelijk fatsoenlijk en lief en deden zo hun best om Nederlands te spreken terwijl ze hier nog maar 9 maanden waren. We begonnen bij de goedkope monturen maar niets stond leuk maar voor beide zag ik wel een goed maar duur merkmontuur en die heb ik ze laten passen: twee blije koppies dus perfect. Ik heb voor beide ook veel luxere glazen op maat besteld om gewoon echt een mooie bril te maken. Met een beetje creatief boekhouden (lees: tyfusveel korting boeken en wat afschrijven) hoeven ze zelf niets te betalen en voelt het toch dat deze kinderen een betere start krijgen in ons land.

Het is niet de eerste keer en eigenlijk doe ik dit soort dingen alleen voor kinderen uit gezinnen waar ik weet dat er niets te besteden valt maar waar een paar tientjes extra korting soms al een wereld van verschil kunnen maken. Onze moedermaatschappij heeft een omzet van bijna 15 miljard euro en ik zal geen seconde wakker van liggen dat de aandeelhouders ook maar 1 cent minder verdienen. Daarbij komt dat het als het om mijn salaris komt ik wat hun betreft waarschijnlijk ook de tyfus kan krijgen dus hun geld wat ze daarop besparen geef ik met liefde uit aan dingen die ik zelf de moeite waard vind. :')

Anne_GTI

Berichten: 18226
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 00:54

Om 4.40 opgestaan en naar mijn werk geglibberd. Er samen met mijn passagiers maar weer het beste van gemaakt. Gewoon simpel goeiemorgen, even een klein oogcontact, een bemoedigend woord of een complimentje. Het zorgt ervoor dat iedereen zich beter voelt.

Kimberley_

Berichten: 4936
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Op een mooie plek

Re: Je goeie daad van vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 01:08

Ik ben met mijn chagerijnige hoofd in huis gebleven.. dat was voor iedereen een goede daad denk ik.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 01:14

2 pakken koekjes en een pot jam gekocht voor de kerstpakketten-inzameling van de voedselbank die hier bij de AH stonden. Niet veel, maar heb de afgelopen dagen al 5 complete goed gevulde kerstpakketten weggegeven aan mensen met een klein budget die ik een beetje of niet ken en 1 XXL pakket aan een vriendin van me, dus het kerst-weggeef-budget is een beetje op LOL. Maar als iedereen die in die supermarkten komt hier vandaag wat geeft kunnen ze best een mooie pakketten maken! <3

tengeltje11
Berichten: 7213
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Je goeie daad van vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-22 08:44

Heel mooie dingen komen voorbij! Wordt een mens blij van!