Beste wasmachine voor outdoor/honden/paarden koppel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Beste wasmachine voor outdoor/honden/paarden koppel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-22 14:19

De titel zegt het eigenlijk al.
Mijn vriend en ik zijn samen gaan wonen en zoeken dus nu een wasmachine.
We hebben een jonge duitse herder, gaan veel wandelen in de natuur, ik heb een eigen paard, en mijn vriend is automonteur/boomkapper.

Zoals je wel kunt lezen: Veel vuil en honden/paardenhaar :')

Welke wasmachine is een beetje zuinig, maar krachtig genoeg voor dit soort was?

sevke

Re: Beste wasmachine voor outdoor/honden/paarden koppel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 15:19

Ik heb een aparte machine voor paarden/hondenspullen. Een Samsung Ecobubble XL.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 15:20

Het gaat er vooral om hoe jij je machine onderhoudt denk ik. Elke goede machine moet dit wel kunnen.

Denk aan zo min mogelijk wasmiddel gebruiken, machine schoonmaken, kookwassen draaien etc.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 17:38

Een Miele natuurlijk.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 17:59

Miele is een heel sterk merk. Maar mij veel te duur. En op een gegeven moment misschien niet meer zuinig genoeg, omdat ze zo verrekte lang mee. Een machine van 20 jaar oud mist de moderne ontwikkeling.

Ik denk dat de andere merken elkaar niet veel ontlopen. Wat ik intussen heel belangrijk vind, zijn de programma's op een wasmachine. De ene machine is handiger in gebruik dan de andere.

Ik wil bijvoorbeeld apart kunnen centrifugeren zonder te moeten spoelen en centrifugeren.
Ik wil een kort wasprogramma dat ook op hoge toeren kan centrifugeren. Niet dat het er te nat uitkomt net als ik juist een snel wasje moet draaien.
Er moet een eco programma opzitten.
Niet teveel lawaai maken.

En het apparaat moet een beetje degelijk in elkaar zitten.

De Samsung Eco bubble was hier trouwens geen succes. Niet qua programma's en niet qua kwaliteit.

Ik was het meest blij met een Bosch.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 18:12

Ik zweer bij Miele. En toevallig vandaag reparateur erbij geweest want schokbrekers waren compleet versleten en toen bleek dus dat die van mij al 21 jaar oud is. De monteur gaf mij groot gelijk dat ik deze nog liet repareren en vertelde ook nog dat als deze af is en ik voor een ander zou gaan ik het beste weer voor een Miele van minimaal 10 jaar oud kon gaan, de nieuwe zijn ook niet meer wat ze geweest zijn...

En ik gooi er dus al jaren alles in , ook paardendekens in het grootste formaat. Het is voor mij een kwestie van idd je apparaat schoonmaken/bijhouden vooral na een dierenwas en ik doe gemiddeld elke maand wel een keer een 95 graden was.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 18:31

sevke schreef:
Ik heb een aparte machine voor paarden/hondenspullen. Een Samsung Ecobubble XL.

Ja dit. Ik heb ook oude afdanker staan voor de paardenspullen.
Wel zo fris om dit apart te wassen van bv je beddengoed en handdoeken :D
Maar daar moet je maar net plek voor hebben natuurlijk

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 18:40

Hier in de schuur ook een separate machine voor dit soort zaken.

Miele is verder top, duur maar super kwaliteit. Als je een slag goedkoper wilt maar nog steeds goed, Bosch.

Heb zelf een Samsung Eco Bubble maar zou die niet voor de paarden/honden/zwaar vervuilde was adviseren

Desireeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 19:17

MarlindeRooz schreef:
Het gaat er vooral om hoe jij je machine onderhoudt denk ik. Elke goede machine moet dit wel kunnen.

De oude wasmachine van mijn ouders verstopte al door mijn haren (van mijn hoofd, niet paarden oid). Dus als ik eens een weekend thuis mn kleding waste, was het bijna meteen drama. :+ Ja ik heb lang en sterk haar, maar als die wasmachine dat niet eens aan kan dan denk ik ook niet al die paarden en honden haren :')

Zou daarom idd adviseren om je goed in te lezen en idd de ervaringen van de rest van bokt mee te nemen!

Ik was zelf geen paarden/hondenspullen op dit moment dus heb verder helaas geen advies.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 19:22

Ik heb sinds een jaar of 4-5 een Bosch wasmachine waar mijn paardendekens, hondenkleedjes, loonwerkerskleding met modder, olie, smeer, zand, diesel en andere troep in de wasmachine gaat. Erg tevreden over.
Een Miele is ook een zeer goed merk, wel een tandje duurder dan een Bosch.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 16:41

De nieuwe Miele's zijn niet meer van de kwaliteit van de oude, helaas. Ik had voor binnen ook een Miele, die heb ik na een tiental jaar toch moeten vervangen door een andere. Heb wel weer voor Miele gekozen. Mijn Samsung Ecobubble is nu al zo'n 12 jaar oud. Ik was er enkel paarden- en hondenspullen in.