Mijn man en ik hebben voor ons jubileum een cadeaubon ontvangen voor een (voor ons) fors bedrag. We willen daar graag gebruik van maken, maar reserveren bij het betreffende bedrijf lukt niet. Eens per drie maanden gooien ze hun agenda open en kan je reserveren. Ook al zitten we met meerdere laptops/telefoons online, binnen twee minuten zijn alle plekjes weg. Dit is nu een paar keer gebeurd en we vissen steeds achter het net. Nu verloopt onze bon begin 2023.
Ik heb inmiddels contact opgenomen met de betreffende zaak, maar zij zeggen dat ze er niks aan kunnen doen. Het is druk dus reserveren kan niet en ze geven geen geld terug geven voor cadeaubonnen. Ons bellen als er een plekje plotseling vrijvalt is ook geen optie.
Ik hoef niet per se geld terug, ik vind de bon inwisselen zoals het bedoeld was ook prima, maar beiden kan blijkbaar niet en ik vind het nogal wat om de waarde van de bon dan maar te laten vervallen Kan ik hier nu nog iets mee?
Laatst bijgewerkt door Lijsken op 05-12-22 18:53, in het totaal 2 keer bewerkt
De bon is uitgegeven in november 2021, en verloopt in maart 2023. Voldoet dus keurig aan de voorwaarden die golden op dat moment (ruim een jaar geldigheid).
Geldigheid is dus niet het issue, maar puur dat ik de bon niet kan inleveren. En dat wil ik wel.
Dan geven ze dus blijkbaar meer bonnen weg dan er plek is. Dat is iets waar jij als klant niks aan kan doen. Ik zou er inderdaad eens een brief aan wagen. Stel ze in gebreke.
Na een wat pittigere mail dan de eerste heb ik inmiddels toch een reservering kunnen maken om mijn bon te gebruiken. Ik blijf graag vriendelijk maar in dit geval was even op mijn strepen gaan staan blijkbaar nodig.