Ik heb zojuist dé liefste verrassing van mijn leven so far gekregen: een vakantie naar Cuba, samen met mijn broers, zus, hun vader en stiefmoeder. Super lief en eigenlijk schieten woorden te kort om mijn dank te tonen, dus ik vroeg me af of jullie mij kunnen helpen een manier te verzinnen waarop ik deze lieverds op creatieve wijze kan bedanken!
Kort en bondig een uitleg:
Mijn broers en zus zijn een stuk ouder (9, 7 en 5 jaar) en hebben een andere vader. Ik ben zogezegd een nakomertje en enigskind van mijn vader, helaas is mijn moeder momenteel niet heel erg in the picture. Iedereen heeft zijn eigen leven, we zijn allemaal lekker druk en ik woon als enige ver verwijderd (zij rondom Alkmaar, ik in Ede) waardoor contact houden soms best een uitdaging is. Toch is de verbinding sterk, ik heb me nooit een "halfzusje" gevoeld. We zijn gewoon broers en zussen, echt gek op elkaar en eigenlijk gewoon een hele hechte vriendengroep.
In februari studeer ik af van mijn opleiding en in maart vieren de ouders van mijn broers en zus (dus vader + stiefmoeder) hun 20-jarig huwelijksjubileum. Zij hadden al aangegeven dat ze dan met het gezin een verre reis wilde maken, maar gezien ze wel vaker met "hun kant van de familie" op vakantie gaan ging ik er totaal niet vanuit dat ik daar bij zou zijn oid. Nou, verrassing... ik hoorde dus gister dat als ik wil; ik mee mag! Wauw!
Een flinke reis, die volledig betaald wordt door alle leden van de familie, ik ben er stil van. Het wordt een trip of a lifetime, vol met herinneringen waar we ons leven op kunnen teren. Ik kan overigens ook goed met de ouders (wordt altijd liefkozend bonusdochter genoemd) dus voel me daar ook niet gek bij. Maar dat brengt me dus tot het punt: ik wil wel graag iets terug doen, iets met betekenis.
Omdat ik nog niet weet of ik dan al een baan heb en mijn leven als skere student ervoor zorgt dat ik niet heel veel budget heb, vroeg ik me af of jullie nog mooie ideeën hadden?
Tot dusver dacht ik aan:
- - Een etentje voor aanvang van de reis, in Cubaanse sferen (om vast in de vakantiestemming te komen)
- Op reis veel foto's maken, na afloop iedereen een fotoalbum geven
Ik ben benieuwd of jullie nog tips of inspiratie hebben!
Lieve groetjes,
Gitta