Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Allejandro schreef:In de CAO kun je hier meer informatie over vinden, hangt ook van je ervaring volgens mij.
WillemYntJee schreef:Ik weet niet hoe lang je er al uit bent, maar t loon is nog net zo bedroevend als 10 jaar geleden.
T is maar goed dat ik zo leuk werk heb denk ik altijd maar!
future_vet schreef:Als paravet algemeen zit je in groep 6. Vanaf 1 Jan 2023 kom je dan op €2.052,43 als minimumloon voor fulltimefunctie. Is minimum dus onderhandelen kan altijd. En niet leidend als praktijk niet aan cao is gebonden. Maar zou zeker niet voor minder werken.
Wettelijk minimumloon is in Jan 2023 trouwens €1.934,40. Dus ja het loon van paravet is om te huilen.
Cao veterinaire sector.
https://www.bpl-dierenartsen.nl/sites/d ... 2023-1.pdf
Neonlight schreef:CAO is toch de moeite waard om te bekijken want hij is je niet goed genoeg meer bekend, sinds 1 januari 2021 zijn alle werkgevers in die sector verplicht om zich aan de CAO te houden.
Sybelle schreef:Als een cao algemeen verbindend verklaard is geldt hij voor de hele beroepsgroep. Dan kan een werkgever het niet willen volgen en dat zelfs aangeven maar hij zou het wel moeten.
Dat gezegd hebbende was mijn ex-werkgever aangesloten én onze cao algemeen verbindend verklaard. Maar ze hebben het toch gepresteerd om alleen de cao verhogingen uit te betalen aan een persoon die er naar vroeg en de rest niet te informeren zodat ze onder de betalingen uitkwamen.
Daarmee heb ik ook afgeleerd om een salaris te vragen wat goed is voor de werkgever. Ik vraag voortaan wat goed is voor mij. Want geloof me, zo trouw als jij aan je werkgever bent, zo zijn ze echt niet voor jou.
Sybelle schreef:Oh en salaris onderhandelen is net als een paard verkopen hè? Je gaat hoog zitten zodat je na onderhandelen op een acceptabel bedrag uitkomt
Met wat mazzel krijg je het hoge bedrag en anders ben je nog tevreden en heb je je goede wil getoond door in te stemmen met minder. Bovendien heb je een opening om later meer te vragen.
En ja, ik weet dat het makkelijk praten is. Ik zou er ook over lopen stressen.
Oskarrino schreef:Lastige keuze inderdaad. Ik heb er toen ook over na moeten denken. Ik ben nu operatieassistent in het ziekenhuis. Wel dus omgeschoold en opleiding gevolgd, maar is het zeker waard!
Faelynn schreef:Inmiddels zijn we een paar dagen verder en heb ik toch de moed verzameld om een arbeidsvoorwaarden gesprek aan te vragen. Hier is een aanbod uitgekomen, iets boven het minimum van de cao lonen per januari 2023. Ik zit echt heel erg in dubio nu, ik denk dat ik er in deze sector gewoon niks beters uit ga halen, en eigenlijk lijkt het me wel echt leuk om er aan de slag te gaan, maar ik merk dat ik niet heel enthousiast word van het salaris en dat houd me toch een beetje tegen, omdat ik gezien de beperkte doorgroeimogelijkheden gewoon weet dat dit het dan gaat zijn voor de komende jaren.
het word nu echt kiezen tussen dit, of volledig om laten scholen en niet meer als paravet aan de slag.
Sybelle schreef:Faelynn schreef:Inmiddels zijn we een paar dagen verder en heb ik toch de moed verzameld om een arbeidsvoorwaarden gesprek aan te vragen. Hier is een aanbod uitgekomen, iets boven het minimum van de cao lonen per januari 2023. Ik zit echt heel erg in dubio nu, ik denk dat ik er in deze sector gewoon niks beters uit ga halen, en eigenlijk lijkt het me wel echt leuk om er aan de slag te gaan, maar ik merk dat ik niet heel enthousiast word van het salaris en dat houd me toch een beetje tegen, omdat ik gezien de beperkte doorgroeimogelijkheden gewoon weet dat dit het dan gaat zijn voor de komende jaren.
het word nu echt kiezen tussen dit, of volledig om laten scholen en niet meer als paravet aan de slag.
Maar wat is jouw tegenbod dan? In welke trede willen ze jou inschalen en waar wil jij zijn?
Het is niet dat je dit aan moet nemen voor hun bod. Je kan best je eis op tafel leggen. En tja, als ze daar niet in mee gaan denk je verder.
Ik neem aan dat jij paravet B of C bent.(Is de verdeling nog zo?) Dan is het wel zuur om te werken voor het zelfde salaris als Miepje die bij de LOI een cursus gedaan heeft. En dat verschil in kwaliteit herkent een praktijk ook best.
En anders...
Tandartsassistent niet iets voor jou? Veel werk in, leerbanen te vinden en doorgroeien.
Snippergroen schreef:Je kan prima een tegenbod doen hoor TSAls ik je zo hoor heb je in deze weinig te verliezen. Je kan een tegenbod doen en als ze die niet accepteren kun je voor jezelf bedenken of je bereid bent om voor lager loon aan de slag te gaan. Je kunt er ook nog voor kiezen om nu deze baan aan te nemen en je ondertussen om te scholen als je dat zou willen.