Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz
secricible schreef:en hoe laat ga je naar bed? Slaap je goed?
Marije112 schreef:Wij liggen gemiddeld rond 21.00 op bed en gaan er tussen 05.00 en 05.30 uit.
Ibbel schreef:Tja, als jij om 12 uur het licht uit doet en om half 9 wakker wordt, slaap je dus 8-8,5 uur, en dat is een heel normale hoeveelheid slaap. Geen wonder dat de wekker om 7 uur niet werkt, dan zit je aan 7 uur slaap en dat is echt gewoon te weinig voor een gemiddelde mens.
Je kunt niet én laat naar bed én vroeg opstaan. Wekker om 7 uur betekent half 11 het licht uit. Dan slaap je van half11/11 tot 7 = 8-8,5 uur.
Soepblik schreef:Ibbel schreef:Tja, als jij om 12 uur het licht uit doet en om half 9 wakker wordt, slaap je dus 8-8,5 uur, en dat is een heel normale hoeveelheid slaap. Geen wonder dat de wekker om 7 uur niet werkt, dan zit je aan 7 uur slaap en dat is echt gewoon te weinig voor een gemiddelde mens.
Je kunt niet én laat naar bed én vroeg opstaan. Wekker om 7 uur betekent half 11 het licht uit. Dan slaap je van half11/11 tot 7 = 8-8,5 uur.
ja heb je gelijk in. Ik kom meestal rond half 7/7 uur uit werk. Eerst ging ik dan ook nog sporten, maar dat probeer ik nu wel meer overdag te doen. Dan nog eten, dan is het half 9. Ik wil dan vaak graag nog iets doen en dan is het plots laat.
Forcalquier schreef:Ben je wel blij met wat je doet of grijpt het je naar de keel?
Mijn partner (ondernemer) heeft namelijk zo'n langdurige periode gehad.
Het bedrijf groeide en was eigenlijk heel vruchtbaar, tegelijkertijd groeide daarmee ook zijn verantwoording en problemen met instanties.
Resultaat was dat hij liever in bed bleef, geen motivatie had en in de nachten geen rust vond (piekeren) waardoor de ochtenden heel zwaar waren.
Ikzelf heb jaren geleden zo'n periode gehad. In de bloei van mijn carriere, jong, goed salaris maar toch een knagend gevoel van ongeluk waardoor ik mezelf echt het bed uit moest slepen. Nu doe ik iets heel anders, verdien veel minder, ben meer vrij voor mijn hobby's en echt blij als ik mag werken.
Op mijn vrije dagen snoep ik er wel eens een uurtje snoozen bij maar vroeg opstaan gaat tegenwoordig ook prima.
Citaat:Met als resultaat dat ik weer standaard half 9 helemaal verkreukeld wakker wordt, de dag al met een slecht gevoel begin, maar blijf thuiswerken en de hele dag baal van dat ik best wat uur "verloren" ben.
Soepblik schreef:Nog één probleem wat betreft eerder naar bed gaan: vriend en ik wonen samen in een redelijk klein huis. We zijn er heel blij en het enige nadeel is ook echt dat het klein is, verder is het top. Maar. Het is een studio met een vide, en op de vide staat ons bed. Er zijn dus geen muren ofzo. Vriend heeft een heel ander ritme dan ik (gaat veel later), waardoor ik dus snel wakker wordt zolang hij nog niet ligt. ik zou best 10 uur naar bed willen, maar dit gaat niet ivm dat hij dan nog bezig is met dingen. Hij werkt ook vrij veel over en is dan soms nog niet eens klaar met werken.
Soepblik schreef:Nog één probleem wat betreft eerder naar bed gaan: vriend en ik wonen samen in een redelijk klein huis. We zijn er heel blij en het enige nadeel is ook echt dat het klein is, verder is het top. Maar. Het is een studio met een vide, en op de vide staat ons bed. Er zijn dus geen muren ofzo. Vriend heeft een heel ander ritme dan ik (gaat veel later), waardoor ik dus snel wakker wordt zolang hij nog niet ligt. ik zou best 10 uur naar bed willen, maar dit gaat niet ivm dat hij dan nog bezig is met dingen. Hij werkt ook vrij veel over en is dan soms nog niet eens klaar met werken.
secricible schreef:Soepblik schreef:Nog één probleem wat betreft eerder naar bed gaan: vriend en ik wonen samen in een redelijk klein huis. We zijn er heel blij en het enige nadeel is ook echt dat het klein is, verder is het top. Maar. Het is een studio met een vide, en op de vide staat ons bed. Er zijn dus geen muren ofzo. Vriend heeft een heel ander ritme dan ik (gaat veel later), waardoor ik dus snel wakker wordt zolang hij nog niet ligt. ik zou best 10 uur naar bed willen, maar dit gaat niet ivm dat hij dan nog bezig is met dingen. Hij werkt ook vrij veel over en is dan soms nog niet eens klaar met werken.
allemaal super verklaarbaar, maar daar heeft je lichaam geen boodschap aan natuurlijk. Het lijkt alsof je niet genoeg uren maakt als je om 7u opstaat.
Kun je het niet omgooien en in de avond proberen productief te zijn? Dus in de avond een blokje voor jezelf afspreken dat je gaat naaien of andere functionele dingen doen? Waarom moet dat van jezelf per sé in de ochtend?
Gebruikers op dit forum: Andreeaa, Bambelien, Binck8, cariena1, ComscoreBot, F_Orumster, idje, JeRekers, Jessica_1998, lovelys, MarliesSam, mellamoshan, Michje, Noor, pradadaan, saltshaker23, stalxpaard, supervon78, Telpeva, wemkelover, xAlice, zonnebloem18 en 72 bezoekers