Welke waterdichte laarzen?

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 9011
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Welke waterdichte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 17:11

Gisteren gaf ik les in mn ariat yopjurs en dat was geen succes want het was veel te nat. Met als gevolg, doorweekte schoenen, broek en sokken.
Aangezien ik het lesgeven heb opgepakt, ben ik dus op zoek naar waterdichte laarzen. Maar liever niet de gemiddelde outdoorlaars. Gewoon, want iedereen heeft die. :') Ik kijk naar de panama Jacks, maar zijn die wel echt waterdicht?
Ik wil er ook geen onwijs bedrag aan uitgeven, als het even kan dan zoek ik iets van Vinted :P Maar misschien hebben jullie nog tips?
Waterdicht
warm
Comfortabel want ik sta lang.

8nnemiek

Berichten: 43978
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welke waterdichte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 17:15

Ik wilde toevallig ook een vergelijkbaar topic openen, dus ik lees even mee.
Ik zie vaak laarzen voorbij komen die op papier waterdicht zouden moeten zijn, maar die dan een rits of veters hebben. Dan vraag ik me af of daar niet gewoon water door naar binnen kruipt.

maria500
Berichten: 655
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 17:15

De meeste 'normale's schoenen die je in een schoenenwinkel koopt zijn niet waterdicht. Enkele zijn waterafstotend, maar in principe zijn geen een schoenen dat en moet je die echt zelf in spuiten. Als je echt waterdichte schoenen wil, kan je beter wel een outdoorlaars nemen die daarvoor gemaakt zijn.

Volgens mij is Panama Jack een van de weinige die aangeven waterproof te zijn, maar of dat echt zo is, durf ik niet te zeggen.


Ik verwacht als je zulke schoenen tweedehands koopt, je wel eerder de kans hebt dat ze niet zo waterafstotend zijn zoals ze eerst waren.
Laatst bijgewerkt door maria500 op 29-11-22 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

maria500
Berichten: 655
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 17:17

8nnemiek schreef:
Ik wilde toevallig ook een vergelijkbaar topic openen, dus ik lees even mee.
Ik zie vaak laarzen voorbij komen die op papier waterdicht zouden moeten zijn, maar die dan een rits of veters hebben. Dan vraag ik me af of daar niet gewoon water door naar binnen kruipt.



Vaak kruipt inderdaad via daar water naar binnen. Het gaat dan vooral om regen buiten houden.

Wanneer het regent kan je er buiten mee lopen zonder dat je natte voeten krijgt, maar je moet er niet mee door een plas heen.

Earth

Berichten: 9011
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Re: Welke waterdichte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 17:26

Ja ik wilde sowieso iets nemen zonder veter. En als ik ze via vinted koop dan koop ik zie zgan ofwel ongebruikt. Dus dan hoef ik daar geen zorgen om te hebben.

daantjuhhh

Berichten: 27510
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Welke waterdichte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 17:34

Panama Jacks snow boots zou ik dan denk ik naar kijken.

Ik heb toevallig net een paar besteld met blackfriday korting.

Roodvos

Berichten: 6969
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 18:24

8nnemiek schreef:
Ik wilde toevallig ook een vergelijkbaar topic openen, dus ik lees even mee.
Ik zie vaak laarzen voorbij komen die op papier waterdicht zouden moeten zijn, maar die dan een rits of veters hebben. Dan vraag ik me af of daar niet gewoon water door naar binnen kruipt.

Ritsen is altijd twijfelachtig.
Veters is afhankelijk van hoe het gemaakt is. Bij bijv. bergschoenen zie je dat de tong van de schoen rechts en links vastzit aan de rest van de schoen waardoor een dicht geheel ontstaat. Ik heb met mijn Lowa bergschoenen in stromende bergbeken gestaan/gelopen maar kwam geen drup doorheen.

Muze
Berichten: 5512
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Welke waterdichte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 18:39

Ik loop al meer dan 10 jaar in mountain peak bergschoenen van scapino.
Ga er gewoon mee door de bagger, zet de spuit erop, door waterplassen en nooit natte voeten.
Gaan meestal een jaar tot twee jaar mee en dan koop ik weer nieuwe.

anca

Berichten: 1905
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 18:47

Muze schreef:
Ik loop al meer dan 10 jaar in mountain peak bergschoenen van scapino.
Ga er gewoon mee door de bagger, zet de spuit erop, door waterplassen en nooit natte voeten.
Gaan meestal een jaar tot twee jaar mee en dan koop ik weer nieuwe.


Zo doe ik het ook . Wel de leren nemen dan.

Mac

Berichten: 11721
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 18:50

Muck boots. Die hebben een heel fijn voetbed en zijn 100% waterdicht. Je kunt kiezen uit verschillende modellen.

Karin

Berichten: 65346
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 19:32

Zoek eens bij de Decathlon op jachtlaarzen. Volgens de reviews zijn die warm en waterdicht.

Ik had bijna een paar jachtlaarzen gekocht, totdat ik bij diezelfde Decathlon wandelschoenen tegenkwam die mijn voeten warm houden tot -24. Zo koud is het nog niet geweest :') en ik ben niet van plan om ermee door de bagger te gaan (ik houd ze graag redelijk netjes) maar over comfort klaag ik niet. Ze lopen (en staan) heerlijk.

Muze
Berichten: 5512
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 19:42

anca schreef:
Muze schreef:
Ik loop al meer dan 10 jaar in mountain peak bergschoenen van scapino.
Ga er gewoon mee door de bagger, zet de spuit erop, door waterplassen en nooit natte voeten.
Gaan meestal een jaar tot twee jaar mee en dan koop ik weer nieuwe.


Zo doe ik het ook . Wel de leren nemen dan.


Ja idd de leren

Schuur_

Berichten: 5125
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Welke waterdichte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 20:34

Ik ben fan van mijn ZooAdventure laarzen. Heb ze nu dik 2 jaar en zijn nog goed waterdicht. Een tijdje niet op gelopen omdat ik ze buiten in de regen had laten staan en ze moesten drogen en na een week of 2 andere laarzen en schoenen te dragen voelden ze aan als wolkjes.

Je hebt ze in een hoop verschillende modellen en ook kleurtjes.

Azmay
Berichten: 18034
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Welke waterdichte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 20:38

Mijn hoge (net boven de enkel) lowa schoenen zijn altijd geweldig comfortabel en waterdicht geweest.
Muckboots Pacey heb ik ook gehad maar die kregen na 2 jaar scheurtjes.

Heb nu vrij goedkoop Ariat Windemere gekocht en ik ben benieuwd hoe die het gaan blijven doen. Tot zo ver prima.

Tiggs

Berichten: 7817
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 21:05

Ik ben dol op mijn Panama Jacks, zijn goed waterdicht.

Ik heb het Felia Igloo model nu een jaar of 2 en die zijn nog als nieuw. Laatst ook een paar Bambina Igloo besteld.

moonsparkle
Berichten: 22307
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 21:13

Muze schreef:
Ik loop al meer dan 10 jaar in mountain peak bergschoenen van scapino.
Ga er gewoon mee door de bagger, zet de spuit erop, door waterplassen en nooit natte voeten.
Gaan meestal een jaar tot twee jaar mee en dan koop ik weer nieuwe.


Ik heb al 8 jaar mountain peak schoenen om mee te hiken, bergen, bossen etc. Geen waterdichte variant maar om even aan te geven dat ze vast het geld waard zijn :') en ze kunnen nog steeds goed mee.

Pippa13

Berichten: 409
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 21:40

Mijn vriend heeft met jagen en trainen met de hond Muckboots aan en is daar heel tevreden over.

Ik heb recent laarzen gekocht bij Engelbert strauss. Ook omdat deze een veiligheidsneus en zool hebben. En nog veel handiger, je kan ze dichtsnoeren tegen regen en sneeuw. Waterdicht, warm en stevig.


Afbeelding

Marije_jiplover

Berichten: 25704
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 21:52

Mijn Ariat Grasmere voldoen vast niet aan je budget-wens.

Maar zijn wel echt 100% waterdicht en warm.
Zit wel een veter in de zijkant, maar de schacht bestaat wel uit 1 geheel, dat zich netjes plooit tussen de veters, wanneer je die aantrekt.

Ik bagger er mee door enkeldiepe modder, spoel ze weer af, laat ze drogen en trek ze weer aan en dat voor jaren achtereen.
En ze lopen ook nog lekker en ik rijd er ook nog geregeld mee.
In de natte winterse periodes en als het heel koud is, wonen mijn voeten in deze laarzen.

prugelpiet

Berichten: 12738
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Welke waterdichte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 22:11

Als je regelmatig tot veel gaat lesgeven, ook in de winter, kan je echt beter investeren in warme laarzen. Stilstaan op de koude grond gaat je voeten bevriezen.

Let vooral op de zool. Ze kunnen nog zo’n zachte voering hebben, een dunne zool word altijd koud. Ik heb ze ook vaak iets ruim gekocht en er dan huis sokken in aan gedaan _O- maar ik stond rustig 4/5 uur in de bak. En dan waren ze daarna nog bevroren.

Earth

Berichten: 9011
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Re: Welke waterdichte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 22:12

Ja ik ben er al over uit dat ik ook wel iets mag investeren in goede laarzen := Dus Het mag wel 150 kosten, want daar ga ik echt profijt van hebben. Even kijken nog voor een bF aanbieding.

Iris82

Berichten: 40145
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Welke waterdichte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 22:15

Ik heb Muck Boot Derwent 2. Dit zijn laarzen met een flink profiel eronder (in plaats van de Artic Weekend die een gladde zool heeft). Ben er erg tevreden over.

Polly
Moderator Algemeen

Berichten: 23907
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Welke waterdichte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 22:20

https://www.welkoop.nl/dunlop-blizzard- ... 36_1193491

Geheel niet de prijscategorie waar de meeste het over hebben maar deze heb ik vorig jaar gekocht en ik ben verrast door de kwaliteit. Heerlijk warm en droog en ze zitten heel oké.
Onze zoon gebruikt ze nu voor het tweede jaar intensief maar ook hij heeft warme en droge voeten.

Karin

Berichten: 65346
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 22:23

De Blizzard van Dunlop gebruik ik ook al jaren (om wél mee door de bagger te baggeren). Ik gebruik ze bij de paarden en daar ben ik eigenlijk altijd in beweging, dus ik weet niet hoe warm ze zijn (of blijven) als je er lang mee op één plek staat. Ik heb er iig nog nooit koude voeten in gehad.

Earth

Berichten: 9011
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 22:24

Ik zit nu te kijken naar Ariat Harper H20. Die vind ik voor €90.- op vinted. Dus ik rijd morgen even naar de Epplejeck om ze te passen en als ze goed zitten koop ik ze op vinted :D

madeliefw

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Welke waterdichte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 22:45

Panama jack zijn wel super lekker warm. Maar ik trek toch liever mijn lowa hoge wandelschoenen aan, die zijn echt waterdicht. Gebruikt met jachttraining in de stromende regen en geen spatje water doorgelaten.