Hoeveel schoenen heb je en hoe lang?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

moonsparkle

Hoeveel schoenen heb je en hoe lang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-22 15:51

Omdat ik eigenlijk schoenen wil kopen, maar ik er eigenlijk wel al veel heb staan:

Hoeveel schoenen heb jij en hoe lang doe je er mee? Hier mijn schoenen, let op het licht is nogal fel waardoor sommige schoenen veel fletser en viezer lijken dan ze zijn :') vooral de zwarte

1 paar zwarte all stars nu 14 jaar oud, eigenijk net te klein waardoor ik ze niet vaak draag maar past bijna overal bij, destijds in Amerika gekocht

1 paar all stars paarse gevoerde nu zo'n 6 jaar oud gok ik(in batavia stad gekocht voor 15,-)

1 paar all stars met een soort tetris print heb ik denk ik 2 jaar(ook batavia stad 15,-)

1 paar glitter Allstars die ik aan zou doen met trouwen maar het stond niet bij de jurk die ik had gekozen en ik kon ze niet meer terugsturen dus die zijn zo'n 6 jaar oud

Afbeelding

1 paar niet van panama jack maar het lijkt er op, gekocht bij v en d :') dus als het klopt op internet zijn ze zo'n 7 jaar oud

1 paar helly hansen schoenen met gebreide buitenkant waardoor ik ze bijna nooit aantrek want straks wordt het vies denk al 8 jaar oud

1 paar outdoor anwb enkellaars misschien 3/4 jaar en die wil ik dus eigenlijk vervangen :') zo makkelijk om outdoor laarzen te hebben waar je zo in kunt stappen met de hond.

Afbeelding

1 paar witte poema's 2 jaar oud(draag ik alleen als ik weet dat ze niet vies kunnen worden...)

Afbeelding

1 paar met veter en rits tot over de enkel van van haren nu iets meer dan 2 jaar oud

1 paar als hierboven met suède minimaal 4 jaar oud

1 paar nike janoski zwart wit denk 5 jaar oud

Afbeelding

2 paar echte wandelschoenen (waterdicht en niet waterdicht) waarvan de niet waterdichte van scapino waren en die zijn altijd mee op hike vakanties terwijl ze al 8 jaar oud zijn.

Als ik dit zelf lees denk ik; kom op je hebt al zoveel schoenen :o! maar ik wil nieuwe instap outdoor laarzen ter vervanging van de anwb enkellaarzen, daarvan is de binnenkant stukgelopen en de zool is aan de achterkant heel ver weg gesleten.

Ik heb een kantoor/casual baan maar daarnaast als bijbaan geef ik ook outdoor excursies en loop ik vaak met de hond.

Nu ben ik benieuwd naar jullie collectie, haha. Ik doe dus wel erg lang met de meeste schoenen, ik kan heel moeilijk afscheid nemen :')
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 25-11-22 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 15:55

Haha, mooie vraag! Ik spaar enkellaarsjes van Noë in alle kleuren. Ik heb er nu zo’n 30 en mijn collectie is zeker niet compleet. Daarnaast nog zo’n 15 paar andere schoenen.

Oh ja, los van mijn jodphurs gaan mijn schoenen een leven lang mee. Ik zorg er echt heel goed voor en al mijn Noë’s zijn van kalfsleer, dus dat is de moeite waard om daar af en toe een nieuw hakje onder te laten zetten.
Laatst bijgewerkt door Plukje op 25-11-22 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Wie lief heeft, begrijpt. Wie begrijpt, heeft lief. Iemand die zich begrepen voelt, voelt zich geliefd en iemand die zich geliefd voelt, voelt zich begrepen.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 15:55

Ik heb eigenlijk alleen 4 paar Nike air max. :+ 1 zwarte, 2 met kleur en 1 afgetrapt zwart paar voor festivals. :') Ik doe gemiddeld denk ik 3 a 4 jaar met 1 paar en dan zijn ze ook wel echt kapot zeg maar.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 15:57

Ik heb ook te veel schoenen. Ik ben voortaan wel zo dat als schoenen niet lekker zitten, of kapot zijn, ik ze weg gooi zonder te denken: ahh maar wie weet kan ik ze nog wel een keer aan.

Ik denk dat ik zeker zo'n 20 paar heb als ik alles op tel.

Komt misschien ook dat als ik een outfit koop, ik ook bijpassende schoenen wil hebben, dus als ik die nog niet heb staan, koop ik die er bij.

Schoenen van 15 euro bijv. zou ik niet verkopen, die zou ik of dragen, of ze gaan de kledingcontainer in.;.....

https://www.mbcfotografie.nl
Nu een super gave winactie twv €175 op mijn insta en Facebook!
Mijn leven met mijn pony? Insta Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 15:58

Ik durf geen aantallen te noemen, maar ik draag alleen sneakers en ik mag van mijn vriend niks meer kopen -O-

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-22 15:59

Dat denk ik bijvoorbeeld met de zwarte all stars, wie weet komen ze nog weer eens van pas :') maar ook stel je krijgt een bedrijfsuitje ofzo waarbij je oude kleding aan moet

De glitter all stars heb ik geprobeerd te verkopen, maar geen marktplaats succes en dus hou ik ze terwijl ik ze eigenlijk een beetje too much vind, haha

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 16:00

Mijn oudste paar schoenen heb ik al minstens 10 jaar. Ik zeg altijd hoe meer je er hebt hoe langer je ermee doet ;)

Ik denk dat ik ook tussen de 20 en 30 paar heb

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-22 16:02

Amber_anne schreef:
Mijn oudste paar schoenen heb ik al minstens 10 jaar. Ik zeg altijd hoe meer je er hebt hoe langer je ermee doet ;)

Ik denk dat ik ook tussen de 20 en 30 paar heb

Dat is wel waar want dan kun je afwisselen of bijvoorbeeld de witte schoenen zo lang mogelijk echt wit houden

Amber_anne

Re: Hoeveel schoenen heb je en hoe lang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 16:03

Precies, het is overigens voor je voeten ook slecht om altijd op dezelfde schoenen te lopen

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 16:05

In eerste instantie dacht ik, dat zijn best wel veel schoenen, maar als ik al mijn schoenen af ga kom ik ook op best een boel :')

Mijn alledag schoenen:
- Blundstone chelsea boots
- Combs van Dr. Martens
- Timberland boots/veterlaarzen
- nike lahar is een combi van sneaker/outdoorschoenen
- birkenstock sandalen

Dan nog een boel outdooractiviteiten schoenen:
- 2 paar allround hardloopschoenen van asics en adidas
- 1 paar trail hardloopschoenen van asics
- wandelschoenen van timberland, die draag ik ook naar de paarden
- snowboots van sorel, staan standaard op stal voor de winter

Heb verder nog teva slippers, 1 paar nette enkellaarsjes die voor geen meter zitten dus heb ik nooit aan en een paar transparante boots met luipaardprint voor festivals in de modder.
Qua paardenschoenen ben ik dus ontzettend functioneel, daar gebruik ik gewoon mijn wandelschoenen voor, ook om mee te rijden (brede korfbeugels).

Dus eigenlijk net zoveel schoenen als jou _O-
Maar wel met verschillende functies. Ik zie dat jij vooral veel schoenen voor alledag hebt, maar dan is het toch prima om nieuwe outdoorlaarzen te halen als het paar dat je hebt versleten is?
Verder ruimt het wel lekker op om de schoenen die niet fijn zitten of die je gewoon niet draagt (en dus niet zal missen) weg te doen of bijvoorbeeld te verkopen via vinted.

•••
Ik ga opnieuw op avontuur, dit keer richting het zuidoosten van Europa, stap je ook achterop?
[VOLG] Op mijn stalen ros, het vierde avontuur: Slovenië!
•••

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 16:08

- Sketchers van 3 jaar oud. Helaas een kapotte zool dus zijn nu de "ff wat buiten weggooien" schoenen geworden :(
- 2 paar doc martens, van ongeveer 5 jaar oud
- Uggs, net tweedehands gekocht voor warme voeten..
- Stalschoenen, jaar of 4/5 oud
- Sneakers waar ik mee mountainbike van 1,5 jaar oud
- Een paar hakken, voor wanneer ik die aan moet. Geen idee hoe oud
- Wandelschoenen van 2 jaar oud
- Relatief nieuwe klimschoenen (maand of 2 oud)

Dat is het wel zo'n beetje. Heb moeilijke voeten dus koop niet graag nieuws

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-22 16:10

Haha ik vond m'n birkenstocks niet meetellen evenals m'n rubberen tuinklompjes :')

Ik ben wel benieuwd naar je luipaard laarzen suliko.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 16:17

moonsparkle schreef:
Haha ik vond m'n birkenstocks niet meetellen evenals m'n rubberen tuinklompjes :')

Ik ben wel benieuwd naar je luipaard laarzen suliko.

Liggen bij mijn moeder opgeslagen, dus foto is lastig. Maar ze lijken heel erg op deze. Gratis van een kledingruil, helemaal blij mee.

Afbeelding

•••
Ik ga opnieuw op avontuur, dit keer richting het zuidoosten van Europa, stap je ook achterop?
[VOLG] Op mijn stalen ros, het vierde avontuur: Slovenië!
•••

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 16:17

Ik heb iets van 20 paar schoenen en slippers en 3 paar regenlaarzen en ik draag... 1 paar 'crocs', 1 paar sneakers, 1 paar 'birkenstocks', 1 paar enkellaarsjes en 1 paar regenlaarzen. :+
Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik net deze zomer een paar bikerboots en een paar 'birkenstocks'heb weggegooid, die waren zo versleten dat ik er inmiddels blaren van kreeg. -O-

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-22 16:19

Heel leuk die regenlaarzen!

Haha lor waar zijn de andere schoenen dan allemaal voor?

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 16:20

Hmmm, ik heb:

Winter:
- een paar cowboylaarzen
- witte laarzen
- zwarte sneakers
- enkellaarsjes

Zomer:
- gele gympen
- roze gympen
- blauwe gympen
- twee paar sandalen

Hoge hakken:
- drie paar sleehakken (donkerblauw met stippen, zwart en zilver)
- drie paar pumps (zwart, panter en bruin)
- enkellaarsjes

Sport:
- jodphurs
- hardloopschoenen
- gymschoenen

Oud/thuis/paarden:
- sneakers
- regenlaarzen
- drie paar slippers
- thermoschoenen
- bergwandelschoenen
- 2 paar klompen
- regenlaarzen

En ik vergeet denk ik nog wel wat :+
Bij elkaar opgeteld zijn dit 29 paar *D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 16:20

moonsparkle schreef:
Heel leuk die regenlaarzen!

Haha lor waar zijn de andere schoenen dan allemaal voor?

Die zitten vaak net niet lekker/moeten nog ingelopen worden etc.
Maar ze staan op de lijst om uit te zoeken en weg te geven, meeste is spotgoedkoop geweest dus het gaat de weggeefhoek op ofzo. :)

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 16:34

Ik moest echt even naar m'n schoenenkast lopen, weet het niet eens uit m'n hoofd... Maar ik heb:

- 3 paar 'knappe' sneakers, oudste heb ik 5 jaar, andere twee zijn van vorig jaar
- 2 paar sneakers die niet lekker zitten en die ik dus niet draag, beide een jaar of 6 oud
- 1 paar platte laarsjes, heb ik denk ik 2/3 jaar
- 2 paar laarsjes met hoge hak, 6 en 3 jaar oud
- 2 paar pumps, ene zijn van dit voorjaar, andere heb ik +/- 3 jaar maar pas ik eigenlijk niet
- 1 paar teenslippers, 3/4 jaar oud
- 2 paar sandalen, ene zijn denk ik 3 jaar oud, andere zijn van deze zomer
- 1 paar afgetrapte sneakers om in de zomer de hond mee uit te laten en dat soort dingen, 6 jaar oud
- 1 paar stalschoenen, 2.5 jaar oud en zijn eigenlijk wel aan vervanging toe

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 16:35

Hier gaan schoenen mee tot ze echt op zijn. Afhankelijk van hoe intensief ik ze draag, wandelschoenen 1 tot 2 jaar. De stevige in huis en dagelijks gebruik schoenen gaan tot een jaar of 5 mee maar dan worden ze nog als klusschoenen gebruikt tot ze echt kapot zijn.

Nette schoenen die ik weinig draag kunnen rustig 10/15 jaar of langer mee gaan :P wel is het zo door mijn rottige maat. Als ik passends vind koop ik meest twee paar zodat ik een tijd meekan,

Nu dus een paar lage wandelschoenen die klus schoenen worden, een paar in te lopen lage wandelschoenen voor dagelijks gebruik. Twee paar hoge wandelschoenen op twee adressen en nog een nieuw paar achter de hand.

2 paar sandalen, 2 paar nette schoenen, een paar sneakers en een paar moonboots/sneeuwlaarzen. Twee paar regenlaarzen (een thuis een in mijn bus) en twee paar warme ugg laarzen. En twee paar pantoffels of twee adressen

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 16:46

Ik ben een paar maanden geleden overgegaan op barefoot schoenen, dus ik heb nu maar 2 paar schoenen die ik gebruik :+

Hiervoor had ik ook niet veel schoenen, meestal 2 of 3 paar wandelschoenen, 2 paar sneakers, 1 paar slippers, regenlaarzen voor op stal en rijlaarzen. Schoenen gaan hier 2-4 jaar mee ongeveer.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 16:52

Ik heb heel weinig schoenen, hou niet van shoppen :')
Ik heb 1 paar wandelschoenen van de anwb die ik draag tot er gaten invallen, dat duurt zo'n 3 jaar. Dat zijn eigenlijk de enige schoenen die ik echt draag (ik wandel veel en sta de hele dag tijdens het werk).
Dan heb ik nog 1 paar goedkope, platte, zwarte, stoffen "sneakers" (ik weet niet hoe dit type schoen heet :') ) Die draag ik alleen als wandelschoenen niet acceptabel zijn zoals tijdens een feestje.

Dat is het. Ik heb wel 2 paar :')

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 17:10

Ik vraag me af na het lezen van dit topic of ik een schoenen tic heb...
Ik ben net gaan tellen; sowieso al 5 paar nike mdrunner sneakers, 5 paar loafers, 3 paar cowboylaarzen, 5 paar teenslippers, 5 paar pumps variërend in hakhoogte, 3 paar lange laarzen, wandelschoenen, 3 paar enkellaarsjes zonder hak, 2 paar met hak, 2 paar crocs, sloffen en 2x jophurs(1 voor naar stal en 1 paar net).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 17:33

Ohh ik heb er ook echt te veel. Maar veel wel al meer dan 10 jaar oud. Ik kan niks weggooien :')

Ik gok dat ik minstens 20 paar heb..
Western rijlaarzen
Snowboots
Twee paar hoge winterlaarzen (zelfde model in het bruin en in het wit omdat ze zo lekker zaten)
Een paar enkellaarzen met lage hak
Een paar hoge allstars voor de winter
Twee paar enkellaarzen met hoge hak
Twee paar effen sneakers
Twee paar zomersneakers met printje
Een paar wandelschoenen
Een paar werkschoenen met stalen neuzen
Drie paar pumps
Twee paar sandalen
Twee paar slippers
Dan zit ik al op 21 en ben ik er vast nog een aantal vergeten :=

Daar zitten er wel een aantal bij die helemaal afgelopen zijn, gelijmde zolen, verkleurd.. maar te goed om weg te doen :+ Dus ik koop een paar nieuwe als ik echt voor schut begin te lopen, en dan blijven die oude gewoon staan als klus/werkschoen haha.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 25-11-22 17:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Op zoek naar een trouwvideograaf of fotograaf? ABCreatief Videoproducties   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎   
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 17:35

Stevige wandelschoenen voor met de hond, sportschoenen voor met de hond in de zomer. Paar sketchers, paar hoge sneakers, 2 paar enkellaarsjes thats it, geen schoenenfetish :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 18:14

Twee paar teenslippers.
Vier paar nike sneakers.
Een paar reebok sneakers.
Een paar asics sneakers.
Twee paar sandalen.

Deze gaan zo'n 2 jaar mee.

Een paar zwarte veterlaarsjes, die zijn nu een jaar of vijf oud.

Een paar wandelschoenen, die gaan wel 10 jaar mee.

Drie paar trailrun schoenen, gaan per paar ongeveer 8 maanden mee (na 1000km vervang ik ze).
Twee paar hardloopschoenen voor op de weg. Die gaan ongeveer een jaar per paar mee en worden ook na 1000km vervangen.

Een paar waterdichte trailrunschoenen die al een paar jaar meegaan. Die heb ik alleen aan bij sneeuw.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa