Secret Santa: Boekeneditie

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 12:16

Ik lees teveel AVI boekjes ;(

xoranlover

Berichten: 6648
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 12:24

Die kunnen ook leuk zijn :D

Ik heb iets te vaak rupsje nooitgenoeg aan mijn neefje voorgelezen :')

Maar hey dat was als klein kind mijn lievelingsboek. En ik moet natuurlijk wel zorgen dat mijn neefje dat boekje ook kent :')

Ik moet ook eens gaan kijken naar boeken voor mijn lootje. Maar vind dat ook vrij lastig.

Hoe doen jullie dat als je een boek voor iemand moet kopen die in een totaal ander genre leest dan jijzelf?

Ik had laatst een verjaardag vroeg ze fantasy boeken… ik lees ze niet. Vind ze niet interessant en had geen idee wat ze dan leest. Volgens mij is dat ook best een breed genre.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 12:51

Heel breed! Dm me voor een vet tof fantasyboek met paarden! Ik houd niet van fantasy maar deze vrouw schrijft echt fijn.

xoranlover

Berichten: 6648
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 13:04

Ook als je niet van fantasy houdt? Ik lees eigenlijk alleen maar thrillers. Heb het geprobeerd fantasy maar nee het werkt niet kan me niet verliezen in zo’n boek. (Afgezien van de harry potter serie, maar LOTR kan ik ook niet lezen).

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 13:15

Ja! Ik deel hem gewoon want hij is lastig aan te komen.

Raven's imperium, van Edith Eri Louw.

Marjo

Berichten: 37315
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-23 13:39

Oehh klinkt goed Urbanus!

Kaatastrof

Berichten: 6272
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 17:18

Urbanus schreef:
Ja! Ik deel hem gewoon want hij is lastig aan te komen.

Raven's imperium, van Edith Eri Louw.

Haha sorry ik had je al gdm'd en niet zo ver gelezen :+ Leuke tip, ik ga 'm opzoeken.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 17:41

Haha dat ging ik je net sturen _O-

LWDaisy

Berichten: 4810
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 19:35

Deze is ook een aanrader :j
Afbeelding

Ik hou ontzettend van verhalen waarin huizen een grote rol spelen, natuurlijk verwacht ik dan ellenlange beschrijvingen over lambriseringen, kroonluchters, traphallen, ... :') 10 punten extra als het een haunted house is haha. Maar een historische roman doet het hier ook altijd goed, als het maar zo (goed) beschreven is dat ik me daar in die wereld waan :j
Idem "lange beschrijvingen" in het algemeen, ik kan er ook niets aan doen :') Vandaar mijn Stephen King-enthousiasme denk ik haha, hij is daar echt een kei in.

Boeken over de oorlog doen het ook altijd heel goed hier, maar dat wisten jullie waarschijnlijk al wel :')

Over After - Hardin, yes please. Wat ben ik toch zwak hahaha.

Thema's die een no-go zijn: thrillers, detectives, ... Vind ik zò deprimerend, dan kan ik ook naar het nieuws kijken, denk ik dan altijd. Ik wil naar een andere wereld worden meegenomen als ik een boek lees, maar nooit naar die van menselijke misdadigers, daar knap ik echt op af. Opnieuw: ik kan er ook niets aan doen :')
Laatst ook een boek mogen recenseren waar ik kei hard op afknapte, was best moeilijk om het toch uit te lezen. "Znežanka" van Bronja Prazdny. Ik vond het een afschuwelijk boek, echt heel jammer. Ik had me opgegeven om het te recenseren op basis van de flaptekst. Die gaf echter totaal niet weer wat er in het boek aan bod zou komen - beter gezegd, de manier waarop een bepaald onderwerp aan bod zou komen, en ik vond het.. afschuwelijk. Walgelijk. Als ik het niet had moeten recenseren had ik het on-uitgelezen bij het oud papier gegooid, en dat is iets wat ik nog nooit gedaan heb.

Ik hou wel van fantasy. Harry Potter is een alltime favorite, idem The hunger games. Die heb ik allebei al 100x herlezen, en ik kijk nu alweer uit naar de volgende keer :')

Kaatastrof

Berichten: 6272
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 21:24

Ohja herkenbaar LWDaisy. Detective/moorr toestanden zijn ook niet aan mij toebesteed. :n Thrillers kan ik dan wel weer appreciëren, maar vooral als er ook iets surrealistisch of fantasy in verweven is. Een beetje leguber schrik ik niet van.

Dodenrit vond ik ook erg leuk. Die kan je ook gratis beluisteren op spotify als luisterboek. :j

Misschien is het leuk om foto's van onze booknooks/boekenkasten te delen? Hierbij mijn boekenkistjes.
Afbeelding
In deze ongeschilderde zitten vooral mijn paardenboeken en boeken die ik in mijn tienerjaren las.

Afbeelding
Afbeelding
En in de zwarte men wat recentere boeken. O.a. planten/vogel/dierenboeken, kunstboeken, manga en een paar leesboeken.

Recent in NL nog een paar van Rien Poortvliet gescoord in de kringloop voor 3.75 elk. Waaronder het Brieschende paard, die wou ik al zo lang. <3

Suliko

Berichten: 4353
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 22:25

Horror is voor mij ook een no-go. Zelfde met thrillers, ik kan thrillers heel goed vinden, maar mijn hoofd neemt een loopje met me en dan word ik angstig en kan ik niet meer slapen. :')

Ik heb ook een kratjes boekenkast, vooral praktisch, ik woon antikraak dus moet wel eens verhuizen. Rechter twee kratten is non-fictie, de rest fictie. Heb nog een krat met studieboeken en nog een aantal kookboeken, maar dat is niet zo interessant.
Afbeelding

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10479
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 07:58

Ik ben niet van de uitgestoken ogen en dergelijke.

Wat voor mij iets een mooi boek maakt is vaak toch wel een schrijfstijl waardoor ik door wil blijven lezen. Een boek moet mij in de eerste pagina's al grijpen of in ieder geval soepel weglezen.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 13:49

Het antwoord op de vraag van mijn SS is, ja! Ja natuurlijk! Lief dat je het vraagt!

Zertab

Berichten: 12361
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 16:05

Horror is ook niet zo mijn ding nee

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14498
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 16:23

Oef, wat trekt mij aan en absoluut niet aan in een boek. Uhm, wanneer een verhaal me helemaal naar een ander wereldje brengt qua fantasy vind ik geweldig. Momenteel ben ik Harry Potter weer aan het herlezen en heb ik Lord of the Rings ook al tig keer opnieuw gelezen. Helemaal fantastisch om in die werelden te worden meegesleept. <3
Horror gaat mij te ver, maar een goede detective of psychologische thriller kan ik uitermate waarderen. Niet eentje waar je in de eerste 2 hoofdstukken al weet wie het gedaan heeft. Nee, maar die heerlijke plottwists of constante wendingen dat je niet weet waar je het zoeken moet. Het houdt me bezig. :')) Een feel goed roman met comedy erin op zijn tijd gaat om lekker snel doorheen te lezen en makkelijk bij te pakken zonder de zware belading, doen het ook regelmatig goed. Maar niet dat over de top kleffe of erotisch gedoe. No thanks. Dat is echt een no go voor mij. :')

Moonlight91

Berichten: 272
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 16:27

Nog even de laatste vragen beantwoorden :P

Ik weet niet echt wat een boek voor mij mooi maakt, ik hou van een wereld met meerdere lagen, maar ook een goede band tussen de personages kan mij echt helemaal blij maken. Een grote dosis humor vind ik vaak wel heel erg leuk. Als het dan een actie/ horror boek is mag het ook wel lekker over de top, als het super smerig is, is dat alleen maar goed :Y)
Ik hou niet van biografieën of zelfhulp boeken, ten eerste vind ik die echt te droog en ik heb nooit echt de behoefte om over andermans ellende te lezen. Daarnaast ben ik geen fan van boeken met se.ksueel geweld en dergelijke.

Ik plaats geen foto's van mij kast als jullie het niet erg vinden, het is een zooitje en ik kan op dit moment geen mentale ruimte vinden om het een keer goed op te ruimen :n

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14498
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 17:04

Mijn boeken staat door heel het huis. Deels in de woonkamer kast (maar daar staat ook Lego en bordspellen in), deels in een vakkenkast op de slaapkamer en ook weer deels op zolder. Maar staat ook heel veel van mijn partner tussen dat ik weer niet lees. Dus dat geeft weer een verkeerd beeld. :') maar als mijn Santa meer wilt weten over mijn collectie dan zie ik die anonieme vraag vast tegemoet komen.

xoranlover

Berichten: 6648
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 20:10

Afbeelding


Mijn boekenkast. De rest ligt boven opgestapeld.

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 20:21

Is de foto gespiegeld?

MarloesHJ

Berichten: 2487
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 20:29

Ik heb geen echte boekenkast dus dat is lastig om een foto van te maken. Bijna alles is digitaal hier.

Verder qua no-go bij boeken is voor mij: detectives, thriller en goed praten van niet normaal gedrag. Ik moet wel ook redelijk snel in een verhaal zitten anders gaat het weer aan de kant.

Marjo

Berichten: 37315
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-23 20:34

Mijn boekenkast in de woonkamer:

Afbeelding

Afbeelding

Wat meer details:
1, 2, 3, 4, 5, 6

En op mijn slaapkamer heb ik nog een rij met TBR boeken staan :)

Afbeelding

Wat overigens niet betekent dat ik alle boeken die in de kast staan al heb gelezen hoor :')

Ik zit trouwens al heel lang na te denken over wat een boek voor mij mooi maakt en ik vind dat nog altijd een lastige vraag om te beantwoorden. Ik vind veel boeken mooi en dat zijn vaak ook hele verschillende boeken. Een boek van Karin Slaughter kan ik in één ruk uitlezen omdat de spanning mij pakt en ik het boek daarom niet weg wil leggen. Maar als we het hebben over bijvoorbeeld de Green Rider series vind ik vooral de wereldopbouw en de ontwikkeling van de personages hetgeen waardoor ik blijf lezen. The Nightingale van Kristin Hannah heeft me vastgegrepen omdat het gebaseerd is op een waargebeurd verhaal en je echt in het leven van de twee zussen gezogen wordt, ten tijde van de Tweede Wereldoorlog in Frankrijk. Denk ik dan terug aan The Great Alone was het een combinatie van de omgeving die mooi beschreven werd (Alaska) en de situatie waar de hoofdpersonen in zaten...

Dus er is niet echt één thema. Ik denk alleen dat als je aan komt zetten met een boek dat spanning heeft, goede karakterontwikkeling en een mooie wereldopbouw, dat het lastig gaat worden voor mij om het boek nog weg te leggen :')
Is dat ook nog eens onderdeel van een serie, nou dan ben je me helemaal de komende tijd kwijt :Y)

xoranlover

Berichten: 6648
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 20:49

M_D_H schreef:
Is de foto gespiegeld?



Mijne? Nee

Ik ben wel van rechts naar links gegaan met boeken neerzetten :')

Waarom? Ik heb werkelijk geen idee.

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 20:55

xoranlover schreef:
M_D_H schreef:
Is de foto gespiegeld?



Mijne? Nee

Ik ben wel van rechts naar links gegaan met boeken neerzetten :')

Waarom? Ik heb werkelijk geen idee.

Dat zou mijn opvolgende vraag zijn geweest :') _O-

xoranlover

Berichten: 6648
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 21:28

Maar ik kan het niet omdraaien :') _O-

Dan snapt mijn brein niet…

LWDaisy

Berichten: 4810
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 22:10

xoranlover schreef:
Maar ik kan het niet omdraaien :') _O-

Dan snapt mijn brein niet…


Spiegel hem dan voor ons :')
Nee grapje hoor haha, een boekenkast vind ik iets persoonlijks, en die moet je inrichten zoals jij mooi/handig vind! :j Denk dat veel mensen de logica in de mijne ook niet helemaal volgen :+ Ik zal later foto's plaatsen, ik heb meer licht nodig dan wat er nu in mijn boeken-hoek te zien is :D