Secret Santa: Boekeneditie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-23 13:28

Oef goede vraag. Ligt echt heel erg aan mijn mood. Na een drukke dienst waarvan ik mentaal echt uitgeput ben, kan ik heel goed tot mezelf komen met een goed boek. Vaak kan ik pas goed slapen als ik dan één hoofdstuk heb gelezen bijvoorbeeld.

Maar zoals vanmorgen ben ik wakker geworden en heb ik eerst even lekker zitten lezen voordat ik op gang kwam. Het is heel verschillend en het verschilt ook per moment wat ik nodig heb eigenlijk.

Het ultieme leesmomentje is wel als ik in mijn raam kan gaan zitten, een kop thee (zo'n heerlijke, grote blond-mok), een lekkere roze koek erbij en een kat op schoot. Dan kan ik zo zeker een uur zitten. Langer wordt lastig want ik heb nog altijd geen fijn kussen gevonden om lang op te zitten helaas :')

Zertab

Berichten: 12218
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 14:02

Ik lees eigenlijk alleen maar in bed, dus voor het slapen gaan. En in de zomer op een ligbedje in de tuin of op vakantie :D Voorwaarde is wel dat mijn hoofd leeg moet zijn, anders geen concentratie.

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 15:08

Ik wil vooral rust haha. Geen zeurende vriend (hij lijkt niet te snappen dat ik geen gesprek wil voeren als ik aan het lezen ben haha), en liefst van al minstens 1 kat op schoot.

In de winter: een kop thee of koffie erbij.
In de zomer lees ik graag in de tuin, maar wel met mijn hoofd en boek in de schaduw. Anders doen de bladzijden zeer aan mijn ogen :')

Eef_Bam

Berichten: 4094
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 15:27

Ik heb vooral ook rust nodig, liefst met een kop thee en een kat op schoot onder een warm dekentje :D .
Een goed stuk chocolade erbij is altijd fijn , ook zonder boek :') .

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10422
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 16:11

Ik lees vooral als ik alleen ben. Als de kinderen of mijn man er bij zijn (en wakker :') ) dan komt er vaak niet zoveel van lezen.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 16:47

In m'n hangmat, dat is echt ultiem voor me. Koters op de trampo, kan mutti lekker lezen.

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 17:17

Ik lees het liefst op de bank of in bed. Maar ik denk dat er nodige uurtjes op het werk in de pauzes doorgebracht worden met lezen.

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 17:57

MarloesHJ schreef:
Ik lees het liefst op de bank of in bed. Maar ik denk dat er nodige uurtjes op het werk in de pauzes doorgebracht worden met lezen.


Dat mis ik wel aan mijn vorige job, daar kon ik altijd fijn lezen tijdens mijn pauze!
Toen ging ik ook vaak liever met het OV dan met de auto naar het werk haha, meer leestijd :')

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14471
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 09:02

Niks is heerlijker dan in de herfst/winter met een dekentje, poes op schoot en een kop warme chocolademelk met een goed boek <3
Maar in de lente en zomer lees ik graag op een warme zomeravond in de serre. Maar wel als ik er rust voor in mijn hoofd heb. Als ik teveel stress heb of teveel prikkels van de dag, kan ik me er gewoon niet toe zetten om te gaan lezen.. het komt dan niet binnen. Terwijl t wel ontspanning geeft. Op echt slechte dagen lukt het me jammer genoeg echt niet :n
Waar ik nog wel eens voor wil kiezen om toch te gaan lezen met een boek die ik al tig keer eerder heb gelezen, zoals bijvoorbeeld HP of een makkelijk feel-good roman van bvb Jill Mansell. Het lukt me dan niet om lang te lezen, maar wel om weer even de ontspanning te vinden en mijn hoofd rustiger te maken voor het slapen gaan. :j

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 23:57

M_D_H schreef:
Ik heb nog een vraag aan onze BoekenSanta's...

Wat heb je nodig om tot het perfecte leesmoment te komen?

Het liefst kruip ik helemaal in de bank met een lekker dekentje, geïsoleerd en weg van de wereld, met een kop thee in de ene en een reep chocola in de andere hand. Helaas hebben wij alleen geen bank waar je fijn op kunt zitten :Y)
Ik merk dat ik in de zomer veel meer lees dan in de winter. Buiten in het zonnetje kun je je laptopscherm niet zien, dus is een boek pakken zoveel makkelijker. En als ik niet oplet is het zo 3 uur later en zie ik eruit als een kreeft :# In de winter moet ik echt bewust moeite doen om een leesmoment te pakken. Weg van die stomme laptop met zijn eindeloze stroom aan Youtube-filmpjes en dan duurt het vaak wel een aantal bladzijden voor ik echt in het verhaal zit. Zelfhulpboeken zijn dan helemáál niet te doen, dat is echt zelfkastijding voor mij :=

DWitzel

Berichten: 374
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Almere

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 08:58

Ik kan bijna overal wel lezen, zelfs als mijn man TV aan het kijken is kan ik in de zelfde kamer verdwijnen in mijn boek.... Maar het fijnst is toch op mijn favoriet stoel, als de zon schijnt, een kop thee en iets van chocolade...

Suliko

Berichten: 4314
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 12:19

Ik kan lezen, zolang ik niet te veel stress heb. Vaak lukt het me om tijdens een gestresste dag alsnog wel een momentje te pakken om te lezen, maar soms ben ik er echt te onrustig voor. In de omgeving mag wel wat leefgeluid zijn, maar als andere mensen praten of er staat een tv aan kan ik niet goed lezen.

Het perfecte leesmoment ontstaat vooral als ik goed in een boek zit. :D
Dan heb ik niet veel nodig, het liefst op de bank of ergens buiten, maar in de trein kan ook. Een grote mok thee en een bakje chips erbij word ik het meest blij van.

En mijn pakketje is compleet. *\o/* Alleen nog een leuk kaartje halen.

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 14:16

Ik heb net een boek besteld via Vinted. Dan heb ik denk ik ook wel een leuke selectie bij elkaar.

Fem

Berichten: 12512
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 05:59

MarloesHJ schreef:
Ik heb net een boek besteld via Vinted. Dan heb ik denk ik ook wel een leuke selectie bij elkaar.



Ja! Ik kan vandaag ook eentje ophalen die ik via Vinted heb gekocht. Zo leuk om op die manier ook aan boeken te kunnen komen.
Heb denk ik wel een leuk pakketje bij elkaar voor mijn lootje *\o/*

Lughnassadh

Berichten: 1805
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 10:56

M_D_H schreef:
Ik heb nog een vraag aan onze BoekenSanta's...

Wat heb je nodig om tot het perfecte leesmoment te komen?

Rust vooral. Als in geen lief die tegen me aanpraat. Niks zo irritant als dat. Verder heb ik er altijd wel thee of warme chocolademelk bij. Een zoetekauw ben ik niet dus als ik er al iets bij eet is het eerder mijn favo chips of (borrel)nootjes. Heel soms echt goede chocolade. En in het najaar/winter inderdaad graag onder een fluffy dekentje. Hond er bij. En soms wat muziek. Ideaal!

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 21:12

Urbanus schreef:
Wat vindt iedereen lekkere leessnacks?

Persoonlijk eet ik alles. Dus daar heb je weinig aan.

Zertab

Berichten: 12218
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 21:28

Paprika chips :')

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 21:55

Zertab schreef:
Paprika chips :')

*\o/* *\o/* *\o/*

Jep

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 22:27

Chocolade :9

Lughnassadh

Berichten: 1805
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 22:40

Ze mijn post hierboven ;) .

Zertab

Berichten: 12218
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 22:48

Chocolade gaat er hier ook altijd in

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 22:59

Ik heb nog steeds niks besteld sorry ik heb echt een hoofd als een zeef en moest mijn poes dit weekend weg brengen om gedekt te worden. :')

Vrijdag en zondag 3 uur in de auto zaterdag werken _O- _O- _O-

Dit weekend heb ik niks poging 10 miljoen…

Lughnassadh

Berichten: 1805
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 01:26

Xoranlover gedeelde smart, etc. Je bent dus niet de enige…..

Fem

Berichten: 12512
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 05:56

Je hebt gelukkig nog genoeg tijd xoranlover ;)

Qua leessnacks; chocolade (vooral de Milka met koek vind ik erg lekker <3 ), chips, kaas pepsels (je weet wel, van die zoute stengels, maar dan met kaas gevuld), snoepjes, eigenlijk een hele hoop dus :')

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-23 07:46

Milka met tuc <3
Helaas in Nederland niet te koop...

Ik snack eigenlijk te veel. Voor tijdens het lezen heb ik wel graag iets waar mn vingers niet al te vies van worden :+
Vind ik zonde van mijn boeken.