Haar sterk maken voor chemo.. Ervaringen!

Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

moniiquee

Haar sterk maken voor chemo.. Ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-22 13:56

Hallo allemaal,

Ik heb gister te horen gekregen dat ik een heftig chemo traject ga krijgen. Er is verteld dat bij deze middelen, niet altijd haar uitval erbij hoort. Maar dat de kans wel bestaat, dat het dunner wordt. Nu ben ik op zoek naar echt goede ervaringen met producten of behandelingen, die evt gedaan kunnen worden, om het haar sterker te maken.
Als ik op Google intyp zijn er natuurlijk tal van middelen, die wonderen beloven. Maar ik hoop dat er bokkers zijn, die echt goede ervaringen met iets hebben.

Bedankt alvast :) !

Max
Prisca-Gerida
Bambelida

Laurora

Re: Haar sterk maken voor chemo.. Ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 14:01

Krijg je ook hoofdhuidkoeling?
Ik heb verder niet echt tips helaas maar lees graag mee, zit in hetzelfde schuitje en bij mij is het rap dunner aan het worden.

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 14:12

Ik heb geen antwoord, wil jullie alleen maar heel veel sterkte toewensen, dikke knuffel.

Nieuwe paardenspullen in mijn advertenties op de Bokt Markt...
Zie ook http://verkopers.marktplaats.nl/583321 waar ik van alles verkoop (en veel is nieuw of zo goed als nieuw)...
paardenspul, (retro) hebbedingen, poppenhuisgoed, merkkleding, schoenen, tassen, etc.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 14:16

Allereerst wil ik je heel veel sterkte wensen.

Mn vriendin heeft een icecap gedaan maar helaas niet geholpen bij haar maar schijnt bij aantal anderen wel te werken.
Ik duim dat jij je haar behoud.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 14:19

Tinkermuts schreef:

Mn vriendin heeft een icecap gedaan maar helaas niet geholpen bij haar maar schijnt bij aantal anderen wel te werken.

Een icecap is toch voor bestralingen.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 14:21

Haar is in principe levenloos, dus eerlijk gezegd denk ik niet dat er iets is wat werkt. Ik wens je sterkte met je kuren en hopelijk geen haaruitval.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 14:50

Haar zelf sterk maken lijkt helaas niet te helpen. Die icecaps wel. Alleen in sommige gevallen.

Veel sterkte <3

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 15:01

pillow schreef:
Tinkermuts schreef:

Ik ken het eigenlijk juist alleen bij chemotherapie. Bij bestraling van het hoofd heb je een bestralingsmasker op. Ik denk niet dat hierbij plaats is voor een icecap, maar dat weet ik niet zeker.

Heel veel sterkte TS! Ik heb zelf goede ervaringen met de haarvitamines van LucoVitaal. Maar ik heb nooit chemotherapie gehad, dus ik weet niet of dit helpt bij de behandeling.

Flip. <3 Van mij sinds 03/07/20.
Yeah with every broken bone, I swear I lived

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 15:34

Bij mijn schoonmoeder heeft een icecap goed gewerkt. Ze vond het wel heel akelig om hem op te hebben tijdens de behandelingen, maar haar haar is nauwelijks uitgevallen.

Suzie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 15:40

Door chemo ben ik volledig kaal geweest. Had ook geen ice caps gebruikt. De kapper die mij geholpen heeft met het uitzoeken van mijn mutsjes had shampoo die speciaal was voor tijdens chemo. Dit werkte rustgevend op de hoofdhuid. Mogelijk hebben ze ook een variant die versterkend werkt.

mediceuticals shampoo was daarvan de naam.

Praising what is lost makes the remembrance dear

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 15:50

Suzie1988 schreef:
Door chemo ben ik volledig kaal geweest. Had ook geen ice caps gebruikt. De kapper die mij geholpen heeft met het uitzoeken van mijn mutsjes had shampoo die speciaal was voor tijdens chemo. Dit werkte rustgevend op de hoofdhuid. Mogelijk hebben ze ook een variant die versterkend werkt.

mediceuticals shampoo was daarvan de naam.

Klopt, ik heb ook geen gebruik gemaakt van de ice cap, het werkt niet altijd. Halverwege de kuren viel mijn haar zo erg uit dat ik voor buiten toch maar voor een pruik ben gegaan.
De shampoo en creme spoeling gebruik ik nog steeds van Mediceutials, ik gebruik deze
https://www.hairbody.nl/mediceuticals-b ... 000ml.html
https://www.hairbody.nl/mediceuticals-t ... 000ml.html

Heerlijk spul, ik doe denk ik wel 4 jaar met deze flessen

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 05:12

pillow schreef:
Tinkermuts schreef:

Ze heeft beide gehad maar dacht toch dat dit bij de chemo was

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 06:51

pillow schreef:
Tinkermuts schreef:

Volgens mij alleen voor chemotherapie.

Bij mijn moeder hielp het redelijk, er is wel wat uitgevallen maar ze had zo'n bos haar dat je het niet zag als je haar niet kende.

quera. Voor altijd en langer

Me. An empath.

Iphi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 07:39

Een icecap is inderdaad voor chemotherapie.
Door de kou sluiten de bloedvaten in de hoofdhuid zich en komt het chemo-product dus ook minder tot daar.
Hetzelfde wordt gedaan met ijshandschoenen, om te voorkomen dat nagels beschadigd geraken.

BritHittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 09:28

Veel sterkte in ieder geval!

Ik heb ook chemo en bestraling gehad en heb helemaal geen haarverlies gehad, ook niet dunner worden…

Ik wordt nu opnieuw behandeld en bij de ene behandeling met 2 chemo’s zouden mijn haren ook uitvallen maar mocht ik gebruik maken van de ice cap, bij de andere voorgestelde behandeling krijg ik 1 chemo en is de kans klein dat mijn haar gaat uitvallen, mag ook wel gebruik maken van de cap maar is niet nodig…

Het hangt dus echt sterk af van welke chemo je krijgt!

Er is nog veel onwetendheid maar niet elke kankerpatient is of wordt kaal… althans dat is hoe ik het ervaar, aan mij zag niemand dat ik kanker had, zelfs nu ziet niemand het aan mij ook al is de ziekte al zo verspreid in mijn lichaam! (Maar de behandeling moet nog wel opnieuw starten)

You're not working on the horse, you're working on yourself!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 09:34

Mijn moeder heeft tijdens het traject verschillende soorten chemo gehad.
Haar vertelde ze dat de icecap zou kunnen voorkomen dat haar haar uitviel bij de eerste kuur. Maar bij de 2e kuur (ander soort chemo) was al bekend dat bij die kuur de cap niet zou werken.

De 3e en 4e kuur (ook beide weer andere) hadden weer geen bijwerking van haar uitval.

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Oscar
Forumcoordinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 10:28

De kansberekening voor evt. resultaten van de coldcap hangen samen met het soort chemo dat je krijgt. Hier kun je het checken: https://www.hoofdhuidkoeling.nl/node/5549

Er zijn allerlei middeltjes in de handel die haaruitval tegen zouden gaan. Volgens mij zonder resultaat. Vooral je portemonnee wordt er leger van. Wel kun je met een goede shampoo je hoofdhuid wat temperen, de al genoemde shampoo van Mediceuticals is daar zeker fijn voor.

Heel veel sterkte, TS. Het klinkt als een pittig traject. Hou je haaks!

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 10:39

Hi TS, veel sterkte als eerste!

Ik heb geen verstand van de coldcap of iets anders dergelijks.

Zelf gebruik ik ook mediceutals om mijn hoofdhuid rustig te houden, ik zweer er bij! Wellicht zou je dit kunnen proberen. Zag een paar berichten terug dat iemand anders het ook als advies gaf.

Het houdt je hoofdhuid rustig en in balans.

The essential joy of being with horses is that it brings us in contact with the rare elements of grace, beauty, spirit and freedom.
Diamond in Boston - Ducati Du Bois x Dont skip Zip
Dont skip to Boston - Dont skip Zip x Zippos old Gold

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 11:33

Oh jeetje wat heftig. Ik loop veel in alternatief circuit en ik hoor dat ze daar wel ondersteunende manieren weten om het lijf te helpen de chemo beter te handelen. Ivm openbare aanval en dat ik daar geen zin in heb ga ik hier niet plaatsen hoe of wat. Maar als je wilt mag je een pb sturen.

Bambelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 11:52

Ik ben verpleegkundige oncologie en dien dus ook chemokuren toe. Helaas is er eigenlijk niets dat bewezen helpt om je haar sterker te maken tegen haaruitval bij chemo. Informeer bij je casemanager/ oncologieverpleegkundige inderdaad eens naar een coldcap. Deze hoofdhuidkoeling kan de kans op haaruitval verminderen. Sommige mensen merken tijdens de behandeling dat ze deze coldcap vervelender vinden dan haaruitval en stoppen daardoor met de coldcap. Maar er zijn ook mensen die er nauwelijks last van hebben.
Mocht je vragen hebben, je mag me ook altijd pben!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie