Gezinnen helpen

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
puccalover
Berichten: 504
Geregistreerd: 19-02-05
Woonplaats: Drachten

Gezinnen helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-22 10:44

Hallo allemaal,

Omdat er in dit jaar veel mensen en gezinnen het op financieel vlak het niet makkelijk of breed hebben, wil ik heel graag een aantal gezinnen blij maken en verrassen met cadeautjes, pepernoten of een leuk kerstpakket. Want elk gezin verdient een leuk gezellig Sinterklaas of Kerstfeest toch? Ik heb daarom een inzamelingsactie opgezet, zijn er hier bokkers die willen helpen d.m.v. een (kleine) donatie? Deze actie delen op social media is ook toegestaan. Alvast heel erg bedankt

Suzanne F.

Berichten: 50068
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 10:50

Inzamelingsacties mogen niet op Bokt.
Wel een mooi initiatief, maar er zijn er al velen. Kan je niet aansluiten bij eentje?

Storm

Berichten: 20932
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Gezinnen helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 10:52

Je mag alleen een link zetten in je onderschrift.

Urbanus

Berichten: 45150
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 10:53

Volgens mij is de markt wel verzadigd ja, er zijn zoveel (lokale) initiatieven. Denk dat je op de lokale Facebookgroepen meer succes hebt.

puccalover
Berichten: 504
Geregistreerd: 19-02-05
Woonplaats: Drachten

Re: Gezinnen helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-22 10:57

Ik heb de link in mijn onderschrift geplaatst.

Urbanus

Berichten: 45150
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Gezinnen helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 10:59

Ik denk dat je wel iets meer kunt vertellen als je wil dat mensen hun geld aan je toevertrouwen.

Hoe ga je dit organiseren, hoe bepaal je welke gezinnen meedoen? Hoeveel heb je nodig?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 111427
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Gezinnen helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 11:01

Met bovenstaande eens.
Hoe weten mensen die doneren dat hun geld ook daadwerkelijk bij een gezin terecht komt?
En hoe kies je die gezinnen uit?

capopjekop

Berichten: 30890
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Gezinnen helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 11:12

Even totaal over een andere boeg. Maar als je mensen wil helpen zou je ook een deelkastje kunnen beginnen. Daar kunnen mensen producten die ze kunnen gebruiken meenemen of juist achterlaten. Ik heb in het voorjaar een plantenbieb maar nu in het najaar en winter heb ik er houdbare producten instaan.

puccalover
Berichten: 504
Geregistreerd: 19-02-05
Woonplaats: Drachten

Re: Gezinnen helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-22 11:31

Ik heb in een FB groep (link is bijgevoegd) een bericht geplaatst. En in de link van de inzameling staat het streefbedrag vermeld. Ik ga proberen zoveel mogelijk gezinnen te helpen maar dat hangt ook af van de wensen van elk gezin en het finaciële plaatje wat daarbij hoort.

https://www.facebook.com/groups/3755030 ... 678483212/

Dees

Berichten: 19030
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 11:38

puccalover, sluit je aan bij bijvoorbeeld de voedselbank of humanitas. Deze organisaties doen dit bij jou in de regio en zullen blij zijn met je hulp. Bovendien, zij hebben de 'juiste' gezinnen al lang in beeld, daar waar jij ze nog moet zoeken. Je actie is via zo'n daarvoor bedoelde organisatie echt veel gerichter en daardoor bereik je meer effect.

Eleeke

Berichten: 2088
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Gezinnen helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 12:12

Sluit je aan bij rocking up Christmas. Die doet zo ongeveer wat jij beschrijft en daar hebben ze altijd hard mensen nodig.

Urbanus

Berichten: 45150
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 12:20

puccalover schreef:
Ik heb in een FB groep (link is bijgevoegd) een bericht geplaatst. En in de link van de inzameling staat het streefbedrag vermeld. Ik ga proberen zoveel mogelijk gezinnen te helpen maar dat hangt ook af van de wensen van elk gezin en het finaciële plaatje wat daarbij hoort.

https://www.facebook.com/groups/3755030 ... 678483212/


Maar dat is toch geen handige methode? Ik vind het echt heel goed dat je dit probeert, maar de manier waarop is een beetje naïef.

Gee
Berichten: 180
Geregistreerd: 03-04-12

Re: Gezinnen helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 13:23

Ik ben lid van de Facebook groep secret santa voor minima/Secret santa kerstpakketten. Ze hebben ook zo een groep voor Sinterklaas.
Daar worden ze gecheckt, mogen zich daar aanmelden en dan ook alleen daar. Niet nog eens in andere groepen. Wordt echt scherp op gecontroleerd. Ook of ze echt wel minima zijn.
Je kiest als santa iemand of een gezin uit de lijst en je wordt door de organisatie dan aan ze gekoppeld.
Je mag tot max EUR 50 per gezin/aanmelding uitgeven.
Kan ook geheel anoniem. Dan gaat het versturen ook via de organisatie. Is erg goed opgezet en is landelijk.

anca

Berichten: 1858
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 13:32

Er is toch hier op bokt ook iemand die dat al jaren doet? Weet de naam niet meer maar geniet altijd van haar verhalen.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen

Berichten: 12850
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 19:59

Moderatoropmerking:
Zoals al aangegeven is, kan er een link in het onderschrift geplaatst worden bij inzamelacties, maar in topics is het niet toegestaan. Dit is de reden dat dit topic daarom een slotje krijgt