Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xPabloBokt

Berichten: 9507
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-23 10:36

_San87_ schreef:
xPabloBokt schreef:
Klote geslapen zonder reden. Meer half wakker geweest dan geslapen. En ik heb zo'n lange dag..

Volle maan. Dat is bij mij altijd een issue :+.


Oh ja. Was alweer vergeten dat dat dit weekend was :+

xPabloBokt

Berichten: 9507
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-23 11:08

xPabloBokt schreef:
Mijn vriend die gewoon niet naar mij luistert ofzo?

Heb gister of eergister nog tegen hem gezegd. Was meteen opvouwen en wegleggen als je het van de lijn haalt.

Was gister laat thuis dus in het donker thuis gekomen.

Sta ik net op, staat er dus een volle wasmand met niet opgevouwen wasgoed midden in de slaapkamer.

Ik heb hier een paar weken terug de hele dag staan zwoegen om die slaapkamer rustig en leefbaar te maken en hij LUISTERT GEWOON NIET.

Verdomme, ik word hier zo niet goed van. poedersuiker dat je ADD hebt maar ik zeg al zeven jaar dezelfde dingen en ik word het echt een beetje zat.


Hij heeft sorry gezegd en lijkt het echt vervelend te vinden. Dus ik trek mijn frustratie een beetje in.

Maar vind het soms zo lastig, ondanks dat ik weet hoe ADD werkt en je soms letterlijk geen keus hebt in wat je wel en niet kan doen of onthoudt. Ik vind het soms zo moeilijk dat hij op zijn werk altijd zo hard gaat en op handen gedragen wordt en ik voor mij de simpelste dingen thuis kan vragen (zoals dit, of afspraken die hij maakt in de gezamenlijke agenda zetten, of zulke dingen) en hij die dus amper onthoudt. Zeker nu ik weer stage loop en zelf moe ben is het niet super wenselijk dat ik hem continu aan vanalles moet herinneren..

Ugh. Blijf dit zo moeilijk vinden.

Marcella

Berichten: 36876
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 11:15

Is een memo bord niet iets.

xPabloBokt

Berichten: 9507
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-23 11:26

Marcella schreef:
Is een memo bord niet iets.


Daar vergeet hij op te kijken. :')

Ik denk dat ik maar overal post-its ga neerhangen dat hij taken niet vergeet. Dus bijvoorbeeld bij de wasmachine dat hij de was gelijk moet opvouwen. Maar dat moet hij zelf ook fijn vinden.

Marcella

Berichten: 36876
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 11:31

Beste hang je zo'n bord op een plek waar je veel langs loop. Ik zou het anders ook vergeten.

fjordjes

Berichten: 12075
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 11:51

xPabloBokt schreef:
xPabloBokt schreef:
Mijn vriend die gewoon niet naar mij luistert ofzo?

Heb gister of eergister nog tegen hem gezegd. Was meteen opvouwen en wegleggen als je het van de lijn haalt.

Was gister laat thuis dus in het donker thuis gekomen.

Sta ik net op, staat er dus een volle wasmand met niet opgevouwen wasgoed midden in de slaapkamer.

Ik heb hier een paar weken terug de hele dag staan zwoegen om die slaapkamer rustig en leefbaar te maken en hij LUISTERT GEWOON NIET.

Verdomme, ik word hier zo niet goed van. poedersuiker dat je ADD hebt maar ik zeg al zeven jaar dezelfde dingen en ik word het echt een beetje zat.


Hij heeft sorry gezegd en lijkt het echt vervelend te vinden. Dus ik trek mijn frustratie een beetje in.

Maar vind het soms zo lastig, ondanks dat ik weet hoe ADD werkt en je soms letterlijk geen keus hebt in wat je wel en niet kan doen of onthoudt. Ik vind het soms zo moeilijk dat hij op zijn werk altijd zo hard gaat en op handen gedragen wordt en ik voor mij de simpelste dingen thuis kan vragen (zoals dit, of afspraken die hij maakt in de gezamenlijke agenda zetten, of zulke dingen) en hij die dus amper onthoudt. Zeker nu ik weer stage loop en zelf moe ben is het niet super wenselijk dat ik hem continu aan vanalles moet herinneren..

Ugh. Blijf dit zo moeilijk vinden.

Herkenbaar, heb zelf ADD. Vind het zelf altijd heel vervelend als ik iets vergeet en kan voor de ander ook goed begrijpen dat je het na 20x herhalen het zat bent.

xPabloBokt

Berichten: 9507
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-23 11:56

Ja ik weet ook dat hij het zelf heel erg vervelend vind. Daarom vind ik het ook zo moeilijk om mee om te gaan, want ik kan niet boos op hem worden voor iets waar hij weinig aan kan doen. Maar ik heb autisme en dus behoefte aan structuur en daarom heb ik het hele huis een paar weken geleden rigoreus aangepakt zodat ik een rustige werkomgeving heb als ik thuis werk en als ik thuis kom van kantoor ook een rustige omgeving aantref zodat ik fatsoenlijk kan afschakelen. Het kost mij ook heel erg veel moeite om dat te onderhouden, dus als ik dan weer een bult onopgevouwen was aantref in de slaapkamer dan krijg ik daar stress van. Mijn initiele reactie is dan ook "verdorie, ik kan hier ook alles doen" maar dat kan ik ook niet uiten omdat mijn vriend het wel probeert en ik hem daarmee kwets (en als ik iets vraag dan doet hij het vaak vrijwel meteen, maar ik moet het wel blijven vragen). Zit dus vaak in de split en slik het door omdat ik niet iets van hem kan vragen wat hij gewoonweg niet kan.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 12:04

xPabloBokt schreef:
Marcella schreef:
Is een memo bord niet iets.


Daar vergeet hij op te kijken. :')

Ik denk dat ik maar overal post-its ga neerhangen dat hij taken niet vergeet. Dus bijvoorbeeld bij de wasmachine dat hij de was gelijk moet opvouwen. Maar dat moet hij zelf ook fijn vinden.


Ik heb er 1 op de koelkast geplakt en het heeft tijd gekost maar uiteindelijk zit het nu wel in m'n systeem.

Hilli

Berichten: 22951
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 12:06

Samen doen? Dus hem vragen om jou te helpen? Dan gebeurt het, en ben je nog sneller klaar ook :j

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33873
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 12:06

Dat is hier inderdaad de tactiek, zo hadden we gisteren in 10 minuten een berg was opgeruimd. :j

chanicha

Berichten: 12193
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 12:11

Lugea schreef:
Een vriendin die geïrriteerd is omdat ik een afspraak afzeg vanwege mijn moeder die vanavond in het ziekenhuis opgenomen is omdat er weer veel vocht rondom haar hersentumor zit en er een bloeding heeft plaatsgevonden. Ik weet nu even niet of ik boos, verdrietig of geïrriteerd ben, maar het schiet me in ieder geval in het verkeerde keelgat. -O-


Sterkte met je moeder :(:)
Laat die vriendin maar lekker in haar eigen sop gaarkoken, die mag hopen dat haar nooit zoiets overkomt -O-

Soepblik
Berichten: 1171
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 12:13

Ik herken dat heel erg. Hier ook een vriend die 80 keer gevraagd moet worden of hij zoiets simpels als z'n vuile sokken opruimen wil doen. Of het overgebleven eten in een bakje. Of de was ophangen. Of... you get it.

Het vervelende hieraan vind ik geeneens dat ik het dan vaak uiteindelijk maar doe. Het allervervelendste vind ik dat ik het moet zeggen, en dat het hem als ik het niet had gezegd gewoon niet opgevallen was. Hij plaatst mij hier onbewust mee in een moederrol die ik helemaal niet wil hebben. Ik wil gewoon dat hij zélf ziet wat er gedaan moet worden en het ook doet. Dat hij het niet erg vindt om in die zooi te zitten is zijn probleem. Maar we wonen hier samen, ik heb er last van, en hij weet dat als er zooi ligt ik eerst die zooi op ga ruimen en dan niet aan de dingen die ik toekom die ik echt wil doen.

Dan gaat het na een "uitbarsting" drie dagen goed, en dan begint het hele verhaal weer opnieuw.

Grote zucht.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33873
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 12:15

Dat was bij mij heel snel mijn ex geweest, ik ben niet zijn moeder. :n :o

Godzijdank is mijn vriend erg opgeruimd en netjes 90% van de tijd.

Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 12:22

Soepblik schreef:
Ik herken dat heel erg. Hier ook een vriend die 80 keer gevraagd moet worden of hij zoiets simpels als z'n vuile sokken opruimen wil doen. Of het overgebleven eten in een bakje. Of de was ophangen. Of... you get it.

Het vervelende hieraan vind ik geeneens dat ik het dan vaak uiteindelijk maar doe. Het allervervelendste vind ik dat ik het moet zeggen, en dat het hem als ik het niet had gezegd gewoon niet opgevallen was. Hij plaatst mij hier onbewust mee in een moederrol die ik helemaal niet wil hebben. Ik wil gewoon dat hij zélf ziet wat er gedaan moet worden en het ook doet. Dat hij het niet erg vindt om in die zooi te zitten is zijn probleem. Maar we wonen hier samen, ik heb er last van, en hij weet dat als er zooi ligt ik eerst die zooi op ga ruimen en dan niet aan de dingen die ik toekom die ik echt wil doen.

Dan gaat het na een "uitbarsting" drie dagen goed, en dan begint het hele verhaal weer opnieuw.

Grote zucht.


Herkenbaar, maar het wordt wel erger als het « druk » is op t werk. Maar gezien t personeelstekort en t feit dat de baas meer bij z’n vriendin zit dan om z’n bureau, is het dus altijd druk.
Dus het is wachten tot ik sneuvel of de bom barst. Of beide haha.

nicole_floor

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 13:06

Soepblik schreef:
Ik herken dat heel erg. Hier ook een vriend die 80 keer gevraagd moet worden of hij zoiets simpels als z'n vuile sokken opruimen wil doen. Of het overgebleven eten in een bakje. Of de was ophangen. Of... you get it.

Het vervelende hieraan vind ik geeneens dat ik het dan vaak uiteindelijk maar doe. Het allervervelendste vind ik dat ik het moet zeggen, en dat het hem als ik het niet had gezegd gewoon niet opgevallen was. Hij plaatst mij hier onbewust mee in een moederrol die ik helemaal niet wil hebben. Ik wil gewoon dat hij zélf ziet wat er gedaan moet worden en het ook doet. Dat hij het niet erg vindt om in die zooi te zitten is zijn probleem. Maar we wonen hier samen, ik heb er last van, en hij weet dat als er zooi ligt ik eerst die zooi op ga ruimen en dan niet aan de dingen die ik toekom die ik echt wil doen.

Dan gaat het na een "uitbarsting" drie dagen goed, en dan begint het hele verhaal weer opnieuw.

Grote zucht.

Hier helaas ook eentje. En na een uitbarsting gaat het idd een paar dagen goed en dan begint het weer opnieuw.

Ik had gehoopt omdat hij nu verplicht een paar weken thuis moet zitten omdat hij een operatie heeft gehad het beter zou worden. Maar helaas.

Captain

Berichten: 21421
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 13:30

Hier ook hoor.. :o Dan ga ik bijvoorbeeld stofzuigen nadat ik net een uur met de hond heb gewandeld en zegt hij "dat doe ik wel even." Dan zeg ik: daar heb je net een uur de tijd voor gehad, rot op doe het zelf wel weer. :')

Soepblik
Berichten: 1171
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 13:40

MarlindeRooz schreef:
Dat was bij mij heel snel mijn ex geweest, ik ben niet zijn moeder. :n :o

Godzijdank is mijn vriend erg opgeruimd en netjes 90% van de tijd.



In veel gevallen eens, maar verder hebben we echt de meest fijne relatie die ik me maar kan wensen. Volledig vertrouwen, grote plannen en dromen samen. Het opruimpuntje is het enige nadeel, zegmaar. En als dat het nou is... hij kookt wel iedere avond érg lekker voor me. En ik weet zeker dat ik ook niet altijd de makkelijkste ben.

xPabloBokt

Berichten: 9507
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-23 13:42

Oh ja die van mij heeft daar dus ook een handje van. Pas dingen gaan doen als ik bijna thuis ben. Ik rij al dik een jaar paard op maandag om 20.00 en ben dan van 19.00 tot 22.00 weg. En het dan nog presteren om te vragen als ik van het paard af kom "hoe laat was je ook alweer thuis?"

Dan weet ik gewoon dat hij in die 20 minuten dat ik onderweg ben nog een speedrun gaat proberen te doen op wat ik gevraagd had om te doen. Ik kan het waarderen dat hij het alsnog doet maar ik wil ook wel eens gewoon thuis komen dat alles aan kant is en dat we gewoon dan samen nog even rustig op de bank kunnen zitten ofzo. Of eens een keer wel op tijd naar bed kunnen en de tijd kunnen nemen om rustig af te schakelen i.p.v. dat hij nog loopt te stressen om de dingen die ik gevraagd heb af te krijgen.

Soepblik
Berichten: 1171
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 13:47

xPabloBokt schreef:
Oh ja die van mij heeft daar dus ook een handje van. Pas dingen gaan doen als ik bijna thuis ben. Ik rij al dik een jaar paard op maandag om 20.00 en ben dan van 19.00 tot 22.00 weg. En het dan nog presteren om te vragen als ik van het paard af kom "hoe laat was je ook alweer thuis?"

Dan weet ik gewoon dat hij in die 20 minuten dat ik onderweg ben nog een speedrun gaat proberen te doen op wat ik gevraagd had om te doen. Ik kan het waarderen dat hij het alsnog doet maar ik wil ook wel eens gewoon thuis komen dat alles aan kant is en dat we gewoon dan samen nog even rustig op de bank kunnen zitten ofzo. Of eens een keer wel op tijd naar bed kunnen en de tijd kunnen nemen om rustig af te schakelen i.p.v. dat hij nog loopt te stressen om de dingen die ik gevraagd heb af te krijgen.


Ja dit. _O-

Of wanneer je gevraagd hebt of hij het restje in de koelkast wil doen, en dan een volledig koekenpan onafgedekt, scheef balancerend op andere producten tegenkomt de volgende ochtend.

Wat een figuren.

Fly_high

Berichten: 3324
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 14:08

Ik kom dankzij dit topic telkens tot conclusie dat ik stiekem een man ben :=

Niobe

Berichten: 7997
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 14:09

Fly_high schreef:
Ik kom dankzij dit topic telkens tot conclusie dat ik stiekem een man ben :=


Ik ook :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 14:11

Niobe schreef:
Fly_high schreef:
Ik kom dankzij dit topic telkens tot conclusie dat ik stiekem een man ben :=


Ik ook :')
Same. _O-

xPabloBokt

Berichten: 9507
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-23 14:12

Bij deze excuses voor de identiteitscrisis dan _O-

Nyaleti

Berichten: 6334
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 14:14

Single life is best oké als ik het zo lees :') is het een rommel is het echt alleen m'n eigen schuld.

-
Net voor de 3e keer bij een therapeut geweest en ik vraag me echt af waarom. Het was zo'n vaag gesprek en de behandeling is ook net zo kansloos. Alleen het is wel een hele lieve mevrouw dus ik durf niet aan te geven dat ik volgende week liever niet meer kom, want dan voelt het echt alsof ik haar hart breekt ofzo :+ ze is heel begaan en lief maar heb er ook een uur gezeten en echt geen idee waar we het over gehad hebben.

Tigress

Berichten: 8949
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 14:15

Dat toen ik vanmorgen even door m'n hurken ging ik een reeks kraken/knakken uit m'n knieën hoorde komen.
Dat had ik 10 jaar geleden niet. Dat besef kwam even heerlijk binnen vandaag _O-