Gehele map in Galerij Android telefoon naar laptop verplaatsen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElSea

Gehele map in Galerij Android telefoon naar laptop verplaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-22 22:08

Hi!

Na een paar weken klooien en googlen besluit ik me toch te wenden tot Bokt. Ik ga mijn jaarlijkse fotoalbum maken van mijn paard, en hou op mijn telefoon altijd heel netjes alles in mappen bij in de 'Galerij app' van Android. Daar staat dus een mapje (map, stuk of 1500 foto's/video's :o ) waar alles bij elkaar is gebracht van mijn paard. Nou krijg ik op geen enkele manier dat mapje op mijn laptop. Ik heb mijn telefoon direct verbonden met de laptop, maar dan zie ik niet dezelfde mappenverdeling als op mijn telefoon. Ik heb het met Dropbox geprobeerd maar ook dan moet ik 1 voor 1 alle foto's in het grotere geheel opzoeken.
Is er een manier waarop ik niet weer alles bij elkaar hoef te zoeken, en het hele mapje in een keer kan verplaatsen naar mijn telefoon?

Alvast dank voor jullie hulp!

KimD

Re: Gehele map in Galerij Android telefoon naar laptop verplaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 22:28

Letterlijk aansluiten is toch echt de beste optie. Ik ga via de C-Schijf naar mijn telefoon en haak ze er zo vanaf.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 22:30

Vreemd, je telefoon zou gewoon als een soort externe USB moeten werken. Ik heb ook Android en mijn mappen zijn inclusief inhoud gewoon als zodanig in de verkenner op te zoeken.
Je moet wel in je telefoon toestaan dat hij als externe USB werkt.

Hoe sluit jij eea aan en hoe ga je naar je foto's?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 22:32

Ik selecteer ze allemaal ala ik de map op de laptop heb geopend en kopieer ze naar mijn externe harde schijf onder de map Samsung of wat je wil.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-22 22:45

Ik begrijp dat aansluiten de makkelijkste optie is, en weet hoe je iets moet kopiëren, alleen het probleem is dus dat ik elke map open heb geklikt en nérgens ook maar een glimps van mijn galerij mappen tegen kom. Alleen het grotere geheel aan foto's, een mapje screenshots...

Ik stop de aansluiting in mn telefoon, daarna usb in de computer en dan stel ik in dat het om bestandoverdracht gaat. Ik kan ook gewoon dingen heen en weer kopiëren, dus hij is volgens mij wel goed aangesloten...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 22:52

Kijk je wel in de juiste map? Bij mij staan ze onder DCIM vaak en anders op mijn SD kaart die ook in de telefoon zit.
Soms zitten ze wat verstopt, misschien eerst op je telefoon bij mijn bestanden even opzoeken waar ze precies staan en dan via laptop op zelfde plek zoeken?

Jannuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 23:03

Kan je een screenshot maken van wat je ziet als je je telefoon aansluit op de laptop? Dan kunnen we misschien wat makkelijker meedenken

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 23:53

Heb je google foto's ( de app) op je telefoon?
Makkelijkste is om die erop te hebben en dan synchroniseert hij automatisch naar je google account.
Je kan op je laptop/ desktop etc ook naar google foto en vanaf daar alles in 1x downloaden.

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 00:29

Ik gebruik altijd de niet technische oplossing van wetransfer.com openen op de telefoon, fotos selecteren en naar mezelf mailen, dan op de laptop downloaden.
Als het goed is kan je de hele map in 1x selecteren om te verzenden.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 08:07

Met OneDrive? Als je een account hebt tenminste. Elke foto die ik maak, staat automatisch ook op mijn pc via de backup van OneDrive. Of via Google Fotos, dat is ook ingebouwd in Android. En dan via Google Fotos op je pc alles in een keer downloaden.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 10:09

Eleeke schreef:
Heb je google foto's ( de app) op je telefoon?
Makkelijkste is om die erop te hebben en dan synchroniseert hij automatisch naar je google account.
Je kan op je laptop/ desktop etc ook naar google foto en vanaf daar alles in 1x downloaden.

Ja die heb ik, goeie ik ga het via daar even proberen! Zie dat mijn opslag vol is maar ben aan het proberen die leeg te maken zodat ik het Diëgo mapje daar in ieder geval naar toe kan uploaden.

Dit is wat ik zie als ik DCIM mapje open op mijn telefoon:

Afbeelding

En dit staat in mijn interne opslag:

Afbeelding

Alle voor de hand liggende mapjes (data storage, documents bijv) heb ik doorgekeken maar daar staat niks.

En nog een aanvulling: ik heb geen SD kaart waar ze op zouden kunnen staan. Alleen interne opslag van 128GB.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 10:20

Wel raar inderdaad. En als test eens wat fotos in een aangemaakte map zetten? Soms zijn die mappen ineens wel te zien. Even kopiëren. Soms zie je die dan bij pictures staan in die map.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 10:22

En de fotomapjes worden niet in de map "Camera" aangemaakt?

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 10:22

beert schreef:
Wel raar inderdaad. En als test eens wat fotos in een aangemaakte map zetten? Soms zijn die mappen ineens wel te zien. Even kopiëren. Soms zie je die dan bij pictures staan in die map.

Het vreemde is dus dat ik bij Pictures wel een map Diego heb, maar dat die leeg is. Zelfde geld voor Katten mapje, maar daar staan toch echt foto's in op mijn telefoon...

Afbeelding

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 10:22

Ibbel schreef:
En de fotomapjes worden niet in de map "Camera" aangemaakt?

Nee deze map is geheel leeg, staan ook geen foto's in. :)

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 10:26

Dat is wel raar ja. Dan zou ik toch met Google Fotos wat proberen. Dus online uploaden en dan downloaden.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 10:33

Klopt het dat 'fotos op apparaat ' niet te zien zijn in Google fotos als er zo'n pictogram van een wolkje met een streepje in staat? Dat ze niet gebackupt zijn? Want ik zie ook in Google fotos die bepaalde map niet terug...

Afbeelding

Jannuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 11:48

ElSea schreef:
beert schreef:

Het vreemde is dus dat ik bij Pictures wel een map Diego heb, maar dat die leeg is. Zelfde geld voor Katten mapje, maar daar staan toch echt foto's in op mijn telefoon...

[ [url=m/q4JoZf.png]Afbeelding[/url] ]

En als je op de laptop dan een nieuwe map aanmaakt? Zie je die dan op je telefoon? Dan zou je op je telefoon alles kunnen overzetten

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 11:54

Ik herken dit probleem TS. Wat ik nu gebruik is de app ''WeTransfer''. Het is wat meer werk, maar ik kan mijn foto's goed overzetten. Iets waar voor sommige fotos erg de moeite waard is!

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 12:50

ElSea schreef:
Klopt het dat 'fotos op apparaat ' niet te zien zijn in Google fotos als er zo'n pictogram van een wolkje met een streepje in staat? Dat ze niet gebackupt zijn? Want ik zie ook in Google fotos die bepaalde map niet terug...

[ [url=m/ZxzGU1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat klopt precies.
Even een back-up uitvoeren ( via icoontje van je naam )

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 20:02

Nou helaas... De backup maken bij Google fotos heeft er voor gezorgd dat zowel in mijn Diego mapje in galerij als in Google fotos alleen nog maar videos te vinden zijn.... |o alle fotos zijn dus óf weg óf weer opgenomen in het grotere geheel van alle fotos& videos die ik op mijn telefoon heb staan. Mega poedersuiker, alle moeite die ik in mapjes heb gestoken is dus voor niks geweest en ik mag het opnieuw gaan uitzoeken. _-:(

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 21:26

ElSea schreef:
Nou helaas... De backup maken bij Google fotos heeft er voor gezorgd dat zowel in mijn Diego mapje in galerij als in Google fotos alleen nog maar videos te vinden zijn.... |o alle fotos zijn dus óf weg óf weer opgenomen in het grotere geheel van alle fotos& videos die ik op mijn telefoon heb staan. Mega poedersuiker, alle moeite die ik in mapjes heb gestoken is dus voor niks geweest en ik mag het opnieuw gaan uitzoeken. _-:(

Google photos herkent gezichten maar ook dieren. Dus via je desktop kun je een paar fotos taggen met de naam en de rest zal hij zelf uitzoeken