Na zwemles mogen de kinderen 2 hobbys beoefenen...de jongste koos heel duidelijk zelf voor muziek. Geen piano of trompet maar duidelijk drummen!. En het past ook echt bij hem behalve het ritme het eeuwige getik met alles ook de expressie....nu hebben we de eerste tijd tot maximaal een jaar geen extra dingen te kopen. Maar dan...gaan we voor elektronisch drummen?. Het leek mij wel wat maar man kind en de docent willen een echt drumstel.
Mijn bezwaar de plek die het inneemt
mijn man is bang voor geluidsoverlast.
Desondanks zijn we inmiddels toch echt eens dat een echt drumstel wel heel gaaf is. En onze dochter lest ook eens in de maand omdat ze het heel gaaf vind.
Wij zijn er achter dat er veel geluiddempende oplossingen zijn gaas vellen, demp matten en pads maar we zien door de bomen het bos niet meer, wat is een lange termijn oplossing die goed is?.
Hoe zit het met het contact trilling van het drumstel op de vloer?. wat hebben jullie ervaren en ook wat werkt voor jullie?.
En dan wat is nu een drumstel waar ze echt een tijd op door kunnen en ook van nivo op kunnen groeien?.
We willen of eerst huren of een goedkoper 2e hands marktplaats instrument.
we hebben al heel wat zaken bezocht voor voorlichting en advies maar we missen zelf ervaring en onze kennissen zitten met name in de toetsen en de strijk instrumenten.
Kortom wat hadden jullie graag willen weten vooraf, wat moeten we juist wel of juist niet doen en wat is wijs budgettair gezien.
Onze zoon is nu 8 jaar oud en we wonen 2 onder een kap, waar de kamer van de jongste aan de uiterste buiten kant zit. met de overloop en tussen de binnen muur. wel zit de vloer op de zelfde betonnen plaat die doorloopt naar het huis van de buren!
we hebben geen huisdieren en de buren ook niet wel soms een logee hond.
waar de buurman gapte ik zet mijn gehoor apparaat wel uit, was de buurvrouw ietsje minder enthousiast maar niet tegen de plannen!. Maar ze is wel voor goede afspraken en controleerbaar volume

Echt wij zouden zo blij zijn met jullie advies en ervaringen!