Zijn er hier drummers aanwezig of ouders van drummers?.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

Zijn er hier drummers aanwezig of ouders van drummers?.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-22 20:26

Hallo lieve mede bokkers ... Ik heb jullie hulp nodig Met een vraag over drummen en drumstellen!. Maar ook over het geluid van deze hobby en de mede huisgenoten en de buren.

Na zwemles mogen de kinderen 2 hobbys beoefenen...de jongste koos heel duidelijk zelf voor muziek. Geen piano of trompet maar duidelijk drummen!. En het past ook echt bij hem behalve het ritme het eeuwige getik met alles ook de expressie....nu hebben we de eerste tijd tot maximaal een jaar geen extra dingen te kopen. Maar dan...gaan we voor elektronisch drummen?. Het leek mij wel wat maar man kind en de docent willen een echt drumstel.

Mijn bezwaar de plek die het inneemt
mijn man is bang voor geluidsoverlast.

Desondanks zijn we inmiddels toch echt eens dat een echt drumstel wel heel gaaf is. En onze dochter lest ook eens in de maand omdat ze het heel gaaf vind.

Wij zijn er achter dat er veel geluiddempende oplossingen zijn gaas vellen, demp matten en pads maar we zien door de bomen het bos niet meer, wat is een lange termijn oplossing die goed is?.

Hoe zit het met het contact trilling van het drumstel op de vloer?. wat hebben jullie ervaren en ook wat werkt voor jullie?.

En dan wat is nu een drumstel waar ze echt een tijd op door kunnen en ook van nivo op kunnen groeien?.

We willen of eerst huren of een goedkoper 2e hands marktplaats instrument.
we hebben al heel wat zaken bezocht voor voorlichting en advies maar we missen zelf ervaring en onze kennissen zitten met name in de toetsen en de strijk instrumenten.

Kortom wat hadden jullie graag willen weten vooraf, wat moeten we juist wel of juist niet doen en wat is wijs budgettair gezien.
Onze zoon is nu 8 jaar oud en we wonen 2 onder een kap, waar de kamer van de jongste aan de uiterste buiten kant zit. met de overloop en tussen de binnen muur. wel zit de vloer op de zelfde betonnen plaat die doorloopt naar het huis van de buren!
we hebben geen huisdieren en de buren ook niet wel soms een logee hond.
waar de buurman gapte ik zet mijn gehoor apparaat wel uit, was de buurvrouw ietsje minder enthousiast maar niet tegen de plannen!. Maar ze is wel voor goede afspraken en controleerbaar volume ;)

Echt wij zouden zo blij zijn met jullie advies en ervaringen!
Laatst bijgewerkt door kwita op 16-11-22 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 20:33

Mag ik ook reageren als buurvrouw van een kind met een drumstel? :D

Vorig jaar kwamen onze buren naar ons toe met de mededeling dat hun zoontje van 7 een drumstel wilde voor zijn verjaardag.
Ze gaven aan daar open te staan, maar wilden dit eerst met ons overleggen ivm mogelijke geluidsoverlast.
Uiteindelijk kwamen zij zelf met het idee dat hun zoon op een bepaald tijdstip een half uurtje tot uurtje mag drummen en daarbuiten niet. Dat vonden wij prima.
We hebben er verder dus totaal geen last van! We horen het natuurlijk wel, maar niet overdreven luid of vervelend. Het is meer een soort gerommel in de verte.
Ze hebben het drumstel trouwens op zolder staan, dus zo ver mogelijk van onze woonkamer af.
Ik vind het zelfs wel leuk om af en toe een patroon of ritme in zijn drumkunsten te ontdekken _O-
Ik denk dat het wel belangrijk is om van tevoren met je buren in gesprek te gaan.
Dat scheelt echt heel veel. Onze papegaai en overige vogels reageren er totaal niet op. Zelf hebben ze geen huisdieren.

Qua inhoudelijke drumtips kan ik je helaas verder niet helpen :P

lor1_1984

Re: Zijn er hier drummers aanwezig of ouders van drummers?.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 21:06

Volgens mij is Animal hier op bokt drummer, stuur haar anders ff een pb. :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 21:44

Hier een drummer mijn dochter heeft les, en we gebruiken een koptelefoon, het geluid valt echt mee. Wij hebben bij een goeie zaak een drumstel gekocht omdat we wisten dat het goed gebruikt zou gaan worden.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 21:52

Ik zit op drumles. Ik heb thuis een klein elektronisch drumstel staan, dat is niet veel soeps maar voornamelijk bedoeld om de motoriek mee te oefenen. Op drumles staan meerdere akoestische modellen maarrrrrr de docent heeft ook een grote!! electronische staan en die klinkt fantastisch en ' net echt '. Nu moet je wel in gedachten houden dat je voor 150 euro een beginners drumstel hebt, wil je een kwalitatief goed model dan kost je dat zo 1000 tot 2000 euro ( en alles er tussenin uiteraard). Maar die grote electronische zijn ook zo'n 1000 tot 2000 euro. Zo lang ik niet vrijstaand woon zal ik nooit een akoestische nemen. Ik wil kunnen oefenen wanneer ik wil, ook als dat eens om 11 uur 's avonds is.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 07:44

Hier fanatiek gedrumd als tiener. Ik had een drumstel op zolder staan en speelde nooit langer dan een uur per dag op normale tijdstippen. (Dus niet voor 8 en niet na 8) altijd de ramen dicht en er lag een kleed onder. Nooit geklaag gehad. :)

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 08:14

Het drumstel van een bekende is jaren geleden op marktplaats verkocht... Een man wist dat de buurjongen gek was op drummen en heel graag een eigen drumstel wou hebben. De man was vroeger ook drummer, dus heeft het drumstel in overleg met de ouders van de jongen gekocht :D

Daarom moest ik ook even lachen dat jouwn buurman zei: 'ik doe mn gehoorapparaat wel uit'.

Maar afijn, goed dat je de buren al hebt gesproken. Cayenne's tip zou ik ook echt even meenemen ;)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 09:07

mijn buurjongen van mijn vorige woning drumde ook. Ik vond het prachtig, hij deed het een uurtje per avond, dus te overzien qua geluid.
Je hoorde echt vooruitgang in zijn spel, heel leuk om te horen, ik denk dat ie best goed was :)

Volgens mij is hij uiteindelijk in een band gaan spelen, zal het eens opzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 21:42

Onze buurjongen speelt ook. Godzijdank hebben onze andere buren goede afspraken gemaakt, maar nog. Hij speelt echt heel mooi en we kunnen er echt van genieten, maar als je ziek bent en wil slapen of in een meeting zit of aan de studie bent is het gewoon een takken herrie. Ik ben blij dat hij steeds vaker in een oefenruimte speelt in plaats van thuis!

Goed dat je hierover nadenkt en betrek de buren straks ook in afspraken om het leuk te houden. Wij weten dat het tussen 12.30-14.30 en na 19.30 stil is en daardoor is het wel goed vol te houden op soms een irritatie na. Maarja, die jongen moet ook zijn hobby (en eigenlijk beroep) uitoefenen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 21:57

Daarom wordt hier gedrumd met een koptelefoon, de buren draaien soms nachtdiensten en slapen dan overdag.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 22:35

Lang geleden hadden wij een drummende buurjongen, in van die gehorige jaren 70 huizen.. het was geen success. Wat een takke herrie en de hele dag door, want zijn 5 broertjes moesten natuurlijk ook af en toe en de vriendjes ook. Die ouders waren niet van de opvoeding. Ik zou je dus aanraden echt goede afspraken te maken en zorgen dat hij zich daar aan houd en verder proberen het geluid zo veel mogelijk te dempen.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 22:48

Onze buurjongen drumt in het tuinhuisje. Dat hebben ze extra geïsoleerd voor het geluid, je hoort er bijna niets van. Zou je ook nog kunnen overwegen.

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 22:53

Mijn broer had vroeger ook een drumstel thuis, wij woonden wel vrijstaand en hadden later de garage omgebouwd tot repetitie ruimte toen hij een bandje had (goed geïsoleerd maar dan nog hoorde je het buiten).wij hebben nooit klachten gehad maar na 21.00 was het altijd stil. Vaste tijden afspreken is wel netjes, het is goed dat je nu al rekening houdt met de buren :)
Bij ons lag er ook een kleed onder en een deken in de bass, dat scheelt ook al wat. Tegenwoordig zijn er ook elektronische drumstellen met vel ipv rubber, dat is voor het gevoel wel beter schijnt.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 23:07

Mijn broertje is drummer, veel gedoe mee gehad. Onderschat ook het geluid van elektronisch niet hoor, hij heeft een hele tijd (kwalitatief wel redelijke oké) elektronisch drumstel op zolder gehad omdat akoestisch gewoon echt niet voldoende te dempen was, maar ook dat doffe getik hoorde je buiten. De overlast geldt dus niet enkel voor je buren, maar ook voor de directe buurt. Bij goede afspraken is het vast te doen, ook van anderen heb je wel eens last. Onze buurt was niet allemaal enthousiast, hebben echt wel een hoop conflicten gehad met buurtbewoners ondanks dat er echt alles aan gedaan was goed te dempen, van speciaal gebouwde isolerende verhoging waar het op stond tot isolerende afsluiting voor het dakraam.

Nu woonde mijn broertje ook gedurende zijn conservatoriumtijd gewoon thuis, en moest hij dus heel veel spelen, toen is hij veel gaan spelen bij een muziekschool met wie hij goed contact had. Intussen is hij al een tijd afgestudeerd en heeft een studio dus niemand meer last van hem. ;-)

Wat prettig is moet door de tijd heen zelf ervaren worden, en ligt ook aan de setting van gebruik als ik het van hem zo zie. Intussen is er een flinke stellingkast vol met verschillende soorten drumstellen en bekkens die in allerlei samenstellingen worden gebruikt. Ik zou om te beginnen gewoon gaan voor een betaalbaar instapmodel, wanneer het puur hobby blijft is dat waarschijnlijk voldoende.

Mijn oudste zoon heeft helaas de genen en interesse van zijn oom geërfd geloof ik dus vrees dat dit vraagstuk op termijn ook hier weer terug gaat komen... :))

Mocht je specifieke vragen hebben, kan ik altijd eens wat voor je navragen bij hem trouwens. ;-)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 01:03

Mijn vriend is drummer, toen hij nog bij z’n ouders woonde had hij een akoestisch drumstel en drumde hij in een geïsoleerde kamer op zolder en waren er afspraken met de buren.
Nu wonen we in een flat en heeft hij een elektronisch drumstel dus kan hij oefenen wanneer hij wil. Die van hem hoor je op de galerij als je voor z’n raam staat, maar laatst hebben we wat rondgevraagd bij de buren en die gaven aan het nog nooit gehoord te hebben. In ons vorige huis stond z’n elektronische drumstel op de eerste verdieping en hoorde ik het beneden ook nauwelijks. Alleen het piepen van z’n pedaal :')

Ik speel zelf trompet en bugel dus dat is ook altijd even overleggen met de buren :=

Soms gaat hij nog wel eens bij z’n ouders drummen maar hij drumt sowieso elke woensdag op een “echt” drumstel bij de muziekvereniging en regelmatig op zondag met z’n bandrepetitie.

In Lijnden heb je Drumland waar je uit kan proberen en advies kan vragen en in Amsterdam Pustjens Percussion.

Leuk, muziek maken is tof!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 13:45

Wat leuk!

Ik heb in mn jeugd gedrumd en toen woonden we op een hele drukke plek met veel buren om ons heen en winkels naast ons.

Mijn leraar woonde ook in een woonwijk en had zijn kamer geisoleerd. Die had daar een gewoon drumstel en eentje met oefenpads. Hij gaf ook nog les op de Xylofoon en beneden op de piano. Toen ik wat verder was, drumden we ook wel samen en geloof niet dat zijn buren klaagde. En voor en na mij kwamen ook altijd leerlingen.

Via hem ene gewoon drumstel gekocht. In de Bassdrum hadden we een ouderwets dik kleed gelegd. Meestal oefende ik een uurtje.

Later ook nog een tijdje op een elektrisch drumstel gespeeld, maar net als met de oefenpads vind ik dat tok tok geluid misschien wel vervelender dan het geluid van een echt drumstel.
Soms speelde ik met mijn deurtjes van Frans balkon open en had eigenlijk geen idee dat mensen me dan konden horen. Maar kreeg alleen positieve reacties. Buren hebben ook nooit geklaagd, maar ik was jong en oefende nooit laat.

Een paar straten verder oefende een jongen in zijn kamer met raam open en klonk eigenlijk altijd heel goed.

Wij hebben wel 2x gehad dat een meisje begon met viool en een andere met blokfluit. Dat was in het begin niet zo best en 100x hetzelfde. Maar ja, de 1 doet dit, de ander dat. Muziekles is heel goed en leuk en je moet kunnen oefenen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-22 17:42

Oh lieve mensen wat een reacties!. Ik heb veel gewerkt afgelopen week dus zal later nog een keertje uitgebreid reageren , hartelijk dank voor jullie advies en tips *\o/*

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 17:54

Mijn vader is zijn hele leven drummer geweest, en wij hadden een drumcabine thuis. Zag eruit als een soort sauna, maar is in werkelijkheid een kleine studio waar precies een drumstel inpast.

Die cabine dempt werkelijk ontzettend goed, mijn vader speelde echt heel hard en had anders niet in een woonwijk kunnen wonen.

Hij had wel een aantal drumstellen, 1 in de cabine staan en 2 om op te treden. Het was voor hem niet te doen om elk weekend het drumstel in de cabine opnieuw op te bouwen.