Ik hoop dat het hier goed staat, maar ik kon het anders niet goed plaatsen...
Sinds een paar jaar ben ik bestuurslid bij de plaatselijke ijsbaanvereniging. We zijn met een klein groepje en onze vereniging heeft ca. 250 leden. Allemaal lekker kneuterig op een weiland met wat lantaarnpalen en de overige bestuursleden zijn met uitzondering van 1 jongeman allemaal 55+ en niet heel digitaal.
Door corona zijn er wat zaken in een stroomversnelling gekomen, zoals veel meer clubs wel hebben gemerkt. Waaronder het innen van het ledengeld. Tot twee jaar geleden ging dit allemaal nog volledig contant, iets wat naar ons idee de bereidheid tot betalen wel groter maakt. Je merkte elk jaar dat we geen ijs hadden wel dat er mensen niet meer lid willen zijn en dit melden aan de deur, aan de andere kant betaal je iets van een 10tje per gezin en dat kunnen de meesten wel missen in het kader van steun het plaatselijk belang.
Echter hebben we in het najaar van 2020 alles per brief gedaan. Het viel ons erg mee hoeveel mensen er zo betaalden. In 2021 hebben we daarom 'gewoon' gelopen, maar hadden we ook brieven bij ons voor mensen die niet thuis waren. Ook dit ging prima, het geld werd doorgaans keurig overgemaakt.
Wat echter opvalt is dat er meerdere adressen vragen om een QR code, of een Tikkie, wat we (nog?) niet hebben.
We zijn daarom op zoek naar een manier waarop we eenvoudig een betaalverzoek kunnen doorgeven. Eventueel met een QR code.
Nu zitten hier vast meer bestuursleden die hier bepaalde ideëen over hebben!
Let wel, onze penningmeester is ook niet enorm digitaal dus die moet het niet te moeilijk krijgen. Bij voorkeur moet ik het even kunnen regelen.

Mocht het nog relevant zij; wij zitten bij Regiobank.