Ik ben 25 jaar en ben leerling operatieassistent. Door mentale gezondheid staat mijn opleiding even on hold: ik kon niet langer goed presteren als leerling. Ik ben de opleiding Full time begonnen en kreeg een leerling salaris (minimum uurloon, werkte 36uur). I.v.m. drukte ben ik gegaan naar 32 uur in de week, zodat ik een dag had om te leren of aan m'n scriptie te werken.
Natuurlijk, met 32 uur dus minder werken is je inkomen wat lager. Ik verdien echt het minimum en geen cent meer, dus soms kom ik erg lastig uit met rekeningen betalen.
Ik heb een paard, natuurlijk is dat duur maar zonder dat dier was het al veel slechter met mij geweest (dus hier liever geen opmerkingen over, hij gaat niet weg).
Ik heb vanaf m'n 16e veel gespaard dus ik heb wel resevers, maar ik vind het doodzonde dat ik niet verder kan sparen voor evt een huis in de toekomst en dat als ik iets extra's wil kopen (kleding etc, lessen met mijn paard) moet betalen van m'n spaar...
Dus, ik wil iets bijverdienen. Ik heb gedacht aan weer full time werken, maar dat zie ik (dit moment) niet erg zitten als leerling operatieassistent. Waarom? De opleiding is al zwaar, ik heb het al zwaar dus ik maak het alleen maar moeilijker voor mijzelf.
Ik zat te denken om iemand te helpen in huis met schoonmaken... Lekker je hoofd leeg en poetsen! Hoef ik verder niet bij na te denken. Dit zou ik 1x in de week bij iemand kunnen doen, misschien 2x in de week.
Zijn hier officiële manieren in om aan te melden of doe je dit zwart en zet je een advertentie op fb of marktplaats neer?

Heeft iemand hier ervaringen mee? Of tips voor andere bijbaantjes? Het moet wel flexibel kunnen zijn, ik heb geen vaste vrije dag in de week. Dus de ene week is het een woensdag en de week erop een vrijdag bij wijze van.
Ik hoef maar 150-200 extra per maand wat al wat lucht zou geven....
Ik probeer aan m'n mentale gezondheid te werken maar merk dat geld een grote stress factor is...

Edit: ik ben niet ziek op mijn werk, ik doe tijdelijk andere taken.... Dus zit niet in de ziektewet oid