Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daantjuh88

Berichten: 1737
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:02

Ik heb er nu banden op staan en een buggy. Bij beide al meerdere gestuurd dat ze ze op mogen komen halen.... gewoon 0,0 reactie terug. Stuur dan niks -:(-

Raineri
Berichten: 6325
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:03

Ik heb jullie verhalen gelezen voor het slapen en toen heb ik gedroomd dat ik werd opgelicht op mp :')

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 22:06

Hier weer een no show voor mijn paardenwagen, zo frustrerend

Daantjuh88

Berichten: 1737
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:07

MelissaV schreef:
Hier weer een no show voor mijn paardenwagen, zo frustrerend


Dat is waardeloos....

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:10

Daantjuh88 schreef:
MelissaV schreef:
Hier weer een no show voor mijn paardenwagen, zo frustrerend


Dat is waardeloos....

Ja en van te voren 100 vragen stellen, geef je het adres verzetten ze de afspraak eerst 2x, dan komen ze niet opdagen :+

Marcella

Berichten: 36878
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:28

Ik ben aan het hopen op een no show van de frees die ik op het oog heb. :')

DuoPenotti

Berichten: 30211
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 14:35

DuoPenotti schreef:
OP het moment is DPD hier juist de fijnste
PostNL echt 100 keer niks, al jaren niet

en wederom zo

12.49 krijg ik de melding pakket ontvangen. Oke, knap want ik heb het niet.
Staat ook niet buiten bij de poort of zo. Op camera ook niets te zien.
Om 13.00 rijd er een busje in de straat.
Sulletje staat bij de buren aan te bellen dus ik vraag is dat voor ons?
Oh ja dat was zo.
Toen gevraagd waarom de bezorgt melding al op 11 minuten eerder staat.
Kreeg meteen een grote bek wat het probleem was, ik had het nu toch!!
Ja omdat ik het onderschep bij de buren, die niet thuis waren, dus waar was het anders gebleven.
Dus ik vraag ook nog, dus dat doe jij vaker, pakketjes al op bezorgt ingeven voordat je er al bent.
Nee dat deed hij niet, heeeel toevallig alleen nu.
Eikel, doe gewoon je werk!

DubbelFun

Berichten: 88890
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 15:36

Melding van maken bij de baas, heb ik ook wel eens gedaan toen ze hier een paar keer gewoon voorbij reden en het pakket op bezorgd werd gezet.

DuoPenotti

Berichten: 30211
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 16:18

Daar hebben ze ook een dagboek van de vele meldingen ondertussen, maakt niets uit.

- Aangetekende brief in de brievenbus.
- aangetekende pakketjes zelf tekenen (voor corona) en in de brievenbus voor aan straat duwen.
- Niet thuis meldingen heb ik ondertussen zo veel. Terwijl ik er dus wel ben.
- Niet thuis meldingen bij brievenbus pakket, denk dat de brievenbus net dagje vrij had of zo :? En daarom niet voor aan straat stond?
- Pakketjes kwijt en 2 weken later ineens wel weer gevonden.
Staat nu ook nog steeds een melding van een niet geleverd pakket van 16 november.

Echt zo'n waardeloos bedrijf.

Schuur_

Berichten: 4917
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 20:16

Vandaag ook een dikke foei naar PostNL. Levering uitgesteld want het bedrijf heeft de melding gesloten. Euh, we zijn al 10 jaar open op zaterdag makker. Moet echt wel minimaal 1x per jaar aangepast worden bij hun dat we gewoon open zijn op zaterdag, snap niet hoe ze een gesloten melding voor elkaar krijgen.

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 18:50

Even dit topic opgezocht ivm een (ouder type) iPhone dat mijn dochter via marktplaats probeert te verkopen. Ze heeft nu al een keer of 5 gehad dat iemand reageert, afspreekt (dochter geeft dan ons adres) en niet komt opdagen. En daarna niet meer reageert. Ik vraag me steeds meer af of hier iets achter zit, want wat is de lol anders om de moeite te nemen om heen en weer berichten te sturen?

kaatje77

Berichten: 10444
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 19:11

AppleSter schreef:
Even dit topic opgezocht ivm een (ouder type) iPhone dat mijn dochter via marktplaats probeert te verkopen. Ze heeft nu al een keer of 5 gehad dat iemand reageert, afspreekt (dochter geeft dan ons adres) en niet komt opdagen. En daarna niet meer reageert. Ik vraag me steeds meer af of hier iets achter zit, want wat is de lol anders om de moeite te nemen om heen en weer berichten te sturen?

Wat ontzettend vervelend is dat. In zo'n geval alleen nog maar op den locatie afspreken en niet meer thuis zou ik dan doen.....

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 19:16

Dat doen we nu inderdaad. Het voelt niet fijn dat iedereen ons adres ontvangt en dan niet meer reageert. Vanavond hebben we bij een buurtcentrum afgesproken in ons dorp, dus ben benieuwd of er dan iemand komt opdagen…

kaatje77

Berichten: 10444
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 19:17

AppleSter schreef:
Dat doen we nu inderdaad. Het voelt niet fijn dat iedereen ons adres ontvangt en dan niet meer reageert. Vanavond hebben we bij een buurtcentrum afgesproken in ons dorp, dus ben benieuwd of er dan iemand komt opdagen…

Beter
Ik ga duimen dat het goed komt.

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 20:40

Dank je wel! Het heeft geholpen, hij is zojuist verkocht! *\o/*
Heel toevallig aan mensen uit ons eigen dorp :D waarvan de puberdochter haar marktplaats account op Hoogeveen had staan, net als de rare gasten die eerder ons adres kregen toen ze af wilden spreken. Vandaar dat we wantrouwend waren.

Toch vraag ik me af wat al die anderen bezielden om een afspraak te maken, adres te vragen om vervolgens niet meer te reageren of komen. Zal daar iets achter zitten?

Daantjuh88

Berichten: 1737
Geregistreerd: 13-08-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 22:41

Had vrijdagavond iemand die voor onze buggy kwam, ze gaf netjes aan dat ze eerst wilde zien. Ze vond hem niet mooi en ging zonder buggy weer weg, prima. Kan gebeuren. Zaterdagochtend stuurt iemand om half 8 al een berichtje. Ik netjes beantwoorden en om kwart voor 9 stuurt ze, ik rijd nu thuis weg, ben er over een half uur. Die moet nog steeds komen.... hoe dan??? Ook gewoon niet meer reageren.

Ben er eigenlijk klaar mee en breng die buggy wel naar de kringloop.

kaatje77

Berichten: 10444
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 23:08

Soms snap je het niet.

Hier de autostoel verkocht, dame kon ook op het laatst niet komen, of ze via een tikkie kon betalen en dan de volgende dag het stoeltje buiten zetten. Via mp een betaalverzoek gestuurd en die was later die avond betaald. Stoeltje ingepakt en om 5 uur 's ochtends voor de deur gezet met een briefje erop geplakt en een foto daarvan gestuurd via de mp app.
Dame was er erg blij mee. Gelukkig maar.

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 08:52

Dat is wel fijn opgelost. Als mensen lang actief zijn op marktplaats en goede beoordelingen hebben durf ik dit soort dingen (voor kleine bedragen) ook wel aan. Maar er wordt ook genoeg opgelicht, dus het is lastig in te schatten soms.

kaatje77

Berichten: 10444
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 12:59

Ja, ik kan uiteraard geen garantie geven dat het er nog staat, maar we wonen in een doodlopende straat in een goed aangeschreven wijk, en we hebben heel veel FBI Annies* die een oogje in het zeil houden :j :') _/-\o_









*FBI Annies zijn de oude buren *\o/*

_Mir
Berichten: 1372
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 23:40

Ik wil heel graag een afspraak maken voor bezichtigen. Eerst werd bericht wel gelezen, maar geen reactie. Nu ook niet meer gelezen.

Hm.. |( Waarom zetten mensen dan dingen te koop..

upendo

Berichten: 22311
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 00:59

_Mir schreef:
Ik wil heel graag een afspraak maken voor bezichtigen. Eerst werd bericht wel gelezen, maar geen reactie. Nu ook niet meer gelezen.

Hm.. |( Waarom zetten mensen dan dingen te koop..

Beetje afhankelijk van wat het is ben ik ook niet zo happig op mensen die alleen komen kijken waarbij je niet zeker weet of de koop doorgaat. Ik verkoop vooral paardenspul, maar negen van de tien keer;
A. Wordt de afspraak verplaatst;
B. Wordt de afspraak niet nagekomen/er komt niemand opdagen;
C. Het is toch een andere maat (goh Karen, ik heb alle maten overal netjes bij vermeld, volgende keer a.u.b. even meten voordat ik een uur aan huis gebonden zit voor niks omdat jij op je dooie akkertje 35 minuten later komt aankakken).

Einde frustratie, maar ik kan er wel in komen zeg maar. :+

Tenzij het iets is van een auto oid, maar ook dan geldt vaak een van bovenstaande dingen wel.

Lynn_Nikita

Berichten: 25553
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 08:12

Upendo ik heb et stoelen open dit weekend bewust geen trailer meegenomen om mij niet verplicht te voelen
Bij 2 adressen gaan kijken om te vergelijken aangezien ik al eens eerder had dat n 1 lekker zat en de andere 5 doorgezeten waren die ik natuurlijk niet getest had en een wieltje zat los en 1 keer een bankstel waarbij ik echt enorm twijfelde over de krassen die er blijkbaar opzaten wat op de foto niet zichtbaar was e niet vermeld was, maar ivm de afstand en dat ik de trailer bij mij had toch maar ingeladen. Beide keren duur grapje want behalve aankoop kostte het afvoeren mij ook weer geld.

Bij adres 2 was ik volgens navigatie 40 min te vroeg, vind ik ook niet netjes, dus 2 keer gebeld, ggh, bericht gestuurd via sms en MP, geen reactie dus maar naar de bouwmarkt gegaan waar ik anders na de afspraak naartoe wilde waardoor ik 15 min later kwam. Kreeg ook meteen de opmerking ik dacht dat wij om 11.00 hadden afgesproken, je bet te laat.....

Nu dus op alle 6 gaan zitten en alle wieltjes laten rollen maar toch niet gedaan omdat ik twijfelde over de kleur en de andere stof toch erg grof was en dat met hooi en en hondenharen onhandig was.
Op de foto is niet altijd alles te zien en het woord "zgan" is bij niet iedereen dezelfde staat en ook kleuren kunnen afwijken

DuoPenotti

Berichten: 30211
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 15:49

ik kwam dit nu tegen.
Hopelijk heeft niemand het nodig, maat toch.

https://www.ed.nl/geld/geld-kwijt-doord ... kKHTKaOF_I


Citaat:
Geld kwijt doordat je online bent opgelicht? Er is een manier om je geld terug te vorderen


Je ontmoet iemand op een datingapp en het klikt. Jullie hebben urenlange app-gesprekken, tot deze persoon vraagt of je iets voor hem of haar wilt betalen. Daarna hoor je niets meer: je bent opgelicht. Datingfraude komt steeds vaker voor, net als WhatsApp-fraude en aankoopfraude. Maar, er is een manier om je geld terug te vorderen.

Jaarlijks worden zo’n 2,5 miljoen mensen slachtoffer van verschillende vormen van online fraude. Dat meldde CBS vorig jaar. Maar er is een manier om je geld terug te vragen: De Procedure Niet Bancaire Fraude (PNBF), een samenwerking van Nederlandse banken, aangestuurd door de Betaalvereniging.


Via deze procedure kun je sinds januari 2021 je geld terugvorderen van de fraudeur door tussenkomst van de bank. Als je aan bepaalde voorwaarden voldoet, kun je naam, adres en woonplaats (NAW) van de dader opvragen.

Een van die voorwaarden is bijvoorbeeld dat de IBAN-nummers van zowel slachtoffer als dader van een Nederlandse bank moeten zijn. Deze gratis service van je bank bestaat uit twee stappen. Eerst stuurt je bank een terugstortverzoek naar de dader. Wordt het geld niet binnen 3 weken terugbetaald, dan krijg je de gegevens van de persoon. Die gegevens stuur je door naar de deurwaarder, die je geld terugvordert. In meer dan vijftig procent van de gevallen krijgt het slachtoffer zijn geld terug of wordt er een schikking getroffen.

Hoe werkt de procedure niet bancaire fraude?
1. Aangifte doen.
2. De procedure niet bancaire fraude aanvragen bij je bank*.
3. Je bank stuurt een terugstortverzoek naar de rekeninghouder waaraan je het geld heb overgemaakt.
4. Geen geld terug? Dan krijg je de Naam, Adres en Woonplaats van de rekeninghouder.
5. Je stuurt de aangifte en de gegevens van de rekeninghouder naar de deurwaarder.
6. De deurwaarder start een incassoprocedure en vordert het geldbedrag terug.

* Bij iedere bank kun je fraude melden, via die pagina kun je de procedure aanvragen. Deze staat vaak onder het kopje ‘Veilig bankieren’- ‘online fraude melden’.

Geld terugvorderen zonder tussenkomst politie
Bedenker van Eerste Hulp Bij Online Fraude, Rick van der Rest vertelt dat inzet van de PNBF en de deurwaarder begon met aankoopfraudes, zoals oplichtingen via Marktplaats. En oplichtingen via Whatsapp door zogenoemde ‘vriend in nood-fraude’. ,,Als je bijvoorbeeld een appje krijgt van iemand die zich voordoet als jouw zoon en om 1000 euro vraagt en je dat uit paniek betaalt.”

Toch gaat het sinds afgelopen jaar ook een stapje verder, aldus Van der Rest. ,,Er komen zaken bij de deurwaarder binnen waarbij slachtoffers van datingfraude en sextortion de PNBF hebben aangevraagd. Ook hen wordt namelijk online geld afhandig gemaakt, door bijvoorbeeld het dreigen met het online ‘exposen’ van naaktbeelden als er niet betaald wordt. Of door onder valse voorwendselen geld los te troggelen bij de verliefde online date.”

De procedure zorgt er nu dus ook voor dat slachtof­fers de regie in eigen hand kunnen nemen

Rick van der Rest, Eerste Hulp Bij Online Fraude
Van der Rest is tevreden: ,, De PNBF was al de eerste procedure waarbij slachtoffers zelf de dader verantwoordelijk stellen én geld kunnen terugvorderen zonder tussenkomst van de politie. De procedure zorgt er nu dus ook voor dat slachtoffers van psychisch ernstige zaken als sextortion, de regie in eigen hand kunnen nemen. Een maatschappelijke verschuiving in het slachtofferschap én hoe ze omgaan met criminaliteit die steeds vaker voorkomt.”

Aanvulling op het strafrecht
Gijs van der Linden, Teamleider Landelijk Meldpunt Internet Oplichting bij de politie vindt de PNBF een fijne aanvulling op het strafrecht. ,,Als politie hebben we niets met de PNBF te maken, aangezien het een afspraak onder de banken is en een dienst vanuit hen naar hun klanten. Maar de procedure sluit een strafrechtelijk onderzoek niet uit en kan eventueel samen gaan.”

Dat ligt aan hoe crimineel de fraude is. Bij zaken als datingfraude en sextortion kan de politie zelf bepalen of dit een strafrechtelijke zaak wordt. Naast dus de zaak die het slachtoffer heeft lopen bij de deurwaarder. Ook meldt Van der Linden dat het fijn is dat slachtoffers van bepaalde vormen van gedigitaliseerde criminaliteit ook op deze manier hun recht kunnen halen. En dus niet altijd hoeven te wachten op politieonderzoek na een aangifte.

Wat valt er onder niet bancaire fraude?
Aankoopfraude: Opgelicht door een webwinkel, op Marktplaats of op Facebook
WhatsAppfraude: bijvoorbeeld met datingfraude of ‘vriend in nood’-fraude.
Betaalfraude: Opgelicht door degene die jou moet betalen. Vaak via een betaallink waardoor die ander geld van je rekening kan halen.
Factuurfraude: De afzender van factuur lijkt erg op het E-mailadres van de reguliere leverancier, alleen is het net iets anders gespeld. Wanneer er betaald wordt, maak je het bedrag zelf over en ben je het kwijt.
Datingfraude en sextortion: De oplichter wint het vertrouwen van het slachtoffer. Er wordt een band opgebouwd. Daarna wordt er door een slinks opgebouwd web van leugens geld gevraagd.

DubbelFun

Berichten: 88890
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 16:26

Mooi dat het kan, maar wat rekent de deurwaarder voor zijn diensten ??

kaatje77

Berichten: 10444
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 16:27

Soms heb je deurwaarders die dat op no cure no pay basis doen. Dan kun je bij hun vragen wat de kosten zijn als ze het geld daadwerkelijk voor je binnenhalen :Y)