Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
upendo

Berichten: 22302
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 22:35

Haha ze gaan gewoon Vinted achterna dus. :P

Century

Berichten: 6000
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 23:04

Of Ebay.

sasja0705
Berichten: 2053
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 08:36

Of EBK ( Duitse soort marktplaats), die hebben het ook al langer .
Daar is het rete irritant -voor mij dan, want is natuurlijk gebaseerd op bvb verzendkosten binnen Duitsland.
En betaling binnen Duitsland.

DubbelFun

Berichten: 88789
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 09:08

Ebay had dit idd al járen en dat MP dat nu ook doet is niet zo vreemd... ze zijn door Ebay opgekocht ooit :)
Overigens kun je waarschijnlijk per mail/bericht nog steeds 'persoonlijke aanbiedingen' krijgen (lees; belachelijke lage bedragen bieden).

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 12:33

Het is vooral fijn dat dit dus alleen kan met kopersbescherming, en dat marktplaats.nl dit vooral doet zodat aankopen niet meer buiten hun eigen betaalplatform om gaan zodat ze cijfers hebben voor de belastingdienst

Morganlefay

Berichten: 8707
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 13:28

Dat laatste is zeer zeker waar. Op deze manier gaat er veel onderhands weg, iets wat de BD niet fijn vind ivm misgelopen inkomsten.
Wat ik vervan vind doet er even niet toe. :+

beert
Berichten: 2439
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 14:10

Maar het is een extra optie. Geen verplichting. Je kan nog steeds berichten sturen en het onderling regelen.

Ponytante

Berichten: 228
Geregistreerd: 10-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 14:32

Ik verkocht laatst iets voor 12 euro. Koper wil het opgestuurd dus 6 euro er bij, prima. Wel 50% meer, maar moet hij/zij zelf weten.

Via MP allemaal betaling en verzendlabel. Verstuurd en dan gecheckt bij de link van de verzendbevestiging dat het goed ging. Hier pas zie ik het adres (verzendlabel was QR code). 15 km verderop. 8)7

Zoals gezegd, moet hij/zij zelf weten. :')

Morganlefay

Berichten: 8707
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 15:30

Ponytante schreef:
Ik verkocht laatst iets voor 12 euro. Koper wil het opgestuurd dus 6 euro er bij, prima. Wel 50% meer, maar moet hij/zij zelf weten.

Via MP allemaal betaling en verzendlabel. Verstuurd en dan gecheckt bij de link van de verzendbevestiging dat het goed ging. Hier pas zie ik het adres (verzendlabel was QR code). 15 km verderop. 8)7

Zoals gezegd, moet hij/zij zelf weten. :')

Jaja
Er zal maar een rivier tussen zitten en de eerste mogelijkheid om aan de andere kant te komen is 30 km heen en 30 terug terwijl hemelsbreed het maar 800 m is.

StalNollie

Berichten: 9158
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 17:34

Ponytante schreef:
Ik verkocht laatst iets voor 12 euro. Koper wil het opgestuurd dus 6 euro er bij, prima. Wel 50% meer, maar moet hij/zij zelf weten.

Via MP allemaal betaling en verzendlabel. Verstuurd en dan gecheckt bij de link van de verzendbevestiging dat het goed ging. Hier pas zie ik het adres (verzendlabel was QR code). 15 km verderop. 8)7

Zoals gezegd, moet hij/zij zelf weten. :')

Wellicht heeft deze persoon geen auto en/of geen fiets... Slecht ter been noem het maar op

Wiwabalia

Berichten: 4702
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 19:18

Ik heb weer een keer iets gekocht via MP, mijn zoontje is helemaal gek van Toet toet auto’s (bepaald speelgoed), alleen een onderdeel met het stoplicht was kapot. Heb het setje gevonden voor 6eu, mijn broer woont in dezelfde plaats en komt zometeen toch onze kant op dus die pikt het op.

Zoontje straks weer helemaal blij, kost ons bijna niks en contact verliep top. :j

Ponytante

Berichten: 228
Geregistreerd: 10-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 11:05

Morganlefay schreef:
Ponytante schreef:
Ik verkocht laatst iets voor 12 euro. Koper wil het opgestuurd dus 6 euro er bij, prima. Wel 50% meer, maar moet hij/zij zelf weten.

Via MP allemaal betaling en verzendlabel. Verstuurd en dan gecheckt bij de link van de verzendbevestiging dat het goed ging. Hier pas zie ik het adres (verzendlabel was QR code). 15 km verderop. 8)7

Zoals gezegd, moet hij/zij zelf weten. :')

Jaja
Er zal maar een rivier tussen zitten en de eerste mogelijkheid om aan de andere kant te komen is 30 km heen en 30 terug terwijl hemelsbreed het maar 800 m is.


Nee, dat niet, ik woon toch ook in de buurt. :D Was nog gister in dat buurdorpje, had net zo goed kunnen brengen als ik het wist. En naar verwachting ook niet verder (bewegings)beperkt, want paardrijspullen.

Maar geen zin hebben is ook een prima reden, hoor. :+

StalNollie

Berichten: 9158
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 11:14

Dat weet je dan toch alsnog niet Qua bewegings beperking. Ik kan zoveel redenen bedenken. Nind wat paardrijd en moeder online spullen besteld kind te jong om auto te rijden tever om te fietsen voor het kind etc.... Vind het geen raar iets (daar waar het topic voor bedoelt is.)

mvdende

Berichten: 5742
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 13:27

Vraagprijs €250, bieden vanaf €175.
Stuur een berichtje wat de minimale prijs is. Krijg ik terug €200.

Hoe dan? Ik verwacht dat de prijs van bieden toch echt het minimale zou zijn.....

Bod gedaan van €175 dus.....

Moet wel zeggen dat de prijzen van duikcomputers echt bizar is. Kwam er een aantal tegen van €300 voor een horloge van 18!!!! Jaar oud!

Zelfs duikcomputer uit de jaren 90 die nog de hoofdprijs moeten kosten.

Kom aan zeg!! Dingen verminderen in waarde als ze ouder worden, ga niet 80% van de oorspronkelijke nieuwprijs vragen voor materiaal van 18-25 jaar oud.

Bielsje

Berichten: 1406
Geregistreerd: 17-09-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 13:56

Door bieden kom je vaak boven het minimale bedrag uit. Voor 200 kun je hem waarschijnlijk meteen overnemen, nu is het afwachten. Vrij logisch en niet raar imo.

maaikemuis
Berichten: 5296
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 15:29

De bieden vanaf prijs is de prijs die bij mijn advertenties er alleen bij staat om de werkelijk idiote biedingen tegen te gaan (je krijgt ze nog altijd wel in berichten, maar die negeer ik). Pas wanneer mijn minimumprijs is bereikt krijgt diegene te horen dat hij het item mag overnemen. De minimale prijs is dan ook de prijs waar iemand het direct voor mee mag nemen. Anders wacht ik verdere biedingen af.

_Mir
Berichten: 1364
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 21:32

Ik heb overeenkomst met koper en krijg nu vanuit koper via marktplaats een betaalverzoek om te accepteren. Het lijkt me betrouwbaar.. maar zie dit nu voor het eerst. Iemand ervaring mee?

anca

Berichten: 1792
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 21:53

Had ik laatst ook maar vertrouwde dat niet.

Gevraagd of de koper mij wilde betalen en dat is goed gekomen.
Andersom vond ik een vreemd idee dus ook niets aangeklikt.

Stippie

Berichten: 1367
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Achter de hoge bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 22:08

_Mir schreef:
Ik heb overeenkomst met koper en krijg nu vanuit koper via marktplaats een betaalverzoek om te accepteren. Het lijkt me betrouwbaar.. maar zie dit nu voor het eerst. Iemand ervaring mee?


Ik heb toevallig zelf vandaag een voorstel voor een betaalverzoek gedaan via marktplaats (verkoop je toevallig been beschermers :o )
Maar het kan dus wel via marktplaats dat je een betaalverzoek krijgt. Al kan je altijd zelf een betaalverzoek aanmaken als je er geen vertrouwen in hebt.

upendo

Berichten: 22302
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 09:20

Je kan als koper gewoon een voorstel doen. Als jij hebt gecheckt dat het klopt en akkoord geeft kan de koper betalen. :)

mvdende

Berichten: 5742
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 12:03

Is het tegenwoordig normaal dat er géén enkele onderhandelruimte meer is?

Dit is de zoveelste al waarbij de vraagprijs de absolute minimumprijs is.

Ik ben gewend dat er altijd wel wàt speelruimte is voor onderhandelen, maar tegenwoordig lijkt dat niet meer te zijn?

Rete irritant in ieder geval!!

DubbelFun

Berichten: 88789
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 12:42

Ach het geeft wel duidelijkheid en een minimumprijs is er ook niet voor niets.

maaikemuis
Berichten: 5296
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 12:57

Een minimumprijs is een minimumprijs bij mij. Zodra je daar onder gaat zitten, dan krijg je van mij überhaupt geen bericht meer terug. Ik vind dat soort mensen zo irritant.

‘Wat is je minimumprijs.’
‘ 250 euro ex verzendkosten’
‘Dan bied ik 150 euro en kom ik het vandaag nog ophalen’

Gewoon niet doen. Minimumprijs is minimumprijs, dat is wat ik ervoor wil hebben en als jij dat er niet voor wil geven, dan is het dus niet voor jou bestemd. Maar val mij er niet mee lastig.

Moet heel eerlijk zeggen dat ik berichten waarin om de minimumprijs wordt gevraagd vaak gewoon negeer.

roxiie

Berichten: 7832
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 13:06

Ik probeerde net een advertentie te plaatsen op MP.
Maar daar staat je handelt automatisch met kopersbescherming en ik kan dat nergens uitzetten?

mvdende

Berichten: 5742
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 13:53

maaikemuis schreef:
Een minimumprijs is een minimumprijs bij mij. Zodra je daar onder gaat zitten, dan krijg je van mij überhaupt geen bericht meer terug. Ik vind dat soort mensen zo irritant.

‘Wat is je minimumprijs.’
‘ 250 euro ex verzendkosten’
‘Dan bied ik 150 euro en kom ik het vandaag nog ophalen’

Gewoon niet doen. Minimumprijs is minimumprijs, dat is wat ik ervoor wil hebben en als jij dat er niet voor wil geven, dan is het dus niet voor jou bestemd. Maar val mij er niet mee lastig.

Moet heel eerlijk zeggen dat ik berichten waarin om de minimumprijs wordt gevraagd vaak gewoon negeer.



Ik heb het over de vraagprijs, dat dáár geen enkele onderhandelruimte meer in is tegenwoordig.