Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bielsje

Berichten: 1393
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 08:03

Marie111 schreef:
Bielsje schreef:

Wacht, gezien het feit dat je een oprit hebt zul je niet bij mij in de straat wonen :')
Is er gewoon nog een gemeente die zoiets achterlijks heeft gedaan?

Wij krijgen met regelmaat bezoek voor de andere kant van de straat met hetzelfde huisnummer. Via MP, thuisbezorgd, andere bezorgers, midden in de nacht, ME invallen etc.
En 9 van de 10 bellen dus gewoon aan terwijl er 0,0 lichten in huis branden, hoe dan?! |o

Edit: de ME belde dan weer niet aan, dat was best jammer... :Y)


Echt precies hetzelfde huisnummer? Dus niet straat ZZ of NZ (zuidzijde of noordzijde) en dan huisnummer?


Precies hetzelfde :')

Ze hadden aan 1 kant van de straat in het midden een stuk vrij en dachten waarschijnlijk "daar kunnen we leuk huizen en appartementen kwijt!", maar ja, lastig dan met huisnummers...
Dus gaven ze dat deel, echt alleen dat deel, een andere straatnaam maar wel voor de helft gelijk aan de al bestaande straatnaam en zijn dat gewoon gaan nummeren _O-

Voer je het adres in in de navigatie van de andere kant met het huis met mijn huisnummer, dan stop je een meter of 3 van mijn huis en zie je aan de ene kant de oneven nummers, dus moet je aan de andere kant zijn en tadaaa, visite _-:(

Ik verkoop regelmatig dingen op MP en zeg er dan even bij wat voor een huis het is en dat gaat nooit mis, de andere kant doet dat schijnbaar niet... :Y)

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 11:20

Wat super onhandig zeg met zo'n adres. Zeker als de straatnaam ook bijna gelijk is. Was handiger geweest als ze dan alleen oneven nummers hadden gebruikt als ze per se die straatnaam willen gebruiken.

Heeft iemand toevallig een kortingcodes van DHL?

LaDonna75

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 11:31

Haha dat hebben wij ook, een moeilijk vindbaar adres. Ik meld ook altijd een routebeschrijving, met de mededeling dat navigatiesystemen naar onze buren leiden maar dan nog zijn veel mensen eigenwijs? En kunnen ons niet vinden. Tot ik adviseer de routebeschrijving van mij te volgen, dan komen ze er :j

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 18:49

DoretteK schreef:
@Benfan, gewokn in een normale 2de hands winkel? Dat zijn leuke koopjes!


klopt! is een winkel waar je een stukje kunt huren om daar je spullen te verkopen. Vriend en ik vinden het leuk om te kringlopen en kwamen deze dus tegen. Heb eerder al wollen dekens voor paarden gekregen, maar die passen allen mijn tinker. Dus heel blij dat ik er een vond voor onze welsh.

maralyn

Berichten: 10421
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 23:04

Ik zag vandaag een kast die ik wilde. Gevraagd wat de uiterste prijs was ter indicatie.

Kreeg ik terug. "Heb net een bod van... Maar als je nu komt halen mag jij hem voor..."

Ik droog gereageerd en dat was knap want ik had een ochtend humeur. "Aan snel doe ik niet helaas. De wereld is niet razend gemaakt"
En daarna. "maar snap dat je hem graag snel kwijt bent"

Ik had heel veel verwacht. Niet op een positieve manier.

Toen kreeg ik de vraag of we elkaar halverwege konden treffen.

Oprecht en eerlijk. Kwam mij niet uit. Ik had namelijk kort daarna een optreden... Dus dat werd hem niet.

Kreeg ik bericht.
" Voor vijf euro meer, breng ik hem je. Moet toch in de buurt zijn. "

Ik heb eerst vier x gelezen... Staat het er echt?

Dus afgesproken.

Keurig op tijd ook.
Dus... Niet alleen het geld. Ook n fles wijn er bij gedaan.

Kreeg ik ook vijf sterren!

Nou... Die mochten zij ook oprecht...!!

Vet tof dit. Dus lieve mensen, mocht je dit toevallig lezen... You made my day!!!!

Tancreda4

Berichten: 24046
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 23:51

Oh wauw dat is een fijne ervaring zeg!!

Setteli

Berichten: 3169
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 00:18

Ik heb een keer een ponydeken verkocht, 10 euro. Deken was niet schoon, maar daar was de prijs ook naar. Had ik er ook eerlijk bij verteld. Aan de binnenkant zat bij de stiksels zo'n dot haar die dan helemaal vast zit (jullie weten vast wel wat ik bedoel). Maar mevrouw stuurde me, nadat ze de deken had gekregen, een bericht dat het enorm zielig was voor de pony die die deken op had gehad. Die haren waren er zo uitgetrokken en de deken gooide ze bij het vuil 8)7 Nog uitgelegd dat dit door wrijving gebeurt, maar nee deken was al in de vuilnisbak.

Pearlx

Berichten: 1366
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 14:08

Ik iemand benaderd voor het bekleden van onze trap die op zowel Marktplaats en Facebook Marketplace adverteert. Zag er verder goed uit, professionele foto's en goede prijs. Maar nu wil hij onze trap niet bekleden met de kleuren die wij hebben uitgekozen, want dat "staat volgens hem niet". Hebben jullie dit ooit meegemaakt? _O- Ik bedoel, het is ons huis, wij moeten er tegenaan kijken en hij niet? Al wilde ik een knalroze trap, dat zou hem toch niet veel uit moeten maken? (Even voor de duidelijkheid, we willen antraciet-grijs en zwart, geen rare kleuren of combinaties).

DubbelFun

Berichten: 88693
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 15:13

Ik denk dat ie gewoon geen zin in die klus heeft en er nu een mooi draai aan geeft :)

dieseltje09

Berichten: 1858
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 16:06

Pearlx schreef:
Ik iemand benaderd voor het bekleden van onze trap die op zowel Marktplaats en Facebook Marketplace adverteert. Zag er verder goed uit, professionele foto's en goede prijs. Maar nu wil hij onze trap niet bekleden met de kleuren die wij hebben uitgekozen, want dat "staat volgens hem niet". Hebben jullie dit ooit meegemaakt? _O- Ik bedoel, het is ons huis, wij moeten er tegenaan kijken en hij niet? Al wilde ik een knalroze trap, dat zou hem toch niet veel uit moeten maken? (Even voor de duidelijkheid, we willen antraciet-grijs en zwart, geen rare kleuren of combinaties).


Of ander gokje naast die van DubbelFun, hij kan niet meer voor de prijs aan die kleur tapijt komen en probeert je op deze manier een andere kleur te laten kiezen zodat ie wel goedkoop en dus met meer winst in zn zak de zooi kan doen....

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 16:51

Ik heb zojuist iets gekocht wat opgestuurd gaat worden, ben benieuwd!

fohadie
Berichten: 4302
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 17:30

Pearlx schreef:
Ik iemand benaderd voor het bekleden van onze trap die op zowel Marktplaats en Facebook Marketplace adverteert. Zag er verder goed uit, professionele foto's en goede prijs. Maar nu wil hij onze trap niet bekleden met de kleuren die wij hebben uitgekozen, want dat "staat volgens hem niet". Hebben jullie dit ooit meegemaakt? _O- Ik bedoel, het is ons huis, wij moeten er tegenaan kijken en hij niet? Al wilde ik een knalroze trap, dat zou hem toch niet veel uit moeten maken? (Even voor de duidelijkheid, we willen antraciet-grijs en zwart, geen rare kleuren of combinaties).


Ik heb laatst ergens een heel dure bank gekocht ( op maat laten maken) en toen wilde de verkoopster ons ook een andere kleur aansmeren. Waarom? Geen idee! Uiteindelijk is het toch de kleur geworden die wij wilden. Wij moeten er toch naar kijken? Zij niet? (Wij hebben grijs-bruinig)

DuoPenotti

Berichten: 29551
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 17:32

Of hij is bang dat mensen het wel echt spuug lelijk vinden en zo zijn werk afkeuren?

Suzanne F.

Berichten: 49234
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 17:34

Of hij heeft die kleur niet meer op voorraad en wil toch snel wat geld verdienen?

Pearlx

Berichten: 1366
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 20:46

Zwart en grijs zal een 'trappenman' toch altijd wel op voorraad hebben lijkt mij :? Zijn toch één van de meest gangbare kleuren? Maar het zou kunnen inderdaad. We hebben een huis in dezelfde tinten (zwart en antraciet) dus vraag me ook af waar hij dan zo bang voor is.

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 21:39

Ik heb laatst mijn trailer via mp verkocht. Kreeg een goed eerste bod en vlak daarna iemand die er over heen ging. Alleen geen van beiden reageerde snel op mijn uitnodiging langs te komen...Dus ik dacht al, lekker dan, als je een bod doet ga ik er van uit dat je serieus bent....
Afijn 1e bieder nam toch contact op en kon diezelfde dag nog langskomen. Ik mijn werkdag omgegooid voor haar en hup nog ff snel bezem er door gehaald. Koopster kwam met moeder, leuke paardenmeid. Geen ervaring met trailer rijden zo bleek. Was er snel uit dat ze de trailer wilde kopen,maar toen bleek dat de auto 13-polig was en de trailer 7-polig....Dat was nieuw en dus even problematisch. Heb ze maar mee dorp in genomen om een verloopstekker te halen, konden we meteen overschrijven. Bleek verkeerde verloopstekker, moesten we nóg een keer terug...Daarna met wat moeite ding er op gekregen en was ze klaar voor vertrek. Heb haar auto met trailer nog even zó voor haar neergezet dat ze rechtuit erf af kon....Moeder vond dat ze nog maar even moest laten weten als ze veilig thuis waren en dat heeft ze ook gedaan.

We zijn dus best even bezig geweest zo, middagvullend bijna hahaha, maar was wel soort van gezellig.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 11:46

Iemand bood rijlaarzen aan die er op de foto hartstikke nieuw en goed uitzagen, volgens verkoopster een hele tijd geleden alleen gebruikt voor een trainingsweek met aansluitend een wedstrijd. Verder nooit meer gedragen dus mochten weg. Het enige "mankement" was dat ze er zooltjes in had geplakt voor die week en de binnenzool zag er dan ook bekrast uit doordat ze die zooltjes er weer uit had getrokken.

Werden eerst voor best een behoorlijk bedrag aangeboden, maar volgens specificaties zouden ze me wel eens heel goed kunnen passen. Dus interesse, maar nog geen bericht gestuurd, alleen opgeslagen. Ik ben eigenlijk best gierig, dus wil er dan nog 10 keer over nadenken :')

Na een paar weken die laarzen niet meer bekeken te hebben, zijn ze in prijs verlaagd. Ik er toch nog eens over nagedacht, maar nog steeds niet gereageerd omdat het bedrag eigenlijk meer was dan ik op dat moment, aan het eind van de maand, nog te besteden had. Toch maar los gelaten, vond het teveel en besloot komende maand in de winkel nieuwe thermolaarzen te gaan passen. Totdat een paar dagen later een bericht kwam dat de prijs weer verlaagd was.... naar €30 :+
Gelijk een bericht gestuurd, ze was blij dat er iemand reageerde zei ze, ze had nog geen enkele reactie gehad. Ik hoefde zelfs geen verzendkosten te betalen als ik ze zou kopen, voor €30 zou ze ze gelijk verzenden die dag. Addertje onder het gras? Zó goedkoop, ze wil ze snel kwijt? Maar ach, voor €30 kun je je geen grote bult vallen. Dus via Paypal betaald, die middag een mailtje met het track & trace nummer gekregen en woensdag geleverd; ze passen perfect, zijn super soepel en in nieuwstaat! Ben er dus superblij mee, ik grote vrek! (Ik heb trouwens wél verzendkosten mee overgemaakt, zó slecht ben ik ook weer niet, was ze toch heel blij mee :D )

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 13:28

GamblersCup schreef:
Iemand bood rijlaarzen aan die er op de foto hartstikke nieuw en goed uitzagen, volgens verkoopster een hele tijd geleden alleen gebruikt voor een trainingsweek met aansluitend een wedstrijd. Verder nooit meer gedragen dus mochten weg. Het enige "mankement" was dat ze er zooltjes in had geplakt voor die week en de binnenzool zag er dan ook bekrast uit doordat ze die zooltjes er weer uit had getrokken.

Werden eerst voor best een behoorlijk bedrag aangeboden, maar volgens specificaties zouden ze me wel eens heel goed kunnen passen. Dus interesse, maar nog geen bericht gestuurd, alleen opgeslagen. Ik ben eigenlijk best gierig, dus wil er dan nog 10 keer over nadenken :')

Na een paar weken die laarzen niet meer bekeken te hebben, zijn ze in prijs verlaagd. Ik er toch nog eens over nagedacht, maar nog steeds niet gereageerd omdat het bedrag eigenlijk meer was dan ik op dat moment, aan het eind van de maand, nog te besteden had. Toch maar los gelaten, vond het teveel en besloot komende maand in de winkel nieuwe thermolaarzen te gaan passen. Totdat een paar dagen later een bericht kwam dat de prijs weer verlaagd was.... naar €30 :+
Gelijk een bericht gestuurd, ze was blij dat er iemand reageerde zei ze, ze had nog geen enkele reactie gehad. Ik hoefde zelfs geen verzendkosten te betalen als ik ze zou kopen, voor €30 zou ze ze gelijk verzenden die dag. Addertje onder het gras? Zó goedkoop, ze wil ze snel kwijt? Maar ach, voor €30 kun je je geen grote bult vallen. Dus via Paypal betaald, die middag een mailtje met het track & trace nummer gekregen en woensdag geleverd; ze passen perfect, zijn super soepel en in nieuwstaat! Ben er dus superblij mee, ik grote vrek! (Ik heb trouwens wél verzendkosten mee overgemaakt, zó slecht ben ik ook weer niet, was ze toch heel blij mee :D )


Bijna zelfde verhaal hier, welliswaar 60 euro inclusief verzenden, maar zag de advertentie van 120 in een korte tijd zakken naar 60.
Eerlijk, ik kneep hem wel, ondanks de foto's :+
Maar perfecte laarzen, de kuit is nét een halve cm te strak, ik ben nu zo ver dat ze dicht kunnen.. dus ik wacht nog ff af of ik dit zelf ga redden of dat ik er even mee naar de schoenmaker moet. Maar dat kan ook wel voor deze prijs.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 14:20

€60 is nog steeds mooi goedkoop voor een paar goede laarzen! We hebben gewoon geluk gehad! *\o/*

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 14:40

Ik had een caravan te koop voor 500 euro, kreeg een bod van 30 euro. Ik mail terug: zeker een nulletje vergeten? Antwoord: Nee hoor, ik betaal nooit meer voor een caravan voor de Zwarte Cross.

Ik had geen idee waar dat op sloeg, maar het blijkt dat ze op de Zwarte Cross caravans aan barrels rijden, nadat ze eerst het hele interieur eruit gesloopt hebben. Da's leuk, maar bied dan niet op een caravan die verder nog prima te gebruiken is.

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 18:41

janna schreef:
Heeft iemand toevallig een kortingcodes van DHL?


Heb je al iets gevonden?

De code van vorige maand was fijn, maar toen had ik niks te verzenden. Geen codes op fb of in mijn mail

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 23:39

Nee nog niet. Dus als iemand wat weet, dan graag. Ben weer een beetje aan het opruimen.

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 07:16

Goh, ik heb hier een koper die na 3 dagen betaalde en sindsdien binnen 14 uur al 3 keer heeft gevraagd of het verstuurd is.

Op een doordeweekse dag. Kalmeert je tetties Gerda, ik heb gewoon een baan :roll:

Ga maar eens in mijn advertenties zetten op welke dagen ik kan versturen..

Roodvos

Berichten: 6668
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 12:31

Vraagje: zetten jullie kopersbescherming ook aan?

Suzanne F.

Berichten: 49234
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 12:33

Roodvos schreef:
Vraagje: zetten jullie kopersbescherming ook aan?


Nee ik niet. Misschien als ik een keer iets duurs verkoop wel. Maar dan wil ik liever dat ze het op komen halen.