Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bielsje

Berichten: 1393
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 17:47

Dees schreef:
Ik heb ook een leuke voor jullie:
Buren even verderop hebben hetzelfde huisnummer als wij, maar de andere kant van de straat heeft een andere naam. Ze verkochten een vriezer via Marktplaats maar hun koper had zich in het adres vergist en stond dus bij ons voor de deur. Kan gebeuren. Maarrrrrr....

*knip*


Wacht, gezien het feit dat je een oprit hebt zul je niet bij mij in de straat wonen :')
Is er gewoon nog een gemeente die zoiets achterlijks heeft gedaan?

Wij krijgen met regelmaat bezoek voor de andere kant van de straat met hetzelfde huisnummer. Via MP, thuisbezorgd, andere bezorgers, midden in de nacht, ME invallen etc.
En 9 van de 10 bellen dus gewoon aan terwijl er 0,0 lichten in huis branden, hoe dan?! |o

Edit: de ME belde dan weer niet aan, dat was best jammer... :Y)

Dees

Berichten: 18918
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 18:45

Oh Bielsje, jeetje... Moest wel gniffelen om je verhaal, je schrijft het mooi :=... hier gelukkig geen ME.

magicmist

Berichten: 3336
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 22:35

Dees schreef:
Ik heb ook een leuke voor jullie:
Buren even verderop hebben hetzelfde huisnummer als wij, maar de andere kant van de straat heeft een andere naam. Ze verkochten een vriezer via Marktplaats maar hun koper had zich in het adres vergist en stond dus bij ons voor de deur. Kan gebeuren. Maarrrrrr....

Hij is bij ons het erf opgelopen via de auto-oprit en daar ligt onze hond. De hond is waaks en kan bijten. Wij weten dit en hebben daarom ook een waarschuwingsbord bij de ingang van de auto-oprit geplaatst. De man dacht "valt wel mee" (onze hond lijkt heel lief) maar is dus wel van achteren benaderd en lelijk in zijn kuit gebeten. De hond komt 100% niet van het erf af, dit is op ons eigen erf gebeurd. Wij waren er niet bij en hebben ook niets gemerkt van het voorval. Schijnt dat die man daarna nog naar onze voordeur is gekomen maar daar heb ik niets van gemerkt (deurbel doet het niet, meneer heeft niet aangeklopt). De hond komt nooit bij de voordeur (andere kant van het huis), ik ben de hele tijd aanwezig geweest in huis op ongeveer 5 meter vanaf die voordeur.

Meneer is toen naar het juiste adres gegaan en deed daar zijn verhaal. Die buren hebben vervolgens mij gebeld met dit verhaal. En hebben meneer dus nog een keer naar mijn huis gestuurd om het verder met mij te regelen.

Lekker dit he? Je kunt dus ook last hebben van andersmans marktplaats handeltjes 8)7
Nou ja, ik heb het maar gemeld bij mijn AVP en heb meneer verder beterschap gewenst. Weet verder ook niet wat ik er aan kan doen. Ben benieuwd of de AVP gaat uitkeren.

Ligt eraan of je erf is afgesloten en of je waarschuwt voor je hond. Maar goed.beetje off topic dit.
Wel heel vervelend

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 13:30

Ik heb weer wat servies gekocht, en vandaag binnen gekregen. Smerig :r . Aangekoekt geel vet, theeaanslag, rare vlekken. BRrrrrrrr

Gelukkig ben ik wel wat gewend, maar ik blijf me verbazen over het feit dat mensen dit zo durven te verzenden.

hiphorse

Berichten: 1033
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Hoogeveen (drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 14:34

Vjestagirl schreef:
Ik heb weer wat servies gekocht, en vandaag binnen gekregen. Smerig :r . Aangekoekt geel vet, theeaanslag, rare vlekken. BRrrrrrrr

Gelukkig ben ik wel wat gewend, maar ik blijf me verbazen over het feit dat mensen dit zo durven te verzenden.


Dat ze dat überhaupt nog verkopen :+
Ik zou het dan gewoon in de container gooien

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 14:51

hiphorse schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik heb weer wat servies gekocht, en vandaag binnen gekregen. Smerig :r . Aangekoekt geel vet, theeaanslag, rare vlekken. BRrrrrrrr

Gelukkig ben ik wel wat gewend, maar ik blijf me verbazen over het feit dat mensen dit zo durven te verzenden.


Dat ze dat überhaupt nog verkopen :+
Ik zou het dan gewoon in de container gooien


Het is relatief simpel weer schoon te maken (met de juiste tools en een beetje inzet), en het servies onder het vuil is best wel iets waard.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 00:35

boyca schreef:
Ik was zelf de rare verkoper. Ik had de eettafel van mijn moeder op FB gezet op vrijdagmiddag. 's avonds zouden wij naar mijn moeder gaan om een nieuwe vloer te bestellen etc. Echter was zij overleden toen wij kwamen en heb dus degene die reageerde op het FB bericht totaal genegeerd en de advertentie verwijderd. Niets van me laten horen. Was ik even niet mee bezig.


Jeetje, gecondoleerd!

magicmist

Berichten: 3336
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 11:46

Bijzonder dat het zo vies wordt verzonden.

Ik heb ook weer wat.
Via vinted twee broeken gekocht.
Wordt geannuleerd wegens covid.
Op marktplaats stond zo'n zelfde broek.
Bod gedaan, werd geaccepteerd.
Ik kijk nog s goed naar de advertentie.
Is het dezelfde verkoper.
Heb maar even gevraagd of de covid al weg is na 5 uur.

Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 12:02

Hahahahahahaha
Ben benieuwd wat de reactie gaat zijn :)) :))

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 15:26

Ik had een aantal dekens op marktplaats gezet. Niet meer goed genoeg als weide deken, maar als staldeken kunnen ze nog prima een ronde mee.
allereerst krijg ik een bod: ik bied 20 euro op 2 dekens ( vraagprijs was 15 euro p st). Graag reactie. dus ik stuur terug; 30 euro incl verzenden oke? Geen reactie.
Krijg ik begin van de week een berichtje van een meneer: of hij 1 van de dekens eerst mocht bekijken? Uiteraard! Afgesproken bij mij op stal. Komt er op de afgesproken tijd een alleraardigst boertje aanlopen.
Hij heeft de deken bekeken, en zo betaald. HIj vertelde dat hij de deken maar een paar weken gebruikte. Hij had nl tinkers die binnenkort mee moeten lopen met sinterklaasintochten. En dan hoefde hij ze maar 1x te wassen en dan bleven ze schoon. Heerlijk dit, Was heel vermakelijk. Dat maakt mijn middag weer goed.

huricane
Berichten: 792
Geregistreerd: 05-01-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 17:03

Hier het tegenovergestelde van klachten na verkoop.
Ik heb een keer een winterdeken verkocht voor €20,- euro aan een jonge man.
Hij betaalde netjes en deken verzonden.
Kreeg ik een paar dagen later nog een foto van hem opgestuurd van zijn paard met de deken op.
Hoe blij zijn paard er mee was.
Dat zijn toch leuke berichten!

sasja0705
Berichten: 1983
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:50

Zo kreeg ik toen foto's uit Australië (mijn Deuber ging er daarheen ) en uit USA - daar wordt er nu een quarter met mijn Portugesa gereden :D

Kaatje_S

Berichten: 1004
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 09:41

Gisteren een fijne koop kunnen doen. Eettafel was er die dag op gezet, bericht gestuurd, ze hadden al een bod, maar als ik daar boven zou bieden was ie voor mij. 5 euro erbij gedaan, 's avonds opgehaald en al heerlijk aan gegeten.
Zo simpel kan het soms zijn *\o/*

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 18:52

DoretteK schreef:
Ik krijg op Bokt berichtjes van iemand die naar afgetrapte schoenen vraagt, n.a.v. een bericht dat ik ooit in het vorige topic heb gezet :')


En diegene wil er voor betalen? Nou stuur maar door haha, heb nog wel wat liggen. :P

Ik ben echt op zoek naar wollen dekens, die pre verhoging energie kosten nog voor een prikkie bij de kringloop lagen, of op marktplaats stonden, zijn ze nu harstikke duur. Gok dat ze enorm in waarde gestegen zijn nu het schaars is met de warmte.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 18:58

Ik zocht weer eens iets voor de schriktraining voor de paarden <<)


Ik had mijn zinnen gezet op zo'n wapperende pop, de zogenaamde sky dancers.

Meneer verkocht 2e hands en na wat berichten met vragen van mijn kant bedankte ik er toch voor want het zou veel te groot worden.

2 week later,meneer stuurt bericht dat hij ook kleinere heeft *\o/*

Dus vandaag wezen kijken en ik heb een nieuwe (!!!) blower met een 2e hands tube van 12 meter lang gekocht _O-
De tube moet ik wel inkorten want 12 meter krijgt hij niet omhoog geblazen maar inkorten is geen probleem.
Meneer had de verlengsnoer al klaar liggen en het bleek een hele jonge gast te zijn die een verhuur bedrijf had overgenomen. Was hartstikke leuk zo.

Weer een leuke uitdaging voor bij de paarden _O-

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 19:04

Ik zoek een item voor het maken van een traktatie. Nu zag ik een advertentie met als titel: ophalen voor ** anders gaat het naar de stort.

Nou zou je denken.. dat zal gratis of heel goedkoop zijn. Dus ik bericht met wat het moet kosten.. "15.-" krijg ik terug. Nja opzich prima, wel een beetje raar voor iets wat anders toch weggegooid wordt.

Maar nu komt het, ik lees het bericht en nog voor ik kon reageren binnen 5 min. " ik heb je gemeld voor het niet reageren. Fijne dag nog".

Ik heb gezegd dat ie zn spulletjes maar naar de stort moet brengen. :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37250
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 19:23

Mir eh tja wat raar zeg -O-

Ik heb weer een pareltje kwa communicatie. 8)7 ik heb product A te koop staan. Krijg ik het bericht "je heb heeft B te koop of"

Daar moet ik het mee doen :') wat ik daar nu mee moet. :o? Ik ga maar braaf antwoorden dat ik alleen A heb en niet B anders had ik wel B erbij gezet.

Ik krijg ook wel eens na een tijd berichtjes van de eitjes die ik langer geleden verkocht heb. Eerst de berichtjes dat ze uitgekomen waren. Daarna filmpjes van vervellen en pas de eerste eitjes zelf. Zo leuk :j

Amber_anne

Berichten: 6920
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 19:48

Donderdag zou iemand iets komen halen. Niet komen opdagen maar we kregen een berichtje dat haar zoon naar het ziekenhuis moest en of het vrijdag kom.

Ik geloofde er al helemaal niks van maar prima een nieuwe afspraak gemaakt. Gister natuurlijk ook niet op komen dagen. Reageert ook helemaal niet meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 20:37

Inney schreef:
Ik ben echt op zoek naar wollen dekens, die pre verhoging energie kosten nog voor een prikkie bij de kringloop lagen, of op marktplaats stonden, zijn ze nu harstikke duur. Gok dat ze enorm in waarde gestegen zijn nu het schaars is met de warmte.


Ik heb nog een wollen deken liggen, wel voor een paard _O-
Kom er maar niet vanaf, zelfs geen fatsoenlijke reacties…

@Mir, jeetje wat een stuk ongeduld zeg >;)
Dan zou ik toch ook echt niet zo heel aardig terug doen… of juist wel :+

Vandaag maar weer eens wat op mp gezet, autostoeltje, maxicosi, wieg, hopelijk komt er nog iemand voor.
Loopt laatste tijd erg slecht vind ik op mp, al had ik vandaag in ene 3 items supersnel verkocht waarvan ik had verwacht ze nooit te verkopen.
Wel beide lager voor wat ik ervoor vroeg, maar lag hier toch maar werkeloos dus prima, beetje ontspullen is wel fijn en kan het geld goed gebruiken.

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 21:47

Wollen paardendekens!!! ik vond ze hier ineens in een 2dehands winkel. Kast vol met verschillende maten. Needless to say.. Ik heb er een paar gekocht voor mijn paarden. Super blij mee.

Romy1234 schreef:
Inney schreef:
Ik ben echt op zoek naar wollen dekens, die pre verhoging energie kosten nog voor een prikkie bij de kringloop lagen, of op marktplaats stonden, zijn ze nu harstikke duur. Gok dat ze enorm in waarde gestegen zijn nu het schaars is met de warmte.


Ik heb nog een wollen deken liggen, wel voor een paard _O-
Kom er maar niet vanaf, zelfs geen fatsoenlijke reacties…

@Mir, jeetje wat een stuk ongeduld zeg >;)
Dan zou ik toch ook echt niet zo heel aardig terug doen… of juist wel :+

Vandaag maar weer eens wat op mp gezet, autostoeltje, maxicosi, wieg, hopelijk komt er nog iemand voor.
Loopt laatste tijd erg slecht vind ik op mp, al had ik vandaag in ene 3 items supersnel verkocht waarvan ik had verwacht ze nooit te verkopen.
Wel beide lager voor wat ik ervoor vroeg, maar lag hier toch maar werkeloos dus prima, beetje ontspullen is wel fijn en kan het geld goed gebruiken.

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 22:06

Romy1234 schreef:
Inney schreef:
Ik ben echt op zoek naar wollen dekens, die pre verhoging energie kosten nog voor een prikkie bij de kringloop lagen, of op marktplaats stonden, zijn ze nu harstikke duur. Gok dat ze enorm in waarde gestegen zijn nu het schaars is met de warmte.


Ik heb nog een wollen deken liggen, wel voor een paard _O-
Kom er maar niet vanaf, zelfs geen fatsoenlijke reacties…

@Mir, jeetje wat een stuk ongeduld zeg >;)
Dan zou ik toch ook echt niet zo heel aardig terug doen… of juist wel :+

Vandaag maar weer eens wat op mp gezet, autostoeltje, maxicosi, wieg, hopelijk komt er nog iemand voor.
Loopt laatste tijd erg slecht vind ik op mp, al had ik vandaag in ene 3 items supersnel verkocht waarvan ik had verwacht ze nooit te verkopen.
Wel beide lager voor wat ik ervoor vroeg, maar lag hier toch maar werkeloos dus prima, beetje ontspullen is wel fijn en kan het geld goed gebruiken.



Zijn ze nog uit te wassen en te gebruiken als mensen deken op een bank? :')

Benfan: Groot gelijk, blijven de allerfijnste dekens!

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 22:31

@Benfan, gewokn in een normale 2de hands winkel? Dat zijn leuke koopjes!

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 23:13

Geen idee inney, misschien moet ik dat zelf maar eens proberen dan.
Lekker warm voor de winter :)

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 00:10

Ik had een poos terug ook iemand die voor een dier kwam. Kwam nooit opdagen en wij hadden het dier al de hele dag opgesloten zitten. Vond het heel raar en ook asociaal. Heb nog berichten gestuurd maar geen reactie. Daarna iemand anders bericht of ze nog interesse had. Dat had ze dus dier is naar koper 2 gegaan. Reageert koper 1 de dag erna dat ze onderweg naar ons is aangereden en een gebroken been had overgehouden. Heb nog even de 112 meldingen gecheckt en er was idd rond die tijd een ambulance uitgereden in haar woonplaats. Toen vond ik het wel weer rot zeg.

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 00:34

Bielsje schreef:
Dees schreef:
Ik heb ook een leuke voor jullie:
Buren even verderop hebben hetzelfde huisnummer als wij, maar de andere kant van de straat heeft een andere naam. Ze verkochten een vriezer via Marktplaats maar hun koper had zich in het adres vergist en stond dus bij ons voor de deur. Kan gebeuren. Maarrrrrr....

*knip*


Wacht, gezien het feit dat je een oprit hebt zul je niet bij mij in de straat wonen :')
Is er gewoon nog een gemeente die zoiets achterlijks heeft gedaan?

Wij krijgen met regelmaat bezoek voor de andere kant van de straat met hetzelfde huisnummer. Via MP, thuisbezorgd, andere bezorgers, midden in de nacht, ME invallen etc.
En 9 van de 10 bellen dus gewoon aan terwijl er 0,0 lichten in huis branden, hoe dan?! |o

Edit: de ME belde dan weer niet aan, dat was best jammer... :Y)


Echt precies hetzelfde huisnummer? Dus niet straat ZZ of NZ (zuidzijde of noordzijde) en dan huisnummer?