Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sasja0705
Berichten: 1981
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 12:45

Syberdepiep schreef:
Nou wederom opgelicht, ik ga er nu echt marktplaats mijden. Marktplaats geeft aan natuurlijk dat er niets aan gedaan kan worden, die verwijst door naar Payment service. En die verwijst weer naar marktplaats. Dacht kopersbescherming te hebben maar blijkt niet zo te zijn. Verkoper heeft lekker gecashed en speelt spelletje mooi dat het niet verzonden kan worden met code die bij betaalverzoek met verzenden zat, zelfs bij 5 verzendpunten geweest, ja echt! Melding gedaan van oplichting maar marktplaats ziet geen reden toe en verkoopster blijft gewoon actief.
Vinted is zoveel beter geregeld.


Gewoon aangifte doen.
En met het aangiftenummer weer marktplaats contacten.
Van alle nog active advertenties screens maken
Van jouw berichtengeschiedenis met verkoper uiteraard ook.

Hoop dat het niet om te veel geld gaat.Sucess

_Lorette_

Berichten: 12085
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 14:13

Ik heb een kleine week geleden mijn telefoon kapot laten vallen. Ben he-le-maal onthand. Door een onhandige samenloop van omstandigheden moet ik nog even wachten op de nieuwe. Tot die tijd mis ik mijn apps, kan ik geen rekeningen betalen of inloggen op DigiD.

Nu log ik via de pc maar eens in op MP om mijn advertenties te verwijderen, omdat ik de berichten allemaal mis op dit moment. Nou, ik zou willen dat ik het niet had gedaan. :oo Er werd me werkelijk van alles naar mijn hoofd geslingerd wegens het niet reageren. Sommige mensen wilden me al rapporteren. :+ Ik begrijp dat het frustrerend is als er geen reactie komt, maar soms heeft dat een reden. Ik had ook in het ziekenhuis kunnen liggen. Baal even en ga door. Waarom moet er zó heftig gereageerd worden? Koop dan in een winkel... Het ging om wat babyspullen en niets bijzonders, dus die pluk je ook makkelijk ergens anders vandaan voor weinig.

Gevolg is dat ik helemaal niets meer op Marktplaats wil zetten en het veel liever aan iemand geef die het goed kan gebruiken.

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 15:20

Nou dat ook, sowieso al weinig verkocht laatste tijd en dan moet het allemaal nog bijna voor 50% van de vraagprijs die je erbij zet, of veel vragen en daarna geen reactie meer...
Vinted heeft standaard kopersbescherming en standaard verzenden voor kleine bedragen. Ben daarover veel meer tevreden, al paar keer iets terug aan verkoper kunnen sturen wat echt niet klopte. Tuurlijk is dat een risico, maar iets beter geregeld. Zeker ook omdat je akkoord moet geven als het item ook echt pas bij he aangekomen is eer de koop ook echt daadwerkelijk gesloten is. Van beide kanten veel eerlijker en iets betrouwbaarder.

fjordjes

Berichten: 12035
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 17:17

Ik ben hobbykweker van zoetwater garnaaltjes die ik thuis kweek en hoe vaak ik de vraag al heb gekregen of ze mogen komen kijken. Nee, daar begin ik niet aan want ze staan boven en dat is mijn privé omgeving. Volgens mij denken ze echt dat ik een winkel ben ofzo.

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 17:52

Tja heb ik liever ook niet. Ben eigenlijk amper thuis, full time baan en een paard...niet heel vreemd en wil er gewoon niet thuis voor hoeven blijven. Pakketje wegbrengen onderweg naar huis werkt top. Poosje geleden DrMartens te koop gehad, wilde een moeder met haar dochter langs komen om te passen. Helaas voor haar had ik de plaats van mijn werk als locatie staan wat voor haar dicht in de buurt was (waarom moet dat uberhaupt verplicht?). Nee dus, ga geen marktplaats kopers inclusief familie op mijn werk ontvangen. Hoop altijd op kopers die er genoeg van weten wat ik te koop heb daar is verzenden meestal geen probleem, maak vaak veel foto's met maten erbij. Maar al zo vaak wantrouwd omdat ik liever geen verkoop aan de deur heb. Vandaar Vinted ook beter bevalt, daar is verzenden de standaard en verzendkosten zijn minimaal.

En ooit een koper in huis gehad die nogal lang van draad was die ik de deur niet meer uit kreeg, pas na bijna 2 uur... zal wel niet assertief genoeg geweest zijn maar echt geen zin in.

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 18:23

_Lorette_ schreef:
Ik heb een kleine week geleden mijn telefoon kapot laten vallen. Ben he-le-maal onthand. Door een onhandige samenloop van omstandigheden moet ik nog even wachten op de nieuwe. Tot die tijd mis ik mijn apps, kan ik geen rekeningen betalen of inloggen op DigiD.

Nu log ik via de pc maar eens in op MP om mijn advertenties te verwijderen, omdat ik de berichten allemaal mis op dit moment. Nou, ik zou willen dat ik het niet had gedaan. :oo Er werd me werkelijk van alles naar mijn hoofd geslingerd wegens het niet reageren. Sommige mensen wilden me al rapporteren. :+ Ik begrijp dat het frustrerend is als er geen reactie komt, maar soms heeft dat een reden. Ik had ook in het ziekenhuis kunnen liggen. Baal even en ga door. Waarom moet er zó heftig gereageerd worden? Koop dan in een winkel... Het ging om wat babyspullen en niets bijzonders, dus die pluk je ook makkelijk ergens anders vandaan voor weinig.

Gevolg is dat ik helemaal niets meer op Marktplaats wil zetten en het veel liever aan iemand geef die het goed kan gebruiken.



Eerlijk gezegd begrijp ik het probleem niet zo. Je kunt toch voorlopig met de pc je dingen doen?

Oké het gaat wat minder snel. Je moet er naar toe lopen, opstarten, etc.
Alleen waar je de DigiD-app voor gebruikt misschien niet, maar rekeningen kun je gewoon met de site van de bank doen. Ten minste bij de Rabobank wel.

beert
Berichten: 2427
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 19:25

Dan moet je daar wel ingelogd zijn en de inloggegevens van hebben (bij marktplaats dan). Ik kreeg een tijdje terug van marktplaats een verificatiecode via sms. Anders kon ik op de pc niet inloggen. Daar heb je dus niks aan als je telefoon kapot is :-)

_Lorette_

Berichten: 12085
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 09:15

Marie111 schreef:
Eerlijk gezegd begrijp ik het probleem niet zo. Je kunt toch voorlopig met de pc je dingen doen?

Oké het gaat wat minder snel. Je moet er naar toe lopen, opstarten, etc.
Alleen waar je de DigiD-app voor gebruikt misschien niet, maar rekeningen kun je gewoon met de site van de bank doen. Ten minste bij de Rabobank wel.


Normaal gesproken: klopt helemaal! Maar ik schreef niet voor niets 'onhandige samenloop van omstandigheden'.

We gaan een grote verbouwing in, waardoor we niet thuis kunnen wonen. Ik kan op dit moment alleen op de werkpc (zoals nu) op internet. Maar goed, dat is heel beperkt en ik ontvang dan natuurlijk ook geen meldingen van reacties. Dan mis ik echt van alles. Ik zet dan liever even alles op 'pauze'. Daarom mijn advertenties verwijderd.

Verder betaal ik al jaren alleen via de app en log ik ook automatisch in op de ING website via de app, waardoor ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord niet meer wist. :7 Die heb ik meteen aangevraagd, maar ik heb hem na 6 dagen nog niet binnen. Telefoon is besteld en betaald. Omdat ik er meteen een nieuw abonnement bij afsluit, moest ik mijn rekening bevestigen door 1 cent over te maken. Nooit aan gedacht en de telefoon is al wel betaald door mijn man, maar de bestelling is pas compleet als ik bevestig met een rekeningnummer op mijn naam. Al met al ben ik dus knap onhandig bezig en duurt het lang voordat ik weer een telefoon heb. Achteraf.... (Is mooi wonen, zegt mijn dierenarts. :P ) Het is allemaal mijn eigen stomme schuld, maar dat verandert verder weinig aan de situatie, haha.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 13:17

Erg toch eigenlijk dat je zonder telefoon bijna niks meer kan..

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 18:22

Heb ik 2 dagen tijd al 3 mensen die of niet meer reageren of dat ik een melding krijg van Marktplaats "advertentie is verdacht en wordt verwijderd" of dat een gesprek ineens uit mijn berichten is verdwenen...

In de laatste gevallen worden de advertenties steeds verwijderd door de adverteerder, maar krijg ik geen enkele reactie meer op het gesprek. Beetje jammer dit.

Hopelijk komt er binnenkort wel een GoPro Hero 12 op marktplaats voor een mooie prijs mèt betrouwbare verkoper die gewoon netjes antwoord geeft ipv nergens meer op te reageren na het eerste bericht.

Alja

Berichten: 25599
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 23:19

_Lorette_ schreef:
Marie111 schreef:
Eerlijk gezegd begrijp ik het probleem niet zo. Je kunt toch voorlopig met de pc je dingen doen?

Oké het gaat wat minder snel. Je moet er naar toe lopen, opstarten, etc.
Alleen waar je de DigiD-app voor gebruikt misschien niet, maar rekeningen kun je gewoon met de site van de bank doen. Ten minste bij de Rabobank wel.


Normaal gesproken: klopt helemaal! Maar ik schreef niet voor niets 'onhandige samenloop van omstandigheden'.

We gaan een grote verbouwing in, waardoor we niet thuis kunnen wonen. Ik kan op dit moment alleen op de werkpc (zoals nu) op internet. Maar goed, dat is heel beperkt en ik ontvang dan natuurlijk ook geen meldingen van reacties. Dan mis ik echt van alles. Ik zet dan liever even alles op 'pauze'. Daarom mijn advertenties verwijderd.

Verder betaal ik al jaren alleen via de app en log ik ook automatisch in op de ING website via de app, waardoor ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord niet meer wist. :7 Die heb ik meteen aangevraagd, maar ik heb hem na 6 dagen nog niet binnen. Telefoon is besteld en betaald. Omdat ik er meteen een nieuw abonnement bij afsluit, moest ik mijn rekening bevestigen door 1 cent over te maken. Nooit aan gedacht en de telefoon is al wel betaald door mijn man, maar de bestelling is pas compleet als ik bevestig met een rekeningnummer op mijn naam. Al met al ben ik dus knap onhandig bezig en duurt het lang voordat ik weer een telefoon heb. Achteraf.... (Is mooi wonen, zegt mijn dierenarts. :P ) Het is allemaal mijn eigen stomme schuld, maar dat verandert verder weinig aan de situatie, haha.

Ik ben wel benieuwd wie jou dierenarts is :+

Tink89
Berichten: 2939
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 20:06

Ik heb een auto te koop staan voor 2699. Kwam een bericht: 'export 1500'. Dat was het. Maar goed, ik wil van die auto af, dus ik stuurde terug 'Dank voor uw bod, maar het ligt nog wat ver van onze vraagprijs. Voor 1500 euro gaat de auto niet weg, maar misschien kunnen we elkaar ergens rond het midden vinden?'

Stuurt hij terug 'for oliebol crap car 1500 is too much you friend'.

Lekker constructief gesprek zo...

sasja0705
Berichten: 1981
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 20:58

Tink89 schreef:
Ik heb een auto te koop staan voor 2699. Kwam een bericht: 'export 1500'. Dat was het. Maar goed, ik wil van die auto af, dus ik stuurde terug 'Dank voor uw bod, maar het ligt nog wat ver van onze vraagprijs. Voor 1500 euro gaat de auto niet weg, maar misschien kunnen we elkaar ergens rond het midden vinden?'

Stuurt hij terug 'for oliebol crap car 1500 is too much you friend'.

Lekker constructief gesprek zo...

_O-

Wacht maar, daar komen noch minimaal 10 van diezelfde gasten...
Had ik hier met mijn Panda - en die had ik voor "alleen" 1800 staan toen.
Daar waren er types tussen - ronduit onbeschoft als je hun "geweldige " aanbod niet accepteerde.
Duurde wel ff maar uiteindelijk kwam de juiste koper voor mijn gewenste prijs

magicmist

Berichten: 3336
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 08:42

Wij hebben een fiets te koop staan. Elektrisch. Wel foutmelding op display. Maar fiets is gewoon met ondersteuning te fietsen. Doet het verder prima. Heeft onderhoud nodig, maar is niet kapot verder ofzo.
Vragen er niet veel voor, maar kunnen ook geen vragen beantwoorden over accu etc. Dit omdat mijn man er niet opgefietst heeft en dit ook niet kan.accu capaciteit is dusniet bekend.
Ik probeer eerlijk en zo duidelijk mogelijk te zijn. De vp is al niet veel en toch komen mensen aan met biedingen van 10,-.
Soms denk ik.kan beter dat ding nr de kringloop brengen.

pillow
Berichten: 7808
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 09:29

magicmist schreef:
Wij hebben een fiets te koop staan. Elektrisch. Wel foutmelding op display. Maar fiets is gewoon met ondersteuning te fietsen. Doet het verder prima. Heeft onderhoud nodig, maar is niet kapot verder ofzo.
Vragen er niet veel voor, maar kunnen ook geen vragen beantwoorden over accu etc. Dit omdat mijn man er niet opgefietst heeft en dit ook niet kan.accu capaciteit is dusniet bekend.
Ik probeer eerlijk en zo duidelijk mogelijk te zijn. De vp is al niet veel en toch komen mensen aan met biedingen van 10,-.
Soms denk ik.kan beter dat ding nr de kringloop brengen.

Je moet gewoon geduld hebben en die biedingen verwijderen. Eerst reageren de koopjesjagers en mensen die zich vervelen. Gewoon verwijderen. Na een paar weken wordt het wel serieuzer. Heb ik laatst ook gehad, eerst belachelijke biedingen en uiteindelijk voor de vraagprijs verkocht.
Een accu kun je laten testen kost 45 euro oid. Heb ik ook niet gedaan hoor, hangt vd vp af.

magicmist

Berichten: 3336
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 11:32

pillow schreef:
magicmist schreef:
Wij hebben een fiets te koop staan. Elektrisch. Wel foutmelding op display. Maar fiets is gewoon met ondersteuning te fietsen. Doet het verder prima. Heeft onderhoud nodig, maar is niet kapot verder ofzo.
Vragen er niet veel voor, maar kunnen ook geen vragen beantwoorden over accu etc. Dit omdat mijn man er niet opgefietst heeft en dit ook niet kan.accu capaciteit is dusniet bekend.
Ik probeer eerlijk en zo duidelijk mogelijk te zijn. De vp is al niet veel en toch komen mensen aan met biedingen van 10,-.
Soms denk ik.kan beter dat ding nr de kringloop brengen.

Je moet gewoon geduld hebben en die biedingen verwijderen. Eerst reageren de koopjesjagers en mensen die zich vervelen. Gewoon verwijderen. Na een paar weken wordt het wel serieuzer. Heb ik laatst ook gehad, eerst belachelijke biedingen en uiteindelijk voor de vraagprijs verkocht.
Een accu kun je laten testen kost 45 euro oid. Heb ik ook niet gedaan hoor, hangt vd vp af.


Ik wil er tussen de 50-75 voor.
Niet te veel lijkt me. Anderzijds maak ik er liever iemand blij mee die niet veel te besteden heeft.

_Lorette_

Berichten: 12085
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 12:27

_Lorette_ schreef:
Ik heb een kleine week geleden mijn telefoon kapot laten vallen. Ben he-le-maal onthand. Door een onhandige samenloop van omstandigheden moet ik nog even wachten op de nieuwe. Tot die tijd mis ik mijn apps, kan ik geen rekeningen betalen of inloggen op DigiD.

Nu log ik via de pc maar eens in op MP om mijn advertenties te verwijderen, omdat ik de berichten allemaal mis op dit moment. Nou, ik zou willen dat ik het niet had gedaan. :oo Er werd me werkelijk van alles naar mijn hoofd geslingerd wegens het niet reageren. Sommige mensen wilden me al rapporteren. :+ Ik begrijp dat het frustrerend is als er geen reactie komt, maar soms heeft dat een reden. Ik had ook in het ziekenhuis kunnen liggen. Baal even en ga door. Waarom moet er zó heftig gereageerd worden? Koop dan in een winkel... Het ging om wat babyspullen en niets bijzonders, dus die pluk je ook makkelijk ergens anders vandaan voor weinig.

Gevolg is dat ik helemaal niets meer op Marktplaats wil zetten en het veel liever aan iemand geef die het goed kan gebruiken.


Ik had meteen toen mijn telefoon kapot ging gevraagd of mijn man de verkoop van de spullen wilde doen. Mijn advertenties verwijderd en dat hij de spullen op zijn account zou aanbieden ivm bereikbaarheid.

Het is een man, dus na 2 weken gebeurde er eindelijk wat (terwijl ik inmiddels die nare reacties gelezen had en het liever gewoon weg wilde geven).

Nu ben ik zelf weer in de lucht met een nieuwe telefoon. Er komen toch weer vervelende reacties van dezelfde personen, omdat ze blijkbaar hebben gezien dat enkele spullen weer te koop staan. En dat terwijl ik in chats had aangegeven dat ik niet vlot kon reageren en daarom mijn man had gevraagd.

Maar het probleem: het account van mijn man is nu ineens geblokkeerd en de advertenties zijn verwijderd. Is dat toeval?

Er is niemand opgelicht. Er is niets betaald, er is ook nooit een ophaalafspraak gemaakt. Het is alleen zo dat enkele grotere items (babybox) via zijn account werden aangeboden. Met andere foto's. De advertenties stonden niet dubbel, want we hebben ze eerst bij mij verwijderd en het is ook pas na een aantal dagen weer aangeboden.

We hebben natuurlijk wel gevraagd waarom het account is geblokkeerd. Dat hoor je binnen 48 uur. Ben benieuwd... Zo heel spannend kan het niet zijn, lijkt me.

DubbelFun

Berichten: 88682
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 12:45

Er hoeft maar één persoon een klacht te geven met fraude oid en de boel wordt geblokkeerd.

I heb een keer een lamp aangeboden die nagemaakt was van een heel bekende dure lamp. Duidelijk in de ad erbij gezet dat hij 'handmade by me' was en ook een look-a-like was van xxx niet in de titel. Het ding had al meer dan 1000 views. Ineens iemand die interesse had en ook leuk bood, dus overeengekomen dat ie verkocht was. Krijg ik ineens een bericht dat de lamp nep is en dat ze me gaat melden, binnen 24 uur was ie weg en kreeg ik bericht dat ik namaakspullen verkocht. Ik nog gereclameerd dat het zeer duidelijk in de tekst stond en dat die van mij zeker niet de enige was die op dat moment te koop stond, maar weg was weg en nooit meer een reactie van MP gekregen

Exitium

Berichten: 7144
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 13:32

Mijn account was een paar maanden terug ook geblokkeerd. Heb toen een paar keer een mail gestuurd waar ik geen reactie op kreeg, en uiteindelijk via de chat contact met ze kunnen krijgen. Ze hebben het toen intern ook nog een keer doorgezet en kort daarna kreeg ik mail dat ze inderdaad een blokkade zagen, maar dat dat een fout aan hun kant was. Die hebben ze eraf gehaald en daarna kon ik weer inloggen.

purny

Berichten: 27492
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 22:40

Hier vivo glazen te koop. 15 euro per doosje van 2.
Vraagt een persoon hoeveel het is voor alle drie de doosjes.
Ik zeg 15 euro per stuk, en voor de drie doe ik er 5 euro af.
Uiteindelijk een aantal dagen niets gehoord, nadat ik hem had gevraagd of hij nog interesse had zegt ie: all for 10

Ik heb hem een fijne dag gewenst.

magicmist

Berichten: 3336
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 14:32

Nou ik loop vast.
Dhl heeft pakket retour gestuurd. Punt zat vol.
Moet nieuwr code hebben. Marktplaats zegt dhl moet dit regelen.
Dhl zegt Marktplaats moet dit regelen.
Kastje nr muur

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 13:17

Pff verschrikkelijk, ook eens een foutieve zending gehad van DHL, nou je kunt fluiten naar hun hulp..........
uiteindelijk de koper het geld maar terug gegeven, van DHL totaal geen onkostenvergoeding gehad.

Ik heb nu verzenden op eigen risico maar in mijn verkoopads staan.

Tink89
Berichten: 2939
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 14:53

Grrr, een aantal - op het eerste gezicht - serieuze reacties op de auto, zelfs overeenstemming over de prijs. En dan... radiostilte. Nergens meer reactie op. Is het dan zo moeilijk om 'geen interesse meer' te sturen?

_Lorette_

Berichten: 12085
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 14:57

Misschien net een verbouwing/verhuizing gaande en een kapotte telefoon. :+ Of geveld door de griep.

Tink89
Berichten: 2939
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 15:14

_Lorette_ schreef:
Misschien net een verbouwing/verhuizing gaande en een kapotte telefoon. :+ Of geveld door de griep.


Allemaal tegelijk ook? Het gaat echt om vijf of zes reacties in een paar dagen... ;-)