Wat is het ergste wat je vriend(en) hebben gedaan?

Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird

fjordjes

Wat is het ergste wat je vriend(en) hebben gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-22 12:52

Na de andere topics wat is het ergste wat je ex heeft gedaan en horror collega's ben ik wel benieuwd wat het ergste is wat vriend(en)/vriendin(nen) hebben gezegd/gedaan?

Ik trap af, ik was 15 of 16 en had een vriendje en tijdens Koninginnedag ging mijn toen beste vriendin ervandoor met m'n vriendje.

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 13:08

Zonder enige aankondiging aan haar familie of vrienden vertrekken naar Chili. Enkel een brief voor haar moeder achtergelaten dat ze daarheen was en alle contact met iedereen verbrak, zonder enige reden waarom. Dit was in het tijdperk voor mobieltjes/social media etc dus ze was van de ene op de andere dag verdwenen en niet meer terug te vinden.

Het was (is!) zo raar en zo pijnlijk voor iedereen om haar heen. Ook omdat niemand ooit iets gemerkt heeft maar ze het diep van binnen toch heel moeilijk gehad moet hebben. Hadden we haar maar kunnen helpen. Ik hoop echt dat ze nu wel gelukkig is.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 13:09

Beste vriendin kreeg een nieuwe baan en heeft mij daarna keihard laten vallen. Heeft daar nieuwe vrienden gemaakt. Paar keer nog met haar af proberen te spreken, maar ze heeft altijd afgezegd op het laatste moment. Ze zou mij wel binnenkort appen voor een nieuwe afspraak.

Nou, ik wacht nog op de uitnodiging.

Nee hoor, toedeloe, zak er in en veel plezier met je nieuwe kliek.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 13:11

Ghosten. En dan er via facebook achter komen dat ze is getrouwd :')
Nooit meer wat van gehoord :')

Siersma

Re: Wat is het ergste wat je vriend(en) hebben gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 13:15

Liegen.

We waren 18 denk ik toen een andere vriendin en ik erachter kwamen dat een vriendin alles bij elkaar loog. Zo loog ze dat ze met jongens gezoend had of dat ze dates gehad had. Hier kwamen wij achter toen de andere vriendin een van die jongens sprak en het gesprek erop kwam. We hebben haar ermee geconfronteerd en ze gaf het toe. De reden was dat ze erbij wilde horen. Wij hadden wel wat sjans etc en zij helaas niet.

Ze heeft haar excuses aangeboden maar de vriendschap is nooit meer zoals daarvoor geworden

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

MarlindeRooz
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 13:17

Zeggen dat ze huisarrest was en we daarom niet met oud en nieuw uit konden. Bleek dat ze stiekem met andere vrienden uit ging en ik zat toen dus alleen thuis. En zij was lekker op stap.

Is daarna geen vriendin meer van me geweest.

Een andere... we waren een vriendengroepje maar ik en een ander meisje kwamen er later bij. Maar zo'n dominante meid besloot dat zij regelmatig wouden afspreken met de "oude groep" en dan mochten wij niet mee. Dat werd ook gewoon zo gezegd. Ik spreek nu regelmatig mensen (ja meerdere) die haar zo vervelend en dominant vinden dat ze haar niet op verjaardagen, uitjes etc mee vragen omdat ze zo vervelend is.

Karma is een bitch. ;)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 13:23

Ineens ghosten. Dat vind ik heel raar. Zonder ooit gezegd te hebben dat er iets niet zinde in de vriendschap of beter gezegd het contact.
Laatst bijgewerkt door anjali op 31-10-22 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 13:23

Ik was 16. Ik zat net op een nieuwe school en had, dacht ik, een groepje vrienden gemaakt. Ik had tegelijkertijd een muisje waar ik trots wat updates over plaatste op Facebook. Dat muisje overleed en ik was er kapot van, en ook dat zette ik op Facebook.

Kort daarna schreef iemand van die vriendengroep dat ik maar dood moest gaan en in de grond moest kruipen naast mijn muisje. Gewoon openbaar, op profiel. Ik schrok me dood. Ten eerste omdat ik nog nooit zo’n soort gedachte had gehad over iemand en niet had verwacht dat anderen die wel hadden, en ten tweede omdat ik me van geen kwaad bewust was.

Toen ik hem vroeg waarom hij het had gedaan, zei hij dat hij het grappig vond. Ik zal het nooit meer vergeten. Het was zo zinloos en zo onaardig.

Keep your hopes up high and your head down low
Extra 25-04-2000 — 16-09-2023. Wij, voor altijd.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 13:29

Ik ging een weekje op vakantie met mijn ouders en mijn toenmalige beste vriendin vond het een goed idee om met mijn vriendje naar de bioscoop te gaan en dat gewoon helemaal niet aan mij te vertellen :')
Ben er pas maanden later achter gekomen toen hij het uitmaakte omdat hij verliefd was geworden op haar.

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 13:32

Eapy schreef:
Ik was 16. Ik zat net op een nieuwe school en had, dacht ik, een groepje vrienden gemaakt. Ik had tegelijkertijd een muisje waar ik trots wat updates over plaatste op Facebook. Dat muisje overleed en ik was er kapot van, en ook dat zette ik op Facebook.

Kort daarna schreef iemand van die vriendengroep dat ik maar dood moest gaan en in de grond moest kruipen naast mijn muisje. Gewoon openbaar, op profiel. Ik schrok me dood. Ten eerste omdat ik nog nooit zo’n soort gedachte had gehad over iemand en niet had verwacht dat anderen die wel hadden, en ten tweede omdat ik me van geen kwaad bewust was.

Toen ik hem vroeg waarom hij het had gedaan, zei hij dat hij het grappig vond. Ik zal het nooit meer vergeten. Het was zo zinloos en zo onaardig.

Dit vind ik wel erg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 13:32

Gaan oppassen in de woning van een vriendin om op haar honden te letten. Ipv 15 kilometer naar mijn werk zat ik er nu 60 kilometer ver van. Elke dag dus 90 kilometer extra x 5. Tikte toch lekker aan qua benzinekosten.

Bij terug komst kreeg ik een mini zakje koekjes en heeft ze zitten smeken dat ik haar nog pizza bestelde en haar auto ging tanken want geld was op na de vakantie. Ze heeft pizza + haar auto tanken wel terug betaald gelukkig, maar goed. Voelde mij flink gebruikt en kwam er toen wel achter dat vriendschap maar 1 richting uit ging.

Zat namelijk zelf enorm krap en dat wist ze. Dus die extra benzinekosten waren echt een aanslag op mijn rekening toen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-10-22 13:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 13:33

Met mijn broer naar bed gaan, daarna had ze ook ineens geen interesse meer in mij :') we waren alleen vrienden zodat ze dichter bij mijn broer kon komen schijnbaar.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 13:35

Een ex vriendin zat de hele tijd tegen mijn toen huidige vriend te schreeuwen dat hij het uit moest maken.
Nou ging uit en ik vroeg dus waarom zij dat zei tegen hem. Ze gaf als reden: "Ik heb een tweede persoon die dus die dingen zegt".
Maar ze was ook zo snel weer genezen van die tweede persoon :')

"Why should I be frightened of dying?
There's no reason for it, you've gotta go sometime"

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 13:42

Een meisje in mijn vriendengroep op de middelbare school en ik waren twee dagen na elkaar jarig, op haar verjaardag had de groep in de pauze cadeautjes voor haar meegebracht (een collage met foto’s en lieve berichtjes, een mand met leuke spulletjes, drank := en snacks) en werd ze uitgebreid gefeliciteerd. Met mijn verjaardag was er niks en kreeg ik van de meeste niet eens een felicitatie. Ik heb wel meer van dit soort banketstaaf dingen met die groep gehad maar omdat mijn verjaardag altijd een beetje een lastige dag is voor mij is deze me extra bijgebleven.
Inmiddels, jaren later, spreek ik niemand nog van de middelbare school en ik heb ze nog geen dag gemist :evaw:

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 13:55

anjali schreef:
Dit vind ik wel erg!

Dankje, dat was het ook wel. Ben altijd een onzeker iemand geweest en heb nooit veel vertrouwen in anderen gehad. Deze situatie bevestigde dat wantrouwen alleen maar. Dit is misschien hetgeen wat me het meeste bijblijft van die tijd, maar er is helaas nog zo veel meer gebeurd op die school…

Keep your hopes up high and your head down low
Extra 25-04-2000 — 16-09-2023. Wij, voor altijd.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:22

Wat een sneue verhalen allemaal... vreselijk om mee te maken

Ik ben vooral veel gepest vroeger. Heeft niks met vrienden te maken natuurlijk. Maar wel had ik op school altijd een beste vriendin voor 4 jaar lang (vmbo) daarna scheidden onze wegen naar het mbo maar we bleven vrienden, afspreken en ze reed nog altijd mijn pony's. Helaas kwam corona en onze mening was anders. Voor mij geen probleem want ik accepteer iedereen zijn manier van leven. Met, zonder prik. Met of zonder maatregelen. Vooral doen waar je je zelf prettig bij voeld. Helaas was zij pro-corona en ik , tsja, het interesseerde mij gewoon niet zoveel. Ik maak mij niet zo snel druk.
Maar vanaf toen zijn we geen vrienden meer. Ongeveer 7 jaar vriendschap opgegeven door een andere mening over corona. Als het zo makkelijk kan ....

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 17:28

Op het vmbo had ik een klasgenoot die tevens mijn beste vriendin was. We deden alles samen, en ook buiten school zagen we elkaar vaker. Op de manege of we spraken bij elkaar thuis af. Ik kende haar al van te voren omdat we een tijdje op dezelfde manege hadden gereden.

Toen gingen we naar het mbo toe, en binnen enkele weken had zij een aantal nieuwe vrienden gemaakt, die deelde dezelfde interesse in iets.

Na een aantal weken kreeg ik opeens te horen dat haar nieuwe vrienden mij niet leuk vonden en ze moest kiezen...met andere woorden..ik kon oprotten.

Jaren later spraken we elkaar toevallig eens via fb...ze had spijt van haar keuze.

Nog geprobeerd af te spreken maar helaas niet gelukt. Heb twee pogingen gedaan en ben toen verder afgehaakt.

❤️Paco❤️Mila❤️Novi❤️

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 17:39

Ff denken…

Een vriendin, en later werd ze ook collega, die vreemdging met mijn inmiddels ex,

Zelfde vriendin was uitgenodigd op mijn moeder haar crematie, in Corona tijd, dus konden we maar 30 mensen uitnodigen… ze was er niet, en loog dat ze in de file had gestaan ivm ongeluk… (dit kon ik checken dat het gel*L was, want er waren geen ongelukken gebeurd op haar route)

Zelfde persoon vond het ook nodig om aan al mijn collega’s te vertellen dat ik een cosmetische operatie kreeg.. tot zover mijn vriendschap :') achteraf veel te veel van haar gepikt en geslikt

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 17:40

Na een behoorlijk close vriendschap van 2 jaar een appje sturen met een waslijst van dingen die niet goed waren aan mij (zoals dat ik té eerlijk ben ed) en dat we maar even wat afstand moesten nemen, maar nog nooit iets gezegd hebben in het echt of ook maar een hint gegeven van dat haar iets dwars zat. Was er zelf ook helemaal klaar mee toen, dat voelde zo oneerlijk.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 17:52

Niet goed voor mijn paard zorgen en er stiekem mee gaan rijden... Had al eerder mijn paard gestald bij een vriendin, nooit problemen gehad. Helaas verkochten zij hun land, dus paarden moesten daar weg. Toen heb ik hem als gezelschapspaard in vertrouwen aan een andere vriendin gegeven, maar betaalde wel maandelijks €200 voor zijn kosten (logisch ook hoor, het is mijn paard). Maar ze verwaarloosde regelmatig zijn hoeven, terwijl ik wel betaalde voor een smid (dacht ik) en haar paard ging helemaal tekeer op die van mij waardoor hij regelmatig wondjes had en gewoon vol littekens stond. Hij heeft nu twee littekens op zijn neus, geen idee hoe. Ze ging er dan ook nog eens mee gaan rijden zonder dit mij te vragen. Heb hem uiteindelijk terug naar stal gehaald en heb haar sindsdien nooit meer iets laten weten, hoeft ook niet meer voor mij.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 17:54

Me laten vallen toen ik ze het meest nodig had (depressie, eetstoornis, nieuwe relatie met een niet zo fijn persoon). Ik lokte het zelf ook wel uit hoor, maar toch vervelend.

Tijdens mijn vakantie zoenen met de jongen waar ik op verliefd was

Een appgroep aanmaken zonder mij, zodat ze over mij konden praten

Allemaal zelfde ex vriendengroep ook :')

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 17:56

JudithGigi schreef:
Me laten vallen toen ik ze het meest nodig had (depressie, eetstoornis, nieuwe relatie met een niet zo fijn persoon). Ik lokte het zelf ook wel uit hoor, maar toch vervelend.

Tijdens mijn vakantie zoenen met de jongen waar ik op verliefd was

Een appgroep aanmaken zonder mij, zodat ze over mij konden praten

Allemaal zelfde ex vriendengroep ook :')

Die ben je beter kwijt dan rijk denk ik... :knuffel:

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 17:57

Mijn toen beste vriendin werd ineens beste maten met mijn zus. Beide zie of spreek ik niet meer. :evaw:

Bizarre verhalen wel weer hier.

Doe wel en zie niet om

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 18:03

Mij alleen achter gelaten op de zwarte cross, het hele weekend, ze was ongesteld en ging samen met haar vriend naar huis. Ik stond toen met wat mensen waarvan ik er maar 2 kende (allemaal vrienden van haar vriend) op het festival terrein op hun te wachten totdat ik een appje kreeg dat ze opweg waren naar huis. Gelukkig was ik zelf met de auto, en kon aan het eind van het weekend zelf naar huis. Maar leuk was anders
Laatst bijgewerkt door LiannePuthzy op 31-10-22 18:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 18:03

Ik zat in een vriendengroep en net voor mijn examens had 1 van meiden uit de groep het idee dat ik een geheim had doorverteld aan iemand (die ik helemaal niet kende volgens mij). Het duurde ook al even voordat ik erachter was waarom ze nou exht zo boos was, want ik "zou wel weten waarom, ze zo boos was".
Ik had helemaal niets gedaan/ gezegd en vervolgens heeft ze de hele vriendengroep en de klas tegen mij op lopen zetten.
Kon toen amper door de school lopen zonder gek aangekeken te worden of dat ik een opmerking kreeg te horen. Was geen grote school.
Nog steeds spreek ik niemand meer van die tijd.