Horror collega's

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cubone

Berichten: 6239
Geregistreerd: 17-03-06

Horror collega's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-22 23:39

Nadat we vanmiddag een onderonsje hadden tussen collega's over verschrikkelijke oud collega's ben ik wel benieuwd. Wat was/is jullie meest verschrikkelijke (oud) collega? *D

Om te starten. Ik heb een aantal jaar in een kroeg gewerkt. Totaal niet wat ik wou, maar je moet toch geld verdienen... Ik werkte altijd keihard om ervoor te zorgen dat mijn collega's een schoone kroeg hadden. Glazen proper, als het rustig was maakte ik vaak even het frituur of de ijsmachine schoon. Had ik een dagshift dan deed ik vaak even alle vergeten hoekjes poetsen.

Maar ik had een collega waar het gewoon standaard was dat ik na haar shift alle glazen opnieuw mocht wassen.. Lippenstift vlekken op alles.. Fooi verdwenen uit de fooienpot.. Nog geen dag nadat het frituur werd schoongemaakt alles aangebrand en het frituurvet overgelopen tot op de vloer, niet schoongemaakt overgeefsel op het toilet wat al een dag lang lag aan te bakken (terwijl we aan het eind van onze shift het toilet moesten schoonmaken) etc. Bah, kan wel een boek schrijven over alle smerigheid die ze achter liet.. Ik snapte er destijds niks van waarom ze mocht blijven werken, want je kunt ook mensen in dienst nemen die wel normaal kunnen doen.. :P Nu bleek achteraf dat haar man de kroeg over ging kopen... Toen snapte ik ineens waarom ze niet ontslagen werd. Maar ik ben er nog altijd giftig om. Rotmens. Ik troost me maar met de gedachte dat ze met een tattoo rond loopt van zijn naam (en geen kleintje) terwijl ze al jaren uit mekaar zijn :')

Verder altijd heel gelukkig geweest met mijn collega's. Stuk voor stuk lieve mensen en met vele heb ik nog contact en ga ik zo af en toe wat eten of drinken :D Mijn collega's hadden veel ergere verhalen dan ik dus nu ben ik wel benieuwd naar hoe dat met jullie zit :+

Xyris

Berichten: 9478
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Horror collega's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 23:47

Oh wauw dat is echt gruwelijk irritant, ik zit zelf in de horeca, we zijn daarnaast ook een leerbedrijf. Alles wat zich zo gedraagt komt de eerste maand niet door, wat een drama zeg..

Ik heb in het verleden heel veel problemen gehad met 2 collega's die samen de pik op mij hadden maar deden alsof ik hun beste vriend was als ze alleen met mij waren. Die hebben hun karma uiteindelijk wel gehad.

Een andere echter kan ik nu nog steeds kwaad om worden. Ik was bezig met cateringen voorbereiden en ik had haar en iemand anders gevraagd om de afwas bij te houden. Het was erg rustig dus zij stonden toch uit hun neus te vreten en zo waren we mooi op tijd klaar met zijn allen.
Naja dat gebeurde dus niet, dus ik vroeg van joh, waarom lukt het niet om de afwas bij te houden? Want ze stonden samen te kleppen. Draait 1 van de 2 zich om en blért 'Jij bent appelflap aangenomen als afwas, je denkt toch niet dat ik dat dan gaat doen?'

Even ter context, ik ben de dochter van de baas, gedraag me er totaal niet naar. Ja ik sta achter de schermen en neem dan ook de afwas mee omdat dat makkelijker is, maar ik ben niet aangenomen voor de afwas :') ik ben aangenomen als algemeen medewerker en heb de cateringen en alle digitale zaken en drukwerk als als verantwoordelijkheid, afwas doe ik er gewoon bij.
Ik was zo flabbergasted dat ik niet eens wist hoe ik moest reageren, hetzelfde gold voor mijn andere collega %)

Cubone

Berichten: 6239
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-22 23:54

Xyris, je verhaal doet me toch nog wel denken aan een andere collega waar ik wat moeite mee had :') Ik werkte in een restaurant en moest altijd poulleren, maar de afwasser deed altijd de mayonaisebakjes bij het bestek en dat waste nooit schoon.. Die vieze vette zooi over heel het bestek over en dan kreeg ik een bak met "schoon" bestek vol met majo klodders om te poulleren..

Als ik hem het bestek terug gaf omdat het smerig was en wees naar de majo klodders werd ie boos, daar moest ik maar doorheen poulleren. Vetklep. Ben uiteindelijk zelf maar gaan afwassen, dan was het tenminste schoon (en te poulleren).

lor1_1984

Berichten: 12188
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 23:57

Ik had ooit een collega die altijd overal over klaagde.
Het werk was te zwaar, ze was altijd ziek zwak en misselijk, stak geen poot uit om een ander te helpen en zorgde dat ze altijd precies op tijd klaar was met haar afdeling zodat ze geen tijd meer had om te helpen, elke opmerking die verkeerd overkwam werd een klacht over ingediend etcetc.
Eens was ik klaar met mijn afdeling (en nog een extra afdeling erbij ivm ziekte, vakantie oid van een andere collega) en moest ik ff wachten op haar tot ze haar schoonmaakkar opgeruimd had (mss 5 minuten werk) en toen stond ze de volgende dag te janken bij onze voorvrouw dat ik haar niet had geholpen en dat ik spelletjes deed op mijn telefoon.
Echter was ik aan het smsen (was ruim voor WhatsApp etc) met de betreffende voorvrouw om door te geven dat ik en de rest klaar waren en ik enkel nog op de klagerd wachtte voordat ik kon afsluiten zodat de voorvrouw dat in de urenlijsten kon zetten.
Ik kreeg bij binnenkomst op het werk in eerste instantie te horen dat ik de klagerd voortaan wel moest helpen en geen spelletjes op mijn telefoon mocht spelen, tot ik aangaf dat ik haar aan het smsen was, de klagerd alleen haar kar moest opruimen toen ik haar afdeling op liep en dat ik me de poten onder het lijf vandaan gerend had om het dubbele werk te doen plus het sleutels uitdelen, sleutels innemen, gebouw afsluiten en alarm inschakelen etcetc omdat de voorvrouw er niet was. :+

Overigens heeft de klagerd zich permanent ziekgemeld zogauw ze een jaarcontract had.
Die heeft dus een paar maanden gewerkt, wetende dat ze het ivm haar gezondheid niet aankon en vies misbruik gemaakt vh systeem door een jaar betaald ziek thuis te zitten en daarna elders hetzelfde riedeltje af te draaien.

KSHancox
Berichten: 1301
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 23:59

Ik had een collega die niet onaardig was, maar waarvan ik toch zo blij was dat die met pensioen ging. Als je hem een korte vraag stelde, waar een normaal persoon binnen een minuut antwoord op kan geven, week hij altijd zo enorm af. Een kwartier lang over iets banketstaaf waar je gewoon echt niet tussen kwam. Hij flikte het ook bij klanten. Het was ook allemaal onzin. Niemand wil horen wat de spaarrente was bij ons 20 jaar geleden of waar je je vrouw hebt ontmoet.

Hij at ook altijd enorm veel en aan z'n bureau. Een hele bak bami en een hele bak babi pangang als lunch. Eén dag had hij een heel volkorenbrood mee en een fles knoflooksaus. Hij heeft dus de hele dag broodje knoflooksaus ziten eten op kantoor. We hebben flexplekken. Denk je dat die man ooit zijn toetsenbord heeft schoongemaakt aan het einde van de dag?

Wat was ik blij dat ik van die gast af was zeg. Ik wist dat er mensen waren die ophingen als ze hoorden dat hij opnam, gewoon omdat ze geen zin hadden om een kwartier aan gelul aan te horen.

In mijn vorige team zat ook iemand die echt te dom om te poepen was. Die gast krijgt 60k per jaar en heeft echt nog nooit wat goed gedaan. Sommige dingen heb ik hem wel 5x uitgelegd, hij zegt dat hij het snapt en dan verkloot hij het nog omdat hij heel iets anders doet dan in de verbale en tekstuele uitleg MET SCREENSHOTS. Ik heb serieus instructies geschreven die m'n kat nog kan volgen en geen tijd of zin om handjes vast te houden of boven het hoofd te houden. Het hele team banketstaaf over hem, maar niemand durfde het onze teamleider te vertellen, maarja dat was ook een lapzwans dus die ging er ook niks aan doen. Toen ik de kans kreeg om naar een ander team te gaan heb ik dat heel gretig aangepakt. :')

Ik word gewoon pissig als ik eraan terugdenk. _O-

Biks2
Berichten: 1269
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Horror collega's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 00:03

Haha wat ontzettend goor ook die flexplekken met zulke collega’s.
Ik nam tijdens mijn kantoorbaan altijd schoonmaakdoekjes mee. Wel zo hygiënisch, ik bedoel, er zijn vast zat mensen die hun handen niet met zeep wassen na bijvoorbeeld toiletbezoek.

Mijn irritantste collega was denk ik een dame van in de 50 die mij als 15 jarig meisje ging belasten met haar privé sores inclusief ziektes.
Was vooral ongemakkelijk.

fotolijstje

Berichten: 2769
Geregistreerd: 17-09-21

Re: Horror collega's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 00:19

Ook horeca!

Iemand ook zo'n jankerd in ons team. Nooit willen werken of doen en altijd klagen over collega's etc. Altijd ziek ofzo dus extra pauzes kunnen nemen. Je loopt je dood voor diegene en geen enkel dankje kan er vanaf |o

Xyris

Berichten: 9478
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 00:23

Oh schiet me nog wat te binnen a.d.h. van jullie verhalen, ik heb als jonkie (18 jaar) ooit wel eens gewerkt met een wat oudere gozer met een beperking. Ik had daarvoor in de zorg gezeten met verstandelijk gehandicapten van verschillende nivo's en ik vond zijn gedrag bijzonder raar. Voor mijn gevoel was het net alsof hij 2 persoonlijkheden had oid, niet zo zeer een beperking. Want als hij alleen was was bijvoorbeeld zijn motoriek heel anders en als hij aan de telefoon zat praatte hij ook vlotter.
Gozer is uiteindelijk ontslagen en ik hoorde daarna via via dat hij helemaal geen beperking heeft maar het gewoon faket en iedereen, inclusief psychologen en scholen (speciaal onderwijs) voor de gek wist te houden. Hij had gewoon geen zin om te werken of leren, zat liever in de WW :').

Hhilde

Berichten: 7600
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Horror collega's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 03:18

Oh de lapzwansen en de verhalenvertellers heb ik ook als collega’s gehad :')

Maar de allerergste is toch wel de Enorme Ego. Die net nieuw is, denkt alles al te weten, zich gedraagt alsof hij nooit een fout maakt, gemaakte fouten heel makkelijk afdoet en _-:( Vooral heel ergerlijk als een deel van het team er in trapt.

Iriscope

Berichten: 8616
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Horror collega's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 06:22

Oeh dit is een goed topic voor het verhaal over mijn ex-collega. Deze dame was manager toen ik er begon met werken en zij heeft mij dus ook aangenomen in het bedrijf. Na verloop van tijd bleek dat ze nogal creatief was met de boekhouding en de regio-manager kwam daar achter. Mevrouw werd dus ontslagen en ik werd gepromoot van assistent-manager, naar manager. Dat vond ze toch niet zo leuk bleek wel.

Mijn fietsbanden werden lek gestoken, de autobanden vd auto van mn vriend moesten het ook ontgelden. Ze gebruikte mijn rekeningnummer om 100 bijbels te doneren ergens in Afrika en een kleine 6 maanden nadat ik weg ging bij het bedrijf werd de kluis leeggeroofd met mijn beveiligingscode, die enkel zij kon weten.

Gelukkig had de politie snel door hoe doorzichtig dat trucje was, ik werd 1x gebeld door ze, ze wilden weten of zij die code kon hebben. Ja, die code wist ze (we moesten daar letterlijk bovenop elkaar staan om die code in te voeren ivm weinig ruimte). Dat vermoeden hadden ze al. Ben nog steeds benieuwd wat dit voor gevolgen heeft gehad voor haar :=

Mando

Berichten: 15875
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 06:48

Telt een ultra narcist ook.
Zodra hij zijn vaste contact had zou hij de afdeling wel even overnemen.
Hij spoorde echt niet.
Schreeuwen tegen chauffeurs, denken dat hij onze order management in het buitenland wel even kon runnen door dagelijks met 1 van de dames hele gesprekken te voeren.
Iedereen in de warehouse waren mongolen en nazi
Ze wilde hem niet eruit gooien met 4 officiële waarschuwingen dat gunde ze hem niet.
Hij ging weg naar een aardappel fabriek daar zou hij wel even alles gaan runnen.
Bleek hij bij een bedrijf te werken op hetzelfde industrieterrein als waar wij zaten.
Daar is hij na 4 maanden ook alweer uitgezwaaid.

De collega die tegenover hem zat trok hij helemaal mee.
We hebben echt een jaar in een hel geleefd.

Toen de functie van Senior vrij kwam dacht hij dat te worden helaas ben ik het geworden
De pesterijen werden steeds erger.

Gelukkig hebben we nu een leuk en gezellig team waar weer gelachen wordt.

8nnemiek

Berichten: 43673
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 06:55

Toen ik als grafisch vormgever werkte had ik een Duits trutje als collega; Nina, bah bah wat een vreselijk karakter had dat mens :') Ze was een heel stuk jonger dan ik, net van school, maar deed alsof ze de tent daar zelf runde. Kwam geen leuk woord uit, ging bij de baas vertellen dat ik onder werktijd een keertje mijn persoonlijke mail aan het lezen was, en uiteindelijk sprak ze me er zelfs op aan dat ik ‘pas’ om 7 uur binnen kwam, want het duurde de computer tien minuten om op te starten, dus moest ik volgens haar minstens tien minuten voor werktijd aanwezig zijn :') Helemaal gek dat mens haha.

Coentjuh

Berichten: 9882
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 07:39

Werkte bij een groot bedrijf, waar ik het enorm naar mijn zit had en ik kon echt met iedereen overweg. Echt goed overweg, als familie en beste vrienden. Behalve de chef van de afdeling, hij werd door de meesten ook wel carrière tijger genoemd :=. Altijd met de eer strijken als mijn collega's of ik iets uit moesten zoeken en hij het aan de baas kon geven en de veer in zijn reet kon steken. Als je een foutje maakte op het werk, werd je de grond ingestampt, als je dingen anders zag of als je er nu eenmaal langer werkte en dingen altijd op een bepaalde manier moest doen, dan wilde hij daar niet naar luisteren en moest het op zijn manier. Is okay, hij was de chef, maar dingen kun je echt anders zeggen. Gewoon echt niet aardige gast, totaal geen interesse in je privéleven of andere dingen, alleen maar werk. Gelukkig zag de directie dat ook, hij zorgde echt voor spanning en een negatieve sfeer in het bedrijf, en is hij ontslagen (eindelijk)..

moonsparkle
Berichten: 22045
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 07:57

Ik werd beschuldigt van liegen, nou als er iets is in mijn leven wat ik niet kan en waar ik niet tegen kan dan is het liegen. Doet me na jaren nog steeds pijn.

Jennyj01
Berichten: 5379
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 08:18

Mijn ergste collega? Ik denk dat dat mijn leidinggevende was op mijn vorige werk. Die kon je soms dagen, weken of maanden negeren. Niet reageren op app-jes, telefoontjes of email. Zij werkte op een andere locatie. In het begin maakte ik me dan ook nog zorgen. Maar dan kwam ze vanzelf weer lachend binnen met de mededeling: het gaat toch allemaal goed. Meerdere keren aangegeven dat ik dat heel vervelend vind. Maar geen verandering. Toen ik ziek werd en de vervanging die ik geregeld had ook ziek werd en ze weer niet opnam. Toen heb ik haar baas gebeld. Helaas was het voor 2 weken goed en toen begon het weer.
Dit is ook de reden geweest dat ik de andere functie niet heb aangenomen en een andere baan ben gaan zoeken. Persoonlijk vind ik dit het toppunt van on professional gedrag.

amandananana

Berichten: 4113
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Horror collega's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 08:29

Een vaste invaller (werk in een klinische setting in de ggz) die hele andere regels had dan wij, dus heel de groep in de war. Ze mochten pas eten als er bij iedereen was opgeschept, als je de eerste bent van de 8 is je eten dus koud. Weigeren om de afwas te doen en mij de keuken in sturen want ‘dit is mijn dienst en jij bent toch een vrouw’. Heel onverzorgd: eten in zijn hele lange baart, shirts die niet over zijn buik kwamen met vieze vlekken erin, etc. We waren allemaal heel blij toen de eerste actie van de nieuwe teamleider hem eruit werken was.

meggiemeg

Berichten: 12335
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Horror collega's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 08:42

Ooit een collega gehad die niets anders deed dan roddelen, over iedereen, dus dan deed ze dat vast ook over mij als ik er niet bij was dacht ik dan, heb er nooit aan mee gedaan. Mocht die collega je niet dan probeerde ze je wel een rotstreek te leveren. Als de directeur dan eens aanwezig was op de vestiging en iemand was er niet dan knipte ze bijvoorbeeld een vacature uit van de krant en legde die zo neer dat hij dat wel zag als hij langs kwam, lekker twijfel zaaien. Ze had het ook al voor elkaar om andere collega's weg te treiteren.
Toen ik mijn ontslag nam vroeg de directeur waarom het zo stroef liep op die afdeling, heb toen ook een boekje open gedaan hoe zij was als collega en ook waar die advertenties vandaan kwamen enzo. Zij is niet lang daarna weg gegaan, afdeling is toen zeker een heel eind opgeknapt wat sfeer betreft.

Ibbel

Berichten: 49638
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 08:44

Bij mijn allereerste baan had ik een collega die (denk ik) zijn kleding nooit waste. In ieder geval zijn colberts niet. Daar kwam ik pas later achter, dat hij de bron van de rioollucht was die ik af en toe rook bij vergaderingen.
Was werk in een buitendienstfunctie, dus we vergaderden 1x in de zoveel tijd met het hele team ergens in een vergaderlocatie. In eerste instantie dacht ik dat er iets mis was met de toiletten/riolering daar.

Deze collega had ook nog eens een beetje een oogje op me, dus hij ging nogal eens naast me zitten als-ie de kans kreeg. En na een vergadering of wat begon ik door te krijgen dat als híj naast me zat, ik die rioollucht rook. en dat er dus niets mis was met de (verschillende) locaties waar we vergaderden :D

Zelfde bedrijf, andere collega bleek het hele vrouwelijke deel van de collega's het bed in geluld te hebben. Bij mij heeft-ie het ook geprobeerd, wat ik toen afdeed als: "hij is dronken of ik vat het verkeerd op", maar later hoorde ik van een echt betrouwbare bron dat-ie echt iedereen 'gehad' had.

Misschien, bedenk ik nu, zag de rioolluchtcollega die ander wel als voorbeeld en was 'dat oogje' ook een poging tot het bed in banketstaaf...

Ander bedrijf een collega die nieuwjaar íets te enthousiast opvatte om alle vrouwen íets te uitbundig te zoenen - gruwel.

En verder waren vrijwel al mijn leidinggevenden op één of andere manier wel megalomane machtswellustigen. Ik heb 2 goeie gehad, en daar heb ik dan ook nog steeds contact mee en een stuk of 10 beroerlingen (soms 3 in een jaar, omdat ook de rest van de toko het er soms wel mee eens was dat het hufters waren - dat de conclusie niet is dat het aan mij ligt :)) )

Jes

Berichten: 12156
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 08:55

Op mijn vorige werk hadden we een vertegenwoordiger die dacht dat het bedrijf van hem was (hij belde ons zelfs tijdens zijn vakantieom te vragen of er nog dringende zaken waren, terwijl de eigenaar van het bedrijf volop hands on was en in een kantoor naast ons zat en dus ook beschikbaar voor dringende zaken.)
En die ons (directie assistent) orders gaf om dingen te doen die onder zijn baan beschrijving vielen :
Zijn klanten contacteren als we een product niet meer hadden (terwijl hij dat al wist toen hij de bestelling opnam), prijswijzigingen moesten wij doorgeven, mails van klanten beantwoorden hij niet om ze 3 weken na ontvangst naar ons te sturen zonder tekst of uitleg en wij moesten maar zelf bedenken wat we er mee moesten, en andere "taken" waarbij de klant meestal niet zo vrolijk was. Klanten wilde hem trouwens ook niet spreken, vonden het ook een vreselijke vent.

Liannetje86
Berichten: 798
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 08:57

Het meest erge waren de omhooggevallen mensen... Secretaresse, jong meisje, net studie klaar, had een Ford Ka gekocht.... Nou er werd hard over de gang gegiebeld dat je in zo'n auto nog niet doodgevonden zou willen worden....

Ze voelden zich zo veel beter, ik vond het zo'n nare man... Heel veel jaren later, kwam ik nog een keer iemand tegen met een soort gelijk verhaal, bleek het weer om hem te gaan.... Toevallig deze week door een andere vennoot van tegenwoordig zijn bedrijf benaderd dat ze nog een leuke collega zochten... Dus maar terug gereageerd "Ik zoek ook nog leuke collega's"... (Dat werd niet gewaardeerd, ik had kennelijk een vreugdedansje moeten doen dat ze mij hebben gevraagd ;))

Jojoju

Berichten: 3808
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 09:01

Ik werkte bij de kijkshop toen ik 16 was, in het magazijn. De vrouwelijke assistent manager was nogal creatief met de boekhouding en sloeg 'retouren' aan waarbij ze dus zelf dat geld in dr zak stopte. En dat wilde ze in mijn schoenen schuiven. Want ja het magazijn klopte nooit qua aantallen en dat moest mijn fout wel zijn! Ben er nog om ontslagen ook.. later hoorde ik wel van een andere collega dat de aap uit de mouw was gekomen, want toen ik weg was klopte er nog steeds van alles niet en kwam de manager erachter dat de 'retouren' wel vaak vlak voor sluitingstijd gedaan werden.
Ben nog terug gegaan naar de winkel en heb de manager, die mij ontslagen had, gevraagd of hij het nou niet jammer vond om zo'n goedkope kracht kwijt te zijn. Ik was namelijk gestopt met school en werkte bijna fulltime

Foaly

Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 09:01

Collega 1, die wel heel lief was, maar ontzettend in mijn allergiezone zat :+ Altijd 'gemaakt' vrolijk doen, de rest van het team aanspreken alsof we vijf zijn (niet op een gemene manier, maar gewoon ontzettend simplistisch) en daarbovenop zat ze alles ontzettend te micromanagen. Normaal als ons team met zn tweeën is, maken we aan het begin van de dag een verdeling en checken we na lunchtijd nog eens hoe het gaat en of het werk wel af komt. Zij 'checkte' dat dus de hele dag door. Echt om het half uur een pingel van haar op skype, terwijl ik gewoon probeerde mijn werk te doen, gestoord werd ik ervan _-:(

Oh en ze kan/kon geen afscheid nemen van het bedrijf. Ze werkt nu al een paar maanden ergens anders, maar ze zit nog steeds in de appgroep en ze was laatst nog op de koffie gekomen en volgens mij rekent ze ook nog half-half op een kerstpakket van ons :+

En collega 2, wat ook een heel lieve meid was, maar die ver onder ons tempo werkte, daar nerveus van werd en toen óf sneller (maar ook veel slordiger) ging werken, óf gewoon verzweeg dat ze iets nog niet af had, waar we dan een dag later achter kwamen en waardoor we ons dus in bochten mochten gaan wringen om zowel haar achterstallige werk te doen als dat van onszelf. Dat heeft ook niet lang geduurd. Meid kreeg nog wel een halve zenuwinzinking toen haar contract niet verlengd werd, waardoor ze nog minder gedaan kreeg, dus iedereen was blij toen het eindelijk haar laatste dag was :+

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 11:03

Op kantoor zat ik bij mijn vorige baan naast een oudere man en die vond het echt super grappig constant grappen over mij of ten koste van mij te maken. Echt van die typische, trieste boomer humor die niemand grappig vond. Ik zat echt al tegen een burnout aan omdat we altijd understaffed waren en ik nooit vakantie kon nemen.

Ik livestream en game (nog altijd). Hij deed dit ook, maar zonder mijn "succes". Ik kreeg sponsorships, games, producten en was in contact met mijn favoriete game bedrijf. Ik had het idee dat hij jaloers was. Want alle grappen gingen constant over mij en mijn streams. En hij wist het altijd beter. Dus als ik dan op kantoor kwam en met mijn andere collega (ook een gamer) vertelde wat ik gespeeld had dan ging hij dat afkraken of zeiken over voorgaande titels van dat spel en maakte hij iets wat super leuk was voor mij ineens echt heel klein.

Nu zijn grapjes niet zo heel erg zou je denken, maar dag in, dag uit constant terwijl je in een hoge werkdruk moet presteren, gaat echt op je zenuwen werken.

Blij dat ik daar weg ben.

BigOne
Berichten: 39126
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Horror collega's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 11:21

Niet een collega maar wel een stagiaire op stal. Deed alsof ze knetterhard werkte maar alleen wanneer ik in de buurt was. Getipt door klant en eens onverwacht op komen draven. Ze stond te bekken tegen een andere stagiaire en toen ze mij zag greep ze de bezem uit de handen van de andere stagiaire.
Verhaal was duidelijk, exit!

Daihyo

Berichten: 88280
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Horror collega's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 11:26

Oh zo'n collega heb ik een keer gehad. Altijd zichzelf aanprijzen en vertellen wat ze allemaal deed op een werkdag. Bij onze leidinggevende. De rest van de tijd deed ze vooral alsof ze heel druk was, maar deadlines haalde ze nooit. En er waren er genoeg die er intrapten helaas.

Ik heb ook nog een vrouwelijke collega gehad die enorm naar zweet stonk. 's Ochtends ging het nog wel, maar in de middag rook onze hele kamer er naar. Inclusief wijzelf. Heel genant als je rond 4 uur nog naar een afspraak moest en de hele dag in die lucht had gezeten. Maar als je er voorzichtig wat van zei kon je nog een grote mond krijgen ook.

Gelukkig in mijn huidige baan echt enorm toffe collega's!