Mode van tegenwoordig...

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coentjuh

Berichten: 9926
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Mode van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-22 12:54

Ik ben niet iemand die vaak shopt, dus misschien moet ik dat vaker doen zodat de kans groter is dat ik iets leuks tegenkom...

Maar ben ik nu echt de enige die de mode van tegenwoordig totaal niet mooi vindt.. Alles is wijd, er zit geen vorm in en of niets getailleerd. Jurken op een rare tuttige lange lengte. En soms zie ik dan wel iets leuks, dan is het van die rare polyester stof waar ik binnen een uur in ga zweten. Broeken die je navelpiercing in de weg zitten. Kunnen we terug naar de mode van 2010, 2005? Of ben ik dan de enige? Kan me niet heugen wanneer ik echt iets leuks gekocht heb, waar je dan echt zo blij mee bent dat je er mee naar bed gaat en er mee op staat bij wijze van spreken.

Qimm

Berichten: 15356
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Mode van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:58

Ik vind de huidige mode overwegend leuk :D

Smaak blijft nou eenmaal heel persoonlijk. Maar tot mijn afgrijzen komen de heupbroeken terug, dus misschien is dat goed nieuws voor jou. Dat de bootcut ook weer terugkomt ben ik dan weer wel heel blij mee.

Zertab

Berichten: 13085
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Mode van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:00

Ik vind de huidige mode ook vreselijk. Broeken met wijde pijpen, shirts waarbij de mouwen ontzettend groot zijn, geen model meer in de shirtjes en alles zo tuttig...

gaucho

Berichten: 9899
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:10

Heerlijk, bootcut en wijde pijpen <3 Truien en blousen met taille moet ik dan wel iets meer voor zoeken. Jurken met taille lukt wel prima, maar daar koop ik ook niet de mainstream merken. Van veel kleur en ribfluweel wordt ik dan wel weer echt blij.

Lijsken
Berichten: 1119
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:14

Ik vind alle oversizede (spelling, help :+ ) kleding heel comfortabel, maar ik mis inderdaad wel mooie getailleerde kleding voor momenten dat ik wat netter gekleed wil gaan. Met name pakken en sweaters zijn vrijwel allemaal erg groot, zelfs als ik ze 2 maten te klein koop.
Tweedehands kopen gaat beter, en doe ik voor het milieu sowieso zoveel mogelijk, dus dat is voor jou wellicht ook een tip :)
Laatst bijgewerkt door Lijsken op 25-10-22 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

DiantaM
Berichten: 11306
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:14

Ik vind het ook vreselijk..
Begin net weer een beetje te wennen aan die wijdere broeken maar ik ben echt team skinny. Ben zelf ook slank dus al die wijde dingen vind ik niet echt mooi staan.

Sunnda

Berichten: 7853
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:15

Mijn tip: duurder kopen.
De kwaliteit is zoveel beter dat het gewoon de investering waard is. :)
En je koop prachtige kleding.

Nl'ers staan nu eenmaal niet bekend als modieus helaas. 8-)

Amber_anne

Berichten: 7183
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:16

Ik koop alles tweedehands dus heb deze problemen niet.

Vinted heeft bijvoorbeeld echt van alles erop staan

KarenQ
Berichten: 547
Geregistreerd: 05-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:19

Ik mis al jaren mooie getailleerde kleding. Ik heb gewoon een M/L qua shirts en soms is zelfs een S passend (als in, ik kan hem aan, maar het staat niet mooi) omdat het zo vormloos is. :+

En of NL-ers niet modieus zijn, weet ik niet. Ik ben nog altijd afhankelijk van het aanbod, dus ik kan niet modieuzer zijn dan wat geboden wordt. -O-

8nnemiek

Berichten: 43978
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:25

Ik ben sinds de jaren 90 stug bootcut en flare boeken blijven dragen, dus ik ben heel blij dat dat eindelijk weer een beetje terug komt :D Die skinny mode vind ik helemaal niks dus die heb ik helemaal overgeslagen :))
Wat een drama om de afgelopen jaren goede broeken te vinden! Enige voordeel was dat de bootcut broeken altijd bleven hangen totdat de uitverkoop begon haha.

Ik hou wel ook van getailleerde truien en shirts, dat is ook vaak even zoeken inderdaad.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 25-10-22 13:27, in het totaal 2 keer bewerkt

DiantaM
Berichten: 11306
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:26

Sunnda schreef:
Mijn tip: duurder kopen.
De kwaliteit is zoveel beter dat het gewoon de investering waard is. :)
En je koop prachtige kleding.

Nl'ers staan nu eenmaal niet bekend als modieus helaas. 8-)

Duur of goedkoop heeft toch niets te maken met wat er in de mode is?

Urbanus

Berichten: 45299
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:30

DiantaM schreef:
Sunnda schreef:
Mijn tip: duurder kopen.
De kwaliteit is zoveel beter dat het gewoon de investering waard is. :)
En je koop prachtige kleding.

Nl'ers staan nu eenmaal niet bekend als modieus helaas. 8-)

Duur of goedkoop heeft toch niets te maken met wat er in de mode is?


De merken die duurzamer (en vaak duurder) zijn, volgen de mode niet. Ik koop liever iets dat tijdloos is.

_Tarzan

Berichten: 11437
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:35

Helemaal mee eens!
Ik ben flink afgevallen en kan eindelijk weer m'n figuur tonen en nu is de mode zo vormeloos -O- :')
Dé reden dat ik dus in m'n oude kleren van 10 jaar geleden loop, daar pas ik weer in en vind ze nog steeds redelijk leuk.
Scheelt ook een hoop geld trouwens :')

DiantaM
Berichten: 11306
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:35

De duurdere merken hebben meer tijdloze objecten dat klopt. Maar ook zij volgen toch echt een bepaalde stijl die afhankelijk is van de mode.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:35

Ja, het is zoooo lelijk allemaal. Lijkt wel alsof alle winkels vooral focussen op wat smakeloze pubers willen := Gênant en afgrijselijk allemaal. Schreeuwerige kleuren, vormeloos, typische 'not a phase mom'- flutjes.

Enige optie vind ik nu online shoppen. Vooral van Vinted, vind kleding van een aantal duurdere merken nog wel mooi. Die merken zoek ik dan op op Vinted en haal het meeste daar vandaan. Bijvoorbeeld Reiss, Sandro, Maje, SAMSOE&SAMSOE, ba&sh , Ted Baker. Afhankelijk van je smaak natuurlijk :)

Urbanus

Berichten: 45299
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:36

DiantaM schreef:
De duurdere merken hebben meer tijdloze objecten dat klopt. Maar ook zij volgen toch echt een bepaalde stijl die afhankelijk is van de mode.


De merken die ik koop niet. Dat is gewoon 1 stijl die niet afhankelijk is van wat er in verdere winkels ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:50

Urbanus schreef:
DiantaM schreef:
De duurdere merken hebben meer tijdloze objecten dat klopt. Maar ook zij volgen toch echt een bepaalde stijl die afhankelijk is van de mode.


De merken die ik koop niet. Dat is gewoon 1 stijl die niet afhankelijk is van wat er in verdere winkels ligt.
Zelfde hier. Ik koop niet bij fast fashion winkels omdat je vaak toch vrij belabberde kwaliteit koopt en alles over drie weken toch weer "uit" is, of het moet gewoon een hemdje zijn o.i.d. Ik heb de meeste van mijn kleding al jaren en heb niet het gevoel dat het toen meer of minder in de mode was dan nu.

Vinted is inderdaad ook een goede optie. :j

Popstra
Berichten: 14593
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:52

Overzise is sinds vorig jaar nogal in ja.
Dat staat niet iedereen.
Maar als je goed rond snuffelt vind je echt wel leuke dingen. Je hoeft de trends niet te volgen en ja, de goedkopere ketens hebben meest wat de huidige trend is.

Ik denk dat binnenkort het getaileerde weer terug komt enkel zal dat ook weer net even anders zijn dan jaren terug.

Soepblik
Berichten: 1205
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Mode van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:56

Het mooie van mode is dat je er niet in mee hoeft te gaan. Ik hou zelf erg van mode, en heb vaak genoeg trends waarvan ik denk van: jezus, wat is dat lelijk. Of dat staat me niet.

De "kunst" is om een kast op te bouwen van stukken die lang mee gaan waar jij je comfortabel in voelt en die jij mooi vindt, die de basis van jouw stijl vormen. Alles wat er aan trends langskomt kan je daar wel of niet in opnemen, kijkend naar of het erbij past en of jij het wel of niet mooi vindt.


Beter je eigen stijl dan altijd maar aan wat iedereen aanheeft die enkel met de mode meegaan.

Mars

Berichten: 33498
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 14:01

Oversized slobberspul vind ik ook niks, word je zo vormloos van. Helaas is het inderdaad de laatste jaren meer regel dan uitzondering.
Hetzelfde met die cropped truitjes… daar heb je toch niets aan in de winter.

Coentjuh

Berichten: 9926
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-22 14:03

Even de reacties van hierboven bijgelezen..

Qua prijs ben ik ook wel na gaan denken. Iets leuks mag heus wel wat kosten. Moet ergens dingen loslaten :D. Ik kan trouwens nooit slagen bij die stomme Primark of H&M, daar ga ik niet eens naar binnen. C&A daar en tegen wel, en dat viel ook weer tegen! Maar aangezien mijn kleding jaren mee gaat, ik haast niets weg doe en ik verder zuinig leef, wil ik aan mooie kleding echt wel geld uitgeven, das het probleem niet. Maar de mode wel. En ik heb niet veel nodig, maar het is gewoon leuk om een nieuw setje te hebben voor de herfst/winter. We blijven vrouwen toch!

Wijde pijpen enzo of flared vind ik echt wel prima en leuk. Heb zelf ook een flared broek, staat heel mooi, maar wel navelpiercing pijn de dag erna :D. Broeken zijn trouwens niet echt het probleem. Die gaan toch meestal lang mee en heb ik nog zat.

Het gaat meer om gewoon een leuk shirtje of jurkje is gewoon niet te vinden. En inderdaad een beetje getailleerd als het op jurkjes aankomt, vrouwelijk. Of leuk shirtje of truitje, en dan niet super kort voor blote buik. (een truitje zonder dat je gelijk die lovehandles ziet, ik ben niet super dik maar ouder word ik ook) }:0

Resultaat van mijn lange shoppingdag van vorige week. 1 longsleeve met bloemetjes van de C&A voor 7,99 :') en moe van winkel in, winkel uit..
Laatst bijgewerkt door Coentjuh op 25-10-22 14:12, in het totaal 7 keer bewerkt

anjali
Berichten: 15979
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 14:04

Wat ik al een langere tijd heel erg vreemd en heel lelijk vind zijn spijkerbroeken met gaten en scheuren,zowel voor mannen als vrouwen.Ik snap dat echt niet.Zou iemand me kunnen uitleggen wat doel en betekenis is van deze mode?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 34150
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Onder de rook van Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 14:05

anjali schreef:
Wat ik al een langere tijd heel erg vreemd en heel lelijk vind zijn spijkerbroeken met gaten en scheuren,zowel voor mannen als vrouwen.Ik snap dat echt niet.Zou iemand me kunnen uitleggen wat doel en betekenis is van deze mode?

Wat is doel en betekenis van mode sowieso? Dat is er niet echt, behalve er hip uitzien en kleding aanhebben volgens de laatste trends.

Maar ik snap je TS. Ik slaag tegenwoordig ook leuk bij de C&A en broeken bij MS mode. En veel op vinted en in tweedehandswinkels.

verootjoo
Berichten: 35966
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 14:10

DiantaM schreef:
De duurdere merken hebben meer tijdloze objecten dat klopt. Maar ook zij volgen toch echt een bepaalde stijl die afhankelijk is van de mode.


Ligt eraan welk merk. Ik heb pas aardig wat kleding gekregen van mijn moeder die ze al minstens 20/30 jaar heeft, wat nu nog steeds gedragen kan worden. Maar na al die tijd wilde ze uiteraard eens wat anders :+
Ik heb het op vinted verkocht, gaat als een tierelier.

Ik ga ook niet helemaal met de mode mee, soms wel, maar ik hou ook meer van tijdloze dingen waar ik echt lang mee kan doen. Ik wordt niet blij van jaarlijks een nieuwe garderobe.

anjali schreef:
Wat ik al een langere tijd heel erg vreemd en heel lelijk vind zijn spijkerbroeken met gaten en scheuren,zowel voor mannen als vrouwen.Ik snap dat echt niet.Zou iemand me kunnen uitleggen wat doel en betekenis is van deze mode?


Dit begrijp ik ook totaal niet. Maar ik vind het op zich wel handig want mijn kind heeft na een paar weken in zn nieuwe broeken al scheuren, en dat is dus juist mega hip 8-)
Scheelt weer nieuwe broeken kopen :')

Jennyj01
Berichten: 5393
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 14:12

Ik vind de mode op dit moment ook heel ingewikkeld. Vreemde kleuren en modellen. Alleen al die vormloze t-shirts tot boven in de nek. Of al die slecht zittende koltruitjes. Gelukkig heb ik een goed gevulde kleding kast en kan ik het nog wel even uitzingen. Voor wat nu in de winkels hangt heb ik echt geen dubbeltje over.