Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
secricible schreef:xMarieke schreef:Als je vrij bent tijdens de schoolvakanties, zou het best kunnen dat je in de schoolweken meer uren maakt om die extra vakanties te compenseren.
Normaal gesproken is dat iig niet zo.
xMarieke schreef:Als je vrij bent tijdens de schoolvakanties, zou het best kunnen dat je in de schoolweken meer uren maakt om die extra vakanties te compenseren.
xMarieke schreef:Als je vrij bent tijdens de schoolvakanties, zou het best kunnen dat je in de schoolweken meer uren maakt om die extra vakanties te compenseren.
Match schreef:Ik werk in het MBO (niet als docent). 1,0 FTE is voltijd = 40 uur, maar je wordt betaald voor 38,6 uur. De 1,4 uur werk je dus wekelijks meer zodat je iedere vakantie vrij hebt.
De zomervakantie is voor niet onderwijzend personeel inderdaad een paar dagen minder. Wij werken een paar dagen langer door en beginnen een paar dagen eerder.
0,6 is 3 dagen = 24 uur.
Boras schreef:Duidelijk! Bedankt![]()
Het gaat in dit geval over een baan bij het examenbureau van die MBO.
Lijkt me een functie waarin je juist in de zomervakantie wat langer door moet werken. Ik denk dan aan de herexamens.
Boras schreef:Duidelijk! Bedankt![]()
Het gaat in dit geval over een baan bij het examenbureau van die MBO.
Lijkt me een functie waarin je juist in de zomervakantie wat langer door moet werken. Ik denk dan aan de herexamens.
har166 schreef:Een MBO heeft over t algemeen geen examens in de zomervakantie. Ook geen herexamens, in het v.o zit je vast aan examenperiodes die landelijk zijn vastgelegd, maar in het MBO niet. De toa examens en proeven van de vakken worden door vakdocenten nagekeken, dat gebeurt niet in de zomervakantie.