Arbeidsduur per week ondersteunende functie CAO MBO

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Arbeidsduur per week ondersteunende functie CAO MBO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-22 15:17

Ik zie een vacature voor een administratieve functie bij een ondersteunende dienst van een MBO.
Er staat verder nog bij dat je grotendeels vrij bent tijdens de schoolvakanties. Aantal fte: 0,60.

Kan iemand me vertellen hoeveel uren je dan in de praktijk per week gaat werken onder deze CAO?

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 15:21

Ik zou uitgaan van 24 uur per week bij 0,6 fte. In je contract zou het iets kunnen afwijken (1 fte is dan 40, 39 of 38 uur)

Boras

Re: Arbeidsduur per week ondersteunende functie CAO MBO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-22 15:33

Dank je wel!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 06:52

Als je vrij bent tijdens de schoolvakanties, zou het best kunnen dat je in de schoolweken meer uren maakt om die extra vakanties te compenseren.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 07:00

xMarieke schreef:
Als je vrij bent tijdens de schoolvakanties, zou het best kunnen dat je in de schoolweken meer uren maakt om die extra vakanties te compenseren.

Normaal gesproken is dat iig niet zo.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 07:08

secricible schreef:
xMarieke schreef:

Normaal gesproken is dat iig niet zo.

Docenten werken wel meer dan hun contracturen omdat ze zoveel bovenwettelijke vakantiedagen hebben. Maar goede om dus even na te vragen.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 07:48

Meestal is 0.6 fte 6 dagdelen werken. Wat neer komt op 3 dagen. Dat zou dan ongeveer 24 uur kunnen zijn. Op de meeste scholen werkt de administratie in de zomervakantie langer door en starten ze eerder. Kerstvakantie etc zijn meestal wel vrij.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 09:22

1,0 is 5 hele dagen in het onderwijs, iets meer dan 40 uur. 0,6 is dus 3 hele dagen, of 6 halve.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 09:33

xMarieke schreef:

Klopt voor mij in ieder geval wel. Ik werk iedere week standaard 5 overuren, maar ben dan dus wel 12 weken vrij per jaar. Geen administratieve functie alleen en andere CAO.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 09:36

xMarieke schreef:

Jup, kennis van mij heeft dit ook, maakt meer uren dan 24 bij 0.6, om zo de vakantie er deels 'uit te werken'.

Dus 0.6 FTE hoeft niet gelijk te staan aan 24 uur maar kan ook bv richting de 28 gaan en dan 12 weken vakantie. Is het navragen zeker waard.

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 09:40

Ik werk in het MBO (niet als docent). 1,0 FTE is voltijd = 40 uur, maar je wordt betaald voor 38,6 uur. De 1,4 uur werk je dus wekelijks meer zodat je iedere vakantie vrij hebt.
De zomervakantie is voor niet onderwijzend personeel inderdaad een paar dagen minder. Wij werken een paar dagen langer door en beginnen een paar dagen eerder.
0,6 is 3 dagen = 24 uur.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 09:43

Match schreef:
Ik werk in het MBO (niet als docent). 1,0 FTE is voltijd = 40 uur, maar je wordt betaald voor 38,6 uur. De 1,4 uur werk je dus wekelijks meer zodat je iedere vakantie vrij hebt.
De zomervakantie is voor niet onderwijzend personeel inderdaad een paar dagen minder. Wij werken een paar dagen langer door en beginnen een paar dagen eerder.
0,6 is 3 dagen = 24 uur.

Dit was ook zo toen ik in het VO werkte als beleidsmedewerker :j
Ik werkte overigens 4 dagen, 0,8 FTE. En kreeg 30,nogwat uur uitbetaald om de vakanties te compenseren.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-22 15:15

Duidelijk! Bedankt :)

Het gaat in dit geval over een baan bij het examenbureau van die MBO.
Lijkt me een functie waarin je juist in de zomervakantie wat langer door moet werken. Ik denk dan aan de herexamens.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:34

Boras schreef:

Lijkt me een functie waarin je juist in de zomervakantie wat langer door moet werken. Ik denk dan aan de herexamens.

Maar direct na een zomer vakantie zijn er geen examens neem ik aan. Compenseert dit elkaar niet?

Gewoon vragen, hoeveel uren 0.6 fte is qua werken (24 normaal) en hoe ze de vakantie compenseren, door meer uren te werken of minder uit te betalen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-22 16:28

Ga ik morgen zeker doen :)

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 20:48

Boras schreef:

Ik werk in het HBO (IT functie) en wij hebben hetzelfde aantal vrije dagen als docenten maar zitten niet aan de schoolvakanties vast om ze op te nemen. Heerlijk!
Wellicht is het zo’n constructie, ik ga iig niet weg uit deze sector als het niet strikt noodzakelijk is :=

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-22 21:30

Haha, dat begrijp ik :D

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 21:39

Een MBO heeft over t algemeen geen examens in de zomervakantie. Ook geen herexamens, in het v.o zit je vast aan examenperiodes die landelijk zijn vastgelegd, maar in het MBO niet. De toa examens en proeven van de vakken worden door vakdocenten nagekeken, dat gebeurt niet in de zomervakantie.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-22 21:40

har166 schreef:
Een MBO heeft over t algemeen geen examens in de zomervakantie. Ook geen herexamens, in het v.o zit je vast aan examenperiodes die landelijk zijn vastgelegd, maar in het MBO niet. De toa examens en proeven van de vakken worden door vakdocenten nagekeken, dat gebeurt niet in de zomervakantie.

Dat wist ik niet. Dank je.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 08:28

Succes vandaag!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 08:34

Vaak staat er een telefoonnummer bij een vacature wat je kan bellen voor eventuele vragen. Dat zou ik altijd doen; domme vragen bestaan niet, je toont daardoor juist extra interesse en mensen hebben je naam al een keer gehoord.

Buiten dat hoor je je antwoorden ook gelijk van de bron en weet je dus meteen waar je aan toe bent ipv te speculeren

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 21:27

Je werkt als ondersteuning met een verlofkaart.

Je jaartaak is 1659 uur als full time medewerker. Die moet je invullen, en dan kun je precies zien hoeveel uur je tekort komt, of juist teveel hebt gewerkt.

Vaak werk je extra in drukke periodes, maar even afhankelijk van je baan zul je met je teammanager moeten overleggen wanneer je dit kan opnemen.

Een medewerker examenbureau zal het drukker hebben rond de diplomering, maar daarom heen juist wat meer verlof kunnen opnemen.

Mocht je meer willen weten stuur even een berichtje (en ben stiekem wel benieuwd bij welk ROC je wilt werken) ;)

Succes!