Verhuizen of niet?

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stephanie_86

Berichten: 1939
Geregistreerd: 08-01-10

Verhuizen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-22 18:50

Tja wij hebben een soort van luxe probleem en hopelijk kunnen buitenstaanders een andere blik op de zaak zetten.

Alvast Excuus voor het lange verhaal.

Ik heb een onwijs leuke baan bij mij in de buurt. Hectisch er gebeurd altijd wat en heb daar de juiste mensen achter me staan waardoor ik in de korte tijd dat ik er ben al veel kansen heb gekregen. Zo ben ik net begonnen aan een functie binnen de organisatie waarvan een hoop mensen kunnen dromen. Ik kan niet teveel op internet zeggen over mijn baan maar ik heb het onwijs naar m'n zin.

Dan mijn man. Zijn familie woont in Zeeland en hij mist zijn familie en jeugdvrienden. Hij heeft een baan die overal in Nederland te doen is in tegenstelling tot mij.

Mijn paardje staat op een leuke pensionstal een kwartier van ons huis af. Iedereen helpt elkaar. En ook daar heb ik het super naar mijn zin.

Nu de eventuele nieuwe situatie.

Een huis in Zeeland nabij Middelburg met ruimte zat aan huis om mijn paard en een ander te stallen. Wat mijn droom al is vanaf kind. Maar nu komt de maar..... ik kan overgeplaatst worden naar een locatie in Middelburg waar het vergeleken met de locatie nu gewoon saai is. Ik weet voor de 100% dat ik het daar niet naar mijn zin ga hebben. De locatie nu zou vanaf Middelburg 2 uur enkele reis zijn dus pendelen gaat niet ook vanwege wisseldiensten.

Ik laat hier alles achter incl mijn paardenvriendinnen.

Aan de andere kant mijn man is hier niet gelukkig...

Kortom een luxe probleem die ons nu een beetje de kop gaat kosten omdat ik met mijn vorige baan heb gezegd oke ik wil verhuizen omdat ik het daar toch niet naar mijn zin had. Maar dat is nu sinds een half jaar dus compleet anders vanwege mijn nieuwe baan en nu dus ook nieuwe functie.

Ik weet het even niet meer. In mijn hart wil ik niet weg maar als ik naar mijn man kijk zegt mijn hart iets anders.

KSHancox
Berichten: 1304
Geregistreerd: 02-06-22

Re: Verhuizen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 18:53

Is het mogelijk om er tussenin iets te zoeken? Dan zou je met een uur op je werk zijn en je partner met een uur in Zeeland? Of denk ik te simpel?

troi
Berichten: 17076
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 18:53

Er zijn vast meer opties dan ofwel jij gelukkig en hij niet ofwel hij gelukkig en jij niet.

Maw: verder kijken naar een optie voor jullie beiden. Bijv richting Zeeland maar wel op reisafstand van jouw werk?

senna21

Berichten: 12123
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 18:58

Poeh, lastig.
Er zijn genoeg vrouwen die hun geluk hebben opgegeven voor het ideaal van hun man. Dit zou ik niet zomaar doen, maar wel de mogelijkheden onderzoeken.
Wat zegt je man? Ben je al eens bij het bedrijf in Zeeland geweest?
Het leven geeft geen garanties, ook niet wanneer je blijft waar je bent.
Wijsheid gewenst.

Stephanie_86

Berichten: 1939
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-22 19:02

senna21 schreef:
Poeh, lastig.
Er zijn genoeg vrouwen die hun geluk hebben opgegeven voor een baan van hun man. Dit zou ik niet zomaar doen, maar wel de mogelijkheden onderzoeken.
Wat zegt je man? Ben je al eens bij het bedrijf in Zeeland geweest?
Het leven geeft geen garanties, ook niet wanneer je blijft waar je bent.
Wijsheid gewenst.


Quoten lukt niet maar voor hem is het fietsafstand want wil met z'n neefjes naar de voetbal en wil zelf weer op z'n oude club voetballen en daar hoort dan een biertje achteraf bij.

Ik ben al geweest op de locatie en er gebeurd daar precies niet zo heel veel. Ik hou van de hectiek en drukte en chaos die op onze locatie is. Het is de grootste locatie in de Benelux en in Middelburg is nog geen kwart zo groot. De medewerkers die ik heb gesproken beamen dat het er erg rustig is..

Ik wil ook niet mijn geluk opgeven maar als ik dan m'n man zie als we weer eens gaan dan is hij een gelukkig mens. Kortom we zijn beide gelukkig met elkaar maar op een andere locatie.

troi
Berichten: 17076
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 19:17

Stephanie_86 schreef:
senna21 schreef:
Poeh, lastig.
Er zijn genoeg vrouwen die hun geluk hebben opgegeven voor een baan van hun man. Dit zou ik niet zomaar doen, maar wel de mogelijkheden onderzoeken.
Wat zegt je man? Ben je al eens bij het bedrijf in Zeeland geweest?
Het leven geeft geen garanties, ook niet wanneer je blijft waar je bent.
Wijsheid gewenst.


Quoten lukt niet maar voor hem is het fietsafstand want wil met z'n neefjes naar de voetbal en wil zelf weer op z'n oude club voetballen en daar hoort dan een biertje achteraf bij.

Ik ben al geweest op de locatie en er gebeurd daar precies niet zo heel veel. Ik hou van de hectiek en drukte en chaos die op onze locatie is. Het is de grootste locatie in de Benelux en in Middelburg is nog geen kwart zo groot. De medewerkers die ik heb gesproken beamen dat het er erg rustig is..

Ik wil ook niet mijn geluk opgeven maar als ik dan m'n man zie als we weer eens gaan dan is hij een gelukkig mens. Kortom we zijn beide gelukkig met elkaar maar op een andere locatie.


Uh ja dat is nogal een flinke eis die hij stelt. Nogal onrealistisch lijkt me. Kunnen jullie je daar een extra appartement veroorloven? Dan kan hij daar een paar dagen per week overnachten.

anjali
Berichten: 15627
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 19:21

Daar in Zeeland kun je je paard aan huis hebben,wat je altijd al wou. Dat zou voor mij de doorslag geven.Want op pensionstallingen verandert er nog wel eens wat waardoor je het minder naar je zin kunt krijgen. Maar,dat is mijn persoonlijke keuze en in tegenstelling tot jou houd ik verder ook meer van een rustige omgeving.

KSHancox
Berichten: 1304
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 19:25

Stephanie_86 schreef:
senna21 schreef:
Poeh, lastig.
Er zijn genoeg vrouwen die hun geluk hebben opgegeven voor een baan van hun man. Dit zou ik niet zomaar doen, maar wel de mogelijkheden onderzoeken.
Wat zegt je man? Ben je al eens bij het bedrijf in Zeeland geweest?
Het leven geeft geen garanties, ook niet wanneer je blijft waar je bent.
Wijsheid gewenst.


Quoten lukt niet maar voor hem is het fietsafstand want wil met z'n neefjes naar de voetbal en wil zelf weer op z'n oude club voetballen en daar hoort dan een biertje achteraf bij.

Ik ben al geweest op de locatie en er gebeurd daar precies niet zo heel veel. Ik hou van de hectiek en drukte en chaos die op onze locatie is. Het is de grootste locatie in de Benelux en in Middelburg is nog geen kwart zo groot. De medewerkers die ik heb gesproken beamen dat het er erg rustig is..

Ik wil ook niet mijn geluk opgeven maar als ik dan m'n man zie als we weer eens gaan dan is hij een gelukkig mens. Kortom we zijn beide gelukkig met elkaar maar op een andere locatie.


Sorry, maar dit klinkt helemaal niet als een luxe probleem. De scenario's zijn dus:

1. Man ongelukkig, maar jij hebt een fijne baan en leuke paardenvriendinnen.
2. Man blij bij oude voetbalclub en jij geeft je leuke baan en paardenvriendinnen op.

Heeft hij al bij een voetbalclub in jullie huidige omgeving gekeken? Heeft hij überhaupt vrienden waar jullie nu wonen? Hobby's waarbij hij nieuwe mensen ontmoet?

lovelucydan

Berichten: 2075
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: Verhuizen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 19:41

Ik zou verhuizen, eindelijk eigen stal aan huis. Je kunt daar gaan werken je zegt saaier maar misschien valt dat allemaal wel mee als je er echt gaat werken. En anders kun je ook daar weer een andere baan vinden die misschien nog mooiere kansen bied

Ik had het wel geweten hoor

Gitana

Berichten: 2728
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 19:47

Oef wat lastig!
What about een tussenweg?

Paarden aan huis is supermooi idd maar dan neem je je paardenvriendinnen natuurlijk niet mee. Plus dat je het zo naar je zin hebt op je werk, dat is nogal wat om dat allemaal achter te laten!
Ik was persoonlijk gebleven waar ik zat. Geluk is veel waard en het klinkt alsof je op het moment helemaal op je plek zit.

anjali
Berichten: 15627
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 19:47

lovelucydan schreef:
Ik zou verhuizen, eindelijk eigen stal aan huis. Je kunt daar gaan werken je zegt saaier maar misschien valt dat allemaal wel mee als je er echt gaat werken. En anders kun je ook daar weer een andere baan vinden die misschien nog mooiere kansen bied

Ik had het wel geweten hoor

Ik ook hoor, paarden aan huis was altijd je droom toch.En, nu is het daar misschien saai maar als jij er gaat wonen breng jij leven in de brouwerij!

Kana

Berichten: 9083
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Verhuizen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 19:54

Het is geen gegeven dat je baan leuk blijft. Ik zou verhuizen.

KSHancox
Berichten: 1304
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 20:03

anjali schreef:
lovelucydan schreef:
Ik zou verhuizen, eindelijk eigen stal aan huis. Je kunt daar gaan werken je zegt saaier maar misschien valt dat allemaal wel mee als je er echt gaat werken. En anders kun je ook daar weer een andere baan vinden die misschien nog mooiere kansen bied

Ik had het wel geweten hoor

Ik ook hoor, paarden aan huis was altijd je droom toch.En, nu is het daar misschien saai maar als jij er gaat wonen breng jij leven in de brouwerij!


Ik vind dat erg makkelijk gezegd als je van rust houdt. TS houdt van hectiek, drukte en chaos. Ze zou dat en haar paardenvriendinnen achterlaten.

Paarden aan huis en alles zelf doen is echt niet zaligmakend, vooral niet als je het op je huidige stal naar je zin hebt met je paardenvriendinnen.

TS geeft niet aan dat haar hart niet wil verhuizen omdat paarden aan huis in Zeeland en een rustige baan zo enorm tof klinkt in haar oren.

marleen_88

Berichten: 14244
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 20:07

Niets is zeker in het leven, ook je werk en pensionstaling die je nu hebt niet.
Ik zou denk ook voor verhuizen gaan en paarden aan huis zetten, al heeft dit ook nadelen.

chanicha

Berichten: 12335
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 20:10

Als mijn man niet gelukkig is waar we wonen dan verhuizen we, zou hij voor mij ook doen en dan het voordeel van je paard aan huis en je hebt daar al een baan!
Ik zou daar niet lang over na hoeven denken.

josien_m_
Berichten: 2491
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 20:12

Je kunt ook de tijd verdelen. Nog zoveel jaar jouw ambitie, dan verhuizen en zijn ambitie vervullen?

betadine

Berichten: 3247
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 20:29

Moeilijke keuze. Ik heb mijn droom gevolgd qua paarden aan huis, maar aan de andere kant hierdoor ook een stuk eenzamer.
Lijkt me meer dat Zeeland vooral je man gelukkig zal maken, maar dat het voor jou toch een behoorlijke aanpassing zal zijn.
Is het geen idee om je man tijdelijk daar te laten wonen en in de weekenden bij elkaar te komen alvorens definitief de knoop door te hakken ?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42556
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Verhuizen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 20:43

Jeetje, wat lastig zeg... Ik zou zeker niet zomaar verhuizen en alles wat je lief is achterlaten, daar moet je goed over nadenken, het geluk van jouw man is belangrijk, maar niet belangrijker dan dat van jou, en andersom.

Is er een compromis mogelijk? Of tijdelijk proberen? Een maand daar wonen en werken, kijken of je er kunt aarden?

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 21:00

Misschien een heel andere vraag, maar hebben jullie dan al een huis op het oog? Het is echt niet dat de huizen op 15 min fietsafstand van Middelburg waar je paard aan huis kan zetten voor het oprapen liggen.

Mungbean

Berichten: 35880
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 21:04

Kun je zelf aarden in Zeeland? Dat is best een cultuur op zich namelijk.
Paard aan huis betekend ook minder contact. Dat in combinatie met een minder aantrekkelijke baan. Ben je niet bang om dat zelf in een situatie te komen waar je man nu in zit? Waar wonen jouw vrienden?
Kan je man niet gewoon regelmatig een weekendje naar Zeeland gaan?

lizy29

Berichten: 6290
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 21:06

Ik zou hier sowieso heel erg goed over nadenken. Jouw geluk hoeft niet onder te doen voor dat van hem. Hoe ziet hij dat voor zich als je aangeeft bang bent je huidige leven te missen. Vrienden kan je nieuw maken en iets meer reisafstand voor een leuke baan hoeft geen probleem te zijn maar alles opgeven vind ik toch best heftig. Een baan die zo goed bij je past zou ik in ieder geval niet zo maar opgeven. Je spendeert daar toch wel een heel flink deel van je tijd.

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 21:08

Sizzle schreef:
Kun je zelf aarden in Zeeland? Dat is best een cultuur op zich namelijk.

Hoe bedoel je dit precies?

herr_balou
Berichten: 1546
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 21:09

Maar als je een heel gave functie hebt bij je werkgever, kun je die niet meenemen naar de andere locatie en daar meteen ook meer leven in de brouwerij brengen. Je kunt het ook als een uitdaging zien. Je werkgever zal het vast waarderen als jij er voor zorgt dat de boel wakker geschut wordt.
De optie om halverwege een woonplekje te vinden is ook niet heel slecht, maar veel reistijd is echt zonde van jouw eigen tijd (met man, paard, etc) en het milieu is er ook niet bij gebaat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42556
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 21:15

Sieltjuh schreef:
Sizzle schreef:
Kun je zelf aarden in Zeeland? Dat is best een cultuur op zich namelijk.

Hoe bedoel je dit precies?

Zoals ze het zegt. Je komt er niet zomaar tussen als 'buitenstaander'. Oppervlakkig wel, maar je blijft altijd import.

Mungbean

Berichten: 35880
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 21:24

Precies zoals ik het zeg inderdaad, kun je goed met Zeeuwen overweg? Ik vind het persoonlijk namelijk niet het makkelijkste gebied (kan ook aan mij liggen uiteraard). Niets tegen Zeeuwen uiteraard, maar net als niet iedereen in Groningen of Drenthe weet te aarden is Zeeland voor mij ook een eigen cultuur.
Daarnaast vergrijst Zeeland sneller dan andere provincies, de jongeren trekken weg. Dit betekend dat bepaalde voorzieningen ook steeds meer verdwijnen.