Fijne site refurbished Macbook

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Castilja

Fijne site refurbished Macbook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-22 18:34

Hoi! Met black Friday in het vooruitzicht moet ik er toch echt aan geloven; een nieuwe MacBook. Ik heb er nu een uit 2014 die langzaam maar zeker flink af begint te takelen, maar dat mag ook wel na 8 jaar trouwe dienst. Nu zijn er erg veel tweedehands/refurbished sites en ik ben benieuwd of iemand aanraders heeft.
Waar vooral wel (of niet) te kopen? Dank!!

Courses

Re: Fijne site refurbished Macbook

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 18:46

Ik betwijfel of tweedehands/refurbished partijen echt met Black Friday daar hele zware kortingen op zullen aanbieden. Ik heb in het verleden een zo goed als nieuwe iMac van Startgoed Computers gekocht. Fijne partij, goede service en ruim aanbod. Zeker de moeite waard om even te checken :)

Castilja

Re: Fijne site refurbished Macbook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-22 18:59

Ja goeie, ik hou het even in de gaten of het niet stiekem voordeliger is om een nieuwe te halen met black friday. :') Ik ga je tip even bekijken, thx!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 19:19

Weet je al welk model je zoekt? Met black friday zijn de nieuwe vaak wel in de aanbieding, maar tweedehands nauwelijks, dus scheelt het vaak niet veel meer.
Ik zou sowieso voor een model met de M1 chip gaan, en die zijn tweedehands ook nog best prijzig omdat ze zo gewild zijn.
Verder is Startgoed een prima adres inderdaad, ik heb mijn mac daar eens laten upgraden en een andere laten repareren, en ben altijd tevreden over hun service. De refurbished modellen die ze verkopen zijn vaak niet eens uit de folie geweest, maar kosten dus ook bijna net zoveel als een nieuwe alleen met wat minder garantie.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-22 19:25

Ik kijk een beetje wat er voorbij komt, maar ik ga nu voor onderstaande specificaties:
13/14 inch
512 GB
16 GB RAM
Mac gaat vaak mee naar werkplekken dus liever iets kleiner dan wat groter.
M1 Chip ken ik niet? :Y)

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 20:16

Castilja schreef:
Ik kijk een beetje wat er voorbij komt, maar ik ga nu voor onderstaande specificaties:
13/14 inch
512 GB
16 GB RAM
Mac gaat vaak mee naar werkplekken dus liever iets kleiner dan wat groter.
M1 Chip ken ik niet? :Y)

Voorheen gebruikte Apple de processor chips van Intel voor de Mac(book)s. Sinds enige tijd ontwikkelt Apple niet alleen meer voor iPhone en iPad (Ax) eigen chips maar ook voor de Mac(book)s. M1 is de eerste generatie, M2 is er inmiddels ook. De processor is uitermate snel, het nadeel is dat het werkgeheugen op de processor zit, dus op een later moment het werkgeheugen uitbreiden behoort niet meer tot de opties.