Ervaringen gezocht met kattenren/katomheining

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myrthe_x

Berichten: 247
Geregistreerd: 16-01-11
Woonplaats: Leiden

Ervaringen gezocht met kattenren/katomheining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-22 23:52

Hoi hoi :) .

Sinds juli hebben wij een onwijs lieve britse korthaar kitten *\o/* . Eerste keer dat wij een kat hebben. Nu laat ik haar weleens naar buiten met een tuigje en lange lijn als ik zelf thuis ben maar merk dat dit niet ideaal is omdat ze snel vast zit we hebben nogal veel planten en borders in onze tuin. Nu kunnen we onze tuin niet helemaal kat proof maken want we hebben een lage schutting met de buurtjes… en los laten lopen wil ik niet door alle verhalen die ik hoor over stelen en de gevaren op straat. Maar ze vindt het wel heerlijk buiten!

Is een kattenren zielig of vinden ze dat wel leuk? Of heeft iemand nog een idee om je kat veilig in de tuin te laten? :-)


Afbeelding

Toffeltje

Berichten: 537
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 05:29

Wij hebben een flinke kattenren in de tuin, en onze katten zitten er heel vaak. We hebben kattenluikjes, dus ze kunnen altijd zelf kiezen of ze binnen of buiten zitten. Eerlijk is eerlijk, ze zouden wel veel liever los in de tuin lopen, maar dat wil ik niet ivm met vogels en auto's.

Dit is de toegang tot de ren:
Afbeelding

Met een 'kattenflat', zodat ze over het pad heen kunnen:
Afbeelding

En dit is de ren zelf:
Afbeelding

Mando

Berichten: 15876
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Ervaringen gezocht met kattenren/katomheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 05:50

Onze veranda is geheel afgesloten dus eigenlijk een kattenren.
Ideaal voor ze maar ze mogen wij als wij thuis zijn.

dierenfan
Berichten: 9861
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Ervaringen gezocht met kattenren/katomheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 05:56

Ik had eerst een kattenren. Ze vond het heerlijk buiten maar vreselijk van ons te zijn gescheiden. Toen een petsafe omheining systeem aangeschaft. Extra note die zijn nog steeds legaal ondanks dat het op stroom gaat. Er zit namelijk geen afstandsbediening bij!
Zo kon ze onze hele tuin door maar niet eruit dankzij ingegraven stroomdraadje. Bij de schutting stroom daar tegenaan gedaan. Bandje om en vrijheid.