Waarom ben jij bang voor spinnen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Waarom ben jij bang voor spinnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 08:00

Dat is een gewone huisspin Dalena. Een mannetje denk ik. Ja die kunnen erg groot worden. Wij hadden er vroeger altijd veel toen we nog buiten woonden.

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 08:05

Ik ben eigenlijk totaal niet bang voor spinnen, maar die wespspin hierboven vind ik niet zo tof.
Dat komt omdat ik wel bangig ben voor wespen ;( . Vroeger vrij hysterisch, maar ik heb me een keer verdiept in de biologie en het nut wespen, en toen werd het minder. Dat helpt dus bij mij, meer kennis over het dier.

Alle spinnen in huis mogen lekker op hun plekje blijven wonen als ze zich gedragen. Als ze me lastig vallen, worden ze vriendelijk edoch met aandrang naar buiten verplaatst.

Oorwormen daarentegen, daar zal ik nooit aan wennen. Die klauwen %) .

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 09:04

Je zou denken dat als je twee jaar in Australiƫ gewoond hebt en alle echte heftige grote en giftige spinnen daar hebt gezien, dat het in Nederland daarna wel mee zou moeten vallen met de spinnenangst.

Ik kan bevestigen dat dat niet waar is. :')

Babootje

Berichten: 26277
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Waarom ben jij bang voor spinnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 09:53

Nog een leuk spinnenweetje:
Als de spin geen weg naar buiten vindt, kan hij makkelijk weken of maanden overleven in de met stof gevulde zak. Goed doorvoede spinnen kunnen hun stofwisseling vertragen en zich op die manier ruim 200 dagen redden zonder eten.
Als je denkt dat je de spin uit de weg hebt geruimd door m op te stofzuigeren.... denk dan nog maar een keer.

Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 11:23

Babootje schreef:
Nog een leuk spinnenweetje:
Als de spin geen weg naar buiten vindt, kan hij makkelijk weken of maanden overleven in de met stof gevulde zak. Goed doorvoede spinnen kunnen hun stofwisseling vertragen en zich op die manier ruim 200 dagen redden zonder eten.
Als je denkt dat je de spin uit de weg hebt geruimd door m op te stofzuigeren.... denk dan nog maar een keer.


Dat is helemaal geen leuk weetje :')


To do today: stofzuiger verbranden

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 12:39

Babootje schreef:
Nog een leuk spinnenweetje:
Als de spin geen weg naar buiten vindt, kan hij makkelijk weken of maanden overleven in de met stof gevulde zak. Goed doorvoede spinnen kunnen hun stofwisseling vertragen en zich op die manier ruim 200 dagen redden zonder eten.
Als je denkt dat je de spin uit de weg hebt geruimd door m op te stofzuigeren.... denk dan nog maar een keer.


Denk zelfs wel langer, sommige van mijn vogelspinnen eten gewoon een jaar niet, dus denk dat kleinere dat ook echt wel vol kunnen houden... :Y)

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 12:54

Babootje schreef:
Nog een leuk spinnenweetje:
Als de spin geen weg naar buiten vindt, kan hij makkelijk weken of maanden overleven in de met stof gevulde zak. Goed doorvoede spinnen kunnen hun stofwisseling vertragen en zich op die manier ruim 200 dagen redden zonder eten.
Als je denkt dat je de spin uit de weg hebt geruimd door m op te stofzuigeren.... denk dan nog maar een keer.



Maar een spin breekt toch in ieder geval al zijn pootjes tijdens het opzuigen? Kan me niet voorstellen dat hij die kracht waarmee hij wordt opgezogen kan overleven

dalena

Berichten: 3120
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 12:58

Het grappige is dat ik geen moeite heb met vogelspinnen. Nou zie je die niet zo snel op een muur hier maar alsnog. Van die enge huisspinnen krijg ik echt de kriebels, zelfs als ze achter glas zitten. Brrrr

dalena

Berichten: 3120
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Waarom ben jij bang voor spinnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 10:58

Volgens obsidentify is het 100% zeker een valse wolfspin.. brrrr

Ik hoop dat eventuele anderen worden opgegeten door de katjes :+

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 11:18

dalena schreef:
Volgens obsidentify is het 100% zeker een valse wolfspin.. brrrr

Ik hoop dat eventuele anderen worden opgegeten door de katjes :+


Ik dacht dat die bruiner waren. En een dikker lijf hadden. Dit ziet eruit als een huisspin. Maar goed, maakt ook niet uit. Hij was groot en eng en nu plat.

dalena

Berichten: 3120
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 16:48

Afbeelding
Ik had nog een beter foto kunnen maken van het niet meer levende beest. De foto tegen de muur kon obsidentify niks mee :+