Bankstel... wel mooi, maar toch geschikt voor honden....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Bankstel... wel mooi, maar toch geschikt voor honden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-22 13:00

Ik ben op zoek naar een nieuw bankstel.... Ik wil in ons nieuwe huis wel iets fraais, maar durf het bijna niet vanwege de honden. Haha!
Ik heb 2 kleine honden die ik wel schoon boen nadat we buiten zijn geweest, maar toch... een bank lijdt er toch wel onder.
Anyway, van de bank af houden is geen optie... ik heb geen ruggengraat en vind het veel te gezellig.

Dus: wie heeft ook vrolijke bankzitters en toch een mooie bank/ oplossing?

Ineke2

Re: Bankstel... wel mooi, maar toch geschikt voor honden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 13:05

Ik zou eens gaan kijken bij de kringloop, daar staan mooie exemplaren tussen en dan is het niet zo zonde als de honden er sporen op na laten.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 13:07

Gewoon een bank kopen die je mooi vind en dan een groot plaid erop, waar de honden op mogen?
Hou je je bank netjes.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 13:13

Wij kiezen altijd voor een bank met afneembare hoezen en legen kleden of zachte mandjes op de bank. Heb ook 2 incontinentie matras hoezen die over de bank kunnen bij slecht weer en dan daar iets zachts over. Dan trekt het niet door als ze vochtig en vies zijn.
Maak ze zoveel mogelijk droog, maar ja...........

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 13:14

ClaudiaHS schreef:
Gewoon een bank kopen die je mooi vind en dan een groot plaid erop, waar de honden op mogen?
Hou je je bank netjes.

Hier net zo!
Mooie bank, met een mooi kleed op het gedeelte waar hij op mag.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 13:16

Wij hebben een nieuwe bank in bestelling staan en ook honden. Hebben ons er maar bij neergelegd dat we iets vaker een andere bank moeten kopen. :))

Nu gekozen voor een wat donkerdere kleur en soort ruwer leder en worst voor ons geïmpregneerd.
Geen stof meer, blijven de haartjes teveel in zitten.

We hebben ook kleden over de bank gehad, maar ze gaan er of naast liggen of het staat lelijk of het trekt scheef, etc.
En honden niet op de bank is geen optie. :D

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 13:27

Ik heb een bank van pilotenleer, lijkt suède maar erg sterk mijn hond springt er dagelijks op en geeft helemaal geen krassen ook trekt het geen haar aan

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 13:48

Wij zijn naar Eijerkamp gegaan met de volgende eisen: hoekbank, dik, geverfd, leer wat goed met een doek is af te nemen, hoog op de poten zodat de stofzuiger er goed onderdoor kan, geen losse kussens, brede neerklapbare hoofdsteunen zodat we een brede rugleuning kunnen maken omdat een van de honden daar graag ligt, 1 elektrisch verstelbare zitting met relax-stand en usb-aansluiting.
Die bank kon gemaakt worden en was na 4 maanden klaar.
Staat nu 3 jaar en we zijn er nog steeds blij mee.
Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 14:00

en dan liggen jullie op het hondenkussen op de vloer Albert? :D

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 14:01

Ik zit links in het hoekje dat niet op de foto staat :D

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 14:04

Wij hebben ons er inderdaad ook maar gewoon bij neergelegd dat we iets vaker een nieuwe bank moeten kopen. Bank is wel geïmpregneerd dus dat scheelt wel, maar vies wordt het sowieso met hond en kinderen.

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 14:38

Leren bank, doekje er over en het is schoon. Ik begin nooit meer aan stof.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 14:41

Ik zou eens op marktplaats of bij de kringloop kijken. Mocht je na een paar jaar toch je bank willen vervangen is het in ieder geval geen weg gegooid geld geweest.
En anders inderdaad een kleed erop (alhoewel die van mij altijd naast het kleed gaat liggen :+ )

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 14:48

Ik zou binnenkort ook graag een nieuwe bank willen en ik heb ook een hond die op de bank zit. Een lekker fleece kleedje erop is natuurlijk sowieso wel het handigst maar ik heb nu glad leer en dat vind ik met de hond toch wel ideaal, het is goed schoon te houden en het beschadigd niet zo heel snel.
Maar ik moet wel zeggen dat ik glad leren banken zelf vaak niet het mooist vind en ik nu zelf ook vaak op een kleedje zit omdat ik het leer dan te koud vind of ik met warm weer juist aan de bank plak. Dus ik twijfel nog wel een beetje over het materiaal van de volgende bank.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 14:52

wij hebben 1 of andere ecoleather bank. Half nep. Iets poreuzer dan glad leer, maar daardoor ook wel iets mooier vind ik haha. En je maakt hem alsnog zo schoon. Zijn we zelf te lui voor, dus hebben gewoon 2 plaids erop liggen die 1x per week in de was gaan :)

En hij komt van marktplaats, (ooit een nieuwe bank gekocht. Kwam een balletje onder. Toen besloot mijn duitse herder dat hij de bank wel even kon verplaatsen voor zijn balletje ;( Hij had werkelijk nog nooit iets gesloopt. Maar toen kwam ik echt thuis met een bank die volledig aan flarden was :+ ). Dus geen nieuwe banken hier :D

Wij hebben juist expres voor een model gekozen zonder pootjes. Hele bank staat gewoon op de vloer. Kan dus uberhaupt geen stof onderkomen, en ook geen balletjes.

deze is het :

Afbeelding
(al hebben wij geen hoekmodule).

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 15:31

Albert schreef:
Wij zijn naar Eijerkamp gegaan met de volgende eisen: hoekbank, dik, geverfd, leer wat goed met een doek is af te nemen, hoog op de poten zodat de stofzuiger er goed onderdoor kan, geen losse kussens, brede neerklapbare hoofdsteunen zodat we een brede rugleuning kunnen maken omdat een van de honden daar graag ligt, 1 elektrisch verstelbare zitting met relax-stand en usb-aansluiting.
[ Afbeelding ]

Ziet er inderdaad goed uit, mag ik een hele brutale vraag stellen over hoeveel deze bank gekost heeft?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 17:06

ClaudiaHS schreef:
Hou je je bank netjes.

Zo gaat het hier ook. We hebben losse kussens op de bank die met klittenband stevig vast zitten. In het begin lagen de kleedjes we los op, maar dat vloog geregeld alle kanten op. Tegenwoordig heb ik ze met lakenspanners vast zitten, gaan geen kant meer op. En dan met enige regelmaat de dekens wisselen en uitwassen en de hele bank stofzuigen.

Onze bank staat overigen op pootjes, maar onze jonge hond heeft er een sport van gemaakt zn favoriete speeltje van het moment onder de bank te verstoppen en er vervolgens om te gaan zeuren. Ook verstopt hij onze sloffen altijd daar. Scheelt om de haverklap op je buik te moeten gaan liggen om het er weer onderuit te vissen.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 17:13

Wij hebben exact dezelfde bank als de blauwe op de foto, alleen dan in het creme-wit. We kopen altijd tweedehands goede banken, inderdaad vanwege de honden. Deze bank is echt ideaal, we hebben er plaids overheen liggen, maar regelmatig liggen ze erop als deze in de was zitten. Hij is zo goed als slijtvast en een sopje erover en hij is schoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 18:18

Dorus schreef:
ClaudiaHS schreef:
Hou je je bank netjes.

Zo gaat het hier ook. We hebben losse kussens op de bank die met klittenband stevig vast zitten. In het begin lagen de kleedjes we los op, maar dat vloog geregeld alle kanten op. Tegenwoordig heb ik ze met lakenspanners vast zitten, gaan geen kant meer op. En dan met enige regelmaat de dekens wisselen en uitwassen en de hele bank stofzuigen.

Onze bank staat overigen op pootjes, maar onze jonge hond heeft er een sport van gemaakt zn favoriete speeltje van het moment onder de bank te verstoppen en er vervolgens om te gaan zeuren. Ook verstopt hij onze sloffen altijd daar. Scheelt om de haverklap op je buik te moeten gaan liggen om het er weer onderuit te vissen.

Dit doet onze hond ook. Hartstikke bewust en expres, en als je niet oppast zit je halve avond balletjes onder de bank te vissen (of een hond te corrigeren). Dus als dat een ding is: doe je zelf een plezier en neem een bank zonder pootjes :+ Scheeltje veel rust en vrije tijd ...

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 18:27

Wij hebben de Ektorp bank van Ikea gehad en daarvan kon je de hoezen in de was doen. Een rotklus vond ik dat dus ik deed het maar 1x per jaar, maar de bank zag er altijd tiptop uit eigenlijk. Ik had meer last van verkleuring door de zon en het gel van het haar van manlief dan van de hond op de bank. Katten nagels zag je er wel op kwam ik na een week oppassen achter.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 18:30

Amandavd schreef:
Albert schreef:
[ Afbeelding ]

Ziet er inderdaad goed uit, mag ik een hele brutale vraag stellen over hoeveel deze bank gekost heeft?

5000,= euro
Maar zonder elektrisch verstelbare zitplaats en usb-aansluiting zal hij goedkoper zijn.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 18:43

Wij hadden een lichtgrijze stoffen bank met een deken voor de hond. Was geinpregneerd en goed schoon te houden. Ook met hulp van een stoomreiniger. Deze hebben we 7 jaar gehad en 6 jaar met hond.
Nu komt er over 5 weken een fluwelen bank in een donker burnt orange, ook geimpregneerd. Deken voor de hond ligt klaar.

We hebben een stabij, dus veel haar en zand ect.

Zal wel loslopen en anders over 5 jaar weer een nieuwe.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 19:59

Ik heb in 2012 deze bank van marktplaats gekocht voor 120 euro, inmiddels al 6 jaar een hond en altijd katten gehad.
Er zit geen kras op, voor het mooie zou hij een keer goed gereinigd mogen worden maar verder mankeert er niets aan.
Wel altijd fleece kleden erop.
Het is een soort suède/leerachtig materiaal. Ooit nieuw te koop bij Seats en sofa’s voor 2000 euro. Zijn geld in goud waard al zeg ik het zelf _O- Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 20:10

De mijne komt donderdag binnen.
Ik ben ook naar Eijerkamp gegaan en een heb daar een montel bank besteld. In suède leer, met anti-vlek behandeling met 7 jr garantie. De giant meen ik dat hij heet in antraciet.
Ik heb dus nog geen foto, dat kan dan pas ;) maar dit was de enige bank die ik mooi vind en lekker zit. Ik heb er een sledepoot onder laten zetten, zodat "handige harry" er onderdoor kan.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 20:13

Wij hebben altijd dubbellaagse fleecedekens voor de honden op de bank die ik wekelijks uitwas. Werkt prima!