Kinderen niet welkom bij bruiloft broer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Noppes

Kinderen niet welkom bij bruiloft broer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-22 23:08

Even mijn hart luchten.

Mijn broer en schoonzus gaan begin volgend jaar trouwen. Ze houden het klein. Een korte ceremonie, samen eten en vervolgens de mogelijkheid om te blijven slapen. Geen feest.

Nu vroegen ze ons (als we het niet erg vonden) om onze zoons (dan 3 en 6) na de ceremonie naar de oppas te brengen. Onze baby van dan ongeveer 6 weken en wij kunnen dan blijven eten en slapen. Ze zaten vanwege de locatie een beetje met de beschikbare huisje om te overnachten wat praktischer is als wij niet met het hele gezin blijven. En ze vinden het belangrijk dat wij er de avond bij kunnen zijn zonder dat een van ons ivm bedtijd kinderen eerder weg moet.

Nu snap ik die vraag vanuit hun oogpunt zeker. Het is tenslotte hun feestje. Maar feit is wel dat dit ons het gevoel geeft dat onze kinderen niet welkom zijn. Als het aan ons was, zou een van ons rond half 9 met de jongens naar het huisje vertrekken en evt. op een later moment wisselen. Ook even kijken hoe het dan met onze baby gaat.

Mijn man is hier heel resoluut in. Die heeft direct het gevoel gekregen dat onze kinderen niet welkom zijn en dat doet direct al wat hoe hij tegen mijn broer/schoonzus aankijkt. Ook ik heb dit gevoel gekregen. Van naaste familie verwacht ik ergens toch dat zij ons zelf de keuze geven. Alhoewel ik hun zienswijze ook wel kan begrijpen.

Ik zit echt in een spagaat. Wil niet dat dit tussen ons en mijn broer in gaat staan. Maar ondertussen kan ik ook niet voorbij gaan aan mijn vervelende gevoel over deze situatie. Natuurlijk gaan we wel. Waarbij evt. een van ons eerder vertrekt met de jongens of we zoeken inderdaad oppas en vertrekken bijv. alsnog na het avondeten.

Hoe kijken jullie tegen dit verzoek van mijn broer aan?

Vjestagirl

Re: Kinderen niet welkom bij bruiloft broer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 23:11

Ik vind het geen raar verzoek. Voor die kinders is er geen fluit aan om de halve avond aan tafel te zitten, en voor de volwassenen onderling is het ook leuk om gewoon lekker met elkaar te kunnen praten zonder dat de kinderen er steeds tussendoor komen. Ze zijn welkom bij de ceremonie, dus het is absoluut niet zo dat ze niet welkom zijn.

Ik zou gewoon de kinderen naar de oppas doen (en zorgen dat de oppas weet dat er een groot feest van gemaakt mag worden met pannenkoeken en films en kussengevechten) en zelf lekker in je mooie kleren aan tafel gaan zitten en met de grote mensen praten.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 23:13

Ik snap je broer wel.

Hij geeft al een goede reden aan waarom ze liever hebben dat de kinderen niet meekomen. ( Ruimte huisjes)

En ja,ook vanwege hun feest. Het is zo jammer dat jullie of 1 van jullie weg moet vanwege de kinderen.

Dus ik zou de kinderen even een nachtje ergens parkeren en gewoon genieten, jullie genieten, het bruidspaar geniet en de kinderen ook want een logeerpartij kan ontzettend leuk zijn.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 23:13

Is het geen optie om de kinderen na het avondeten op te laten halen door de oppas als je ze er echt bij wilt hebben?
Dan heb je het feest je handen vrij en heb je een middenweg gevonden

Zelf zou ik kids naar de oppas doen. Wat vjestagirl zegt, de kinderen hebben er erg niet veel aan

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 23:14

Zie het als iets positiefs, jullie hebben een avondje om lekker te feesten en je niet te bekommeren om je kids :)

Als wij nou veranderen dan hoeft het klimaat dat niet te doen. Loesje

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-22 23:14

Ik vind het ook zeker geen raar verzoek hoor. Maar omdat dit om mijn broer gaat, kan ik gewoon niet mijn gevoel negeren. Het doet iets met mij dat onze zoons/hun neefjes niet welkom zijn. Lastig om dat gevoel opzij te zetten!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 23:14

Hun bruiloft hun keuze is het eerste wat in mij opkomt.
Maar ik snap heel goed dat het voor jullie niet leuk is, zou ik ook hebben. Het gevoel alsof mijn kinderen niet welkom zijn. Maar anderzijds, ze zijn overdag met de ceremonie wel welkom.
En ze geven aan dat ze jullie er met de avond wel beide erg graag bij hebben. Is toch heel anders dat er een deel van de avond één van jullie niet bij is.
Ook begrijp ik dat er te weinig plek is in de gehuurde huisjes.
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 14-10-22 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Heel veel paardenspullen te koop https://www.marktplaats.nl/u/wgm/506611/
Volg Bo en haar verwachte veulentje [FA] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 23:15

Ik vind het geen raar verzoek en zou zeker proberen om er zelf 100% bij te kunnen zijn. Dan kun je zelf ook beter genieten ipv aan het regelen zijn. Maar je gevoel zou ik wel (op een open, niet verwijtende manier) met je broer bespreken.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 23:15

Een heel verstandig en praktisch voorstel voor iedereen. Ik heb een dochter, ik zou dit uit eigen beweging doen.

Don't make it personal. En dan doel ik op je man. Je gaf al aan dat je het volledig begrijpt.

Was het mijn man dat zou ik tegen hem zeggen dat hij het niet moet invullen voor je broer. Dat het uit praktisch oogpunt prima uit te leggen is. Ze willen jullie er graag de hele tijd bij. Niet een van jullie. Zie het als een compliment. En eerlijk, kinderen van 3 en 6 hebben niets aan zo'n avond. Die worden moe, op een gegeven moment vervelend.

Nee, je man doet moeilijk en zoekt een probleem. Dat is een keuze. Geen goede.

Veel plezier!

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 23:17

Ik snap beiden wel…,

Ik zou de jongens na de ceremonie naar een logeeradres brengen.
Die hebben het zitvlees waarschijnlijk nog niet voor lang tafelen. Een baby van 6 weken kan prima in de wandelwagen slapen.
Rond 20:30 zouden wij wellicht net aan het hoofdgerecht zitten als het kindervrij is…

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 23:18

Ik denk dat je het helemaal zo niet moet zien. Wij wilden de kinderen van iedereen er ook niet bij op ons feestje. En dat had niets met de kinderen zelf uit te staan. Maar je weet zelf hoe het gaat. Zonder kinderen heb je je "handen vrij" hoef je nergens "op te letten".

Wij hielden ons feestje tegen een bosrand aan, wij vonden dat tricky plus diegene die erover vielen dat de kinderen niet mee mochten keken nogal graag diep in het glaasje ook met hun kinderen erbij. Thuis kan ik je daar niet in tegenhouden maar dat faciliteren deed ik niet aan mee.

Ergens wel jammer dat jullie zo ertegen aan kijken terwijl er nog niet over gesproken is(?).

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 23:20

Is het heel erg als voor deze ene bijzondere gelegenheid, hun bruiloft, de dag dat het om hen en om hun liefde gaat, dat die ene keer, de kinderen niet welkom zijn? Het betekend niet dat ze jouw kinderen niet lief of belangrijk vinden.
Voor mij draait een bruiloft om het bruidspaar en gun ik hen alle ruimte om er een dag van te maken precies hoe zij het willen.
Gun jouw broer de dag van zijn leven en respecteer zijn wens.

Eva <3 B+13 (PR 221,5) L1+11 (PR 197,5) L2+11 (PR 202), M1+12 (PR 203), M2+11 (PR 189), Z1+1

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 23:20

Eens met iedereen hierboven, mede om deze redenen nodigen wij ook geen jonge kinderen uit op onze bruiloft. Daarnaast, voor de kinderen is het ontzettend saai en ze moeten zich de hele dag netjes gedragen ondanks veel prikkels. Een halve bruiloft is dan beter behapbaar en dan zijn ze er toch bij.

Andersom net zo, als ik kinderen zou hebben, zou ik ze ook niet de hele dag meenemen naar een bruiloftsfeest. Maar als kind zijnde had ik daar ook echt een enorme hekel aan (ondanks dat ik 2 zusjes heb) en gingen we ons altijd misdragen omdat we ons kapot verveelden in de hoop dat we eerder weg zouden gaan O:)

Beat drums, not people!

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 23:21

Heb op mijn eigenbruiloft de Kids ma het eten weggedaan.. en ook kleine neefjes/ nichtjes tot na het eten dan lekker na huis/ oppas

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 23:25

Pick your battles. Het leven is al moeilijk genoeg, is het zo’n groot probleem om de kinderen één keertje bij de oppas te brengen? Ik snap enigszins het gevoel wat het bij jullie oproept, maar je broer heeft zijn redenen goed aan je uitgelegd begrijp ik? Het zou zonde zijn als dit kleine ding, op hun speciale dag nota bene, een goede familieband in de weg zou staan. Misschien kun je dit gevoel bespreekbaar maken? Ik denk dat een goed gesprek al een hoop op zou lossen!

Flip. <3 Van mij sinds 03/07/20.
Yeah with every broken bone, I swear I lived

DuFraize

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 23:25

Het is vrij normaal om geen kinderen uit te nodigen op een bruiloft. Zodat ouders ook zonder continue met de kinderen bezig te zijn kunnen genieten van het feest en kinderen de boel niet verstoren.
Ik kan me herinneren dat ik heel sporadisch mee mocht naar bruiloften. Onze bruiloft is ook kindvrij.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 23:28

Het is hun bruiloft, respecteer hun wensen voor die ene dag. Je kinderen mogen al bij de ceremonie zijn, wees daar blij mee en zorg dat ze stil zijn. Niets zo irritant als kleine kinderen die daar doorheen komen.

Hun bruiloft, hun feest, hun dag.

Meer leren over vriesdrogen en voedsel conserveren? Volg me op Instagram Forest Bitez
Een nieuwe Homestead en het voedselbos Catlady_Homestead

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 23:30

Citaat:
Mijn man is hier heel resoluut in. Die heeft direct het gevoel gekregen dat onze kinderen niet welkom zijn en dat doet direct al wat hoe hij tegen mijn broer/schoonzus aankijkt. Ook ik heb dit gevoel gekregen. Van naaste familie verwacht ik ergens toch dat zij ons zelf de keuze geven.

Zou dat laatste ook niet ingegeven zijn doordat je waarschijnlijk zelf de keuze zou maken om ze wel mee te nemen, en dat ze daar al op voorgesorteerd hebben?

Kinderen van deze leeftijd zijn meestal nogal aanwezig/bepalend. Kunnen ze niks aan doen, want daar zijn het kinderen voor. Maar ze zijn vaak wel heel bepalend voor je etentje/feestje etc.

Voor de kinderen zelf zou ik het ook helemaal niet willen. Lekker naar de oppas lijkt me ook veel fijner voor iedereen.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 23:33

Je kinderen zijn wel welkom… anders mochten ze niet mee naar de ceremonie…
Ze willen jullie allebei er bij, zonder dat er gewisseld moet worden.

Dus nee het is geen raar verzoek.

Het is hun trouwdag hun wensen. Dus geen eigen verwachtingen/wensen.

I know you'll be a sun in somebody else's sky

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 23:34

Ze zijn toch welkom op de ceremonie als ik het goed lees? Dat vind ik al heel wat voor jonge kinderen en netjes van je broer.

Vind de vraag vanuit hun volledig logisch en zie het probleem dan ook niet zo. Toch niks aan voor kinderen? En daardoor ook vervelend voor de ouders.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-22 23:35

Het was voor mijn gevoel toch anders geweest als we hier zelf een keuze in hadden kunnen maken.

Als we met de familie een weekendje weg gaan dan blijven de jongens er ook bij zolang het leuk voor ze is en ze gezellig zijn. In die zin weten ze hoe wij er in staan.

En het voelt gewoon dubbel. De familie is compleet. Ook de volgende ochtend. Maar onze jongens mogen er niet bij zijn.

Overigens is er dus geen feest na het eten. En is het voor ons überhaupt de vraag tot hoe lang we kunnen blijven ivm jonge baby.

Het is absoluut niet de bedoeling om hier een familie ruzie over te krijgen. Ik vind het ook geen raar verzoek. Maar het gevoel dat ze niet gewenst zijn doet wel wat met me. Ik weet van andere schoonzus bijv. dat ze juist haar neefjes er graag bij zou willen hebben. Die horen er volgens haar gewoon bij. Natuurlijk begrijp ik dat niet iedereen er zo instaat, ik respecteer die keuze. Maar het maakt mijn gevoel niet anders.

Oscar
Forumcoördinator

Re: Kinderen niet welkom bij bruiloft broer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 23:39

Citaat:
Maar het gevoel dat ze niet gewenst zijn doet wel wat met me.

Ik denk dat je het allemaal wat te dramatisch benaderd. Ze zijn wel gewenst, maar ze zijn niet uitgenodigd voor het eten. Dat is wat anders dan niet gewenst zijn.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 23:39

Ik denk dat je het veel te groot en persoonlijk maakt.

quera. Voor altijd en langer

Me. An empath.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 23:40

Ze zijn toch welkom en gewenst? Alleen ‘s avonds graag even zonder om logische redenen. Als ik vrienden uitnodig om ‘s avonds iets te doen ga ik er al automatisch vanuit dat de kleine kinderen thuis blijven. :o

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 23:41

Maar dit is geen gewoon weekendje weg, dit is de BRUILOFT van je broer.

Jouw gevoelens en die van je man doen er niet toe.
Het is niks persoonlijks naar jullie kinderen, staat hier compleet los van.
Het is hun dag, niet die van jou of jouw kinderen.