Ervaringen met VidaXL

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7

Ervaringen met VidaXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-22 11:07

Beste bokkers,

Hopelijk is er iemand die mij kan helpen.
Ik zoek me al weken suf naar een salontafel die precies in mijn inrichting past. Nu heb ik er eindelijk eentje gevonden, en dat voor onder de 100 euro. Het probleem is: Het komt van VidaXL. Nog nooit van gehoord dus ik heb even gegoogled op reviews en die zijn echt om te huilen. Van beschadigde producten tot geen klantenservice tot geld kwijt. Daarom steeds maar weer weggeklikt, maar door die reclame die continue tevoorschijn komt door al mijn geklik op deze advertentie kom ik er keer op keer weer bij terug :') En er bestaan ook wel wat goede reviews.

Je zou zeggen: Gewoon proberen en kijken en anders terug. Maar ik lees ook beroerde dingen over terugzenden, en aangezien mijn huis pas in Januari komt is het niet heel ideaal om de gehele tafel in elkaar te moeten zetten en weer uit elkaar te halen en in januari weer in elkaar. Kan natuurlijk wel, maar vergt wel even tijd en om daarna alles weer netjes in de doos te krijgen..

De kwaliteit zal ook niet 10 jaar meegaan, aan de andere kant: Het is een redelijk simpele salontafel dus wat zou er aan kapot kunnen gaan behalve krassen op je tafel?

Bokkers ervaringen met deze site?

Suzanne F.

Re: Ervaringen met VidaXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 11:09

Ja ik heb er weleens besteld, een stoel. Was prima. Maar vaak als je googlet op het artikel vind je het ook ergens anders. Fonq ofzo, of Bol.com

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 11:14

Ik heb 2 tuinstoelen van VidaXL. Waren daar een stuk goedkoper dan bij andere aanbieders, dus ik twijfelde ook wel (is het te mooi om waar te zijn?). Maar alles werd netjes op geleverd en de producten zijn precies zoals beschreven. Ik zou er wel weer durven bestellen.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-22 11:21

Dank tot zover.

Slim Suzanne, daar was ik nog niet opgekomen. Ik zie dat hij ook bij Leen Bakker wordt aangeboden alleen daar staat weer op de site als het product niet juist is dat er contact opgenomen moet worden bij de verkooppartner. Dus dan koop ik hem alsnog eigenlijk rechtstreeks bij VidaXL. En afhalen in de winkel kan niet.

Edit: Ik zie dat hij ook via Bol wordt verkocht. Eens even kijken hoe dat zit qua verkooppartner.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 11:34

Hier een schuurtje en plantenbakken via hun. Schuurtje was niet goed geleverd en binnen paar dagen kregen we het juiste materiaal nageleverd. De plantenbakken waren gewoon goed.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 11:36

Ik heb een dressoir van hun
Prima levering en stevig ding.
en ben er blij mee .
Ik geloof dat er toen wel een verkeerde kleur is geleverd maar die vond ik uiteindelijk mooier dus die aangehouden haha

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 12:13

Een maand of wat geleden bestelde ik een partytent met 2 zijwanden en 2 losse zijwanden. Bij levering bleken losse zijwanden hele andere stof dan tent. Omdat de tent met 4 wanden ook te koop was vroeg ik of de wanden geruild konden worden. Kreeg een reactie van de klamtenservice met spelling die door vertaalmachine leek te zijn gemaakt. Maar ruilen kon niet. Wel hele bestelling retourneren. Onder welke voorwaarden ik dat wilde. Hun zichttermijn of de reguliere. Ene was gratis, ander niet. Tja, wat denken jullie zelf? :+
Vervolgens alle mogelijke moeite om de retourlabels te ontvangen want op hun website waren die niet terug te vinden. Uiteindelijk gelukt en toen wachten op terugstorten van mijn geld. Zou binnen 2 weken zijn. Via t&t code die ik had zag ik dat de retourzending al bij ze was afgeleverd, maar na 2 weken….niets! Dus weer contact opgenomen dat hun termijn was overschreden en ik nog niet eens een ontvangstbevestiging van de retour had. Toen kreeg ik ineens een bericht dat de betaling was aangemaakt en mijn geld binnen een paar dagen werd over gemaakt.
Denk niet dat ik snel weer bij ze bestel. Leveren kunne ze vlot, maar als het niet voldoet kost het flink moeite om producten te retourneren en je geld terug te krijgen.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 12:26

Ik heb een klein tafeltje besteld, echt schandalige kwaliteit. Was ook al een keer verkocht, uitgepakt en retour gezonden denk ik. Het stond zo scheef als maar kan en een kant is gewoon niet afgewerkt.
Ik ben vrij handig en heb het kunnen fixen, want het was verder wel precies wat ik zocht. Klacht ingediend bij de klantenservice, vrij snel antwoord dat ik mocht retouren of dat ik wat geld terug kreeg (30% ofzo). Ik heb gekozen voor het geld en dat had ik vrij snel binnen.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 13:30

Omdat dit topic beter op HTT past ga ik het daar naar toe verplaatsen.
LN --> HTT

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 13:45

Ik heb prima ervaringen met VidaXL, ooit echt een mooi bureau gekocht, die was duur maar wel echt de helft van wat andere aanbieders vroegen. Voor die prijs echt mooi massief hout, idd bijna te goed om waar te zijn.

Ook ooit een goedkope massagestoel gekocht voor vriendlief. Dat ding was echt flut :') Was de prijs ook naar, maar die gaf ik geen langere levensbestendigheid dan 6 weken. Dus die heb ik zonder problemen geretourneerd. Meen me zelfs te herinneren dat ze 't op kwamen halen.

Ze schijnen alleen niet fantastisch met personeel om te gaan (lees: bulgarenparken enzo). Dus dat houd ik altijd wel in mijn achterhoofd als ik iets enigszins vergelijkbaars ergens anders kan vinden. Maar ik zie ook redelijk vaak vergelijkbare producten voor 't driedubbele in de winkel staan en dan wordt het verhaal snel anders :P

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 14:01

Ik heb er eens een leren halster besteld voor mijn paard (ja, ze verkopen paardenspullen :')). Kleur op de foto was heel duidelijk cognac, heb een donkerbruin halster gekregen. Toen daarover contact opgenomen en ze hebben me mijn geld terug gegeven en mocht het halster houden. Dus wat dat betreft zit het met de klantenservice in mijn ervaring wel goed! Ik heb overigens via bol.com bij ze besteld. Maar contact over de klacht liep gewoon via VidaXL.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 18:03

Pas een hocker op hun site gezien. Toen ik even doorzocht vond ik dezelfde op bol.com maar dan goedkoper. En aangezien bol niet moeilijk doet met iets terugsturen als je niet tevreden bent was de keuze niet moeilijk.
Dus even goed door zoeken of het niet ergens anders goedkoper te krijgen is.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 18:19

Enkele keren opnieuw een kans gegeven met verschillende producten, maar de kwaliteit is echt iedere keer weer om te huilen. En het was bij ons meer regel dan uitzondering dat pakketten incompleet kwamen.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-22 22:29

Dank voor alle reacties. Toch best wat ervaringen zo.

Ik heb de gok genomen en hem via bol.com besteld. Toch maar openmaken dan als ik hem heb ontvangen en dan kijken of hij netjes is. En anders kan hij mooi terug via bol.com als het goed is :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 07:42

Ik heb een tuinset van VidaXL. Wat een waardeloze kwaliteit. Goedkoop was echt duurkoop in dit geval :+

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-22 09:45

En hij is beschadigd. Dus ga hem retourneren en niet opnieuw bestellen. Jammer maar helaas.

Gelukkig heb ik hem via bol.com via een andere verkooppartner maar niet via vida. Dus ik verwacht gewoon mijn geld netjes terug te krijgen :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 09:48

Amado7 schreef:
En hij is beschadigd. Dus ga hem retourneren en niet opnieuw bestellen. Jammer maar helaas.

Gelukkig heb ik hem via bol.com via een andere verkooppartner maar niet via vida. Dus ik verwacht gewoon mijn geld netjes terug te krijgen :)

Dat is jammer. Via Bol is altijd wel veilig bestellen inderdaad.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 09:52

Hier ook 1x via VidaXL besteld en nooit weer. Waaibomenhout, overal splinters en beschadigingen.

Goedkoop is duurkoop gaat bij VidaXL wel op.

ir_2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 10:16

Mocht je echt problemen krijgen: ze zitten bij mijn kantoor in het pand, dus dan kun je altijd nog op bezoek gaan haha

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 10:42

Ik heb er mijn bank voor op t balkon besteld. Het heeft 2 maanden (bijna 3) geduurd voor alles compleet was. Of ja…het was wel in 1x compleet geleverd hoor, maar er was een onderdeel stuk. En op zich makkelikk zelf te maken maar het kostte genoeg geld dus ik vond dat hun t mochten regelen. Sturen ze tot 3x toe het verkeerde onderdeel op. Ondanks foto’s van het onderdeel en onderdeelnummer. Ik heb zelf besloten niet meer voor VidaXL te kiezen want het kostte me flink wat frustratie en doorzettingsvermogen om het geregeld te krijgen.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 10:46

Hier een aantal jaar geleden via Bol.com besteld bij deze partij. Een volledige meubelset van 4 delen. Alles op tijd geleverd en het was ook compleet.
Tja, het is geen beste kwaliteit :+ Na 3 jaar hield het er allemaal wel mee op, maar voor die prijs was het prima toentertijd.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 11:15

Salontafel besteld bij VidaXL. Was op het plaatje precies wat we zochten. Verder was nergens een vergelijkbare te vinden, dus de gok genomen. Helaas wat een rommel! Het blad was zo scheef en een stuk kleiner dan het onderstel, dat het met geen mogelijkheid in elkaar gezet kon worden. Ook ontbraken een deel van de schroeven en was door de verzending en het slechte inpakken het blad beschadigd. Het retourlabel zat er bij voor de gratis retourservice. Gelukkig wilde de lokale AH het grote pakket ook aannemen. Na een paar dagen kwam het pakket ook netjes aan bij hun magazijn, maar de terugbetaling kwam maar niet. Meerdere malen contact op moeten nemen voordat het geld terug kwam. Voor mij eens maar nooit meer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 14:59

Ik heb 2x iets besteld bij Vida-XL.
De 1x een set winddoeken. Die waren zo dun dat ze geen wind tegenhielden. Dus retour en netjes geld terug gehad.

2x een salontafel van echt hout. Die kwam en was dusdanig beschadigd dat gebruik niet meer mogelijk was. Foto's gemaakt en opgestuurd. Ze hebben per omgaande een nieuwe gestuurd en de kapotte mocht ik houden. Daar heb ik nog een paar leuke kleine dingen als klokken en lampjes van kunnen maken :)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 15:42

Ik heb er wel eens besteld en de kwaliteit was echt be-roerd.

Het was een tuinset met een salontafel die je omhoog kon uitklappen tot dinertafel.

Nou de kussens waren al de verkeerde kleur (wit i.p.v. grijs) en ontzettend dun, zaten dus helemaal niet lekker.
De gaten waarmee je de onderdelen aan elkaar moest bevestigen waren zo krom als een hoepel en/of zaten zo scheef dat er met geen mogelijkheid een schroef doorheen kon.

Eerst contact gehad over de kussens, want met veel moeite was de montage van de set gelukt. Gevraagd of er grijze kussens gestuurd konden worden. Nou, dat kon.

Kreeg ik ze enkele dagen later binnen, weer wit :')

Dus ik opnieuw contact gezocht en bleek dat die kussens helemaal niet grijs leverbaar waren en dat dus de verkeerde kleur op de website stond.

Toen wilde ik de set niet meer, ook mede vanwege de beroerde kwaliteit en de dunne kussens, dus terug gestuurd. Was nog een heel gedoe met zo'n gevaarte, het zijn uiteindelijk drie pakketten geworden. Over het retourneren deden ze dan weer niet moeilijk, de klantenservice was best prima.

Ben daarna naar de Cranenbroek gegaan en heb voor 100 euro minder een tien keer degelijkere set gekocht :Y)

Dus omwille van de kwaliteit zou ik het niet aanraden.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 16:20

Nog maar 1x bij hun besteld, maar alles wel inorde.
Snel geleverd, alles was OK. Kwalitatief beetje het Ikea idee.. het ziet er mooi uit, maar wees er zuinig mee :+