Iets gepersonaliseerd besteld maar niet tevreden zijn….

Moderators: Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja, ynskek, Essie73, Ladybird

Alja

Iets gepersonaliseerd besteld maar niet tevreden zijn….

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-22 19:51

Hallo bokkers

Ik ben benieuwd naar meningen van anderen en hoe ik dit kan gaan oplossen.

Ik heb twee gepersonaliseerde artikelen gekocht met de naam van m’n dochter.
Nu kreeg ik het vandaag binnen en ben eigenlijk niet zo tevreden.
Bij het eene naambordje zit er een beschadiging in de hoek en de andere is vlekkerig en niet strak geschreven.
Nu heb ik de shop aangeschreven en volgens hun vol doen de bordjes gewoon aan de norm.
Ik mag het wel terug sturen maar dan mag ik geen nieuwe bij ze bestellen
Ik heb ook voorgesteld om alleen nieuwe naambordjes op te sturen want de producten waar het op zit is niks mis mee maar dat doen ze niet.
Helaas is dit het enigste bedrijf in Nederland die zoiets doet anders was de keuze wel makkelijk, zou het dan gewoon bij een ander bestellen maar helaas..,
Hierbij de foto’s

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Alja

ONDERSCHRIFTLOOS

8nnemiek

Re: Iets gepersonaliseerd besteld maar niet tevreden zijn….

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 19:58

Dat is wel erg slordig inderdaad := Zo te zien gemaakt met maskeertape en wat verf eroverheen gezet zonder dat de tape goed vast zat of de verkeerde tape gebruikt. Dan kruipt de verf eronder en krijg je dit soort 'bleeding'.
Ik heb een aantal jaren naambordjes gemaakt, maar zoiets zou ik niet eens opsturen, en volgens mij moet dit ook vrij makkelijk te verbeteren zijn, met een klein penseeltje en de juiste kleur verf.

Zijn hun voorbeelden wel helemaal scherp?

Op zoek naar een trouwvideograaf of fotograaf? ABCreatief Videoproducties   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎   
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 20:18

@8nnemiek, helemaal met je eens. Vooral die tekst.
Ben je zelf handig ts? Hebben ze een algemene voorwaarden op hun website staan?
Verder durf ik juridisch geen antwoord op te geven, daar ik daar niet bekend mee ben.

Wel weet ik, dat mocht je handig zijn: de werkschuur in Dwingeloo stencils heeft die voor verf gebruikt kunnen worden en zij geeft ook fijn advies met dit soort plankjes. Die zit een uur bij je vandaan, had ik even opgezocht, maar wel altijd fijne ervaring met haar.
Ik kan met stencils werken, maar alleen ben ik niet vaak in de buurt en durf dat niet heel erg aan om op te sturen, maar eerst met het bedrijf oplossen lijkt me de beste stap.:)

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 20:40

nou die hadden ze van mij mooi terug gekregen zeg, heel lelijk. zoiets is toch wel zelf te maken? hebben ze geen fb? in dit geval zou ik het daar toch mooi even delen...

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 20:57

Dit is gewoon echt niet netjes die uitgevlekte letters.
Die beschadiging zou ik me persoonlijk minder aan storen.
Zo’n reactie is echt slecht van dit bedrijf.

Winnaars hebben een doel, verliezers slechts een excuus..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 21:03

Oh nee, nee, dit is niet acceptabel. Die tekst is echt niet goed, dat ze dat uit durven sturen...

Je zou het naambordje zelf kunnen 'repareren', dus schuren, opnieuw beitsen en de naam er zelf op zetten met een stencil. Maar eigenlijk vind ik dat het bedrijf nieuwe naambordjes moet verzorgen.

Hoe zijn de recensies voor dit bedrijf? Zijn er meer mensen die een slechte print hebben gekregen?

*Burp*

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 21:05

Slordig werk.
Zowel de naam als het slechte leersnijwerk, en de beroerde afwerking daarvan.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 21:28

Is dit echt een bedrijf, of een particulier?

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 23:34

Wat lelijk! Het lijkt verdorie wel krijtstift zo'n waas zit er omheen. Die kale hoek ook. Ik zou me doodschamen om zoiets af te leveren. Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze inderdaad de enige zijn die zoiets leveren, maar hier heb je in ieder geval niet veel aan. Als ze zelf niet zien wat hier mis mee is zou ik ook weinig vertrouwen hebben in een vervangend exemplaar. :=

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-22 00:22

Vjestagirl schreef:
Is dit echt een bedrijf, of een particulier?

Echt een bedrijf

Mand en stijl

ONDERSCHRIFTLOOS

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 05:37

Ik had mijn geld terug gevraagd. Wat een aanfluiting dit.

Doe wel en zie niet om

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 05:49

Ik als hobby van gepersonaliseerde dingen zou dit nooit zo opsturen. En zeker naar oplossing zoeken heel slecht dit!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 05:50

Ik zou dit ook niet accepteren!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 06:04

Dit staat in de algemene voorwaarden:

5.4. De door Mand & Stijl geleverde zaken mogen, tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld in de orderbevestiging, een afwijking in de maatvoering hebben van de op de website vermelde maatvoeringen. Deze afwijking kan veroorzaakt zijn doordat de producten handgemaakt zijn. Een kleine afwijking geeft de consument geen recht de gekochte zaken niet te aanvaarden, noch op enige andere wijze aanspraak te maken op welke vorm van schadevergoeding, dan wel vervanging van de geleverde zaken.

Artikel 9. Gebreken; klachttermijnen
9.1. De consument dient de gekochte zaken bij levering - of zo spoedig daarna als mogelijk - te (laten) onderzoeken. Hierbij dient de consument na te gaan of de geleverde zaak aan de overeenkomst beantwoord, te weten:
- of de juiste zaak is geleverd;
- of de geleverde zaak voldoet aan de overeengekomen kwaliteitseisen of - indien deze ontbreken - aan de eisen die gesteld mogen worden voor een normaal gebruik.
9.2. Wordt een zichtbaar gebrek of tekortkoming geconstateerd, dan dient de consument deze binnen 2 werkdagen na levering aan Mand & Stijl te melden.

9.4. Indien is aangetoond dat de producten niet aan de overeenkomst beantwoorden, heeft Mand & Stijll de keuze de desbetreffende producten tegen retournering daarvan te vervangen door nieuwe producten dan wel de factuurwaarde daarvan te restitueren.

9.5. In het kader van de Wet Kopen op Afstand heeft de consument bij het doen van aankopen via Internet recht op een `afkoelingsperiode` van 14 werkdagen na aflevering van het product. Binnen deze periode mag een product worden teruggestuurd zonder opgaaf van reden, waarbij de klant zelf de portokosten voor het terugsturen dient te betalen. Wanneer u zich heeft bedacht over een via onze site gedane bestelling en u wenst de goederen te retourneren, doe dit dan direct na ontvangst. Omdat verzending altijd voor rekening en risico van de verzender geschiedt, dient het pakket deugdelijk verpakt en voldoende gefrankeerd te zijn (onvoldoende gefrankeerde post wordt reeds geweigerd). Wanneer de teruggezonden goederen compleet, in originele/onbeschadigde verpakking en ongebruikt zijn, dan storten wij het door u betaalde aankoopbedrag binnen 5 werkdagen retour op uw rekening.
9.6. Bij een juiste toepassing van het retourrecht zijn beide partijen gehouden de wederzijds verrichte prestaties terug te draaien. Kan de koper het ontvangen product niet, slechts gedeeltelijk of in verslechterde toestand terugleveren, dan zal hij de waardevermindering moeten compenseren. Dit geldt echter niet wanneer de waardevermindering uitsluitend terug te voeren is op het controleren van het ontvangen product, zoals dat bijvoorbeeld ook in een winkel mogelijk zou zijn geweest. De koper kan het risico van waardevermindering beperken indien hij de zaken niet in gebruik neemt en handelingen nalaat die de waarde van het product beïnvloeden.

De consument kan een geschil voorleggen aan de geschillencommissie via het ODR platform: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Ik neem aan dat je binnen 2 dagen na ontvangst deze gebreken hebt gemeld bij de verkoper?
Zwakke verkoper als ze dit niet op een nette manier willen oplossen, want de bordjes zijn slecht uitgevoerd, maar vrij simpel voor het bedrijf om dit te vervangen vooreen goede uitvoering.

Die afwijking in punt 5.4 gaat over de maatvoering van de manden. Niet over slecht geschilderde bordjes.

Ze hebben de keuze om je jou geld terug te geven wat ze ook willen doen, maar het is spijtig dat je geen vervangend product krijgt wat je wel graag wilt.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 06:36

Maar heel eerlijk. Als zij dit kwaliteit vinden zou ik er niet eens een nieuwe voor willen. :=
Gewoon geld terug vragen!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 06:36

Ik zou het terugsturen en dan maar niet daar meer wat kopen. Een mand is overal te koop en een gepersonaliseerd bordje is elders ook prima te regelen. Veel bedrijfjes voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt maken zelfs bordjes. En dat is netter dan dit (wie weet is het via een onderaannemer wel gedaan bij zo'n bedrijf). Desnoods maar iets andere bordjes. Maar ik vind dit echt niet mooi.
Je ziet ook niet van die uitgelopen letters op de foto's op de website als je ze uitvergroot.

Overigens geven reviews aan dat zolang het goed gaat het prima is daar, maar bij de aftersales gaat het behoorlijk vaak mis.
https://www.kiyoh.com/reviews/1047247/m ... geNumber=0
Laatst bijgewerkt door germie op 12-10-22 06:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-22 06:39

Ik heb drie dingen besteld en daar ruim 100 euro voor betaald en ben gewoon echt teleurgesteld.
Ik vind het broddelwerk!
Het lijkt wel uitgevoerd door een stagiaire ofzo :+

De mand waar een standaard bordje op zit is prima in orde
Zal een foto toevoegen voor het verschil:

Afbeelding

ONDERSCHRIFTLOOS

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 06:40

Ik vind de naam echt slecht gedaan. Maar dat hoekje lijkt gewoon nerf van het hout te kunnen zijn, net als de andere lichtere stukken waar de verf anders op gepakt heeft...?

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 06:42

Ik zou dit ook niet ok vinden, heb nog even op de site gekeken en ze hebben mooie producten maar dit is niet te vergelijken daarmee.

:)ddd Live a life you will remember. :)ddd

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-22 06:44

germie schreef:
Ik zou het terugsturen en dan maar niet daar meer wat kopen. Een mand is overal te koop en een gepersonaliseerd bordje is elders ook prima te regelen. Veel bedrijfjes voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt maken zelfs bordjes. En dat is netter dan dit (wie weet is het via een onderaannemer wel gedaan bij zo'n bedrijf). Desnoods maar iets andere bordjes. Maar ik vind dit echt niet mooi.
Je ziet ook niet van die uitgelopen letters op de foto's op de website als je ze uitvergroot.

Overigens geven reviews aan dat zolang het goed gaat het prima is daar, maar bij de aftersales gaat het behoorlijk vaak mis.
https://www.kiyoh.com/reviews/1047247/m ... geNumber=0

Ik had ook nog even reviews gekeken gisteravond maar kon al deze slechte niet vinden maar zie idd dat een ander ook had voorgesteld om alleen de bordjes te versturen en dat het niet kon.
Ben nu ook in gesprek met Linda nooijen en vind dat zo vreemd dat dat geen mogelijkheid is aangezien het product prima is

ONDERSCHRIFTLOOS

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 06:44

Ik ging ook even op de site kijken, beste prijzen dan mag je zeker wel verwachten dat het goed is. Vind echt dat ze dit moet oplossen hoor!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 06:48

Alja schreef:
Ik heb drie dingen besteld en daar ruim 100 euro voor betaald en ben gewoon echt teleurgesteld.
Ik vind het broddelwerk!
Het lijkt wel uitgevoerd door een stagiaire ofzo :+

De mand waar een standaard bordje op zit is prima in orde
Zal een foto toevoegen voor het verschil:

[ [url=m/oZrECL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze heeft ook uitlopers :o . Wel veel minder dan de andere, maar toch.

*Burp*

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 06:57

Als ze niet de naambordjes los wil vervangen, terugsturen, zelf manden kopen en dan door iemand los de naambordjes laten maken, zijn genoeg creatieve bokkers die dit kunnen maken

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 07:59

hier zou ik ook niet blij van worden. Maar ze kunnen ws niet beter? Want anders zou je toch als bedrijf de kans om het opnieuw te doen met beide handen aangrijpen lijkt me?

Knikmops57

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 08:57

Veel bedrijven hebben nog steeds niet door dat een correcte klacht afhandeling de basis is. Een vergissing kan natuurlijk voorkomen maar, de klant is nog altijd koning.
Een dergelijke, starre houding is geen reclame voor je handel. Naar aanleiding van deze post heb ik wat reviews gelezen en ik ben bang dat deze toko snel door de mand gaat vallen...