Ik woon al 10 jaar bij mijn vriend en tot dit jaar had ik altijd goed contact met mijn buurvrouw ik ging er af en toe op de thee en ze kwam mij helpen met mijn pups wat ik heel fijn vond.
Haar vriend heeft een camper die regelmatig weken aaneengesloten op de oprit staat. Hier klagen niet alleen de buren uit de straat over maar ook mensen die hun kinderen op de school hebben zitten achter ons. De camper staat namelijk half op de stoep geparkeerd en belemmerd ernstig d le zicht op de weg waardoor al meerdere malen bijna een ongeluk heeft plaatst gevonden. Wij hebben het voorzichtig steeds voorgedragen dat het niet echt een goed idee is waardoor we het antwoord krijgen ja moeten mensen maar minder hard rijden.
Er word al jaren geklaagd over het feit dat ik bij parkeer gebrek de auto voor mijn huis zet. (Terwijl hun camper ook soms bij mijn deur wordt geparkeerd.)

Dit vinden hun dus wel kunnen hun huis zit op de hoek die ze dus vrijlaten mijn huis en keuken raam zitten er naast.
Ik ben dan altijd degene geweest die dacht toe maar laat maar maar oneerlijk vond ik het wel omdat ik mijn auto daar alleen neer zet als ik hem nergens kan parkeren of als ik mijn honden uitlaad zodat ze niet de straat over rennen naar de voordeur. Maar dit is volgens haar heel egoïstisch en de hele buurt klaagt erover.
Onze honden willen nog wel eens in de tuin plassen aangezien ik de hele dag de deur open heb staan en toen ze pups waren (zijn hier geboren) mochten ze het ook dus is het lastig ze dit 100% af te leren. Als ik het zie gaat er meteen een emmer met kennelfris (biologisch afbreekbare schoonmaak middel die de urine afbreekt) overheen met een emmer water of spuit ik het meteen af. Eerst deed ik nog wel wat ghloor erover maar dit was slecht voor het milieu dus ben ik dit gaan gebruiken maar dit is ook niet goed want ze horen het niet te doen punt. Ik mag ze dus helemaal niet naar buiten laten en moet mijn deur dicht laten.
Het probleem leek zich te ontwikkelen toen ik dit haar Corona heb gekregen ze kwam boodschappen brengen legde ze over de muur in de achtertuin en zei dat ik een uitlaat dienst moest nemen voor de honden ik zei al dat mag niet want niemand mocht in de buurt komen die risico wilde ik niet nemen. Dit was uit den boze en mijn honden MOESTEN minstens 6x per dag minimaal een uur lopen. Ik weet niet wie dit uberhaubt red maar ik vind het ook erg belangrijk dat ze hun energie kwijt kunnen maar ook momenten van rust hebben.
Ze sporten 3-4x per week met mij hoopers, behendigheid, speuren en aporteerles daar naast gaan ze vaak mee naar mijn eigen lessen waar ze eerst lekker los mogen ravotten en zwemmen. En lopen wij dagelijks een rondje bos. Dit vind ZIJ niet geboeg en verwaarloos ik mijn honden en verteld zij dit in de buurt. Sinds kort hebben wij meer contact met andere buren die zien dat het dus niet zo is en is zij alleen kwader geworden en heeft ze zich geuit bij mensen die ze tegenkomt Tijdens het uitlaten van haar eigen hond.
Het wordt zo erg dat zij noteert hoe laat ik mijn deur open doe hoe laat ik naar mijn werk ga terug kom enz zij filmt mij in mijn tuin en alles wat mijn honden doen.
(1)Wij mogen van haar niet meer onze loungeset buiten stofzuigen want als zij buiten zit is dit een eentonig geluid en kan zij niet met haar visite praten of kan ze niet rustig een boek lezen.
(2)Wij mogen niet meer bbqen want dan komt de rook van de bbq in haar gordijnen terecht als ze haar ramen open heeft (hun zelf hebben een hout kachel)
(3) ik mag mijn achterdeur niet open doen als ik thuis ben want dan gaan de honden naar buiten en heeft ze er last van
(4) ik mag mijn auto niet voor mijn eigen huis parkeren want dan kan haar visite niet makkelijk hun auto van en op de parkeerplaats rijden
(5) wij mogen geen oud papier onder onze afdak zetten want dit is geen zicht als ze uit haar slaapkamer raam naar beneden kijkt
(6) wij mogen onze zonnescherm niet uit laten (ik heb een trim tafel van de honden eronder staan en vind het fijn dat deze niet te warm word dus laten wij hem een stukje uit staan
(7) wij mogen de mobile airco op onze slaapkamer niet aanzetten want dan heeft zij last van de warme lucht die door de slang uit het raam komt en van het geluid wat het maakt
(8) onze tuin is volgens haar net een tokkie tuin omdat er soms honden speeltjes in de tuin liggen
Dit zijn dingen waar wij dagelijks tegen aan lopen mijn vriend is er klaar mee en doet wat hij wil maar gaat met haar niet de confrontatie niet aan en zij spreekt alleen mij steeds aan omdat ik daar kwetsbaar voor ben.
Zij weet dat ik mij heel erg van dingen aan trek en houdt mij telkens in de gaten ik voel mij zo onprettig in mijn eigen huis dat ik er letterlijk ziek van wordt. Ik loop echt op mijn tenen.
Ik vind het zo gemeen dat ze tegen iedereen uit dat mijn honden niet goed verzorgt worden terwijl deze bij mij echt op 1 staan. 1 van mijn honden is zelfs een sociale hulphond voor mij ivm mijn ptss.
Ik vind het idee dat zij precies in de gaten houdt welk moment ik weg ben beangstigend. Eerst wilde ik nog eens de achterdeur lekker open laten als ik even naar de winkel moest maar dat durf ik echt niet meer als ik mijn auto niet kwijt kan krijg ik een paniek aanval omdat ik dan denk ik moet hem daar neer zetten.
Ook blaffen mijn honden als ik langs haar tuin op moet lopen omdat ze mijn onzekerheid voelen en verteld ze iedereen dat ik valse honden heb.
Inmiddels zijn de boa’s een aantal keer geweest voor de camper dat hij daar niet mag staan dan wordt hij een dag weer op de stalling gezet om de volgende dag weer terug op de oprit te staan. Ook staat er nu een aanhanger en een motor in hun voortuin wat de zicht alsnog belemmerd.
Nu willen wij binnenkort de tegels weg halen en gras leggen ik vind dat wat knusser. Nu heeft ze dit via via te horen gekregen en ze zegt dat zij dit niet toe gaat laten ik ga mij dan weer erg zorgen maken over wat haar volgende stap is.
Ik heb haar inmiddels geblokkeerd omdat ik zoveel paniek kreeg van haar dreigende berichten dat ik het probeer los te laten.
Ook hebben wij nu een brief op de deur geplakt dat er GEEN pakketten afgeleverd worden want die houdt zij dan achter. Maar ook hier is zij boos over waarom weet ik niet.
Ik weet even niet meer wat ik moet doen ik wordt zo verdrietig van het gestook en kan voor mijn gevoel niet meer “leven” in mijn huis ik kan het niet makkelijk los laten en omdat ze echt mij aanvalt en niet mijn vriend heeft hij makkelijk kletsen.
Ergste vind ik nog dat ik deze vrouw heb vertrouwd met mijn gevoelens en zij deze gebruikt om mij te kwetsen….
Sorry voor het lange verhaal maar ik wil het zo graag even kwijt