Niet veilig voelen in eigen huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

candalisa

Niet veilig voelen in eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-22 13:38

Ik weet het het is weer het zoveelste buren topic maar momenteel is het mij zo hoog komen zitten en ik wil de andere topic niet steeds overvallen met mijn verhalen.

Ik woon al 10 jaar bij mijn vriend en tot dit jaar had ik altijd goed contact met mijn buurvrouw ik ging er af en toe op de thee en ze kwam mij helpen met mijn pups wat ik heel fijn vond.
Haar vriend heeft een camper die regelmatig weken aaneengesloten op de oprit staat. Hier klagen niet alleen de buren uit de straat over maar ook mensen die hun kinderen op de school hebben zitten achter ons. De camper staat namelijk half op de stoep geparkeerd en belemmerd ernstig d le zicht op de weg waardoor al meerdere malen bijna een ongeluk heeft plaatst gevonden. Wij hebben het voorzichtig steeds voorgedragen dat het niet echt een goed idee is waardoor we het antwoord krijgen ja moeten mensen maar minder hard rijden.
Er word al jaren geklaagd over het feit dat ik bij parkeer gebrek de auto voor mijn huis zet. (Terwijl hun camper ook soms bij mijn deur wordt geparkeerd.)

Afbeelding

Afbeelding

Dit vinden hun dus wel kunnen hun huis zit op de hoek die ze dus vrijlaten mijn huis en keuken raam zitten er naast.
Ik ben dan altijd degene geweest die dacht toe maar laat maar maar oneerlijk vond ik het wel omdat ik mijn auto daar alleen neer zet als ik hem nergens kan parkeren of als ik mijn honden uitlaad zodat ze niet de straat over rennen naar de voordeur. Maar dit is volgens haar heel egoïstisch en de hele buurt klaagt erover.
Onze honden willen nog wel eens in de tuin plassen aangezien ik de hele dag de deur open heb staan en toen ze pups waren (zijn hier geboren) mochten ze het ook dus is het lastig ze dit 100% af te leren. Als ik het zie gaat er meteen een emmer met kennelfris (biologisch afbreekbare schoonmaak middel die de urine afbreekt) overheen met een emmer water of spuit ik het meteen af. Eerst deed ik nog wel wat ghloor erover maar dit was slecht voor het milieu dus ben ik dit gaan gebruiken maar dit is ook niet goed want ze horen het niet te doen punt. Ik mag ze dus helemaal niet naar buiten laten en moet mijn deur dicht laten.

Het probleem leek zich te ontwikkelen toen ik dit haar Corona heb gekregen ze kwam boodschappen brengen legde ze over de muur in de achtertuin en zei dat ik een uitlaat dienst moest nemen voor de honden ik zei al dat mag niet want niemand mocht in de buurt komen die risico wilde ik niet nemen. Dit was uit den boze en mijn honden MOESTEN minstens 6x per dag minimaal een uur lopen. Ik weet niet wie dit uberhaubt red maar ik vind het ook erg belangrijk dat ze hun energie kwijt kunnen maar ook momenten van rust hebben.

Ze sporten 3-4x per week met mij hoopers, behendigheid, speuren en aporteerles daar naast gaan ze vaak mee naar mijn eigen lessen waar ze eerst lekker los mogen ravotten en zwemmen. En lopen wij dagelijks een rondje bos. Dit vind ZIJ niet geboeg en verwaarloos ik mijn honden en verteld zij dit in de buurt. Sinds kort hebben wij meer contact met andere buren die zien dat het dus niet zo is en is zij alleen kwader geworden en heeft ze zich geuit bij mensen die ze tegenkomt Tijdens het uitlaten van haar eigen hond.

Het wordt zo erg dat zij noteert hoe laat ik mijn deur open doe hoe laat ik naar mijn werk ga terug kom enz zij filmt mij in mijn tuin en alles wat mijn honden doen.

(1)Wij mogen van haar niet meer onze loungeset buiten stofzuigen want als zij buiten zit is dit een eentonig geluid en kan zij niet met haar visite praten of kan ze niet rustig een boek lezen.

(2)Wij mogen niet meer bbqen want dan komt de rook van de bbq in haar gordijnen terecht als ze haar ramen open heeft (hun zelf hebben een hout kachel)

(3) ik mag mijn achterdeur niet open doen als ik thuis ben want dan gaan de honden naar buiten en heeft ze er last van

(4) ik mag mijn auto niet voor mijn eigen huis parkeren want dan kan haar visite niet makkelijk hun auto van en op de parkeerplaats rijden

(5) wij mogen geen oud papier onder onze afdak zetten want dit is geen zicht als ze uit haar slaapkamer raam naar beneden kijkt

(6) wij mogen onze zonnescherm niet uit laten (ik heb een trim tafel van de honden eronder staan en vind het fijn dat deze niet te warm word dus laten wij hem een stukje uit staan

(7) wij mogen de mobile airco op onze slaapkamer niet aanzetten want dan heeft zij last van de warme lucht die door de slang uit het raam komt en van het geluid wat het maakt

(8) onze tuin is volgens haar net een tokkie tuin omdat er soms honden speeltjes in de tuin liggen

Dit zijn dingen waar wij dagelijks tegen aan lopen mijn vriend is er klaar mee en doet wat hij wil maar gaat met haar niet de confrontatie niet aan en zij spreekt alleen mij steeds aan omdat ik daar kwetsbaar voor ben.
Zij weet dat ik mij heel erg van dingen aan trek en houdt mij telkens in de gaten ik voel mij zo onprettig in mijn eigen huis dat ik er letterlijk ziek van wordt. Ik loop echt op mijn tenen.

Ik vind het zo gemeen dat ze tegen iedereen uit dat mijn honden niet goed verzorgt worden terwijl deze bij mij echt op 1 staan. 1 van mijn honden is zelfs een sociale hulphond voor mij ivm mijn ptss.
Ik vind het idee dat zij precies in de gaten houdt welk moment ik weg ben beangstigend. Eerst wilde ik nog eens de achterdeur lekker open laten als ik even naar de winkel moest maar dat durf ik echt niet meer als ik mijn auto niet kwijt kan krijg ik een paniek aanval omdat ik dan denk ik moet hem daar neer zetten.

Ook blaffen mijn honden als ik langs haar tuin op moet lopen omdat ze mijn onzekerheid voelen en verteld ze iedereen dat ik valse honden heb.

Inmiddels zijn de boa’s een aantal keer geweest voor de camper dat hij daar niet mag staan dan wordt hij een dag weer op de stalling gezet om de volgende dag weer terug op de oprit te staan. Ook staat er nu een aanhanger en een motor in hun voortuin wat de zicht alsnog belemmerd.

Nu willen wij binnenkort de tegels weg halen en gras leggen ik vind dat wat knusser. Nu heeft ze dit via via te horen gekregen en ze zegt dat zij dit niet toe gaat laten ik ga mij dan weer erg zorgen maken over wat haar volgende stap is.

Ik heb haar inmiddels geblokkeerd omdat ik zoveel paniek kreeg van haar dreigende berichten dat ik het probeer los te laten.

Ook hebben wij nu een brief op de deur geplakt dat er GEEN pakketten afgeleverd worden want die houdt zij dan achter. Maar ook hier is zij boos over waarom weet ik niet.

Ik weet even niet meer wat ik moet doen ik wordt zo verdrietig van het gestook en kan voor mijn gevoel niet meer “leven” in mijn huis ik kan het niet makkelijk los laten en omdat ze echt mij aanvalt en niet mijn vriend heeft hij makkelijk kletsen.

Ergste vind ik nog dat ik deze vrouw heb vertrouwd met mijn gevoelens en zij deze gebruikt om mij te kwetsen….

Sorry voor het lange verhaal maar ik wil het zo graag even kwijt

Goof

Re: Niet veilig voelen in eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 13:43

Punt 1 t/m 8 zijn hilarisch en behoren tot normale omgevingsgeluiden en bezigheden.

Dikke doei voor je buren en lekker leven jij!

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 13:46

Sorry ik heb niet alles gelezen maar als ik je opsommingen lees denk ik alleen maar.. Het is jouw huis? Wat let je.. Proberen er mee te leven dat je een zeurende buurvrouw hebt. :j Zou haar berichten wel ergens allemaal bewaren

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 13:48

De berichten hierboven zijn makkelijk gezegd natuurlijk, maar zo werkt het helaas niet wanneer je PTSS hebt.

TS, heb je een psycholoog of ander soort begeleiding die je handige tips kan geven zodat je dit iets verder van je af kunt zetten?
Het is idd zaak dat je weerbaarder gaat worden, want ze loopt bijna letterlijk over je heen en dat weet ze.
Ik zou toch goed met je vriend gaan praten dat hij zich in deze als aanspreekpunt opstelt voor de ergernissen van de buurvrouw.
En dat ze hoe dan ook jou niet meer lastig valt. De wijkagent zou ik idd ook op de hoogte stellen.
Is er een buurtapp toevallig? Ben je daarbij aangemeld?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 15-06-22 13:50, in het totaal 2 keer bewerkt

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 13:48

Nou zeg wat een verhaal.
Het wordt tijd dat je vriend een paar ballen kweekt en een gesprekje met haar gaat voeren dat alle communicatie via hem verloopt. Kan die gelijk melden dat ze zich niet met jullie huis en tuin inrichting heeft te bemoeien.
Daarnaast de wijkagent inschakelen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 13:50

Oei, klinkt niet fijn.

Ik zou denk ik een aantal papiertjes in mijn zak steken met:
"Met klachten over de vermeende mishandeling van mijn honden, bel je maar 144, ik zal ze vriendelijk ontvangen. Goedemiddag!"
"Als je je stoort aan normale leefgeluiden, stel ik voor dat je op een hutje op de hei gaat wonen. Goedemiddag!"

En evt nog een aantal van dat soort opmerkingen. Als ze dan klaagt, geef je zo'n briefje ipv met haar in gesprek te gaan.

En intussen wellicht met je behandelaars overleggen?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 14:06

1 t/m 8 zijn normale leefzaken. Niks van aan trekken dus.
Tegels vervangen voor gras: goedzo! Gewoon doen. Het is namelijk jullie eigen terrein én tegels vervangen voor gras mag gewoon (ook gemeentelijk gezien) plus: minder tegels is sowieso goed voor de waterbalans.
Zo te lezen zorg je verder prima voor je dieren, laat haar maar klagen.

over camper: https://www.diks.nl/blog/camper/hoe-lan ... %20de,(APV)%20van%20een%20gemeente.

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 14:10

Wat een verhaal zeg, wat een vreselijk mens. Ik zou haar een dikke vinger geven en gewoon doen waar ik lekker zelf zin in heb. Maar ik snap dat dat een moeilijke kwestie voor jou is. Wellicht de wijkagent dan even informeren? Misschien dat jouw vriend inderdaad het aanspreekpunt wil worden als hij wat duidelijker en directer is?

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 14:15

Ik heb je verhaal gelezen en ik heb al zoiets van: help, laat staan met jouw rugzakje.
Wat zou kunnen helpen is eventueel een noise canceling oortje zodat je de deurbel kan negeren(die hoor je ook echt niet) op bepaalde momenten van de dag. Dat mocht ze aan de deur komen, ze je dan niet meteen op de kast hebt.

Voor de rest vind ik het al heel goed dat je dit topic hebt geopend. Helaas kan ik niet delen van medicijnen, want ben geen arts en je zou dit echt met zo’n iemand kunnen bespreken.

Wat mij wel heeft geholpen mijn energie beter te leren kennen waardoor ik mezelf sterker voel is Tai Chi. Geen medicijnen, maar beweging op een heel rustig tempo.

Qua buurvrouw kan ik je alleen maar sterkte wensen en mocht ze blijven doorgaan, misschien de wijkagent naast de Boa’s om tips vragen? Dat mag ook altijd.:)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 14:19

Wauw wat een figuur is die buurvrouw, dat is toch niet leefbaar :\

Binnen proporties en normale leefgeluiden (in een woningrij hoor je elkaar nu eenmaal): jouw huis,jouw leven, jouw regels. Daar heeft zij niéts over te zeggen. Binnen het redelijke kun je heus afspraken maken met je buren maar deze buurvrouw terroriseert jou gewoon.

Goed dat je haar hebt geblokkeerd. Ik zou ook in haar gezicht niets meer terugzeggen. Dan communiceert ze maar met je man. Het idee van de briefjes is best een goede.
Daarnaast kun je inderdaad de wijkagent om advies vragen. De camper zou ik blijven melden. Iedere keer als hij er staat. Dan is er meteen dossiervorming.

Lastig hoor, zeker met wat je op je bord hebt. Hopelijk komen jullie er uit!

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 14:19

Als je er zelf zo gevoelig voor bent zou ik als ze weer begint aangeven dat ze met klachten bij je vriend terecht kan (wel even met hem bespreken natuurlijk) en haar verder proberen te negeren, en zodra ze de bus terugzetten weer melding bij de politie maken. Persoonlijk zou ik waarschijnlijk ook m'n auto structureel voor m'n huis gaan zetten zodat de bus er niet altijd neergezet kan worden, maar daar zullen anderen hier wellicht anders over denken

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 14:22

Ik zou eens gaan praten met de wijkagent inderdaad. Zet de punten die je dwars zitten duidelijk op papier, en nodig de wijkagent uit voor een gesprekje. En als je bewijs hebt van het filmen in jouw tuin; nog beter!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 14:43

Inderdaad een gesprek met de wijkagent en de camper mag er gewoon niet staan. Punt. Misschien kun je met de wijkagent afspreken dat jij het meldt als dat ding weer meerdere dagen voor de deur staat zonder te worden gebruikt voor in- of uitladen. Dan kunnen er boetes worden uitgedeeld.
De genoemde punten zijn echt belachelijk. Overigens heb ik ook zulke buren gehad, maar wel minder erg. Die heb ik gewoon genegeerd.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 14:56

Wat een NAAR mens die buurvrouw. Gatver.
De zaken die jij noemt heeft ze niets over te zeggen. Dus lekker laten gaan. En niet meer op reageren.
Als ze wil zeiken gaat ze maar naar de wijkagent ofzo. Krijgt ze van hem wel te horen dat ze niet zo achterlijk moet doen. Ze heeft echt geen poot om op te staan met zulke klachten.
En waarom parkeer jij je auto niet voor je huis? Gewoon lekker doen. Kan die camper er ook niet staan. Win-win situatie.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 15:35

Ze heeft je mooi te pakken. En jij hebt dat laten gebeuren.

Volgende keer dat ze weer wat te mekkeren heeft, zeg maar iets als "o ja joh? Gut, dat is ook wat." En dan zwaai je vriendelijk gedag en ga je exact datgene doen wat jij wilt doen. Wat zij daar van vindt is 0,0 een factor in jouw keuzes.

Dikke groeten aan je buuf, laat die maar verder sudderen in haar eigen sop. Niets meer van aantrekken.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 15:43

Jouw leven en jouw huis en zolang zij niet de huur voor jou betaalt bepaal jij wat je daar doet.
Verder ben ik het helemaal met Dees eens en daarbij moet je vriend maar eens ballen tonen en voor je opkomen.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 15:47

Dees schreef:

Volgende keer dat ze weer wat te mekkeren heeft, zeg maar iets als "o ja joh? Gut, dat is ook wat." En dan zwaai je vriendelijk gedag en ga je exact datgene doen wat jij wilt doen. Wat zij daar van vindt is 0,0 een factor in jouw keuzes.

Dikke groeten aan je buuf, laat die maar verder sudderen in haar eigen sop. Niets meer van aantrekken.

Beste tip ooit! :')

"Goh, dat is toch wat.. Joe!" :wave:

Edit; dat is natuurlijk makkelijker gezegd dat gedaan. Sterkte ermee en wet dat jij in je recht staat! Is ze nou helemaal betoeterd. Vaak als je er al niet meer op in gaat houden ze vanzelf op.

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 16:04

candalisa schreef:
Het wordt zo erg dat zij noteert hoe laat ik mijn deur open doe hoe laat ik naar mijn werk ga terug kom enz zij filmt mij in mijn tuin

Hiermee gaat ze dus echt ver over de schreef, zorgen dat je hier getuigen/bewijs van hebt en dan direct aangifte gaan doen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 16:34

JMJ schreef:
candalisa schreef:
Het wordt zo erg dat zij noteert hoe laat ik mijn deur open doe hoe laat ik naar mijn werk ga terug kom enz zij filmt mij in mijn tuin

Hiermee gaat ze dus echt ver over de schreef, zorgen dat je hier getuigen/bewijs van hebt en dan direct aangifte gaan doen.

Idd.
En verder is ‘ja dat is dan pech voor jou’ ook een antwoord dat in mijn ervaring zeer goed werkt :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 16:41

Huren jullie eigenlijk of is het koop?
Want ik zou zelf toch ook ergens een klacht willen indienen als ik jullie was over dit bizarre gedrag van de buren.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 16:48

JMJ schreef:
candalisa schreef:

Nou inderdaad. Ik vind dit gewoon stalking eerlijk gezegd. En dat is tegenwoordig strafbaar. Kun je niet een gesprek met de wijkagent aangaan en de situatie voorleggen?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 16:52

Ik zou vriendelijk gaan zwaaien naar dr als je weggaat of terugkomt en verder haar negeren.
Maar makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik zou wel een logboek gaan bijhouden met wat ze wanneer zegt of doet wat jij niet prettig vindt. Voor het geval dat het escaleert dan heb je wat aan de wijkagent te laten zien.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 16:52

PoelieWoelie schreef:
Dees schreef:

Beste tip ooit! :')

"Goh, dat is toch wat.. Joe!" :wave:

Edit; dat is natuurlijk makkelijker gezegd dat gedaan. Sterkte ermee en wet dat jij in je recht staat! Is ze nou helemaal betoeterd. Vaak als je er al niet meer op in gaat houden ze vanzelf op.

Het is kort door de bocht maar wel de kern van het probleem denk ik. Ik zie het in bijna alle topics over problemen met de buren terug: goedbedoeld, meedenkend en attent zijn en buren die dan meteen de hele hand en meteen arm erbij pakken. Het zou mij ook zomaar kunnen overkomen als ik eerlijk ben.

De buurvrouw van de ts gaat wel extreem ver. Wat ik zo lees is worden persoonlijke grenzen en fatsoen flink geschonden, maar ook jouw privacy.
Ik vraag mij ook af wat jouw vriend doet om je hierin te steunen en beschermen. Voor je de officiële weg gaat bewandelen denk ik dat je eerst zijn onvoorwaardelijke hulp en steun moet hebben.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-22 16:56

Wat een reacties! Super fijn!

Het is een koop woning. Mijn vriend woont er al bijna 20 jaar en ik nu 10 daarvan. Als opmerking dat ik best mijn auto mocht parkeren voor mijn “eigen” huis kreeg ik terug het is niet “jouw” huis

Ik kreeg idd de tip om haar terug te filmen. Gister werd er ook geklaagd over onze water fontein die stonk volgens haar dus ik heb er zwembad tabletten ingedaan en n wilde hem even laten lopen maar al snel werd er hier ook over geklaagd dat ze niet buiten kon zitten vanwege de stank.
Ook komt ze niet bij mij als mijn honden een keer blaffen maar gaat ze de rest van de buurt af om te klagen. Ik heb duidelijke afspraken met mijn buurman dat hij mij meteen apt als ze ze horen dan kan ik op de camera kijken of terug komen als het erg is maar ik ben meestal 3 uurtjes van huis en volgens hem blaffen ze alleen als ze mijn auto horen en daarna zijn ze stil.
Het is een ouder echtpaar van over de 70 en ze zijn altijd thuis alleen zie ik vaak dat er geklust wordt als ik weg ga savonds tussen 18-20 uur dan wordt de gezamenlijke boom voor onze keuken raam gesnoeid (de honden zien dan iemand voor het raam staan) geboord en geklopt met een hamer waardoor de honden even aanslaan. Soms vraag ik mij af of het bewust gedaan wordt en er dan een opname wordt gemaakt van de honden van “zie je nu dat ze blaffen”? Maar dat kan ook te ver gezocht worden door mij. Ik wil als het te warm word niet altijd alle 3 mijn honden meenemen omdat ze dan op elkaar moeten wachten dus als ik train neem ik alleen degene mee die die avond iets te doen heeft de andere mocht laatst bij de buurman een paar uurtjes verblijven ze hebben beide genoten maar nu lijkt ze nog meer op het oorlogspad te zijn want die gingen eerst mee met haar verhalen en nu zien ze dus anders.

Ik heb echt het gevoel dat ik mij moet verantwoorden voor alles wat ik doe terwijl ik weet dat dat volkomen onnodig is maar het voelt wel zo.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 17:00

Laat je niet de wet voorschrijven door je buurvrouw :(:)
Is de plek voor jullie huis waar je je auto zet een officiële parkeerplaats? Dan gewoon daar parkeren als er plaats is.

Heb je berichten of iets waarin zij toegeeft fat ze het bijhoudt en jullie filmt? Dan direct aangifte van stalking doen.