Welke telefoon beste prijs/kwaliteit verhouding?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Welke telefoon beste prijs/kwaliteit verhouding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-22 19:03

Hoi!

Ik kom net weg bij de Mediamarkt, maar ik ben bang dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt :o De meneer van de Mediamarkt vertelde mij dat de Samsung S20 een goed model is, met goede kwaliteit en goede foto's. Toch merk ik nu thuis dat de foto kwaliteit best tegenvalt (het is nauwelijks beter dan mijn Samsung A8, en die is behoorlijk oud..). En ik lees nu op internet ook reviews dat 'ie qua accu best tegenvalt.

Nu wil ik 'm denk ik dus toch ruilen voor iets anders..

Ik heb niet veel eisen, alleen:
- Goede accu
- Betrouwbaar/dat alles goed werkt (niet dat 'ie ineens uit valt. En goede GPS ook wel belangrijk).
- Goede camera (ik wil mooie reisfoto's kunnen maken).
- Niet te groot

En niet de aller duurste (deze was tegen de 500 euro, dat vond ik al wel genoeg).

Tips zijn welkom! :D

Kmbrly

Re: Welke telefoon beste prijs/kwaliteit verhouding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 19:19

Goh, heel eerlijk denk ik niet dat je zomaar kan ruilen naar een ander toestel

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 19:22

Ik heb nu 1 week de samsung A52s. Zonder abonnement en dergelijke was ik 285 euro kwijt. Ik ben hier zeer tevreden over ook qua camera

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 19:29

dierenfan schreef:
Ik heb nu 1 week de samsung A52s. Zonder abonnement en dergelijke was ik 285 euro kwijt. Ik ben hier zeer tevreden over ook qua camera

Hier ook, 3x in huis en alledrie supertevreden!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-22 19:31

Kmbrly schreef:
Goh, heel eerlijk denk ik niet dat je zomaar kan ruilen naar een ander toestel

Zou het? Ik heb 'm alleen thuis even getest qua apps en camera, verder niet gebruikt.. En heb m letterlijk vandaag gekocht..

Hoop het wel.

Bij media markt zeiden ze dat de A-versies veel minder goed zijn, maar lees daar toch veel goede reviews over. En ik heb mijn A8 nu 4 jaar gehad en die werkt voor zo'n lange tijdsperiode nog best ok :)

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 19:43

Ik heb een a71 en een hele fijn telefoon.

Maakt goeie foto;s en gps is altijd goed.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 19:46

Ik heb een motorola. Nooit zoveel telefoon voor mijn geld gehad. De eerste gekocht à €150 om de apps die niet langer op mijn windows phone draaiden te kunnen blijven gebruiken, maar jaren veel plezier van gehad.
Nu een tweede voor iets meer geld, maar ook veel betere kwaliteit. De foto's zijn erg goed en de accu gaat lang mee, en het android-systeem zonder dat irritante Samsung-sausje bevalt me prima.

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 19:49

Hier ook fan van Motorola, de mijne gaat nu al zeker 6 jaar mee.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 20:46

Ben erg blij met mijn Nokia. Ik denk nog steeds dat je foto's met een camera moet maken, foto's van mijn telefoon zijn voor de leut, dus ik heb daar niet zo'n mening over. Maar al je andere eisen: niet te duur, Android, top accu: vinkjes. Met minstens drie jaar als eerste alle updates.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 20:52

Ik heb de A51 momentheel en de A53 ligt al een aantal weken klaar om gebruikt te gaan worden.

Prima toestellen voor hun geld.
Ik had hiervoor altijd de S series maar ik merk weinig verschil buiten de prijs om.

Ik denk niet dat ze het toestel nog terug nemen aangezien deze is gebruikt.
Zulke zaken willen alleen maar verkopen dus uiteraard vertellen ze zulke verhaaltjes zodat een koper hapt.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 09:21

Ik heb de A32, prima foto's, batterij werkt ook heel best, nooit problemen met m.
Expres een goedkopere gekocht, dan doet het ook niet zo'n pijn als je hem een keer laat vallen maar ondanks meermaals bodemonderzoek doet ie het nog prima.

Mijn ervaring is bij de mediamarkt dat je net moet treffen wie je spreekt en waar diegene blij van word.

Een duurder type van een merk komt er hier eigenlijk nooit in, de goedkopere doen het ook heel prima en na een paar jaar wil ik wel een keer een andere kopen ipv dat het zonde is omdat hij zo achterlijk duur was.

Of ruilen lukt als de doos open is geweest betwijfel ik, daarom staan die demo modellen daar toch?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 11:54

Als je niet al te vast aan Google zit maar wel een écht goede camera wil, dan is de Huawei p40 lite een goed toestel. Mijn zoon heeft deze, en die camera is zoooveel beter dan de mijne (samsung S21). Prijs ligt rond de 200 euro.

Nadeel is wel dat je meer moeite moet doen om via omwegen de apps erop te krijgen die Huawei niet standaard heeft. Het kan vaak wel, maar via andere kanalen.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-22 12:01

Ik ga 'm proberen te ruilen voor de A52 of A53 (even vergeten welke ze daar hadden maar had één van die gezien). Hopen op het beste :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-22 13:00

Uiteindelijk mag ik 'm toch ruilen :D gelukkig. morgen kan ik terug komen, vandaag was de meneer die daarover ging niet aanwezig.

Ik twijfel nog een beetje tussen de Samsug A53 en de Oppo Find X5 Lite. In de winkel nog gekeken en de camera van de Oppo + het beelscherm lijkt echt beter, bovendien heeft die ook voor dezelfde prijs dubbel zoveel geheugen (de oppo) en 2 GB meer werkgeheugen.

Maar nu wil ik natuurlijk niet nog eens de verkeerde telefoon meenemen :') Verder lijken reviews over beide telefoons wel goed te zijn.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 13:04

Mijn zoon heeft een oppo, heeft hem gekocht vlak nadat ik de Samsung kocht (was een spoedje, de vorige was overleden) en achteraf heb ik best spijt dat ik niet naar de oppo heb gekeken, hij is lichter van gewicht en minstens zo goed en snel als de Samsung

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 13:16

Ik had dezelfde eisen. Vooral formaat was belangrijk want ik kan nu al niet normaal boven bij het scherm :')
Je beperkt daardoor wel ontzettend de keuze kwam ik achter.
Eigenlijk is een iPhone perfect, die maken zulke goede foto's! Maar die prijs is gewoon bizar.

Nu heb ik een OnePlus Nord 2. Videokwaliteit valt wat tegen, foto's zijn voor mij wel goed genoeg. Prijs weet ik zo niet meer, denk dat inmiddels wel rond de 500 zit. En een goede accu en klein formaat! Werkt op Android trouwens.

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 13:39

Bij mediamarkt kun je idd gewoon ruilen. Had een jaar geleden een OPPO gekocht, beviel me totaal niet. Na paar dagen geruild naar het vertrouwde Huawei. Ik zelf zou niet weer gaan voor de OPPO maar dat is wellicht een persoonlijke keuze.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 14:33

Heb hier inmiddels 3,5 jaar de Galaxy S9, ben daar nog altijd zeer tevreden over. Als ik 'm een dag normaal gebruik (wat appen en af en toe een spelletje) red ik dat makkelijk op een accu, en de camera (ik gebruik 'm met name voor video's bij concerten) is ook prima. Krijg met enige regelmaat vragen waar ik mee opneem omdat de kwaliteit zo goed is, dan zijn ze helemaal verbaasd als het een oudere telefoon blijkt te zijn :')

Heb eerder een OnePlus gehad (wel één van de oudere modellen) en daarbij was de camerakwaliteit echt ruk. Dat schijnt in de nieuwere modellen wel beter te zijn, maar ik weet niet of dat op het niveau van Samsung / Apple zit inmiddels.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 19:30

Heb hier pas topic geopend over tekefoon en oppo ervaringen gevraagd. Juist ivm die camera en problemen die velen regelmatig hadden dat filmpjes vertraagd werden opgenomen heb ik besloten samsung te kopen ipv Oppo. Juist omdat camera functie niet betrouwbaar was

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 20:33

ja ik heb de a53.
prima toestel,maakt mooie foto’s :j
ben er tevreden over.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 21:15

Ik heb momenteel de oppo find x3 neo. Hier ben ik erg tevreden over. Nergens problemen mee.

JusticeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 21:27

Een tweedehands iphone 12 mini zou perfect voor je zijn! Echt een mega chille telefoon (ik heb hem ook) en is precies het juiste formaat!

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 21:49

Ik moet zeggen dat ik nog altijd een S8 heb. Heb hem nu 4.5 jaar en doe nog steeds de hele dag met de accu. En dan app ik best wat, kijk filmpjes op tiktok en de kids doen er wel eens via een app op kleuren.

Camera vind ik zelf ook zo verkeerd nog niet en kwa snelheid is hij na 4.5 jaar ook nog prima

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 07:32

Mijn vriend heeft de Sony Xperia 1 - iii/iv en die camera is echt fantastisch. Heel veel opties en super scherp qua foto’s maken. De foto’s van mijn iPhone vallen daarbij in het niet. Er zit alleen wel een behoorlijk prijskaartje aan deze telefoon…

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-22 14:24

Zo, uiteindelijk overstag gegaan en toch de Samsung A52s genomen :) Vind het wel fijn dat deze ook nog een koptelefoon aansluiting heeft. En ik heb nu voor dezelfde prijs een telefoon met dubbel zoveel geheugen.

Tot nu toe bevalt 'ie goed! Alleen de grootte is nog even wennen :') Ik begrijp niet helemaal waarom ze ieder jaar de telefoons groter moeten maken, wat mij betreft alleen maar onpraktisch. Maar goed.