Puzzel voor een tweejarige? Welke dan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gaby

Puzzel voor een tweejarige? Welke dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-22 15:42

Mijn neefje is vandaag 2 jaar geworden. Aanstaande zondag kom ik langs met een cadeautje. Het moet een puzzel worden. Help!!

Zelf ben ik kindvrij en ik heb geen flauw idee wat voor puzzel dan leuk is. Op z'n tweede zijn er toch nog niet zozeer dingen waar hij fan van is? Al schijnt hij wel gek op katten, alles heet tegenwoordig een kat.
De puzzel moet ook niet te makkelijk worden. Kan ik dan beter voor een puzzel voor 3 jarigen kiezen?
En hoeveel stukjes moet zo'n puzzel bevatten?

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re: Puzzel voor een tweejarige? Welke dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 15:48

fierefluiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 16:05

Ik zal als ik jou was gewoon langs een speelgoedwinkel gaan. Toen ik bij de intertoys werkte hadden ze best veel puzzles voor kleine kinderen. Dan moet je denken aan van die houten dingen. Daar kunnen ze je ook helpen met een geschikt cadeau uitkiezen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 16:06

Dat ligt er ook een beetje aan. Sommige jonge kinderen kunnen al jong echte puzzels leggen. Andere kunnen dit nog (lang) niet. Heeft met aanleg en inzicht te maken maar ook met concentratie.
De meeste 2 jarige doen zo’n puzzel: https://www.hema.nl/kind/speelgoed/hout ... lsrc=aw.ds

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 16:14

Ik zou gaan voor een puzzel van ongeveer 20 stukjes. De puzzel hoeven ze niet direct te maken en in de loop van het jaar kunnen ze best wel een beetje puzzelen. Mijn dochter van 2 (januari) puzzelt nu vaak puzzels van 35 stukjes.
Wij hebben zo iets:

https://www.bol.com/nl/nl/p/trefl-peppa ... pSEALw_wcB

Hier kan ze heel druk mee zijn en veel keus qua puzzels. Zoiets zou ik geven denk ik :D

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 16:16

Het moet een puzzel worden…ouders verzoek? Anders even vragen hoeveel stukjes. Mijn zoon legde echt al mega ingewikkelde puzzels voor zijn leeftijd. En die voor z’n leeftijd geschikt waren, was 1/2 minuten plezier :')

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 18:32

De Janod voel puzzels zijn echt heel erg leuk voor kleintjes. Er zitten bvb kleine stukjes vacht op de dieren en het zijn grote stukken. Echt een puzzel om lekker op de grond te maken :)

Bekijk Janod Voelpuzzel - Huisdieren op: https://www.bol.com/nl/p/janod-voelpuzz ... _iphoneapp

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 19:10

Zou het ook navragen. Mijn jongste van bijna 4 puzzelt echt nog geen 35 stukjes en ook die van 6 is geen puzzelaar.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 19:18

eroslover schreef:
Zou het ook navragen. Mijn jongste van bijna 4 puzzelt echt nog geen 35 stukjes en ook die van 6 is geen puzzelaar.

De 4-jarige hier kan ook geen 35 stukjes en eigenlijk vindt hij 20 al saai worden.

Ik weet niet wat je budget is maar deze is ook echt leuk: https://www.houtenplezier.nl/janod-hout ... ieren.html
Goed te doen met 2 jaar, en de diertjes zijn ook leuk om los mee te spelen of op elkaar te stapelen.

Deze met geluiden is ook tof en wat goedkoper: https://www.hema.nl/kind/speelgoed/hout ... 80071.html

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 20:54

Dani schreef:
eroslover schreef:

De 4-jarige hier kan ook geen 35 stukjes en eigenlijk vindt hij 20 al saai worden.

Ik weet niet wat je budget is maar deze is ook echt leuk: https://www.houtenplezier.nl/janod-hout ... ieren.html
Goed te doen met 2 jaar, en de diertjes zijn ook leuk om los mee te spelen of op elkaar te stapelen.

Deze met geluiden is ook tof en wat goedkoper: https://www.hema.nl/kind/speelgoed/hout ... 80071.html

En die van ons deed met 3,5/4 jaar al puzzels leggen van 100 stukjes. Daar deed hij dan wel even over. Wat een verschil :')

Zou het echt even navragen :j

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 20:56

Wauw! Die van mij is daar echt veel te ongeduldig voor, haha.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 21:03

Mijn (bijna) 2 jarige vindt het vooral erg leuk om met puzzelstukjes te gooien, die heeft echt geen geduld om ze aan elkaar te leggen.
Mijn 6 jarige dan weer wel, maar moet ook niet té moeilijk worden.

Die houten puzzel hierboven is tof!

lisawouda93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 22:44

Ik heb voor mijn dochter kubus puzzel. Als ze geen zin heb om te puzzelen dan bouwt ze er een toren mee.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-22 23:16

Even bij de ouders gecheckt: de puzzel mag uit maximaal 22 stukjes bestaan.

De puzzels die Dani linkt zijn snoezig, maar ik weet dat hij die al te makkelijk vind.

Ik ga de andere links even nalopen.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 02:51

Onze zoon is in mei 2 geworden. We hebben een setje puzzles met 4 in een doos. Puzzel 1 heeft 4 stukjes en dan 6,9 en 16 stukjes. Hij kan die van 4 en 6 stukken doen en heeft een klein beetje hulp nodig bij 9 stukken. Hij lijkt het makkelijker te doen als zijn zus van 8. Die geeft snel op en maakt eigenlijk geen puzzels.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 06:59

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 10:16

Puzzels van Djeco of Janod zijn heel leuk en mooi. Plus ze zitten in een hele stevige en goede doos. Bergt heel fijn op.

Echte aanrader is de Djeco crazy puzzel
Hoeven ze geen vast plaatje te maken, maar alle stukken kunnen makkelijk in elkaar en kan je zelf monsters maken. Hier een dikke hit vanaf 2 jaar tot 6jaar
Afbeelding

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 10:39

Een magnetibook is ook een soort puzzel, en super handig voor onderweg ook
Het aantal stukjes verschilt per kind, mijn oudste maakte toen al puzzels voor 4 jarigen, m'n jongste alleen knopjespuzzels..
Je kunt ook (soms zelfs bij kruidvat) een soort houten aankleed pop kopen, dan kan je die op verschillende manieren aankleden qua kapsel, broekjes, rokjes, schoenen etc

Het aller handigste is gewoon ff de ouders vragen

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-22 22:05

Giolli schreef:
De Janod voel puzzels zijn echt heel erg leuk voor kleintjes. Er zitten bvb kleine stukjes vacht op de dieren en het zijn grote stukken. Echt een puzzel om lekker op de grond te maken :)

Bekijk Janod Voelpuzzel - Huisdieren op: https://www.bol.com/nl/p/janod-voelpuzz ... _iphoneapp

Ik ben uiteindelijk voor deze gegaan, vond ik leuk, zo 'n voelpuzzel. Iedereen nog heel veel dank voor alle input! :D