Dus ik dacht ik begin er maar eens mee. TL lamp aan op zolder, hmm, 1 wesp, ok. Kan gebeuren. Maar terwijl ik de eerste spullen van zolder haal hangen er al snel 10 wespen rond de TL lamp. En dus werd het eigenlijk onmogelijk om de zolder verder leeg te halen. Ik ben niet bang voor wespen en voor zover ik weet ook niet allergisch, maar als ze al af en toe mijn haar raken word ik toch echt minder blij.
Ik vrees dus dat ergens een wespennest zit. Maar ja, waar? Want dat kan rustig in de doos met hoofdstellen of de nieuwe paardendekens zitten natuurlijk. En ik ga met al die wespen niet verder dan het trapgat en wat ik snel kan pakken. Ik wil niet op mijn buik achteraan liggen en dat ik dan 100 wespen om me heen heb wat bij zo veel steken voor iedereen dodelijk kan zijn.
Maar hoe kan ik nu het nest vinden? En dus de zolder veilig leeg halen? Ik lees dat ui wespen verjaagt. Moet ik dan ui op zolder neerleggen op schaaltjes en dan een uurtje wachten en dan de zolder weer op?
1 wesp is helaas door het trapgat al mee m'n woning in gegaan, maar die zal ik straks wel doden.
Ik heb geen koffie in huis, geen kruidnagel, geen citroen, maar dus wel ui (al die dingen zouden wespen verjagen). Heeft er iemand nog een andere tip?
Een bedrijf laten komen voor een vermoedelijk wespennest op een zolder gaat natuurlijk ook niet werken, dan moet je wel weten waar ze moeten zoeken.
Mocht ik het nest vinden, dan laat ik wel iemand komen, tenzij ik het zelf eenvoudig op kan pakken met een droogpak voor duiken aan (zo heb ik al eens bij iemand een wespennest in een vuilniszak gedaan en daarna in een regenton verzopen).
Wachten tot het winter wordt zoals op internet ook gesuggereerd wordt ga ik niet doen. Ik heb toch echt ook nog wat ruimte nodig om te wonen en dus moet die isolatiefolie echt aangebracht worden. Nog 2 maanden zo wonen zoals het er nu uitziet gaat echt niet.