De grote clubactie

Moderators: Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Dani, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

L_iek

De grote clubactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-22 16:24

Help, ik ben net bij een nieuwe vereniging aangesloten en daar verwachten ze dat je lootjes verkoopt voor de grote clubactie. Ik ben zeer benieuwd of er bokkers zijn die dit ook doen. Wie weet hebben ze voor mij een gouden tip qua verkopen. Heb nu maar zelf lootjes verkocht om nog enigszins niet af te gaan met 0 lootjes. Ik ben te oud om langs deuren te gaan :')

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 16:29

L_iek schreef:
Help, ik ben net bij een nieuwe vereniging aangesloten en daar verwachten ze dat je lootjes verkoopt voor de grote clubactie. Ik ben zeer benieuwd of er bokkers zijn die dit ook doen. Wie weet hebben ze voor mij een gouden tip qua verkopen. Heb nu maar zelf lootjes verkocht om nog enigszins niet af te gaan met 0 lootjes. Ik ben te oud om langs deuren te gaan :')

Ik verkocht vroeger aan familie en kocht er zelf een paar.
Ik ging ook geen huizen langs.

Dan maar wat minder verkopen.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

TinkerTreas

Re: De grote clubactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 16:40

Mijn dochter heeft dat vorig jaar gedaan. Dit jaar doet haar sportclub niet mee volgens mij. Ik heb iig nog niets gehoord.
Mijn dochter ging wel langs de deuren, maar die was toen 10 :D

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-22 16:46

TinkerTreas schreef:
Mijn dochter heeft dat vorig jaar gedaan. Dit jaar doet haar sportclub niet mee volgens mij. Ik heb iig nog niets gehoord.
Mijn dochter ging wel langs de deuren, maar die was toen 10 :D

Haha, dan begrijp ik het :') Ik voel mezelf op mijn leeftijd bijna een bedelaar.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 17:21

Ik doe al jaren vrijwilligerswerk en vroeger ging ik altijd lootjes verkopen met m'n oma in het dorp waar ik woonde. Dat was wel gewoon langs de deuren, en ook altijd even bij de plaatselijke kroeg naar binnen waar we in tien minuten ongeveer evenveel verkochten als in de rest van het dorp bij elkaar. Daar ging het met hele boekjes (à 100 loten à € 0,50 p.s.) tegelijk :') Ook stonden we op zaterdag nog wel eens in de binnenstad te verkopen aan winkelend publiek

Tegenwoordig (de laatste 5-10 jaar) doen we dat niet meer, maar verkopen we tijdens de week zelf op het terrein aan ouders die hun kinderen komen brengen/halen. In plaats van lootjes waarvan na de trekking de uitslag in de krant kwam te staan en men dan hun prijs kon halen, verkopen we nu enveloppen met daarin een papiertje met een nummertje, of 'helaas' als je geen prijs hebt. Kinderen kunnen dan dus gelijk hun prijs afhalen bij de prijzentent. Daardoor werkt het enorm goed, veel kinderen mogen elke dag een paar enveloppen kopen :)

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 17:26

Oh ik kan je absoluut begrijpen! Hier komen inderdaad ook kinderen aan de deur. Gelukkig als eerste de buurjongens dus dat zit er gelijk een sticker bij de bel :D

Ik zou als volwassenen ook niet langs de deuren gaan eerlijk gezegd, maar zou het vooral houden bij zelf een lot (of 2) kopen en verder wat familie.

Sometimes you have to lose yourself to find yourself

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 17:36

Je gooit gewoon de link in een paar groepsapps en klaar is Kees.
Geen rocket science toch om lootjes te verkopen? :Y)

[o]

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-22 17:47

verootjoo schreef:
Je gooit gewoon de link in een paar groepsapps en klaar is Kees.
Geen rocket science toch om lootjes te verkopen? :Y)

Gedaan, totaal 0 loten verkocht :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 17:53

Dochter doet nu via scouting mee. Voorgaande jaren had scouting Nederland een eigen loterij. Ik vind de grote clubactie minder leuk, want hier in de buurt lopen al heel veel kinderen met loten voor de clubactie van deur tot deur. Dochter probeert ze nu idd via de app te slijten. In november gaan ze weer met speculaaspoppen langs de deuren voor de scouting. Die actie spreekt me meer aan omdat het echt iets specifieks voor die vereniging is. Het is ook altijd heel gezellig met zo'n groep op pad. Leuker dan in je eentje langs de deuren gaan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 20:28

Hier moet het ook altijd verplicht op de club van mijn dochter. Ik koop er 3 en oma koopt er 2. Dat was het. Geen gezeur langs de deuren hier. 5 lootjes en klaar, prima.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 20:40

Suzanne F. schreef:
Hier moet het ook altijd verplicht op de club van mijn dochter. Ik koop er 3 en oma koopt er 2. Dat was het. Geen gezeur langs de deuren hier. 5 lootjes en klaar, prima.

Heel herkenbaar! Zo ging het bij ons ook altijd :D
Deze week gingen ze weer langs de deuren voor kinderpostzegels. Ook zoiets..

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-22 20:59

Ik was bang dat mensen er echt tientallen verkochten. Maar dat is dus gelukkig niet het geval!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 21:27

O die zullen er vast zijn .Maar alle clubs doen er aan mee hier dus de markt is verzadigd sn dan verkoop je alleen in eigen kring.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 09:17

ik heb mn ouders, mn schoonouders, mn zussen en mn schoonzus en wij zelf een paar. Zotaal 21 lootjes. en daar houd ik het lekker bij :)

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 11:01

Persoonlijk vind ik die grote club actie altijd zo’n flauwe kul. Ik koop er uit principe ook geen lootjes meer voor. Stort dat geld liever direct :D dan blijft er ook nergens iets hangen…

Wij doen met onze vereniging altijd eigen acties. Waaronder ook verlotingen. Ik zou het gewoon proberen bij familie, koop er zelf wat en klaar. Je best gedaan :D

:D

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-22 11:04

Zit nu op 13 loten. Ik stop er nu mee :')

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 12:01

Exitium schreef:
Ik doe al jaren vrijwilligerswerk en vroeger ging ik altijd lootjes verkopen met m'n oma in het dorp waar ik woonde. Dat was wel gewoon langs de deuren, en ook altijd even bij de plaatselijke kroeg naar binnen waar we in tien minuten ongeveer evenveel verkochten als in de rest van het dorp bij elkaar. Daar ging het met hele boekjes (à 100 loten à € 0,50 p.s.) tegelijk :') Ook stonden we op zaterdag nog wel eens in de binnenstad te verkopen aan winkelend publiek

Kijk, dat zet pas zoden aan de dijk! Het droompaar van iedere vereniging :)

Maar dat verkoopenthousiasme zit er bij ons niet in.
Wij vinden het vooral gedoe waar we ieder jaar weer opnieuw tegenop zien en op lopen te mopperen. En met Pasen worden we geacht paaseitjes te verkopen. Ook een mopperbron :)

Wij hebben maar weinig familie (hier). Net nieuwe collega's bij wie je nog niet gaat lopen leuren met loten. En zoveel kinderen in dit dorp zitten bij een vereniging en gaan de deuren langs of verkopen binnen hun inner circle. "Iedereen" heeft al.

Dat is natuurlijke ook een mooie smoes om vroegtijdig op te geven :o Of laat. Want onze dochter heeft gewoon te lang gewacht, dan hebben de mensen al van iemand anders aan de deur gekocht. Ze heeft er een grote hekel aan, want ze durft niet goed. Verlegen. Haar vriendinnetje daarentegen had alle loten al verkocht. Goed zo, meid! :) Helaas kan dat onze meid niet enthousiasmeren: "boeiuh...." :=

Mijn man en ik houden er ook niet van, dat geleur met loten. Vooral niet bij bekenden. Dan liever langs vreemden, die zich vaak vrijer voelen om nee te zeggen.

Maar eerlijk is eerlijk, het extra geld is ieder jaar weer erg welkom bij de vereniging. Tegenwoordig helemaal, ook verenigingen hobbelen van crisis naar crisis. Het gaat hier geloof ik toch om een paar duizend euro per jaar, geld dat men name ingezet wordt voor het vervangen van dure toestellen.

Mijn man is sinds kort penningmeester van de club van mijn dochter, maar ik kan niet zeggen dat dat ons aanzet tot betere prestaties :D

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 12:21

Ik koop van narigheid zelf te loten... Vroeger kon ik wel wat kwijt aan oma's en met de boekjes ging ik ook wel langs de deuren. Toen je daar nog een paard- of ponyveulen mee kon winnen als hoofdprijs (doorgaans direct doorverkocht aan iemand die er daadwerkelijk iets mee kon), liep dat wel. De loten van de grote clubactie krijg ik verder echt niet verkocht. Ik heb eigenlijk liever dat de contributie omhoog gaat, dan ben ik ook van het gedoe af. :+

I'm begging you to come and pull me out the fire
Come and save me like you did when we were young
Please come bring me up from my lowest, take me higher
Can you see me through the ashes and the smoke?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 13:17

Als vereniging zijn wij er ook mee gestopt, het kwam er op neer dat het bestuur er druk mee bezig was en van ellende zelf de loten maar kocht. Leden waren helemaal al amper te motiveren.

We doen mee met andere acties zoals Rabo Clubsupport en lokale supermarkten waarbij je via de boodschappen munten voor je club kan sparen. Is veel laagdrempeliger en je hoeft er niet mee te leuren.

Als je veel verkoopt hou je er als club leuk aan over (€2,40 per lot van €3,-) maar als je klein bent dan kost het alleen maar veel moeite en mogelijk ook nog leden.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-22 13:23

_Lorette_ schreef:
Ik koop van narigheid zelf te loten... Vroeger kon ik wel wat kwijt aan oma's en met de boekjes ging ik ook wel langs de deuren. Toen je daar nog een paard- of ponyveulen mee kon winnen als hoofdprijs (doorgaans direct doorverkocht aan iemand die er daadwerkelijk iets mee kon), liep dat wel. De loten van de grote clubactie krijg ik verder echt niet verkocht. Ik heb eigenlijk liever dat de contributie omhoog gaat, dan ben ik ook van het gedoe af. :+

Vriendlief en ik hebben zelf ook loten gekocht :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:00

_Lorette_ schreef:

Ja dat heb ik ook. Liever dan de contributie maar wat hoger. Ik koop samen met mijn moeder wat loten en dat was het. Totaal 5 stuks. Ik ga niet langs de deuren en familie heb ik verder niet.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie