Onterechte incasso

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Onterechte incasso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 07:28

Niemand zegt ook dat niet zult of wilt betalen. Alleen is het in dit soort discussies verstandiger om elk geval de originele hoofdsom alvast wel te betalen, om te voorkomen dat kosten nog verder oplopen door het niet betalen van de hoofdsom.

Els1984

Berichten: 457
Geregistreerd: 23-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 08:30

superpony schreef:
Met bellen heb je geen bewijs van het gesprek en per mail wel.


Als je de Call Recorder app installeert, dan wordt je gesprek opgenomen.

maralyn

Berichten: 10421
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 09:14

Els1984 schreef:
superpony schreef:
Met bellen heb je geen bewijs van het gesprek en per mail wel.


Als je de Call Recorder app installeert, dan wordt je gesprek opgenomen.


Of op de luidspreker met de tablet er naast... Werkt ook prima!!!

sasja0705
Berichten: 1988
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Onterechte incasso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 10:21

Had ik ook eens... dus eerst naar bedrijf en dan naar incasso gebeld, want geen flauw idee over wat het ging.
En hierna beiden gezamelijk één email gestuurd met bevestiging wat zojuist met de een en de ander (plus uiteraard, datun, tijdsdtip en naam medewerkers) besproken was...
Zo was het in een klap opgelost.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 12:13

Ineke2 schreef:
Niemand zegt ook dat niet zult of wilt betalen. Alleen is het in dit soort discussies verstandiger om elk geval de originele hoofdsom alvast wel te betalen, om te voorkomen dat kosten nog verder oplopen door het niet betalen van de hoofdsom.

Maar de originele hoofdsom klopt blijkbaar ook niet met het vooraf afgesproken/voorgerekende bedrag voor de dienst. Dus ik snap wel dat ze daar eerst opheldering over wil.
Als jij dienst A wil laten uitvoeren en het bedrijf zegt dat dit voor 100€ kan en je krijgt achteraf 150€ gefactureerd neem ik aan dat je daar ook eerst opheldering over wil voor je die 50€ extra gaat betalen.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Onterechte incasso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 12:17

Wanneer er al een incasso traject loopt, is het om verder oplopende kosten te voorkomen verstandiger om de hoofdsom te betalen en daarna in discussie te gaan over de rest incl de in jou ogen niet kloppende hoofdsom.

Wanneer je bewijs hebt dat het niet klopt, krijg je je teveel betaalde geld heus wel terug.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Onterechte incasso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-22 12:54

Die oplopende kosten zullen toch echt voor het bedrijf zijn.

En als de hoofdsom klopt omdat tarieven nu anders zijn, willen we slechts een uitleg en betalen we dat. Hebben we ook gemeld en weten beiden.

De mail is aangekomen en bedrijf heeft daar dus op gereageerd. Incassobureau zal vast ook reageren. Maar het is tevens een bedrijf dat communicatie bij ons via de mail geen enkel probleem geeft. Wat het bedrijf eerder als "smoes" gaf toen het de vorige keer mis ging.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Onterechte incasso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-22 13:19

Overigens druppelen er reacties binnen die het verhaal herkennen en daarmee ook het bedrijf. We zijn dus niet de enige............

Gini
Berichten: 17919
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Onterechte incasso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 13:23

Ik vind het eigenlijk gek dat in dit topic wel aangeraden wordt om al te betalen. Je kan niet ergens bezwaar tegen maken en alsnog betalen. Nou ja, dat kan in theorie wel, maar je bezwaar komt dan toch een stuk minder effectief over. TS heeft om bewijzen gevraagd dat de factuur effectief gestuurd werd, dat bewijs wordt eigenlijk niet, op zijn positiefst maar half geleverd. Als TS nu betaalt, zegt ze eigenlijk 'oké, ik vind dat voldoende bewijs en betaal de factuur.'

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 13:28

Ik heb het dan ook niet over de gehele factuur van het incassobureau. Dat is wel een verschil.

Gini
Berichten: 17919
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Onterechte incasso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 13:32

Maar TS heeft ook een klacht over de hoofdsom: namelijk dat de communicatie over de gehele factuur totaal ontbreekt. Maw: voor TS is op dit moment alles fout gelopen, ik zou dan ook helemaal niets betalen totdat het bedrijf de moeite neemt om een en ander te verduidelijken.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Onterechte incasso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 13:49

Dat zeg ik, daarna kun je erover in conclaaf. Eerst zorgen dat de kosten niet verder oplopen.

Daarna zorgen sowieso dat deze situatie ivm het niet ontvangen van de factuur etc niet meer voorkomt. Dus er bovenop blijven zitten. Jammer dat het bedrijf een monopolie positie heeft.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Onterechte incasso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 14:19

Ik heb altijd geleerd dat op het moment dat bezwaar wordt aangetekend dit eerst moet worden uitgezocht en in die periode de kosten ook niet mogen worden doorgerekend. Op het moment dat je betaald ga je in principe akkoord en je geld terug krijgen is in dit geval niet altijd even makkelijk. Op het moment dat het bezwaar is afgehandeld moet je afhankelijk van de uitkomst alsnog betalen of niet (of in dit geval een deel).

Anyway, ik hoop dat het snel wordt opgelost superpony! Ook bijzonder dat er blijkbaar dus nog veel meer gedupeerden zijn. Samen sta je in ieder geval sterker dan alleen.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-22 16:36

Ineke2 schreef:
Dat zeg ik, daarna kun je erover in conclaaf. Eerst zorgen dat de kosten niet verder oplopen.

Daarna zorgen sowieso dat deze situatie ivm het niet ontvangen van de factuur etc niet meer voorkomt. Dus er bovenop blijven zitten. Jammer dat het bedrijf een monopolie positie heeft.


Dat er bovenop blijven zitten vind ik echt niet terecht. Ze stuurden eerder een kwartaal factuur. We konden dus verwachten dat de factuur eind September/begin Oktober zou komen.

Het is echt de omgekeerde wereld als ik achter bedrijven aan moet gaan omdat zij hun zaakjes niet op orde hebben.

Kosten gaan voor ons niet oplopen, dus daar maak ik me nu geen zorgen over.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Onterechte incasso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-22 14:24

Update;

Fout is zo ongeveer toegegeven. Ze blijven zeggen dat het bij een aantal klanten aan de hotmail ligt of het in de spambox verdwijnt, wat in ons geval echt niet zo is.

We hebben de factuur betaald.

Wel kletsen ze langs elkaar heen, want van een ander een mail gekregen met aanmaning, maar daar dus netjes op gereageerd incl naam van persoon die het dus heeft behandeld.

Incasso reageerde ook dat ze het zouden oplossen, maar is dus niet meer nodig.

Blijf verbaasd dat zo een groot bedrijf zo slordig is en niet de oorzaak kan vinden en of aanpakken, maar wie weet gaan ze er toch iets aan doen na meerdere meldingen.

Exitium

Berichten: 7146
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Onterechte incasso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 14:28

Ook nog antwoord gehad op het afwijkende bedrag?

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 18:55

superpony: zet het allemaal op schrift incl email en namen( als je telefonisch contact hebt gehad) sommige zaken schijnen moeilijk te verhelpen te zijn.

Prima, dat het oplost lijkt te zijn.