Ideeën gezocht kerstshow financiën

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_usar

Berichten: 24781
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Ideeën gezocht kerstshow financiën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 11:24

Ik organiseer een kerstshow, niet alleen ik heb voldoende hulp. Nu is het zo dat we extra inkomsten nodig hebben, daar zoek ik dus ideeën voor. Mensen kunnen adverteren in het programma boekje, en we zetten een tafel neer op de avond zelf waar we iets te koop aanbieden. Zoals een kerstmuts met lichtjes en nog wat andere dingen.
Ook kunnen mensen lootjes kopen en dan krijgen ze een schots kerstpakket. En we vragen geld voor de tickets ik dacht zelf aan 5 euro.

Aight
Berichten: 3201
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Ideeën gezocht kerstshow financiën

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 12:34

Eerste wat ik denk is kraamverhuur waar creatievelingen/winkels een kraam met hun (kerst/winter)gerelateerde producten kunnen aanbieden. Bijv €15 voor de huur van een kraam op de avond zelf?

Daarnaast bedrijven bellen voor sponsoring en/of reclame in dat boekje

Iriscope

Berichten: 8616
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Ideeën gezocht kerstshow financiën

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 12:37

Hindernissen kunnen gesponsord worden, prijzen kunnen ook gesponsord worden door bedrijven. Schrijf vooral lokale paardensport bedrijven aan, fokkerijen, hengstenhouders, ruitersportzaken, fourage handel etc.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 111423
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 12:41

Iriscope schreef:
Hindernissen kunnen gesponsord worden, prijzen kunnen ook gesponsord worden door bedrijven. Schrijf vooral lokale paardensport bedrijven aan, fokkerijen, hengstenhouders, ruitersportzaken, fourage handel etc.


Het staat op LZP, dus geen idee of het zo'n soort kerstshow is? :D

marleen_usar

Berichten: 24781
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 13:29

Het is een Schots/Ierse kerstshow, met zang, dans muziek waar onder een pipe en drumband. En een band waar mensen in zitten met allemaal een beperking.

Aight
Berichten: 3201
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Ideeën gezocht kerstshow financiën

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 13:53

mijn ervaring is dat bedrijven in je omgeving best wel wat willen (donatie/sponsoring/etc), maar je een goeie ''what's in it for me'' moet hebben.

Bijvoorbeeld dat in de aankondigingen van het event ook de sponsors vermeld worden, dat er ruimte is om een spandoek op te hangen van de sponsors en evt. een kraam. Hoeveel bezoekers er verwacht worden, wat het bereik van het event is, etc.

Voor inkomsten tijdens het event zou ik denken aan de verkoop van gluhwein/chocomel en zelfgebakken (schotse/ierse) baksels.
Daarnaast een lokale drankverkoper vragen of hij een standje met whiskey's/likeuren wil neerzetten voor verkoop van zijn drank? Aan hem kan je dan weer sponsorgeld en/of geld voor de stand vragen.

marleen_usar

Berichten: 24781
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-22 15:47

Er zitten goede reacties tussen, ik zoek ook nog iemand die kan zingen zoals Amazing Grace.